Parisuhde riippuvaisen kanssa

Anonyymi-ap

Olemme seurustelleet noin kaksi vuotta. Olen alusta asti tiennyt mieskaverini pilvenpoltosta. Olemme tapelleet 1,5 vuotta siitä, että pilvi on läsnä arjessa aivan liikaa. Nyt käyttö on päivittäistä ja monta kertaa päivässä. Myös alkoholi alkaa olla päivittäinen asia. Työt ei kiinnosta ja rahasta on kokoajan pulaa. Väkivalta myös astunut mukaan kuvioihin. Tämä mies ei vaan halua erota, eikä näe ongelmaa. Väkivalta: sinä ärsytät., huumeet: pilvi ei ole huume. Alkoholi: lopetan jos et juo itsekkään enään ikinä. Et edes alkoholitonta. Avun hakeminen: haen jos säkin meet johonki terapiaan. Ja mä olen kokoajan hänelle rahaa velkaa., vaikka maksan aika paljon hänenkin menoistaan

Olen jo nyt niin väsynyt, että olen jo sen terapian tarpeessa. Kaverit ovat kaikonneet ja minulla ei käy kukaan koskaan kylässä. Enkä halua edes kutsua, koska mieskaverini nolaa minut heti. En käy itsekkään enään missään kylässä, koska hän vaatii mukaan ja ei ymmärrä, että tilanne on mulle ikävä. Esim siitä syystä, että hän on aina sekaisin ja sekoilee sitten mun kavereiden luona. Yhdeltä ystävältäni vaati esim tyhjät tölkit ja pullot mukaan. Miettikää miten hävetti.

Tiedän, et mitä kommentteja sieltä tulee, mutta halusin kirjoittaa tämän tänne, koska en halua kertoa kenellekkään, että mitä mun arki oikeesti on. Ja ehkä voisin saada voimaa lähteä vihdoin tästä suhteesta.

2

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yritäpä kerätä niitä voimia, ja oikeasti lähteä tuollaisesta suhteesta.
      On aika harvinaista, että jotain muutosta tilanteissa tapahtuisi. Osaavat kyllä lupailla, ja ehkä vannoakin ryhdistäytyvänsä, mutta...

      Et voi kuitenkaan parantaa toista ihmistä tuossa tilanteessa, vaikka monet ehkä ajattelevat ehkä voivansa auttaa toista.
      Se, että päihteitä menee joka päivä, on huono juttu.
      Oikeastaan tuo väkivaltaisuus on vielä huonompi juttu.

      Mitä kauemmin annat tilanteen jatkua, sen vaikeampaa sieltä on irrota.
      Et ole ansainnut mitään tuollaista kohtelua, kukaan ei ansaitse, vaikka niinkin jotkut saattavat ajatella, ikävä kyllä.

      Miehiä on olemassa enemmänkin kuin tuo yksi, eli ei se voi siitä olla kiinni, että pelkäisi, ettei löydä enää ketään.
      Rohkeasti itseä niskasta kiinni, ja jatkamaan omaa elämää.
      Joskus kyllä tuollaisista tyypeistä voi olla vaikeaa päästä eroon, voivat alkaa vainota, häiritä, tms. Mutta on se silti yrittämisen arvoista.

      Mieti oikeasti, mitä haluat, mitä elämässäsi arvostat, miten saisit itsesi voimaan paremmin, ym. Kuuntele itseäsi ja luota itseesi.

    • ..sulla on kyl paha rasti menossa.. ..tunnen joitain aineiden käyttäjiä…myös lopettaneita.. ..marihuana ei kyl ole kovin vahva, mutta altistaa oikeesti koville aineille.. ..yksi tuttu oli pääasiassa ”pilviveikko”, mutta käytti myös amfetamiinia, kokaiinia ja vaikka mitä. Lopetti kuitenkin kerralla kaikki eli sekin on mahdollista.. ..mutta lopettaminen täytyy olla ehdotonta..ei ikinä enää mitään kamaa, koska se lähtee lapasesta heti…

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1280
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      66
      822
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      760
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      698
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      681
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      658
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe