Moi! Oon siis 13v tyttö joka haluis alottaa motocrossin, oon n.160cm pitkä ja mönkköristä on paljon kokemusta mutta mopoista/crosseist huomattavasti vähemmän ( oon ajanu crossilla ehkä 3-5krt ) lähin rata on selvillä. Mutta haluisin tietää mistä kannattais ostaa crossi, ja minkä lainen ja mitä merkkiä? Sama homma varusteilla, mistä ne kannattais hankkia? Nopeita vastauksia tarvittais.
Haluisin alottaa motocrossin!!
1
227
Vastaukset
- Anonyymi
Moikka AP,
Lähtisin suosittelemaan sinulle 85cc tai sitten piikkistä (125cc). Esimerkiksi Yammun piikkiset ovat huomattavasti sirompia kun kilpailijoiden vastaavat. Kuitenkaan merkillä ei ole ns. väliä, vaan valitset sen mikä sinusta hyvältä tuntuu; sillä vaan on väliä ettet ota liian pientä tai liian isoa pyörää.
Mikäli olet ajanut crossilla, niin voit sen kokemuksen pohjalta hyvin päätellä, että olisiko se yksilö sinulle sopiva. Ehkä sen pohjalta, että sinulla on jo kokemusta pyörästä X.
Budjetti on myös iso osa pyörän ostoa, nyt kun tulet suhteellisen tuoreena lajiin, niin voisin jopa suositella, että pyörä olisi käytetty ja sitten kun lajin jatkuu, niin voi suunnitella esimerkiksi uutta pyörää..
Varusteisiin P A N O S T A! Ne on sun henkivakuutus :)
- Hyvä kypärä
- Ajolasit
- Ajosaappaat
- Polvisuojat tai polvituet
- Rintapanssari, sekä niskatuki
Näiden lisäksi ajohousut, paita ja hanskat. Ehdottaisin, että menet lähimpään kivijalkaliikkeeseen, missä voisit sovittaa oikeat koot ja tarvittaessa pyytää neuvoja. Mikäli ei liikkeestä lähde heti mukaan, niin näitä voit tilata eri nettikaupoista kuten 24MX jne, kunhan koko on tiedossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606174- 1003202
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252496- 212138
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3531779- 271656
- 251410
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2241394- 491342
- 291312