Porvarihallitus

maissiii

Tykkään sanasta porvari,
kiva olla porvari, se kertoo jo sanana aika paljon.
se on kumma kun sitä niin vähän käytetään.
Nytkin on selvä porvarienemmistö eduskunnassa.

Orpo on kunnioitettava pääministeri,
uskalsi ottaa perussuomalaiset hallitukseen
Saman teki muinoin Kekkonen,
kun kelpuutti kommunistit hallitukseen.

Orpo on rohkea,
ja politiikassa tarvitaan rohkeutta.
edellinen pääministeri ratsasti rohkeudella vaaleihin,
mutta sitten taisi mennä pupu pöksyyn ,
kun ei uskaltanut edes hallitusneuvotteluihin lähteä.
Se rohkeus lätsähti,
toiset puhuvat, toiset tekevät.

Mukabva kesä jo puolivälissä,
jatketaan vaan loppukesäkin
iloisena ja hyväntuulisena, niitähän me 70+ olemme.
Ei meistä murtyneitä murjottajia saa tekemälläkään.

27

521

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Palsta 70+ on veraansa vailla oleva palsta,
      jossa on erinomainen yhteishenki,
      ja yhteiskunnasta etsitään vain hyviä ja rakentavia asioita.
      Ilo ja hyväntuulisuus suorastaan hyökkää silmille.

    • Anonyymi

      Olen hyvin toimeen tuleva, porvari äveriäs pohatta roope-ankka pois minusta, Orpo edustaa porvareita hallitusohjelmallaan, en tienny persut porvareita.

      • Anonyymi

        Kepusta länteen, mutta nyt kepu on loikannut sosialisteihin, niin on vähän vaikea sanoa.


      • Anonyymi

        Porvarihan voi olla mistä puolueesta vain.
        Ei voi kieltää nekään, jotka vasemmistoa äänestävät, että on kiva elää porvarillista elämää yltäkylläisyydessä.
        Ihan sormi nousee pystyyn, etusivu., kun voisi osoittaa, että tuo, tuo, tuo...
        Tuotanoin...
        Mutta sitten kaikilla kun on oikeus ihmisarvoiseen elämään!
        Beng


    • Anonyymi

      Persut onkin enimmäkseen KELA-porvareita.

      • Anonyymi

        Omasta kohdastasiko asian julistat.Kokemuksen rintaäänellä vaikeroit. En ole tiennytkään, että kelan avulla päästään porvareiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta kohdastasiko asian julistat.Kokemuksen rintaäänellä vaikeroit. En ole tiennytkään, että kelan avulla päästään porvareiksi.

        Tuskin se porvarius riippuu siitä, minkä pankin asiakas on, vaan miten äänestää vaaleissa. oikeat ihmiset äänestävät oikeita ihmisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin se porvarius riippuu siitä, minkä pankin asiakas on, vaan miten äänestää vaaleissa. oikeat ihmiset äänestävät oikeita ihmisiä.

        Onko Kela pankki?
        Monipuolinen avustuslaitos.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta kohdastasiko asian julistat.Kokemuksen rintaäänellä vaikeroit. En ole tiennytkään, että kelan avulla päästään porvareiksi.

        Ehkä se oli ivaa....ironiaa... ???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä se oli ivaa....ironiaa... ???

        13:56
        Ei voi olla varma, kun ihmeväitteitä välillä kirjoitetaan sillai lampaanpäästä.


    • Anonyymi

      Mitä muuta voi odottaa PS:n kannattajalta. Ei niitä järki-ihminen äänestä.
      Persu-porvari on hupaisin luonnehdinta mitä aikoihin on kuultu.

      • Anonyymi

        Mihin olet järkesi pudottanut, kun tuollaisen luonnehdinnan itsestäsi murjaisit. Ja vielä huvittaakin, köyhää miestä. Jo on aikoihin eletty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin olet järkesi pudottanut, kun tuollaisen luonnehdinnan itsestäsi murjaisit. Ja vielä huvittaakin, köyhää miestä. Jo on aikoihin eletty.

        Mistä tiedät, että köyhä, se on varmaan niitä porvari-demareita, vai olisiko porvarivihervassari peräti tai suomessa on jopa porvarikommunistejaki, joku heistä kumminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin olet järkesi pudottanut, kun tuollaisen luonnehdinnan itsestäsi murjaisit. Ja vielä huvittaakin, köyhää miestä. Jo on aikoihin eletty.

        Loistava kommentti:)))))))))))))


    • Anonyymi

      Porvari persu hyväksyy köyhyyden, vammaisten hoidon ehkäisyn, häädöt tulevat lisääntymään asumistuen tiukentamisella tässä vain osa arvoisa porvari persu.

      • Anonyymi

        Köyhät meillä on aina keskuudessamme, siitä ei pääse mihinkään, ei ees Marin suuressa laupeudessaaan ja velkarahalla saanut Suomesta eikä muustakaan maailmasta köyhyyttä poistettua, vaikka kovasti yritti, jakamalla rahaa afrikankin köyhille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät meillä on aina keskuudessamme, siitä ei pääse mihinkään, ei ees Marin suuressa laupeudessaaan ja velkarahalla saanut Suomesta eikä muustakaan maailmasta köyhyyttä poistettua, vaikka kovasti yritti, jakamalla rahaa afrikankin köyhille.

        Sivisty persu, Marin ei jakanut rahaa kellekään.

        Koko eduskunta äänestää siitä kuinka paljon ja mihin rahaa laitetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivisty persu, Marin ei jakanut rahaa kellekään.

        Koko eduskunta äänestää siitä kuinka paljon ja mihin rahaa laitetaan.

        En ole persu, mutta tuohon voin kommentoida, että muuten vaan Marin jakeli rahaa ja velkaannutti Suomen,. Huvikseen viskeli miljoonia kun oli vallankahvassa ja höyli Saarikko kirstun vartijana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhät meillä on aina keskuudessamme, siitä ei pääse mihinkään, ei ees Marin suuressa laupeudessaaan ja velkarahalla saanut Suomesta eikä muustakaan maailmasta köyhyyttä poistettua, vaikka kovasti yritti, jakamalla rahaa afrikankin köyhille.

        Eihän Marin mikään valtiovarain- tai sosiaaliministeri ole.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole persu, mutta tuohon voin kommentoida, että muuten vaan Marin jakeli rahaa ja velkaannutti Suomen,. Huvikseen viskeli miljoonia kun oli vallankahvassa ja höyli Saarikko kirstun vartijana.

        14:17
        Kyllä olet tyhmä jankuttaja.
        Beng
        Menikö rahaa sivu suun!


    • Anonyymi

      Porvari on elinkeinonharjoittaja. Elinkeinona yrityksen ylläpitäminen ja sillä keinoin elää. Usein pieni yhden henkilön yritys, kuten suutari, kraatari jne.

      • Anonyymi

        Mielikuva porvarista ei ole suutari tai kraatari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielikuva porvarista ei ole suutari tai kraatari.

        Sanakirjakäännös on juuri tuo elinkeinoyrityksen ylläpitäjä, kaupan ja käsityöammatin harjoittaja. Suutari on käsityöammatin harjoittaja. Lisäksi siihen lisättiin myös kaupunkilaisuus, varmaan entisaikojen asioita.


    • Anonyymi

      Olen poroporvari ja vanhan rahan kapitalisti.

    • Anonyymi

      Aloitus on kunnon provo, useamminkin voisit laittaa näitä.

      • Anonyymi

        14:13
        Ei kannata.
        Tulee tyhmiä vastauksia.
        Beng


    • Anonyymi

      Itse niitä aiheutat jankku!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe