Tämä on totta

Kehitysvamma puolella työntekijä sanoo halvemmalla päässee jos kehitysvamman saaneena ei tarvitse muutaa laitokseen joka on paljon kalliimpaa

Ja kehitysvamma puolella on todettu kehitysvamman saaneet joutuu laitokseen kun ei saa mielenterveys puolen hoitoa ne joilla ei ole selkeä Lievä älyllinen kehitysvamma esim jotka ovat heikkolahjaisuus tasolla olevat niiden kohdalla ei hyväksy kehitysvamma laitokseen jos älykkyys on heikkolahjaisuus tasolle jäänyt ja osaaminen on yli Lievän älyllisen kehitysvamman taitojen.

Hallitus on päättänyt avata vammaispalvelulain uuteen valmisteluun. Kehitysvammaliitto on huolissaan, että syntyy uusia väliinputoajia, kun laista etsitään säästökohteita. Vammaispalveluille on varmistettava riittävä rahoitus, koska kyse on välttämättömistä palveluista, joita ilman vammainen ihminen ei pysty suoriutumaan arjestaan ja osallistumaan yhteiskunnan toimintaan. Ilman tukea jättäminen ei tuo todellista säästöä, sillä tuen tarve ei sillä poistu. Pahimmillaan ihminen joutuu siirtymään vammaispalveluista raskaampien ja kalliimpien palveluiden piiriin.

Kehitysvammaisista ihmisistä suurin osa on työelämän ulkopuolella ja hyvin pienituloisia. Asumistuen leikkaukset ja asiakasmaksujen korotukset vaikuttavat merkittävästi heidän toimeentuloonsa. Hallituksen tulee arvioida perusteellisesti kasvavien asiakasmaksujen ja sosiaaliturvan heikennysten kasautuvat vaikutukset. Haavoittuvassa asemassa oleville ihmisille pitää mahdollistaa asiakasmaksujen huojennukset. Edullisempaan asuntoon muuttaminen ei asumispalveluissa tai tukiasunnoissa asuville kehitysvammaisille henkilöille ole vaihtoehto.

7

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi naurat Facessa toisen kuolemalle?

      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        😋 ­­N­­­y­m­f­­­o­­m­­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17932974D

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        ADHD-henkilöillä on tapana nauraa järkytyksestä. Nimimerkillä kokemusta on.


      • Missä muka olen Facebook sivulla tehnyt noin.

        Et edes tiedä millä nimellä olen Facebook


      • Anonyymi kirjoitti:

        ADHD-henkilöillä on tapana nauraa järkytyksestä. Nimimerkillä kokemusta on.

        Itse asiassa ei ne joilla on Adhd tee noin

        Ne joilla on selvittämättä Autismi tai Autismin ala profiili Pda ne nauraa asioille.

        Epäilen enemmän, että ole Autismin ala profiili Pda piirteitä oleva Lievän älyllisen kehitysvamman /Adhd ihmisenä.

        Minulle ei kukaan Kehitysvamma psykiatri lääkäri suostu selvitää Autismia.

        Kaikki Kehitysvamma psykiatrit ovat sitä mieltä Adhd on ehdottomasti oikein sillä perusteella, kun puhun koko ajan enkä osaa kuunnella muita ihmisiä.

        Nyt veli joka on käynyt lukion alkanut käyttää huumeita on saanut kuulla on selvittämättä Adhd tai Autismi diagnoosi.

        Ja kuulin toisen veljen lapsi joutuu diagnoosi testeihin

        Nyt on todettu jossain Oulussa yliopistossa Adhd tulee jos äiti käyttää alkoholia jne.

        Äitini on piilo alkoholisteja


    • Anonyymi

      Mielestäni kehitysvammalaki ja vpl on kaksi eri asiaa! VPL toimivuudesta on kokemusta, mutta se on sitten eri asia!

    • Anonyymi

      Surulliseksi menee toi kelan asumistuen leikkaukset...Itse asun yksin vuokralla ja ehkä tässä pitää muuttaa halvempaa asuntoon Kelan takia.On tämä vain niin väärin meitä kohtaan.Kukahan ottaisi oikeasti vastuuta ja kuuleviin korviin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3417
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      155
      2057
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      200
      1722
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1633
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      267
      1010
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      125
      959
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      919
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      875
    Aihe