vastaan sanominen

Tatti

Antakaa jotain vinkkejä, et mitä voisi sanoo kiusaajalle takas?
Kerran sanoin yhelle, et haistaa paskan. No tilanne vaan paheni siitä. Heti ruvettiin kysylemään, et mikä v*tun kovis mä oon olevinaan.

20

1743

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Qorteus

      Kiusaaja odottaa juuri, että sanot jotain, josta kiusaamista on helppo jatkaa.
      Ole hiljaa, poistu paikalta jos mahdollista.

      • Tatti

        Eikös sitten luulla heti mammariksi?


      • Qorteus
        Tatti kirjoitti:

        Eikös sitten luulla heti mammariksi?

        No siinä on puolensa.
        Riippuu tietenkin miten haluat viettää elämäsi?
        Niitä kiusaaja-kusipäitä on joka paikassa, päikkärissä, eskarissa, koulussa, opiskelupaikoissa, työelämässä.
        Voithat tintata jokaista aina kuonoon, silloin ei luulla mammariksi, mutta siinä on hitonmoinen homma ja johtaa yleensä suurempiin hankaluuksiin.
        Kiusaajat haluavat usein provosoida, ja nauttivat siitä kun toinen provosoituu.
        Näihin kiusaajiin törmää aikuisetkin joka päivä esim. liikenteessä. Silloinkin on viisainta ja parasta olla välittämättä.
        On melko todennäköistä, että jos lakkaat välittämästä niin kiusaajat etsivät toisen kohteen.


    • Mimmunen

      Yleensä kiusaajat (pojat etenkin) ovat esim. köyhistä perheistä, tai perheistä joissa muuten vaan ei asiat ole kovin hyvin. Yläasteella minua kiusasi juuri tällainen "kovispoju". Päätin iskeä takaisin vähän kovemmin. Otin vähän selvää pojan humalaisesta perhe-elämästä ja vanhemmista, ja löin takaisin sanoilla jotka varmasti satuttivat. Eipä sen jälkeen tullut minulle aukomaan.

    • Satakieli

      Tähän vastaisin, että älä välitä niistä, että anna olla... Mutta en kuitenkaan vastaa näin, sillä tämä ei auta yhtään, se satuttaa sisältä (satuttaa vaikka itse ei sitä huomaisi).
      On kuitenkin tyhmää sanoa takasi pahasti... Mutta sie voisit sen kiusaajan kanssa ihan keskenään jutella tosta asiasta, ja voisit siltä kysyä hienovaraisesti, että mikä ongelma tällä kiusaajalla on? Jos ei uskalla puhua, tai se ei tuota tulosta, ainahan voi kääntyä aikuisten puoleen *huoks* mutta eipä sekään taia auttaa :( Sillä vaikka sanoisit esim. opolle, kiusaaja ei välttämättä lopeta kiusaamistaan, vaan kiusaa selkäsi takana, joka on vielä pahempaa kuin se, että sä kuulet. Ne voisi sitten jälkeen päin kuttuu rollikellos, tai vasikas, tyylisä kullakin...

      Kiusaajilla ei ole aina hajonaista perhettä, tai mitään ongelmia... Hänellä vaan saattaa olla jokinmoinen tarve kiusata vahvempiaan.

      Koita jaksaa *lähettää halauksen* Toivottavasti kaikki menee parhain päin. =)

    • Satakieli

      Tähän vastaisin, että älä välitä niistä, että anna olla... Mutta en kuitenkaan vastaa näin, sillä tämä ei auta yhtään, se satuttaa sisältä (satuttaa vaikka itse ei sitä huomaisi).
      On kuitenkin tyhmää sanoa takasi pahasti... Mutta sie voisit sen kiusaajan kanssa ihan keskenään jutella tosta asiasta, ja voisit siltä kysyä hienovaraisesti, että mikä ongelma tällä kiusaajalla on? Jos ei uskalla puhua, tai se ei tuota tulosta, ainahan voi kääntyä aikuisten puoleen *huoks* mutta eipä sekään taia auttaa :( Sillä vaikka sanoisit esim. opolle, kiusaaja ei välttämättä lopeta kiusaamistaan, vaan kiusaa selkäsi takana, joka on vielä pahempaa kuin se, että sä kuulet. Ne voisi sitten jälkeen päin kuttuu rollikellos, tai vasikas, tyylisä kullakin...

      Kiusaajilla ei ole aina hajonaista perhettä, tai mitään ongelmia... Hänellä vaan saattaa olla jokinmoinen tarve kiusata vahvempiaan.

      Koita jaksaa *lähettää halauksen* Toivottavasti kaikki menee parhain päin. =)

    • Satakieli

      Tähän vastaisin, että älä välitä niistä, että anna olla... Mutta en kuitenkaan vastaa näin, sillä tämä ei auta yhtään, se satuttaa sisältä (satuttaa vaikka itse ei sitä huomaisi).
      On kuitenkin tyhmää sanoa takasi pahasti... Mutta sie voisit sen kiusaajan kanssa ihan keskenään jutella tosta asiasta, ja voisit siltä kysyä hienovaraisesti, että mikä ongelma tällä kiusaajalla on? Jos ei uskalla puhua, tai se ei tuota tulosta, ainahan voi kääntyä aikuisten puoleen *huoks* mutta eipä sekään taia auttaa :( Sillä vaikka sanoisit esim. opolle, kiusaaja ei välttämättä lopeta kiusaamistaan, vaan kiusaa selkäsi takana, joka on vielä pahempaa kuin se, että sä kuulet. Ne voisi sitten jälkeen päin kuttuu rollikellos, tai vasikas, tyylisä kullakin...

      Kiusaajilla ei ole aina hajonaista perhettä, tai mitään ongelmia... Hänellä vaan saattaa olla jokinmoinen tarve kiusata vahvempiaan.

      Koita jaksaa *lähettää halauksen* Toivottavasti kaikki menee parhain päin. =)

    • plikka

      jos joku tulee mulle nälvii nii oon tavallisesti hilja tai nyökyttelen _eiks_sulla_oo_parempaa_tekemistä_ ilme naamallani. ärsyttävää ku tilanne on jo ohi nii sillon keksis just sopivaa sanottavaa sille kiusaajalle

    • hiih

      Mulla on niin, että jos sanon vastaan, heti aletaan kiusaamaan lisää. Ja jos en sano, niin sama juttu.

      Tuosta vastaansanomisesta... mieti jotain juttuja, mitä voisit sanoa, mutta jotka eivät ole haukkumisia. Esim. jos kiusaaja sanoo: "Vähän sä oot tyhmä!" Sano vaikka: "No et säkään mikään nero ole." tai:
      kiusaaja: "Vähä sä oot köyhä kun ei ole varaa ostaa vaatteita."
      sinä: "Ainakaan ei nouse kusi päähän siitä asiasta niin kuin eräillä."

      Siis sanot sellaisia mikä vaientaa kiusaajan.

    • Muru

      MITÄ sä oot tehnyt hiuksilles?
      -värjäys,leikkaus ja tohon rataan
      Hyi helvetti mitkä vaateet!!!
      -*tekopirteä ääni* Noni! Löysithänsä sen kokovartalo peilin! Nyt sä varmaan ymmärrät miks kaikki nauraa sulle!
      Vittu sä oot ruma!
      -Älä mä oon ihana!


      Mä vaensin kiusaajani yhelle keskustelulla se meni näin!
      Kiusaaja: Ooksä olevas joku prinsessa tyylinen? Aika huono...
      Minä: Eiku tää on sweet lolitaa
      Kiusaaja: Se ei sovi läskeille...
      Minä: Niinmä tiiän.
      Kiusaaja: Hahaha miks pukeudut?
      Minä:Eiku eksä puhunu itestäs?
      Kiusaaja: En? SÄ se läski oot!
      Minä: Kuules,mä oon ihana ja täydellinen ja sä elämäs menettäny finninaama,koita kestää Sweet lolita tyyli ei sovi sulle!

      Eipä urputtanu enään :D

      • Tatti

        Huh. kuulin tässä vähän aikaa sitten, et muutama tyhmä tyyppi muuttaa ens lukukaudeks muualle. Tosi mukava uutinen. Ehkä saan olla sitten enemmän rauhassa.


    • vanhempi

      Haista p*ska!
      Ei toimi, ei se loukkaa ollenkaan kiusaajaa. Nimittäin tuon voi sanoa ihan kenelle tahansa.
      Ennemminkin kannattaa sanoa kiusaajasta jotakin sellaista mikä on hänelle henkilökohtaista, ja mistä hän ei halua puhua.

      Mut, voithan jotain valettakin keksiä:
      Moi homppeli-taneli!
      Tuliks sä taas heruttelemaan mua!
      Eilen pyytelit anteeks, ku yritit saada persettä.
      Mut nyt oot taas kiusaamas?

    • Vahvero

      ..kiusaajan kommentteihin jotain tyyliin "jaha?" ja jatkat matkaa.
      Jos tulee vielä lisää juttua niin totea tyyneen äänen, että "..että osaakin joku olla noin säälittävä. Luulisi, että älyäisi pitää turpansa kiinni, kun huomaa ettei kuuntelijaa kiinnosta."
      Haukkumisiin:"Ole mitä mieltä olet. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa."

      Kolmas, oma suosikki vaihtoehto, naura halveksuvasti. Ei tarvitse edes näytellä, tulee itsestään.

    • 123akik123

      Kysy kiusaajalta suoraan ja tunteella, että miksi haluat jatkuvasti satuttaa minua ? Nimimerkillä aikoinaan yläasteella yksi kiusattu tyyppi tokaisi noin isolle kiusaajaporukalle ja kaikki hiljeni siihen paikkaan oli aika jäätävä tilanne. Sen koomin tyyppiä ei kiusattu.

    • Jeppe_

      voi myös tilata kiusaajalle kiusaajan kuullu tällastakin

    • KiusattuGootti

      No mä olin koulus niinku nojasin seinää vasten silleen toinen jalka koukussa seinää vasten ja sit siihen tuli sellanen ''kova jätkä'' aukomaan mulle päätään se vaan siinä sepitteli omiansa esim ''niinku ooksä muka olevinas joku kovaki ku nojailet tollee'' mä vastasin siihen et en ootkos sä ja sit se jatko taas höpöttämistä ja mä vaan toistin koko ajan et ''aijaa niin, no oliko muuta sanottavaa. Yksinkertasesti en vaan kuunnelu sitä.

      • mestarisikiusaaja

        ÄHÄHÄHÄHÄ GOOTTI XD


    • entinen kiusattu

      Omasta kokemuksesta sanon et naispuolisille kiusaajille ku sanoo takasi ni asia vaan pahenee, ei ehkä enää suoraa haukkumista mut paskaa puhutaan selän takana niin että pian kaikki rupeaa välttelemään ym. Vastaan sanominen ei auta, asiaan on puututtava jotenki muuten, ottaa vaikka pojista turvaa ja ns. tukijoukot, sen jälkee voi vaikka jo sanooki takasi tai ratkasta asian jotenki muuten
      Miespuoliset kiusaajat kannattaa servata jotenki oikeen kunnolla, se riippuu tietysti tilanteesta. Yleensä joku hyvä kommentti ja vittumainen hymy ja sit vaa lähtee paikalta. Jos kiusaaja on ns.heikkolahjainen ni kannattaa käyttää hyväksi sen heikkouksia (esim. jos vaikka se on huono enkussa ni puhua sille englantia nii pitkän(ja ärsyttävän) tarinan ku osaa ja sanoa tyyliin 'nojaa mä tiesin ettet sä kumminkaa tajuais' loppuun tai jos se vaikka sanoo että sulla on pienet aivot ni et 'tiesitkö että on tieteellisesti todistettua että aivojen koko ei vaikuta ihmisen älykkyyteen' tms.)

    • fsdgsfdg

      Ei vastaan sanominen mitään auta. Paras ja usein ainoa ratkaisu kiusaamiseen on väkivalta.

    • Anonyymi

      Tämä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe