Minulla on käytössä yksi Cloudberryn malli, jossa kapasiteettia riittää, mutta "ongelma" on se, että kun sillä saa ladattua riistakameran akun täyteen, lakkaa se lataamasta. Eli haluaisin lisäakun, jolla kasvattaa riistakameran toiminta-aikaa (akkukapasiteettia). Onnistuuko se millään varavirtalähteellä, vai onko kaikissa sama "kerran täyteen toiminto"?
Kysymys varavirtalähteistä
4
305
Vastaukset
- Anonyymi
Jos kameran akku on täynnä niin miten sen voi ladata vieläkin täydemmäksi?
- Anonyymi
Aikanaan pistin puhelimen Li-ion akun rinnalle isomman. Purin akkua sen verran, että pääsin "patterin" kontakteihin ja katsoin vain, että jännite on sama kuin alkuperäisessä akussa ja varasin akut samaan jännitteeseen ja kytkin elementit rinnakkain. Puhelimen käyttöaika kasvoi noin parilla viikolla. Alkuperäinen akku taisi olla 800mAh ja uuden systeemin kapasiteetiksi tuli 3200mAh. Tässä oli se hyvä tuuri, että akun sisällä oleva lataus-elektroniikka osoittautui vakiovirtalähteeksi, jolloin latausaika vain kasvoi.
Varavirtalähteellä pelatessa tulee pakostakin häviöitä - ellei kamera osaa ohittaa akkua ja käyttää suoraan piuhasta tulevaa virtaa. Akusta toiseen lataaminen ei ole mitenkään erityisen energiatehokasta toimintaa - menisikö n. 1/3 energiasta hunningolle? - Anonyymi
Varavirtalähteen saa usein huijattua pysymään päällä ottamalla siitä lyhyitä virtapulsseja. Tämä ei auta jos tuo tarkoituksellinen kapasiteetin kuluttaminen pulsseilla syö varavirtalähteen akun ennen kuin sähköä varsinaisesti käyttävä laite saa oman akkunsa tyhjenemään ja uudelleen ladattua.
Kannattaisi ehkä toteuttaa usb - powerbank tyyppisen ratkaisun sijaan paljaalla ulkoisella akustolla, jonka latausta ja purkamista pääset itse hallitsemaan. Usb-versio kun huomaa käynnistyä liittimen työntämisestä paikalleen
Voit toki tehdä sähkömekaanisen vempeleen, joka vetää powerbankistä usb liittimen ulos ja työntää sen takaisin sisään sopivin aikavälein.- Anonyymi
Saattaisi onnistua myös tekemällä varavirtalähteen ja riistakameran väliin viritelty USB - kaapeli, josta langoitettuna on vain +5V ja maa. Erillinen paristokäyttöinen ajastin katkaisee tuon +5V jännitteen johtimen vaikkapa muutaman minuutin ajaksi aina parin vuorokauden välein. Kun virta kytkeytyy uudelleen niin jos kameran akussa on ladattavaa alkaa se ottaa virtaa varavirtalähteeltä joka sitten lataa kunnes lataustarve päättyy.
Kokeilin itse juuri yhtä Lidlin varavirtalähdettä ja ainakin se suostui aloittamaan latauksen uudelleen kunhan 5V johdin oli siinä välissä katkaistuna. Kokeile oman varavirtalähteesi kanssa eli jos siinä on kaapeli kiinni niin alkaako lataus uudelleen kun toisesta päästä otat ladattavan laitteen minuutiksi irti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372401
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362336- 951721
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511280Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?841246Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51165Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?266989- 52966
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36737- 27710