morjens!

haluaa tietää!!

Te joilla ei ole ollut kaasoa häissänne, miten olette pärjänneet? Kenelle esim. kirkossa annan kimppuni vihkimisen ajaksi? Muutkin saavat vastata!!

6

1014

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...ex-kaaso

      Ystäväni oletti (kysymättä minulta )minun olevan "automaattisesti" hänen kaasonaan häissä.Hän kuitenkin kysyi asiaa sitten myöhemmin ja lupauduin. Nyt hetki ennen häitä ei tule edes tekstiviestejä. Miten häät toimivat ilman kaasoa? Enhän voi toimia kaasona häissä joista en tiedä tuon taivaallista. En tiedä kuin paikan ja ajan. Ymmärrän toki, että morsiammella on ollut kiirettä, mutta ilman infoa on hieman vaikeaa olla avuksi..Siis kertokaa onko häät toimineet ILMAN kaasoa?

      • morsiameen!!

        Hei! Ota ihmeessä SINÄ yhteys morsiameen!! Sillä hän varmasti luulee, ettei sua kovinkaan kiinnosta koko hääjuttu, eikä itse "ilkeä" pyytää apua..? =)


    • Huolestunut morsian

      Minulla taas on asiat näin: kysyin läheistä ystävääni kaasoksi jo hyvissä ajoin (yli puoli vuotta ennen ensi kesän häitämme). Ystävä lupautui. Jonkin ajan päästä hän tuskaili minulle, ettei osaa/jaksa olla kaasona. Sanoin, etten vaadi kaasolta mitään ihmeellisyyksiä, pientä apua valmisteluissa, makutuomaruutta esim.hääpukuostoksilla ja henkistä tukea hääpäivänä. Sanoin myös ymmärtäväni, jos hän haluaa kieltäytyä tehtävästä. Kaaso lupasi miettiä asiaa.

      Jonkin ajan kuluttua ystäväni olikin innolla hoitamassa kaason tehtäviään, järjesteli minulle täyttä päätä polttareita ja halusi muutenkin olla mukana häävalmisteluissa. Olin iloinen, että hän otti tehtävän vastaan.

      Nyt taas on alkanut kuulostaa siltä, etteivät kaason hommat hänät sittenkään kiinnosta. Hän on pari kertaa jo ehdottanut että vaihtaisin kaasoa, mutta perunut kuitenkin sanansa.

      Pelkään, että hän jättäytyy hommastaan viime hetkellä, silloin "kun mitään ei ole enää tehtävissä", eli alkaa olla jo myöhäistä saada ketään toista hänen tilalleen.

      Minulla oli alussa pari muutakin kaasoehdokasta, mutta valitsin tämän läheisimmän ystäväni. Nyt alkaa huolettaa teinkö sittenkin väärän valinnan...

      • kaasoasi

        Kun kerran kaasosi todella vaikuttaa ailahtelevaiselta kaasouden suhteen, niin auta sinä häntä. Tsemppaa ja vahvista häntä jutellen kaikista asioista, että "joo näin tehdään, näin on hyvä, kyllä sä osaat, rohkeutta vaan peliin" jne. Ymmärrän toisaalta kaasosi "hermoilun" sillä tehtävä on suuri ja vastuullinen, sitä stressaantuu väkisin, vaikka kuinka sanottais, ettei tarvitse tehdä "kaikkea", jotain pientä vain... Elikkäs tsemppiä vaan munkin puolesta hääjärjestelyihin! =)


    • leilay

      kädessä pysyy ilman kaasoakin...

      alttarille polvistuessa pitää vaan vähän nostella ettei rimssut jää kaiteen ja mekon väliin :)

      pärjäät ilman kaasoa, onhan sinulla varmasti muita "apulaisia" äitee sisko serkku tms
      ja isot tytöt pärjää aina!

    • paniikkia

      Kyllä pärjäät. Ihan ilman paniikkia. Joissain kirkoissa on kukkakimpulle oma telinekin saatavilla. Ettei tarvita niitä kaasoja seisomaan.

      Mulla on meininki, että sisko ja paras ystävä ovat kaasoja. Sisko hoitaa sukulaiset ja ystävä autta näpräämään mitä näprättävää on. Ja tietenkin makutuomariksi mekkoreissuille tarvitaan ainakin toinen.

      Kaasojeni tehtävä on varmistaa etten lähde litomaan viikko ennen häitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe