Kynsienleikkuusta...

Osaamaton :D

Joo, elikkäs taas tästä iänikuisesta asiasta, eli kynsien leikkuusta. Mun marsu poikani, (n. 4kk)on vähän arka vielä,on ollut mulla vasta n. 1kk. Oon pitäny sitä sylissä jo vähän, mut marsu ei kyllä tykkää kovin paljoo istuu sylissä, karkuun menossa vaikka ei pelkää mitään. Ja aattelin kysyy teiltä kokeneemmilta, että miten saat leikattua marsun kynnet YKSIN? Kun marsu ei meinaa pysyy paikallaan, ja jos se pysyy vähän aikaa, niin se laittaa kilttinä poikana tassut mun käden päälle, enkä sit siitä saa mitenkään niitä kynsiä leikattua, ja sit ku tassut siirrän pois kädeltä ni poika on taas menossa muualle :/ Ja marsun kahden tassun kynnet on vaaleet, kahden mustat. Kuinka tiiän miten paljon mustista leikataan, ettei mene verisuoneen? Apu ois tosiaan tarpeen, jos joku viitsisi nyt vastata, ja neuvoa ja kertoa "niksejä". :) Kiitos jo etukäteen :D

6

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • piiputi
    • Sunnikka

      Parasta onkin, että olisi kaksi ihmistä leikkaamassa marsun kynsiä.. toinen pitää sylissä paikallaan ja toinen leikkaa varovasti.

      Mustien kynsien kanssa täytyy aina olla tarkkana ja ottaa vain vähän, vähän kerrallaan. Heti kun kynsi leikattaessa muuttuu pehmeämmäksi/jauhomaisemmaksi, jätä se siihen, koska silloin verisuoni on lähellä.

    • marsukka

      Meillä on kokonaan mustakyntinen marsu! Kynsienleikkaus oli aluksi aika jännää, kun ei tiennyt mihin asti voi leikata. Lopetan pehmeään, murenevaan kohtaan. (selviää, kun alat leikata)Yhden kerran leikkasin suonen lähelle, ja kynnestä tulikin pari tippaa verta. Taisin itse säikähtää enemmän kuin marsu.Mutta onneksi en leikannut sen pahemmin. Se vuoto tyrehtyi jo etujalkojen kynsien leikkuun aikana.
      Leikkaan yksin (istuen sohvalla) marsun kynnet niin, että otan marsun jykevästi syliini selkä itseeni päin ja juttelen sille kokoajan rauhallisesti mitä teen. Yksi jalka kerrallaan. ripeästi ja tarkasti täytyy leikata, koska marsulla (ainakaan meidän pojalla) ei ole kauheasti keskittymiskykyä. Heti pitäisi olla menossa. Mutta heti, jos se alkaa rimpuilla se kannattaa päästää menemään ja lopettaa leikkaus. Ja aloittaa alusta. Kyllä se siihen ajan kanssa tottuu..

    • horsehirl92

      munkin marsulla on mustat kynnet.mun marsun entinen omistaja sano mulle että jos on mustat kynnet marsulla niin pitää mahdollisimman vähän leikata!!tää on totta!

    • horsegirl92

      munkin marsulla on mustat kynnet.marsuni entinen omistaja kertoi mulle että jos marsulla on mustat kynnet niin niitä pitää leikata mahdollisimman vähän ettei vaan osuis verisuoneen!!!!!

    • Marsula

      Ostan mustan marsun jonka kynnet tietenkin on mustat milloin tiedä lopettaa lyhentänisen ja miten opetan sen kynnen leikkuuseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1458
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      751
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      725
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      680
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      659
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      644
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      67
      623
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe