villakoiria

nannis9

hei! haluiaisin tietää mistä te olette hankkineet kääpiövillakoiria? itselleni haluaisin sellaisen.
olen allerginen koirille, mutta tämä rotu sopii myös minulle :) hyvä juttu, koska olen aina halunnut tämän rodun.
onko muita allergisia, joilla on villakoira?
ja mitä te olette maksaneet niistä?

44

14570

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Muuta neuvoa en anna, kun älä osto villakoiraa Hamina-Kotka suunnalta. Siellä pelataan likaista peliä, ottaa niin päähän. Ja tämä ei ole mitään mustamaalaamista vaan soitin kennelliittoon juuri äsken ja sain varmistuksen asialle...Ja itse melkein ostin sieltä kääpiövillakoiran, mutta onneks sain tietoa enemmän ja tarpeeksi ajoissa...

• nannis9

kiitos, tästä hyvästä tiedosta.
        todella ikävää tollanen, likainen peli!

• Sipu

Varo myös ottamasta Oulaisista Karon kennelistä!
        Todella huonot olosuhteet pennuilla!

• tarantella

Meillä poika 14v. koiralle allerginen mutta ei oo tullu mitää oireita vaikka meillä on kolme villakoiraa.Mutta jotku voi olla allergisia koiran syljelle meillä ei meillä nuollaan naama, korvat ja joskus jopa vahingos kuono osuu suuhunki.

• nannis9

aivan, olen kuullutkin näin olevan :)
        ja olen itsekkin ollut paljon villakoirien kanssa tekemisissä eikä ole vaivannut yhtään! :)

• Roope

Onko kukaan ostanut villakoiraa Oulaisista (Karon Kostet)? Olisi kiva kuulla minkä luontoisia ovat olleet?

• Coco

Hei,itse ostin sieltä koiran, on TODELLA arka, ja meinaa purra vieraitakin, mahdollisesti luonnevikainen. Minulla on myös toinen terve villakoira,joten tiedän mistä puhun. Itse kasvatusolosuhteet ovat todella oudot, ja emää ja isää ei tuotu näytille pyynnöistä huolimatta? Liekö tuovat venäjältä salaa koiria, toiset on aina rekisterissä ja toiset ei...
        Onko muilla muuten kokemuksia jos ovat ottaneet koiran Oulaisista Kostetilta?

• Roope
        Coco kirjoitti:

Hei,itse ostin sieltä koiran, on TODELLA arka, ja meinaa purra vieraitakin, mahdollisesti luonnevikainen. Minulla on myös toinen terve villakoira,joten tiedän mistä puhun. Itse kasvatusolosuhteet ovat todella oudot, ja emää ja isää ei tuotu näytille pyynnöistä huolimatta? Liekö tuovat venäjältä salaa koiria, toiset on aina rekisterissä ja toiset ei...
        Onko muilla muuten kokemuksia jos ovat ottaneet koiran Oulaisista Kostetilta?

Sama täällä! Koira on todella arka ja haukkuu kaikki vieraat ja pissat tulee jos kosketaan. Meille ei myöskään näytetty emääkään. Uros tuotiin jostain ulkoa, en tiedä oliko isä? Ja kenneliinkin päässeet! Myyvät nyt samalla kääpiövillakoiran isällä toyvillakoiria!!! Otitko milloin koiran?

• Coco
        Roope kirjoitti:

Sama täällä! Koira on todella arka ja haukkuu kaikki vieraat ja pissat tulee jos kosketaan. Meille ei myöskään näytetty emääkään. Uros tuotiin jostain ulkoa, en tiedä oliko isä? Ja kenneliinkin päässeet! Myyvät nyt samalla kääpiövillakoiran isällä toyvillakoiria!!! Otitko milloin koiran?

Koiran on ostettu vajaa vuosi sitten, entäs itse

• Jopi

Heippa! Itse olen myös allerginen koirillekin, mutta villakoira on kotona ja ei mitään ongelmia!

• onon

Meillä on äiti allerginen, mutta puudeli pörrää talossa! ;)
        Osta pentu kasvattajalta, joka on Suomen villakoirakerhon kasvattajalistalla! Luulisin, että siellä suurin osa kasvattajista on hyviä...

• ....
        onon kirjoitti:

Meillä on äiti allerginen, mutta puudeli pörrää talossa! ;)
        Osta pentu kasvattajalta, joka on Suomen villakoirakerhon kasvattajalistalla! Luulisin, että siellä suurin osa kasvattajista on hyviä...

SVK:n kasvattajalistoilta löytyy luultavimmin luotettava ja rehellinen kasvattaja. Meille on nyt kaikkien ikävien taphtumien jälkeen (kirjoitin siis tuon varoitus viestin Hamina-Kotka jutusta) tulossa juuri yhdeltä kasvattajalta, joka siis on SVK:n kasvattajalistalla, juhannuksen tienoilla keskikokoinen aprikoosi narttu. Onhan ne kalliimpia, mutta kyllä minä ainakin olen valmis maksamaan sen 1000€ jos tiedän että voin luottaa että vanhemmilla on asiat ok (eli silmät ja polvet tutkittu sekä luonne) ja pentukin hyvin hoidettu. (Tältä kasvattajalta on tullut tutullenikin koira, joten ainakin hänen kohdallaan kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin)

• Fifi
        .... kirjoitti:

SVK:n kasvattajalistoilta löytyy luultavimmin luotettava ja rehellinen kasvattaja. Meille on nyt kaikkien ikävien taphtumien jälkeen (kirjoitin siis tuon varoitus viestin Hamina-Kotka jutusta) tulossa juuri yhdeltä kasvattajalta, joka siis on SVK:n kasvattajalistalla, juhannuksen tienoilla keskikokoinen aprikoosi narttu. Onhan ne kalliimpia, mutta kyllä minä ainakin olen valmis maksamaan sen 1000€ jos tiedän että voin luottaa että vanhemmilla on asiat ok (eli silmät ja polvet tutkittu sekä luonne) ja pentukin hyvin hoidettu. (Tältä kasvattajalta on tullut tutullenikin koira, joten ainakin hänen kohdallaan kaikki on mennyt paremmin kuin hyvin)

Minäkin olin ostamassa hamina suunnalta kääpiövillakoiraa, mutta jotkut asiat epäilyttivät ja jätin homman sikseen. Varausmaksu olisi ollut 84 euroa ja kuvatkin pennusta olisi nähnyt vasta varausmaksun maksettua, kun myyjä olisi hakenut pennut ystävänsä luota (emäkoira oli siis myyjän ystävän koira?).

Nyt kiinnostaisi vaasan alueella svk:n sivuiltakin löytyvän kasvattajan koira.Onko kukaan ottanut Maxmoosta Fridas lovelyn kennelistä koiraa? Onko ollut hyvä luonteinen/terve jne.?

• ...
        Fifi kirjoitti:

Minäkin olin ostamassa hamina suunnalta kääpiövillakoiraa, mutta jotkut asiat epäilyttivät ja jätin homman sikseen. Varausmaksu olisi ollut 84 euroa ja kuvatkin pennusta olisi nähnyt vasta varausmaksun maksettua, kun myyjä olisi hakenut pennut ystävänsä luota (emäkoira oli siis myyjän ystävän koira?).

Nyt kiinnostaisi vaasan alueella svk:n sivuiltakin löytyvän kasvattajan koira.Onko kukaan ottanut Maxmoosta Fridas lovelyn kennelistä koiraa? Onko ollut hyvä luonteinen/terve jne.?

Hyvä että jätit asian sikseen, oli meinaan luultavasti sama kenneli kun mistä meidän piti ostaa koira, varausmaksu oli ihan sama. Juonittele ja valehteleva akkahan se kasvattaja oli...
        Tosta Fridas Lovely kennelistä oon jotain kuullu et sielläkään ei olis kaikki ihan ok, mut en sit tiä onko vaan huhu-puhetta, mut itse en kaikkien näiden vastoinkäymisten jälkeen ottais mistään kennelistä koiraa, josta olis pienikin epäilys et ai välttämättä oo kaikki ok. SVK:n keskustelupalstalla oli jotain puhetta tästä kennelistä..siis sellasta negatiivisempaa..

• sellanen
        ... kirjoitti:

Hyvä että jätit asian sikseen, oli meinaan luultavasti sama kenneli kun mistä meidän piti ostaa koira, varausmaksu oli ihan sama. Juonittele ja valehteleva akkahan se kasvattaja oli...
        Tosta Fridas Lovely kennelistä oon jotain kuullu et sielläkään ei olis kaikki ihan ok, mut en sit tiä onko vaan huhu-puhetta, mut itse en kaikkien näiden vastoinkäymisten jälkeen ottais mistään kennelistä koiraa, josta olis pienikin epäilys et ai välttämättä oo kaikki ok. SVK:n keskustelupalstalla oli jotain puhetta tästä kennelistä..siis sellasta negatiivisempaa..

mielikuva, että jotain negatiivista Maxmon suunnassa on. Hirveen montaa kertaa ilmoitettiin, että iso villakoira myyty eteenpäin, kasvattaja etsi, siis Maxmossa. En muista tarkalleen, liittykö tää nyt tuohon kenneliin, mutta Maxmo=Maksamaa oli suunta. Myykö aprikooseja pentuja ja sitten jotain toista rotua, jota en muista (bichon????)

Tietty parempi olisi, ettei mutua puhuis, mutta jotain keskustelua jossain villispalstalla oli ollut maxmolaisesta kasvattajasta.kennelistä.

Jos on sama paikka, jonne joskus itse soitin, niin nainen oli kyllä tosi miellyttävän tuntuinen ja sanoi että saanut kehuja, kun pennut ovat niin sosiaalisia.

• kasvattajan
        sellanen kirjoitti:

mielikuva, että jotain negatiivista Maxmon suunnassa on. Hirveen montaa kertaa ilmoitettiin, että iso villakoira myyty eteenpäin, kasvattaja etsi, siis Maxmossa. En muista tarkalleen, liittykö tää nyt tuohon kenneliin, mutta Maxmo=Maksamaa oli suunta. Myykö aprikooseja pentuja ja sitten jotain toista rotua, jota en muista (bichon????)

Tietty parempi olisi, ettei mutua puhuis, mutta jotain keskustelua jossain villispalstalla oli ollut maxmolaisesta kasvattajasta.kennelistä.

Jos on sama paikka, jonne joskus itse soitin, niin nainen oli kyllä tosi miellyttävän tuntuinen ja sanoi että saanut kehuja, kun pennut ovat niin sosiaalisia.

pitänyt Ouluun muuttaa vai onko muutto kesken? Ilmmoitteli vähän aikaa sitten vanhempia villiksiä myynnissä olevan.

Aprikoosipentueesta ilmeisesti pentuja jäljellä?

Voi olla hyväkin.

• ria
        sellanen kirjoitti:

Mielikuvasi on oikea. Fridas Lovely kenneliin oli myyty kaksi isovillakoiraa, joista toisen tämä ko. nainen myöhemmin myi eteenpäin kertomatta kasvattajalla. tai kuka tietää mitä koiralle tapahtui... Ei kuitenkaan ole löytynyt. tämä sama nainen toi pari vuotta sitten messariin (joulukuussa) näyttelyyn monta coccerspanielia linja-auton ruumassa. Heillä on monia eri rotuja villakoiria, bichoneita, vehnäterrierejä ja coccereita.. Ja kuulemma heidän 16-v tytön vastuulla.. Löysin SVK:n sivuilta näyttely arvostelun, jossa heidän koiransa sanottiin olevan pissaisen värinen, tarvitsevan paljon rakkautta ja olevan huonosti hoidettu.

• just niinkuin

ei varmaan pitäis; eli paperittoman kääpiövillakoiranpennun virolaiselta, Suomessa (?) asuvalta naiselta.

Pentu ollut meillä reilut 2kk ja on aivan ihanan lutunen ja kiltti luonteeltaan. Olemme todella iloinneet siitä!

Vanhin poika allerginen koirille, ei ole saanut oireita mitään.

Maksoin pennusta 400e, pyynti oli satasen enemmän.

Nyt joku "kivittää" minut, mutta minä tein näin taloudellisista syistä ja pentu on tähän asti osoittanut olevanasa todella sosiaalinen, ei ole arka, ei räksyttele turhia ja on pentuidestaan huolimatta rauhallinen. Siitä ei kertakaikkiaan voi olla tykkäämättä! Väriltään on valkoinen:)

• satelee

en kivitä, mutta herneillä viskon.

hyvä jos pentu on päässyt kunnon kotiin, mutta mietippäs millaisissa oloissa pennun emä elämäänsä todennäköisesti viettää... pennut joka juoksusta, ruoka ja ell. hoito olematonta. ei ole koiran arvoista elämää ja sinä olet tällaista toimintaa tukenut. tuntuuko hyvältä?
        villiksillä on suhteellisen paljon perinnöllisiä sairauksia. en nyt koiran takia sano, että olispa se sairas niin oppisit säästämään "oikeissa" asioissa, mutta melkein mieli tekis.

• herneitä
        satelee kirjoitti:

en kivitä, mutta herneillä viskon.

hyvä jos pentu on päässyt kunnon kotiin, mutta mietippäs millaisissa oloissa pennun emä elämäänsä todennäköisesti viettää... pennut joka juoksusta, ruoka ja ell. hoito olematonta. ei ole koiran arvoista elämää ja sinä olet tällaista toimintaa tukenut. tuntuuko hyvältä?
        villiksillä on suhteellisen paljon perinnöllisiä sairauksia. en nyt koiran takia sano, että olispa se sairas niin oppisit säästämään "oikeissa" asioissa, mutta melkein mieli tekis.

ja millaiset takuut sinulla on siitä, ettei pentua ole salakuljetettu rajan yli kaksiviikkoisena? on tosiaan koira ostettu "omaksi iloksi" koiran/koirien kohtalo pahemmin pohtimatta. arvaappa paljonko niistä salakuljetetuista pennuista jää välille kun ei pieni kroppa jaksa rasituksia? murinaa....

• herneistä
        herneitä kirjoitti:

ja millaiset takuut sinulla on siitä, ettei pentua ole salakuljetettu rajan yli kaksiviikkoisena? on tosiaan koira ostettu "omaksi iloksi" koiran/koirien kohtalo pahemmin pohtimatta. arvaappa paljonko niistä salakuljetetuista pennuista jää välille kun ei pieni kroppa jaksa rasituksia? murinaa....

olenhan mielestäsi brutaali ihminen. Jospa se olikin niin, kuin nainen sanoi, asui Suomessa ja pennut Suomessa syntyneet. Ei salakuljetettu. pentu ei vaikuta hakatulta, aralta tms. vaan päin vastoin.

Tiedän kuule paperillisia "kenneleistä" ostettuja koiria, jotka kuolleet esim. 3 vuotiaana, kun maksa poksahti. Ei auttanut suvut, ei paperit ja kallis hinta maksettiin.
        Suomalaiset kasvattajat laskekoot ylenmääräisen, utopistisia hintoja, niin on vara tavallisillakin ihmisillä pentuja heiltä ostella. On meinaan myyjän markkinat.

• heittelijä
        herneistä kirjoitti:

olenhan mielestäsi brutaali ihminen. Jospa se olikin niin, kuin nainen sanoi, asui Suomessa ja pennut Suomessa syntyneet. Ei salakuljetettu. pentu ei vaikuta hakatulta, aralta tms. vaan päin vastoin.

Tiedän kuule paperillisia "kenneleistä" ostettuja koiria, jotka kuolleet esim. 3 vuotiaana, kun maksa poksahti. Ei auttanut suvut, ei paperit ja kallis hinta maksettiin.
        Suomalaiset kasvattajat laskekoot ylenmääräisen, utopistisia hintoja, niin on vara tavallisillakin ihmisillä pentuja heiltä ostella. On meinaan myyjän markkinat.

juu, niin on myyjän markkinat, mutta minä ostan silti suomalaiselta (tai ulkomaiselta) papereilla. eikä varmaan ole mitkään mahtavat tulot mulla. nyt haluttaa uutta kameraa, ja sen hankin kun on rahat kasassa. en osta virolaiselta ilman (takuu)papereita.
        valitatko ruokakaupassakin että voivoivoivoi kun on kallis maitolitra... elämä maksaa eikä harrastuksetkaan ole ilmaisia.

• meidän kaikkien
        herneistä kirjoitti:

pyrkiä olemaan ostamatta halpatuontimaitten tuotteita, vaatteita, jalkapalloja jne. Mitä ilmeisemmin käytetty lapsityövoimaa minipalkalla kurjissa olosuhteissa ylipitkillä työpäivillä tehtaissa jne.. Ihmisrääkkäystä. IHMISRÄÄKKÄYSTÄ!!! Lapsuuden ryöstöä pahimmillaan.
        Jokainen katsokoon puseronsa alle, ennenkuin herneitä lennättää.

• sitä miltei
        heittelijä kirjoitti:

juu, niin on myyjän markkinat, mutta minä ostan silti suomalaiselta (tai ulkomaiselta) papereilla. eikä varmaan ole mitkään mahtavat tulot mulla. nyt haluttaa uutta kameraa, ja sen hankin kun on rahat kasassa. en osta virolaiselta ilman (takuu)papereita.
        valitatko ruokakaupassakin että voivoivoivoi kun on kallis maitolitra... elämä maksaa eikä harrastuksetkaan ole ilmaisia.

perheellisenä maitolitran hinnastakin valittaa, kas perheessä sitä menee ja ruoka on Suomessa sikakallista. Se on eri juttu, kun yksin porskuttaa. Harrastuksiin rahat antaa etusijalle lapsilleen, viimeisenä tulee itse, brutaali ihminen, kun olen. Ei enempää tästä aiheesta. Kiitos!

• heittelijä.
        meidän kaikkien kirjoitti:

pyrkiä olemaan ostamatta halpatuontimaitten tuotteita, vaatteita, jalkapalloja jne. Mitä ilmeisemmin käytetty lapsityövoimaa minipalkalla kurjissa olosuhteissa ylipitkillä työpäivillä tehtaissa jne.. Ihmisrääkkäystä. IHMISRÄÄKKÄYSTÄ!!! Lapsuuden ryöstöä pahimmillaan.
        Jokainen katsokoon puseronsa alle, ennenkuin herneitä lennättää.

jostain kai se pitää aloittaa, vai? minä pystyn suorasti vaikuttamaan kääpiökoirien tehtailuun ostopäätöksilläni ja lapsityövoimakin on murheenaiheenani. onneksi nämä "huolehtimiset" eivät sulje toisiaan pois.
        vai pitäisikö elää kuin sika pellossa kun en kumminkaan pysty koko maailmaa muuttamaan. tyyliin, mitäs sitä karvapäällisistä kun en pysty ratkaisemaan nälänhätää...

• kaikissa
        heittelijä. kirjoitti:

jostain kai se pitää aloittaa, vai? minä pystyn suorasti vaikuttamaan kääpiökoirien tehtailuun ostopäätöksilläni ja lapsityövoimakin on murheenaiheenani. onneksi nämä "huolehtimiset" eivät sulje toisiaan pois.
        vai pitäisikö elää kuin sika pellossa kun en kumminkaan pysty koko maailmaa muuttamaan. tyyliin, mitäs sitä karvapäällisistä kun en pysty ratkaisemaan nälänhätää...

riittää tuomittavaa. Koira sai hyvän kodin ja se on minulle tärkeä. Onnittelen sinua, koska teet oikeita valintoja.

• näin.
        sitä miltei kirjoitti:

perheellisenä maitolitran hinnastakin valittaa, kas perheessä sitä menee ja ruoka on Suomessa sikakallista. Se on eri juttu, kun yksin porskuttaa. Harrastuksiin rahat antaa etusijalle lapsilleen, viimeisenä tulee itse, brutaali ihminen, kun olen. Ei enempää tästä aiheesta. Kiitos!

tais johonkin hermoon osua kun kerran et asiasta enempää halua tietää/keskustella. ihan oikein.

on mullakin lasketelu jäänyt kun ei ole kaikkeen varaa. jatkan sitä harrastusta siten kun on mahdollisuus ja rahat riittää. ja vapaa-aika muuttunut töiksi että talous pysyy kasassa. voi kun olen sinisilmäinen kun silti satsasin kunon oloista tulleeseen koiraan.

• ettei auta
        näin. kirjoitti:

tais johonkin hermoon osua kun kerran et asiasta enempää halua tietää/keskustella. ihan oikein.

on mullakin lasketelu jäänyt kun ei ole kaikkeen varaa. jatkan sitä harrastusta siten kun on mahdollisuus ja rahat riittää. ja vapaa-aika muuttunut töiksi että talous pysyy kasassa. voi kun olen sinisilmäinen kun silti satsasin kunon oloista tulleeseen koiraan.

keskustella. Asiasta luulen tietäväni entuudestaan.

Olen varmaankin tehnyt virheen ostamalla viron koiran, mutta nyt minulla se on ja pyrin siitä hyvin huolehtimaan. Pyydän anteeksi tekemääni virhettä! En kuiteskaan halua enää asiasta keskustella, olen aiemmin sen tehnyt. Tulee vain mielipahaa ja aiheutan mahdollisesti toiselle mielipahaa kommenteillani.

Yhtä innokkasti kuin pidämme huolta koirista, se on HYVÄ ASIA, meidän tulisi pyrkiä pitämään toinen toisistamme, ihmisinä. Rakastaa elävää olentoa, oli se sitten ihminen tai eläin.

Siinäpä meille opettelemista. Hyvää kesää!

• oulaisten

kenneli, joka usein ilmoittelee keltaisessa pörssissä villakoiranpentuja? vai joku muu?

Onko siinä vanhempi mies ja vaimo rajan takaa, vai sotkenkohan johonkin toiseen? aprikooseja kääpiövillakoiran pentuja? paperittomilla hinta 800e ja paperillisilla 1200e, jotenkin tälleen.

Oikaskaa, jos olen väärässä. sellaseen paikkaan joskus kahteenkin kertaan soitin, muistelen, että olisi ollu Oulaisissa....

• Coco

ovat juuri sieltä..

• ??????
        Coco kirjoitti:

ovat juuri sieltä..

Eihän kenneli sa myydä paperillisia ja paerittomia pentuja, vai olenko väärässä?

Eikäö tosta jo vois jonnekkin ilmoittaa.

800e paperittomasta pennusta tuntui huikealta kiskurihinnalta ja seuraavassa kuussa oli jo syntymässä paperillisia pentuja. Jos nyt samassa paikassa ollaan, mies vanhempi ja nainen ei suomalais-syntyinen?

• liikenteessä
        Coco kirjoitti:

ovat juuri sieltä..

heti yhteys kennelliitton jos asiat on näin!
        myös rotukoirilla tehtailevat pitää saada kuriin.

• nyt sanoa
        liikenteessä kirjoitti:

heti yhteys kennelliitton jos asiat on näin!
        myös rotukoirilla tehtailevat pitää saada kuriin.

että kyseessä on tämä kenneli, kun em. kirjoittajat, jotka koiran sieltä ottaneet, eivät vastanneet, että oliko mies vanhempi jne.
        Oulaisissa se kuiteskin oli.
        Joten parempi minun olla hiljaa, kun en ole varma. Anteeksi nyt.

• vielä
        nyt sanoa kirjoitti:

että kyseessä on tämä kenneli, kun em. kirjoittajat, jotka koiran sieltä ottaneet, eivät vastanneet, että oliko mies vanhempi jne.
        Oulaisissa se kuiteskin oli.
        Joten parempi minun olla hiljaa, kun en ole varma. Anteeksi nyt.

älä mitään anteeksi pyytele, ei ole mitään pyydettävää.
        jos kennelissä on sinun tietojesi mukaan joitan pielessä, niin se riittää syyksi kennelliittoon soittamiselle. voihan sitä kysyä että ovatko liitossa kuulleet vastaavaa tästä paikasta.

• Coco
        ?????? kirjoitti:

Eihän kenneli sa myydä paperillisia ja paerittomia pentuja, vai olenko väärässä?

800e paperittomasta pennusta tuntui huikealta kiskurihinnalta ja seuraavassa kuussa oli jo syntymässä paperillisia pentuja. Jos nyt samassa paikassa ollaan, mies vanhempi ja nainen ei suomalais-syntyinen?

Eli juuri näin se oulaistelainen "kenneli", vanhempi mies, ja ei-suomalaissyntyinen nainen, myyvät muka samaa pentuetta paperikoirina ja ilman papereita, epäilenpä että koirat salakuljetetaan rajantakaa..

• Aisa
        Coco kirjoitti:

Eli juuri näin se oulaistelainen "kenneli", vanhempi mies, ja ei-suomalaissyntyinen nainen, myyvät muka samaa pentuetta paperikoirina ja ilman papereita, epäilenpä että koirat salakuljetetaan rajantakaa..

Kaikkea sitä kuulee! Ja vielä kennelissä!!!

• Minä vaan
        ?????? kirjoitti:

Itse soitin kennelliittoon hieman vastaavasta tilanteesta. Mikäli kenneli on Suomen kennelliiton jäsen ja on allekirjoittanut kasvattaja sopimuksen, kasvattajan tulee rekisteröidä kaikki terveet pennut. Piste. Jos hän ei niitä rekisteröi, hän rikkoo sääntöjä ja tuolloin kennelliitto puuttuu asiaan. Asiasta on tehtävä kuitenkin myös kirjallinen ilmoitus kennelliittoon, muuten he eivät tee asialle mitään, eli puhelinsoitto ei riitä! Ja pitää muistaa että paperiton koira on verrattavissa sekarotuiseen, ei siis mitään takuita.

• sipi

Olen itsekin allerginen ja astmainen, mutta meillä on villakoiria; useita. EN saa näistä mitään oireita, mutta muista koirista kylläkin. Itse maksoin viimeksi 600 e.

• Bubbbleggum

Villakoira 600€? Rekisteröity vai ei? Rekisteröidystä minun tietojeni mukaan aika vähän ja rekisteröimättömästä taas paljon. Minkä kokoinen se on? Isoko? Minun villani maksoi 800€, mutta kasvattaja nykyään pyytää 900€. Keskikokoisia. Olen kuullut että pienemmät, toyt ja kääpiöt, maksaisivat jopa 1300€!

• ohoh!
        Bubbbleggum kirjoitti:

Villakoira 600€? Rekisteröity vai ei? Rekisteröidystä minun tietojeni mukaan aika vähän ja rekisteröimättömästä taas paljon. Minkä kokoinen se on? Isoko? Minun villani maksoi 800€, mutta kasvattaja nykyään pyytää 900€. Keskikokoisia. Olen kuullut että pienemmät, toyt ja kääpiöt, maksaisivat jopa 1300€!

Ria, puhuitko tuossa viestissä siis Fridas Lovely kennelistä? Siis että se kasvattaja myi koiria eteenpäin ja toi pentuja linja-auton ruumassa? Oho! Miten kennel sitten voi olla svk:n kasvattajalistalla...?

• se varmaan on
        ohoh! kirjoitti:

Ria, puhuitko tuossa viestissä siis Fridas Lovely kennelistä? Siis että se kasvattaja myi koiria eteenpäin ja toi pentuja linja-auton ruumassa? Oho! Miten kennel sitten voi olla svk:n kasvattajalistalla...?

kyllä se varmaan on sama, itse kyselin pentuja ja puhui, että 15- tyttärensä omistaa emon jne.

valitettavasti ria taitaa sitten puhua tietoa????

kummastuttaa, kun on sellanen tapaus. nainen vaikutti tosi mukavalta puhelimessa. olivat kyllä viimeksi muuttamassa ouluun ja möi 2 vähän vanhempaa villistä, kun uroksista vaivaa narttujen kaa...

• Ria
        ohoh! kirjoitti:

Kyllä puhun Fridas Lovely kennelistä, mutta koirat joita hän linja-auton ruumassa kuljetti oli aikuisia coccerspanieleita, joita hän vei näyttelyyn Turun suunnalta Helsinkiin.
        Kennel on kasvattaja listalla siksi, koska asialle ei oikeastaan voi tehdä mitään. Kasvattaja on SVK:n ja mitä ilmeisemmin Kennelliiton tiedossa, mutta hän ei ole vielä tehnyt mitään oikeasti rikollista. Koiran myyminen eteenpäin ei ole rikos, vaikka kasvattajan kannalta ikävää. Koira verrataan kauppaa tehdessä esineeseen, eihän ole rikollista myydä pesukonetta eteenpäin. Ikävää, mutta totta. Siksi kannattaa miettiä kaksi kertaa mistä koiransa ottaa tai mihin sitä on myymässä.

Moni kakku päältä kaunis.

• on ookoo
        Bubbbleggum kirjoitti:

Aivan sopiva! Itse maksoin 500e rekisteröimättömästä pennusta.

• Lehdistä!

Kyllä niitä löytyy! Itselläni on ja olen astmainen, eikä mitään oireita. Ja ihanaa kun ei lähde karvaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1413
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1380
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1106
    5. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      965
    6. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      961
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      875
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      845
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe