Tampoonista huono olo

Anonyymi-ap

Moikka oon 14v tyttö ja mulla alkoi menkat 13v jouluna,aluksi pari kuukautta köytin perus libressin sidettä mutta oon aina ettiny tietoo miten tamppooni laitetaan jne joten aika nopeesti haluisin siirtyä tamppooniin,mulla oli keskisuuri? Tamppooni käytössä ilman asetinta,yritin sitä laittaa vessassa auka kauan kunnes sain sen laitettua sinne jotenkin😅eli en saanut sitä tarpeeks syvälle ja heti kun nousin pystyyn niin alkoi huippaamaan ja tuli uskomattoman paha olo en oo kokenu ikinä tollasta ja syödessä meinasin pyörtyä.otin sen jonkin ajan päästä pois ja nyt on yhdet menkat jääny välistä just mutta oon ostanu pienimpiä tamppooneja mitä on en tiedä onko niiden kanssa sama juttu mistä voisi johtua?

3

191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko kokeillut asettimellista tamponia? Se on helpompi saada paikoilleen. Asettimen voi vaikka voidella perusvoiteella, niin luistaa paremmin.

    • Anonyymi

      Kirjoitit, että meinasit pyörtyä, kun nousit pystyyn.
      Missä asennossa sitä tamponia yritit laittaa?
      Jos sulla on ollut pää alaspäin vähän pitemmän aikaa, silloin jo pystyasentoon nouseminen voi hyvinkin aiheuttaa pyörtymisen tunnetta ja huonoa oloa.

      Olet saattanut myös tamponia asettaessa jännittää sen verran, että on ehkä hengittäminen vähän kuin unohtunut heikommalle, joka sekin voi tehdä huonoa oloa.
      Ja syödessäsi on saattanut vielä säikähdys sattuneesta tilanteesta olla vähän mielessä " jännittämässä ", ja huono olo sen takia.

      En usko, että pelkästään tamponi aiheuttaisi pyörtymisen tunnetta ja huonoa oloa.
      Rauhallisesti vain ja ehkä tosiaan parempi aloitella pienempien tamponien kanssa, ehkä ajan myötä sitten tottuu niihinkin.
      Menkkojen kanssa on alkuaikoina jokseenkin hankalaa opetella kaikki systeemit, ja vielä kun se on uusi ja itselle outo juttu. Mutta kyllä se siitä, kaikkea hyvää aloittajalle!

    • Anonyymi

      Tamponin käyttö olisi parasta aloittaa pienimmällä koolla. Nuorelle sukupuolielämää kokemattomalle sekin voi olla vaikea saada sisään. Tällöin side on ehdottomasti paras.

      Missä asennossa yritit tamponia asettaa? Itse teen niin, että seison wc-pytyn vieressä, nostan oikean jalan pytyn reunalle ja vien oikealla kädellä tamponin emättimeen. Päätä ei tarvitse roikottaa alas päin, vaan katsot suoraan eteesi. Tunnet hyvin kuinka tamponi liukuu paikoilleen, ei sitä nähdä tarvitse eikä oikein voikaan.

      Voisit milloin vain hyvin tutkia pelkin käsin, missä emättimen aukko on. Löydät sen sitten helposti, kun on tamponin aika. Asettimellinen tamponi (pienin koko) on helpointa saada paikoilleen. Tamponi ei tunnu, kun se on oikein paikoillaan, siksi se saattaa unohtua emättimeen, vaikka kuukautisaika on ohi. Emättimeen unohtunut tamponi on melkoinen bakteeripesä ja voi tulehduttaa emättimesi. Siis muista aina poistaa viimeinen tamponi!

      Tamponin asettamista voit harjoitella ilman kuukautisiakin, jos haluat. Tutustu ainakin genitaalialueeseesi hyvin jo ennen kuukautisia. Kaikki on sitten helpompaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe