Suomalaisia kohdellaan aika hyvin täällä Ruotsissa.
Sehän riippuu myös paljon siitä kuinka käyttäytyy itse. Puhu papata vain suomea, valita, narise ja kritisoi muita, niin silloin yleensä saat samalla mitalla takaisin ruotsalaisilta ja muunkin maalaisilta.
Miksi ruotsalainen esimerkiks kutsuisi valittavav ja kitisevän suomalaisen kylään luokseen?
Onneksi kaikki ruotsinsuomalaiset ei ole valittavia ja kritisoivia ;)
Kokeile, puhu ruotsia, ole ystävällinen kaikille, niin saat nähdä että et ole syrjitty kenenkään taholta..
Valittajat ja muita kritisoivat yleensä voivat itse huonosti. Täytyisi parantaa tapojaan jos haaveilee että kaikki tykkäisi. Jos yks tai kaks ruotsalaista sanoo pahoin sinulle, ei se merkitse että kaikki ruotsalaiset syrjisi ruotsinsuomalaisia.
Valittavat ja narisevat suomalaiset ei sekään merkitse sitä että kaikki suomalaiset olisi valittajia ja narisijoita ;)
Hymyä huuleen ja hyvä käytös on kuin hyvät pöytätavat ruokaillessa ;)
Lopuksi vielä, en ole täydellinen, joten anteeks vaan jos joku otti itseensä ;)
Suomalaiset yleensä saa hyvän kohtelun Ruotsissa
6
695
Vastaukset
- Anonyymi
Varmasti suhtautuminen suomalaisiin maahanmuuttajiin on muuttunut Ruotsissa ja monet vanhemmat ihmiset häpeävät 60- ja 70 luvun suhtautumistaan suomalaisiin maahanmuuttajiin verratessaan nykyisiin tapahtumiin
- Anonyymi
Suomalaisethan muuttivat Ruotsiin työhön, ja ruotsi antoi töitä jokaiselle tulijalle .
Ja se joka oppi kielen sai ruotsalaisia ystäviä myös, ei kai sitä ystäviä saakkaan jos ei puhuta samaa kieltä.
- Anonyymi
Voi hyvä pyhä sylyvi kuitennii... on teillä ongelmat.
Kymmenkunta vuotta Ruottissa olin ja työtä tein, työtä tein....ja työtä tein.
Yhtenäkään päivänä ei yksikään ruotsalainen aukonu päätään työelämässä.
Kapakissa joskus jouduin vetämään turpaan, mutta sehän kuulu asiaan siihen aikaan.
Oli aika railakkata menoo 1970- 80 luvuilla.
Hyviä sällijä oli meissä molemmissa naapurimaitten rautakourisssa.- Anonyymi
Yhtään ruotsalaista sydänystävää en oo löytänyt näinä 50 vuotena Ruotsissa.
Paitsi vanhemmissa ruotsalaisissa on ollut jonkinlaista.
- Anonyymi
Skulle du kunna ge statiskt säkerställda bevis på ditt påstående, Säg Jah? Ge även förklaring hur dessa bevis har skapats och när. Ge länkar till dina påståenden please!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo1362591SAK:n vaatimus palkankorotuksista on täysin päätön
SAK:n esitys noin hurjista palkankorotuksista on päätön. Ja vaikka ne toteutuisivatkin, johon en usko, valuvat hyödyt ul3131769Ensitreffit Matti lataa totuuden seksiasioista Taina-morsion kanssa: "Fyysinen kosketus ja seksi..."
Harmi juttu tämä Matin ja Tainan ero. Olisikohan vielä ollut jotain tehtävissä... Lue lisää: https://www.suomi24.fi/v121427En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä341413Voin kertoa sinulle
Että olen todella rakastanut sinuun. Tämä on jotain mitä en ole koskaan ennen kokenut. Olen uskonut että tunnet samoin.371107- 50986
+10% palkankorotukset työntekijöille! hyvä ammattiliitot!
Niinhän sitä sanotaan että metsä vastaa niin kuin sille huudetaan. Ja oikeistohallitus ja työnantajat huutelivat sellais268944Mitä sinä nainen haluat elämältä
Minä haluan sinut mutta koska se on mahdoton haaveeni niin en voi muutakuin hiljaa ja kaukaa rakastaa epätoivoisesti sää33934It's a fairytale
"It's a fairytale I can't explain Full of words I don't know how to say And without a little twist of fate I know I'd st9876Gallup: Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Vappu Pimiälle Maajussille morsian -juontajana?
Maajussille morsian on koko kansan suosikki. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Vappu Pimiälle juontajana? Erinomainen38865