Moi.
En koskaan kirjottele mihinkään tälläsiin, mutta nyt ajattelin tehdä poikkeuksen. Olen jonkun aikaa seurustellut naisen kanssa jolla on kaksi lasta. Lapset eivät ole minun omiani eikä minulla ole omia lapsia. Toinen lapsista on nyt aikuinen mutta toinen on edelleen alaikäinen ja nyt juuri 17. Olemme riidelleet jo molempien ollessa alaikäisiä aika paljonkin siitä kun näiden lasten äidilllä ei ole halua käyttää kasvatuksessaan kotiintuloaikoja vaan lapset ovat jo noin 14-vuotiaasta asti tulleet aika pitkälti itse kotiin kun haluavat, yleensä aamuyöllä. Itse näen asian niin että jos ei ole kotiin tuloaikoja niin yöllä jossain kaupungilla tai missä ovatkaan on altis esim. törmäämään päihteisiin ja epämääräisiin tyyppeihin mistä sitten tulee ongelmia lapselle ja koko perheelle ehkä pitkäksikin aikaa. No näinhän siinä ensimmäisen lapsen kohdalla juuri kävi kuten arvelin ja jouduimme myös lastensuojelun piiriin tämän ensimmäisen kohdalla.
Nyt siis riita jatkuu näistä kotiintuloajoista tämän nuoremman kohdalla ja pelkään että tälle nuoremmalle käy ihan samoin kuin vanhemmalle. Vaikka olen tätä asiaa yrittänyt jotenkin selvittää äidille ja todisteetkin puhuvat sen puolesta tämän ensimmäisen kohdalla että kotiintuloajat ovat ihan hyvä olla niin edelleen riitelemme tästä asiasta. Nyt onneksi kohta toinen lapsi on täysi-ikäinen joten siihen ne riidat sitten loppuvat tämän asian suhteen. Näin kävi ensimmäisen kohdalla. Muuten meillä ei paljon riitoja ole mikä on tosi harmillista että kasvatusasioissa tälläistä tulee. Kysynkin nyt siis että olenko jotenkin väärässä tässä kotiintuloaika asiassa ja onko se siis ihan normaalikäytäntö nykyisin että niitä ei ole?
Näkisin että turvalliseen lapsuuteen ei kuulu se että hengataan jossain muualla kuin kotona aamuyöstä. Tuntuu myös vähän oudolta että äiti vaan käy nukkumaan kun alaikäinen lapsi hengaa jossain muualla kuin kotona. Olen lukenut että tälläiset ns. uusioperheiden kasvatusongelmat ovat todella yleisiä ja mielelläni haluaisin tämän asian selvittää koska tämä asia on nyt painanut parisuhdetta n. 5 vuotta ja alkaa olemaan voimat loppu tähän jatkuvaan riitaan samasta asiasta.
Rakastan naistani enkä todellakaan haluaisi erota jonkun tälläisen takia mutta tunnen olevani myös vastuussa lapsista joten tämä kyllä ns. syö miestä melkeen päivittäin.
Kiitos kaikista auttavista kommenteista ja mukavaa kesää kaikille.
Alaikäisellä lapsella ei ole kotiintuloaikaa
2
144
Vastaukset
- Anonyymi
Minun lapsillani oli aina kotiintulo ajat koska vanhempi on vastuussa niistä asioista
Ja kun lapsi on alaikäinen niin silloin on tiedettävä missä hän öitään viettää . Kyllä minunkin lapset protestoivat kovasti kun” kaikki muut sai olla ulkona” mutta ne kaikki muuta olivat ainoastaan yhden perheen jäseniä,,
Nyt kun ovat aikuisia niin sanovat että oli hyvä että laitettiin rajat. Josmlapsi esim menee väärille teille niin lapsen vanhempi kantaa siitä vastuun .
Joten olen sitä mieltä itsekkin että rajat on oltava,
Ei alaikäinen osaa aina päättää asioista mitä tapahtuu kodin ulkopuolella .
Mutta koska lapsen vanhempi antaa juosta ilman kontrollia niin anna olla se kun kulutat omia hermojasi sen tähden , älä puutu heidän asioihinsa , anna tehdä miten haluavat jos tähän asti on antanut juosta yökaudet , niin ei siinä enää kasvattamiset auta.
Yritä vaan olla välittämättä vastuu on hänen vanhempiensa jos jotain sattuu,- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
💋 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#17936418i
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.32311579- 2174893
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny112598- 1631938
- 1291901
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131398Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos921238Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411146Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon401070- 85954