Malminkartano asuinalueena 2023

Anonyymi-ap

Olen miettinyt muuttoa Malminkartanoon, mutta kuulen paljon huhuja ja puhetta että se on huono/vaarallinen asuinalue. Voiko kukaan joka asuu siellä tällä hetkellä selventää asiaa? Hyvät ja huonot puolet?

21

2000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Heimolaiset siellä mellastaa jatkuvasti.

      • Anonyymi

        voitko avata tätä hieman?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voitko avata tätä hieman?

        Tulee pallo jalkaan rotusyrjinnästä.


    • Anonyymi

      Hyvät puolet:
      - Lyhyt matka keskustaan ja lentoasemalle sekä kauppakeskuksiin Kaari, Myyrmanni, Tripla, Ristikko
      - luonnonläheisyys
      - peruspalvelut lähellä
      - hyvän uudisasunnon voi saada edulliseen hintaan
      - hyvät liikuntamahdollisuudet, mm. latuja talvella
      - ihmisiä eri kansallisuuksista ja eri yhteiskuntaluokista

      Huonot puolet:
      - Juna-aseman tienoilla ryyppysakkia kesällä: eivät kuitenkaan haasta riitaa ulkopuolisten kanssa
      - Palveluja siirtynyt alueelta kauppakeskuksiin

      Olen asunut alueella 29 vuotta.

      • Anonyymi

        Huonoihin puoliin täydennyksenä, että jonkin verran lentomelua.


      • Anonyymi

        Junan ikkunasta voi ohimennen ihastella poltettuja / vandalisoituja autoja.


    • Anonyymi

      Jätemäen puoleinen alue on ihan kivaa seutua, aseman viereen en muuttaisi mistään hinnasta.

      • Anonyymi

        Riippuu kummalla puolella asemaa asuu. Pohjoinen puoli on rauhallista ja viihtyisää seutua. Mitään levottomuuksia en ole vuosiin täällä havainnut. Ihanat ulkoilumaastot, lyhyt matka keskustaan junalla. Suosittelen. Paljon kivempi kuin etukäteen odotin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu kummalla puolella asemaa asuu. Pohjoinen puoli on rauhallista ja viihtyisää seutua. Mitään levottomuuksia en ole vuosiin täällä havainnut. Ihanat ulkoilumaastot, lyhyt matka keskustaan junalla. Suosittelen. Paljon kivempi kuin etukäteen odotin.

        Niin, mitä nyt muutama auto vandalisoitu siinä radanvarren parkkipaikalla...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mitä nyt muutama auto vandalisoitu siinä radanvarren parkkipaikalla...

        Näitä löytyy joka paikasta, ei pelkästään Maltsusta. Mitäs tapahtuikaan vähän aikaa sitten mm. hienostoalueella Ullanlinnassa (mattosurma) tai kuin paljon pyörii alkoholisteja ja muita epämääräisiä keskustassa.. Noihin nähden maltsu on tosi rauhallinen.


    • Anonyymi

      Mustalainen, ulkomaalainen, ei suomalainen asu siellä

      • Anonyymi

        ...paitsi kuin ne noin 80% malminkartaloisista ketkä puhuvat Suomea äidinkielenään (ruotsinkieliset lukuunottamatta). Get your facts straight ;)


    • Anonyymi

      Asuinalueiden hyvistä/huonoista puolista ei kannata kysyä täältä, keskustelupalsta on täynnä henkilöitä jotka ei ole koskaan käynyt kyseisillä alueilla, mutta haluavat silti trollata :D Olen asunut Malminkartanossa kolme vuotta, enkä ole koskaan nähnyt yhtäkään autoa.

      Alue on todella rauhallinen ja vehreä, muistuttaa monella tavalla Haagaa. Aseman läheisyydessä ja malminkartanonaukiolla on silloin tällöin hieman levotonta, niin kuin kaikilla metro/juna-asemilla. Alue saattaa nuorille henkilöille olla jopa liian rauhallinen, koska baareja ei ole kuin kaksi ja ravintoloita neljä. Mutta ainakin yksi niistä eli Cafe Elo on todella hyvä ja suosittu :)

      Kannattaa liittyä "Malminkartanossa tapahtuu" -ryhmään facebookissa ja lukea asukkaiden kommentit, jos on alueesta kiinnostunut!

      • Anonyymi

        Kokemuksia voi kertyä vaikkapa siitä, kun on sattunut työmatka kulkemaan ao. slummin läpi. Ränsistyneitä taloja., poltettuja autoja ja pusikot täynnä pussikaljaporukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokemuksia voi kertyä vaikkapa siitä, kun on sattunut työmatka kulkemaan ao. slummin läpi. Ränsistyneitä taloja., poltettuja autoja ja pusikot täynnä pussikaljaporukkaa.

        Luuletko oikesti, että jos Helsingissä olisi poltettu auto, niin siitä ei uutisoitaisi missään?

        Olen asunut Maltsussa neljä vuotta. Ennen sitä Vallilassa ja Töölössä. Malminkartano on näistä rauhallisin. Ja voin vakuuttaa, että viimeisen neljän vuoden aikana täällä ei ole palanut yhtäkään autoa :D

        Malminkartanoa tunnetaan hienosta ja värikkäästä arkkitehtuurista, luonnonläheisyydestä ja perheille sopivasta kaupunkisuunnittelusta (ei paljon liikennettä yms.). Kesällä muutama henkilö saattaa istua pussikaljalla malminkartanonaukiolla, niin kun yleensä asemaseuduilla Helsingissä. Mutta ne eivät kyllä muita häiritse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko oikesti, että jos Helsingissä olisi poltettu auto, niin siitä ei uutisoitaisi missään?

        Olen asunut Maltsussa neljä vuotta. Ennen sitä Vallilassa ja Töölössä. Malminkartano on näistä rauhallisin. Ja voin vakuuttaa, että viimeisen neljän vuoden aikana täällä ei ole palanut yhtäkään autoa :D

        Malminkartanoa tunnetaan hienosta ja värikkäästä arkkitehtuurista, luonnonläheisyydestä ja perheille sopivasta kaupunkisuunnittelusta (ei paljon liikennettä yms.). Kesällä muutama henkilö saattaa istua pussikaljalla malminkartanonaukiolla, niin kun yleensä asemaseuduilla Helsingissä. Mutta ne eivät kyllä muita häiritse.

        Joku auton poltto tai "kulttuuriväen" ammuskelut & puukkohippaset Malminkartanossa alkaa olla business as usual.

        https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5486080


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku auton poltto tai "kulttuuriväen" ammuskelut & puukkohippaset Malminkartanossa alkaa olla business as usual.

        https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/5486080

        Luulen että tässä taitaa olla kateellinen Vantaalainen tai Kehä kolmosen ulkopuolella asuva, joka ei oikein tunne Malminkartanoa. Koska kehä kolmosen ulkopuolella kaikki on parempi, eikö vaan?

        Mainitsemasi artikkeli tuo kuitenkin esiin tärkeitä asioita, esim. poliisin kommentti "Poliisin järjestelmässä alue ei kuitenkaan näyttäydy normaalia rauhattomampana. – Malminkartanossa ei ole ollut mitään normaalista poikkeavampaa."

        Noin puolitoista vuotta sitten tapahtunut puukotus oli tietenkin ikävä. Tällaisia väkivaltatapauksia valitettavasti tapahtuu pääkaupunkiseudulla, esim. myös Ullanlinnassa, Vallilassa, Koskelassa ja Espoossa. Onneksi vastaavia ei ole tapahtunut Malminkartanossa noin 10 vuoteen, tätä yhtä lukuunottamatta.


    • Anonyymi

      Älä muuta sinne, rauhaton paikka.....

      • Anonyymi

        Kannattaa muuttaa, ihana, rauhallinen, luonnonläheinen paikka. Nopeat yhteydet Helsinkiin. Olen ollut todella tyytyväinen. Jotain kertoo se, että täällä asuvat eivät hauku aluetta yhtään...


    • Anonyymi

      Pohjoispuoli ok edelleen, liika tuetun asumisen piirissä olevia asukkaita.

      Vuorenjuuri ehkä yksi parhaista

    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      ❤️ Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi017928016kr

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe