Ostin käytettynä Olympuksen om de m5 ja oli tosiaan tarkastettu yms. Olen vielä aivan aloittelija, joten en tiedä ja olen aivan epätoivon partaalla D: että miten nämä aukon ja suljinajan toiminnot toimivat, kun kamera ottaa näitä VAIN mustavalkoisina, tai ainakaan en osaa säätää näitä värillisiksi... Osaako kukaan kertoa miten näistä saa värillisiä, vai onko se edes mahdollista. Myynti-ilmoituksessa ei tätä tietenkään kerrottu. Kiitos jo valmiiksi!
Mikä tätä kameraa vaivaa?!
7
789
Vastaukset
- Anonyymi
No sen voin sanoa kameraa tuntemattakin, että aukko ja suljinaika eivät vaikuta siihen ottaako kamera mustavalko- vai värikuvia, vaan kyllä se väriasetus on kaivettava muualta valikoista.
- Anonyymi
No osaatko kertoa että mistä ne väritoiminnot voi sitten kaivaa:)
- Anonyymi
Katso käyttöohjeesta!
https://www.kayttooh.je/olympus/e-m5-mark-ii/käyttöohje - Anonyymi
Nykyään kuvataan puhelimella, niiden kamerat ovat kehittyneet niin että niillä saa yhtä hyvät kuvat kuin noilla vanhoilla raahattavilla kameroilla.
- Anonyymi
No ei kyllä saa :D
- Anonyymi
Vielä ei kännykässä ole yhtä hyvin piirtäviä objektiiveja ja tarpeeksi isoja kennoja kuvaa muodostamassa, kuin kunnon isommalla kameralla. Kännykän kuva on yleensä rankasti käsitelty, jotta se näyttää hyvältä, mutta ei se kovin suurta suurennusta kestä. Alkaa reunan terävöinnit ja pikselimössöä paljastua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vielä ei kännykässä ole yhtä hyvin piirtäviä objektiiveja ja tarpeeksi isoja kennoja kuvaa muodostamassa, kuin kunnon isommalla kameralla. Kännykän kuva on yleensä rankasti käsitelty, jotta se näyttää hyvältä, mutta ei se kovin suurta suurennusta kestä. Alkaa reunan terävöinnit ja pikselimössöä paljastua.
No, pitkän sivun ollessa 80 cm printissä kuvasuhteella 3:4 kuvan säilyessä ok laatuisena omalla kännykällä kuvatussa kuvassa on riittänyt minulle. Sama kuvan laatu on riittänyt myös esitelmätarkoituksiin suurella screenillä esitettynä jne. Jokainen toki määrittää tarpeensa, mutta tämä näin ammattilaisen näkökulmasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."652252Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2222127- 1191441
Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj171196En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711190- 1041061
Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki102959Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73949Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78899Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933875