Tämä on vähän tyhmä kysymys, mutta kysytään nyt kumminkin: Olen tekemässä lecaharkoista perustuksia lasiselle kasvihuoneelle. Harkkokerroksia on tulossa 2 kpl, harkot RUH-200 -mallia. Aikaisempaa kokemusta harkkojen käytöstä ei ole, ja nyt alkoi mieltä kalvaa epäilys...Eli, kuinka päin harkot pitää laittaa - toisella puolellahan on sellaisia uria, ja toisella puolella isompi "kuoppa". Tuleeko ura- vai kuoppapuoli ylöspäin?
Ja toisekseen, pitäisikö nuo "kuopat" täyttää laastilla muuratessa, vai jättää tyhjiksi?
Jos joku osaisi neuvoa tällaista yli-innokasta tee-se-itse-rakentajaa, olisin erittäin kiitollinen :).
Leca-harkkojen muuraus?
hmm.
3
9204
Vastaukset
- eli ylös¨päin
Lienet pohjatyöt jo tehnyt? Harkot tulevat siis urapinta ylöspäin, koska siihen uraan on tarkoitus tulla raudoitus. Kuopat tulee laastilla täyteen, ainakin jos siellä on rauta. Raudoitus ruostuu jos se jää paljaaksi.
- ppppppppppp
Niitä isoja onkaloita harkon alapuolella ei täytetä laastilla. Ne jää tyhjäksi.
- jussi
ppppppppppp kirjoitti:
Niitä isoja onkaloita harkon alapuolella ei täytetä laastilla. Ne jää tyhjäksi.
harkko väärin päin. niin tulee siisti perustus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722766
- 632674
- 681792
- 241627
- 201560
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151402
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91219