Suomalaiset yleensä saa hyvän kohtelun Ruotsissa

Suomalaisia kohdellaan aika hyvin täällä Ruotsissa.
Sehän riippuu myös paljon siitä kuinka käyttäytyy itse. Puhu papata vain suomea, valita, narise ja kritisoi muita, niin silloin yleensä saat samalla mitalla takaisin ruotsalaisilta ja muunkin maalaisilta.
Miksi ruotsalainen esimerkiks kutsuisi valittavav ja kitisevän suomalaisen kylään luokseen?
Onneksi kaikki ruotsinsuomalaiset ei ole valittavia ja kritisoivia ;)
Kokeile, puhu ruotsia, ole ystävällinen kaikille, niin saat nähdä että et ole syrjitty kenenkään taholta..
Valittajat ja muita kritisoivat yleensä voivat itse huonosti. Täytyisi parantaa tapojaan jos haaveilee että kaikki tykkäisi. Jos yks tai kaks ruotsalaista sanoo pahoin sinulle, ei se merkitse että kaikki ruotsalaiset syrjisi ruotsinsuomalaisia.
Valittavat ja narisevat suomalaiset ei sekään merkitse sitä että kaikki suomalaiset olisi valittajia ja narisijoita ;)
Hymyä huuleen ja hyvä käytös on kuin hyvät pöytätavat ruokaillessa ;)
Lopuksi vielä, en ole täydellinen, joten anteeks vaan jos joku otti itseensä ;)

6

922

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varmasti suhtautuminen suomalaisiin maahanmuuttajiin on muuttunut Ruotsissa ja monet vanhemmat ihmiset häpeävät 60- ja 70 luvun suhtautumistaan suomalaisiin maahanmuuttajiin verratessaan nykyisiin tapahtumiin

• Anonyymi

Suomalaisethan muuttivat Ruotsiin työhön, ja ruotsi antoi töitä jokaiselle tulijalle .
        Ja se joka oppi kielen sai ruotsalaisia ystäviä myös, ei kai sitä ystäviä saakkaan jos ei puhuta samaa kieltä.

• Anonyymi

Voi hyvä pyhä sylyvi kuitennii... on teillä ongelmat.
      Kymmenkunta vuotta Ruottissa olin ja työtä tein, työtä tein....ja työtä tein.
      Yhtenäkään päivänä ei yksikään ruotsalainen aukonu päätään työelämässä.
      Kapakissa joskus jouduin vetämään turpaan, mutta sehän kuulu asiaan siihen aikaan.
      Oli aika railakkata menoo 1970- 80 luvuilla.
      Hyviä sällijä oli meissä molemmissa naapurimaitten rautakourisssa.

• Anonyymi

Yhtään ruotsalaista sydänystävää en oo löytänyt näinä 50 vuotena Ruotsissa.
        Paitsi vanhemmissa ruotsalaisissa on ollut jonkinlaista.

• Anonyymi

Skulle du kunna ge statiskt säkerställda bevis på ditt påstående, Säg Jah? Ge även förklaring hur dessa bevis har skapats och när. Ge länkar till dina påståenden please!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4940
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      92
      2499
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      41
      2436
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      194
      2346
    5. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1929
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      24
      1831
    7. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1550
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1461
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      346
      1243
    10. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1149
    Aihe