Kokemuksia Kotimaan sänky ja soffa ( KS HeliCom Oy ) -liikkeen sängyistä?

Anonyymi-ap

Onko joku ostanut sieltä 199 euron hinnalla moottorisängyn, kun mainoksessa siitä hinnat lähtivät? Millainen oli? Edullisempaa sänkyä etsineelle tuttavamummolle onnistuivat kauppaamaan kuitenkin liki 5000 euron sängyn...

116

10704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hah. Autoni on puolta halvempi kuin mummon sänkyostos. Jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää.

      • Anonyymi

        Pian kuolevien tai hoitolaitokseen joutuvien tuskin järkevää ostaa tonnien sänkyjä. Myyjänä en myöskään myisi toinen jalka haudassa oleville sellaisia. Tuollainen tekee jo ison loven kuolinpesän varoihin.


      • Anonyymi

        ”Jokaisen oma asia mihin rahansa käyttää.”

        Oliko se noin vaikea ymmärtää että edullista sänkyä mainoksen perusteella tavoitellut mummo oli ylipuhuttu kauppaan, johon hänellä ei ole ollut varaa?


    • Anonyymi

      Kiertelevä myymälä, jossa myyntitapa ei tuntunut ihan reilulta. Kunnon pyörittely. Hinnat tuli myyjän suusta eikä niitä ollut ainakaan näkyvästi esillä tuotteiden lähellä. Ei mikään tavallinen myymäläkokemus.

    • Anonyymi

      Ei kannata. Ovat myyvinään kaikenlaista. Tarjouslehdessä on alhaiset hinnat mut niitä ei oikeasti saakaan. Tosiaan tekevät sitten kauppaa kalliimpiin. Myyjä myy. Ostaja päättäköön jaloillaan.

      • Anonyymi

        Sama kokemus. Käytiin kyselemässä 199 € sähkösänkyä. Erä oli myyty loppuun myyjän kertoman mukaan… Mutta HURJASTI kalliimpia oli tarjolla, vaikka mainoksen perusteella oli loppuunmyynti jne…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kokemus. Käytiin kyselemässä 199 € sähkösänkyä. Erä oli myyty loppuun myyjän kertoman mukaan… Mutta HURJASTI kalliimpia oli tarjolla, vaikka mainoksen perusteella oli loppuunmyynti jne…

        Tiesitkö, että sinulla oli oikeus saada joko kyseinen sähkösänky myöhemmin hintaan 199 € tai vastaava tuote tilalle, jos tarjousmarkkinoinnissa ei ole kerrottu kesken loppuneen erän kappalemäärää?

        https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/markkinointi-alennukset-ja-hinnan-ilmoittaminen/tarjoukset/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kokemus. Käytiin kyselemässä 199 € sähkösänkyä. Erä oli myyty loppuun myyjän kertoman mukaan… Mutta HURJASTI kalliimpia oli tarjolla, vaikka mainoksen perusteella oli loppuunmyynti jne…

        Huijausta kaikki hinnat. Mitään mainoksessa olevien hintaisia ei ollut. Hinnat tosiaan tuhansissa ja myyjät agressiivisen tyrkyttäviä ja viinalle haiskahtavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijausta kaikki hinnat. Mitään mainoksessa olevien hintaisia ei ollut. Hinnat tosiaan tuhansissa ja myyjät agressiivisen tyrkyttäviä ja viinalle haiskahtavia.

        Ihmettelen miksei tämä liike ole päätynyt jo lööppeihin. Loppuunmyyntiä vuodesta toiseen. Ymmärrän ettei ainakaan hyvin ilmoitustuloja saavat paikallislehdet pure ruokkivaa kättä.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Ikeasta saa huonekaluja hyvällä hinta-laatu-suhteella ilman alalla muuten niin usein esiintyviä alennussumutuksia. Sieltä ei ole tullut ikinä sellainen jälkimaku, että minkään sortin huijaus olisi tapahtunut.

    • Anonyymi

      Noiden mainoksessa luki: "Meillä voit maksaa osissa! Korotonta maksuaikaa!" Jättivät mainitsematta vaan, että luoton tilinhoitomaksut 5€/kk. Kyllä tuossa jo todellista vuosikorkoa kertyy vuosien luottoajalla, ja se olisi rehtiä mainita mainoksessa, jonka perusteella kuluttaja sinne Kotimaan Sänky Soffa liikkeeseen harhautuu.

    • Anonyymi

      Minun molempia mummoja on pyöritetty ihan sujuvasti. Molemmat eri aikoihin näki kotimaan sänky ja sohvat mainoksen. Menivät pop up liikkeeseen jossa heille oltiin annettu ymmärtää että seniorisänky maksaisi 1 500€ mutta papereihin on kirjoitettu hyvin kierosti että sänky olisikin 6 000€. Sopimuksessa on isoin numeroin esim. Kuukausierä joka oli 200 paikkeilla ja paperin pikku kulmassa pienellä fontilla näkyi että sänky oikeasti maksaisi 6 000€ jos täytenä maksaisi ja kuukausittain maksaessa korkojen kanssa 7 100€. Kaiken lisäki kun heidän omat asentajat olivat sen sängyn puolitoista vuotta sitten (1,5 vuotta sitten) asentaneet olivat tehneet virheitä ja jo nytten sänky on mennyt rikki. Seniorisängyn tukikaide irtosi ja 85 vuotias mummoni tipahti sen seurauksena. Mummoni kun oli soittanut sinne korjautettavaksi ja sanoi ihan suoraan että korjauksesta hän ei maksa (on kuitenkin alle kaksivuotinen sänky) myyjä oli sanonut että katsotaan sitten paikan päällä kenen syytä se hajoaminen oli. Asentajat olivat jättäneet kokonaisen osan pois asentaessaan kaidetta ja käyttäneet liian pieniä ruuveja sen kiinnittämiseen. Anteeksipyyntöä ei ole tullut. Tapaturmassa olisi voinut tapahtua hyvin huonosti, mummon lonkka olisi voinut murtua sillä sänky on niin korkealla. Mummolla oli onnea selvitä siitä vain lommuilla ja isoilla mustelmilla.

      Korostan vielä mainos on täynnä valetta, myyjät antavat sinun luulla että olet ostamassa tietyn hintaista ja yhtäkkiä joudut maksamaan monta kertaa enemmän ja huonoa laatua. Älkää menkö halpaan. Varoittakaa vanhempia sukulaisianne etteivät he joudu tämän harhautuken (huijauken) kohteeksi.

      • Anonyymi

        Tuo juttu näyttää todella pahalta. Teittekö rikosilmoituksia poliisille ja KKV:lle ilmoitusta? Oma sukulaiseni joutui tuossa liikkeessä kanssa todella kieron menettelyn kohteeksi.


      • Anonyymi

        Kannattaa tehdä ilmoitus kanssa Nordealle, jos se osamaksu on tehty Nordean Tuohi kortille.


    • Anonyymi

      23.8.2023 Kotimaan Sänky ja Soffa ilmoitti Turun Sanomien etusivumainoksessa lopettavansa toimintansa eläköitymisen johdosta. Siksi oli Turun T-talon pop up -myymälässä 24.8.2023 loppuunmyynti.

      • Anonyymi

        Keskisuomalainen-lehden etusivulla oli tuollainen vastaava Kotimaan Sänky Soffa loppuunmyyntimainos jo 1.8.2023. Kuorma-autojen avulla kiertävä pop-up-myymälänsä oli pystytetty Vaajakosken Urheilutalolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskisuomalainen-lehden etusivulla oli tuollainen vastaava Kotimaan Sänky Soffa loppuunmyyntimainos jo 1.8.2023. Kuorma-autojen avulla kiertävä pop-up-myymälänsä oli pystytetty Vaajakosken Urheilutalolle.

        Kotimaan Sänky ja Soffa ilmoitti lopettavansa ja jäävänsä eläkkeelle Sydän-Hämeen Lehdessä jo 28.9.2022. Raju loppuunmyynti oli torstaina 29.9.2022 Pälkäneen VPK-talolla.

        Harvoin näin pitkäkestoisiin loppuunmyynteihin törmää…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotimaan Sänky ja Soffa ilmoitti lopettavansa ja jäävänsä eläkkeelle Sydän-Hämeen Lehdessä jo 28.9.2022. Raju loppuunmyynti oli torstaina 29.9.2022 Pälkäneen VPK-talolla.

        Harvoin näin pitkäkestoisiin loppuunmyynteihin törmää…

        Salon Seudun Sanomissa oli 24.5.2022 niin ikään Kotimaan Sängyn ja Soffan eläkkeellemeno- ja lopettamisilmoitus. Loppuunmyyntipaikkana oli Salon VPK:n talo 26.5.2022.

        Samassa lehdessä oli jo 17.8.2021 Sänky- ja Soffavaraston raju loppuunmyynti eläkkeellemenoilmoituksineen. Sama puhelinnumero, mutta hieman eri yrityksen nimi, oli varsin identtisessä mainoksessa. Salon VPK:n talo 19.8.2021 klo 10-15 silloinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Salon Seudun Sanomissa oli 24.5.2022 niin ikään Kotimaan Sängyn ja Soffan eläkkeellemeno- ja lopettamisilmoitus. Loppuunmyyntipaikkana oli Salon VPK:n talo 26.5.2022.

        Samassa lehdessä oli jo 17.8.2021 Sänky- ja Soffavaraston raju loppuunmyynti eläkkeellemenoilmoituksineen. Sama puhelinnumero, mutta hieman eri yrityksen nimi, oli varsin identtisessä mainoksessa. Salon VPK:n talo 19.8.2021 klo 10-15 silloinkin.

        Eikö yrityksen loppuunmyynnin tulisi ajoittua enintään 6 kuukauden ajalle?


    • Anonyymi

      Onnistuivat huijamaan sohvaostoksen kanssa, minulle myls tietämättäni tehty Nordean Tuohi -kortti 6000€.
      Tavallinen kangassohva 6000€!!! Olen osatyökyvyttömyyseläkkeellä ja mistään ei saa apua, ei Kuluttajasuojasta, ei oikeusaputoimistosta tai saa jos on ylimääräistä 300€ + tuntitaksa.

      • Anonyymi

        Tuosta kannattaa tehdä Nordealle korttireklamaatio! Sen tekeminen on ainakin ilmaista.

        Pienituloisillekin on helppo myydä erittäin kalliita sohvia ja sänkyjä luotolle, kun vaan saavat jotenkin allekirjoituksen hommattua lomakkeeseen. Silloin liike on voittaja, vaikka olisi annettu ymmärtää suullisesti jotain aivan muuta. Itse yritän selvitellä naapurieni tilannetta vielä omituisempaan tapaukseen liittyen. Onneksi kaksi todistajaa. Kuin tuulimyllyjä vastaan taistelisi. KKV voisi jo herätä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta kannattaa tehdä Nordealle korttireklamaatio! Sen tekeminen on ainakin ilmaista.

        Pienituloisillekin on helppo myydä erittäin kalliita sohvia ja sänkyjä luotolle, kun vaan saavat jotenkin allekirjoituksen hommattua lomakkeeseen. Silloin liike on voittaja, vaikka olisi annettu ymmärtää suullisesti jotain aivan muuta. Itse yritän selvitellä naapurieni tilannetta vielä omituisempaan tapaukseen liittyen. Onneksi kaksi todistajaa. Kuin tuulimyllyjä vastaan taistelisi. KKV voisi jo herätä!

        Tuolla TODELLAKIN kannattaa LUKEA myyjän eteen allekirjoitukseen tuputtama lomake, ettei tule YLLÄTYKSIÄ. Heikkokuntoinen naapurini maksaa kalliita oppirahoja siitä pitkään, ettei laisinkaan tarkistanut lomaketta.


      • Anonyymi

        Miten tavallinen kangassohva voinut maksaa 6000 €!!?? Mulla yläraja kangassohvalle 600 €.


    • Anonyymi

      Konkurssiin menneen Suomen Sänkytukun ex-myyntijohtaja ja nykyään KS HeliCom Oy:n myyjä väitti, ettei KS HeliCom Oy:lla ole mitään yhteyttä Suomen Sänkytukkuun tai Suomi-Soffaan...

    • Anonyymi

      16.9.2023 Turun T-talolla taas "Vain huomenna"-eläkkeellemenoloppuunmyynti.

      24.8.2023 Turun T-talolla oli niin ikään "Vain huomenna"-eläkkeellemenoloppuunmyynti.

      Kummallista. Voisiko joku asiantuntija kertoa, salliiko KKV tuollaisen ilmeisen harhaanjohtavan mainonnan?

    • Anonyymi

      Kuluttajansuoja on Suomessa pelkkä vitsi tositilanteessa ja KKV hampaaton viranomainen, jos yritys ei halua noudattaa kuluttajien suojaksi asetettuja lakeja. Tätä se on. Harmittaa.

      • Anonyymi

        Suomessa suurin ongelma on siviiliprosessien suuri kuluriski kuluttajaosapuolelle. Kuluttajaviranomaiset ovat sen sijaan halutessaan ja toimeen ryhtyessään hyvinkin tehokkaita.


      • Anonyymi

        Juuri näin. He antavat vain ohjeita ja suosituksia, tämän takia kyseinen yritys voi vuodesta toiseen jatkaa toimintaansa.


    • Anonyymi

      Mitenköhän nuo 30 vuoden sänkytakuut toimivat, jos tuo liike lupauksensa mukaisesti nyt lopettaa? Pitäisikö sitten olla yhteydessä tehtaaseen vai miten takuuasiat käytännössä hoituvat?

    • Anonyymi

      Pelkästään Turun Sanomissa Kotimaan Sänky ja Soffa eli KS HeliCom Oy on mainostanut eläkkeellemenoloppuunmyyntejä seuraavina päivinä:
      14.6.2021
      8,7.2021
      5.8.2021
      29.9.2021
      27.10.2021
      18.11.2021
      8.12.2021
      19.1.2022
      16.2.2022
      5.4.2022
      7.4.2022
      4.5.2022
      30.5.2022
      15.6.2022
      10.8.2022
      7.9.2022
      26.10.2022
      23.8.2023
      ja 15.9.2023.

      Viidestä muustakin lehdestä löytyi vastaavia.

      Eikö kyseisiä lehtiä yhtään ihmetytä yritysasiakkaansa noin pitkäkestoiset eläkkeellemenoloppuunmyynnit?

      • Anonyymi

        Tosi kiva viedä asiakkaita paikallisilta huonekaluyrittäjiltä jatkuvilla loppuunmyynneillä?! Onko viranomaiset selvittäneet tätä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tosi kiva viedä asiakkaita paikallisilta huonekaluyrittäjiltä jatkuvilla loppuunmyynneillä?! Onko viranomaiset selvittäneet tätä?

        https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/markkinointi-alennukset-ja-hinnan-ilmoittaminen/loppuunmyynti/

        KKV:n sivuilta löytyy aiheesta tietoa, jos jotakuta kiinnostaa. Loppuunmyynnille tulee olla aito peruste, ja se on ajallisesti rajoitettu loppuunmyyntisyyn mukaan. Esim. varaston loppuunmyynnille on 2 kk:n aikaraja ja 6 kk:n aikaraja yrityksen lopettaessa.

        https://www.kkv.fi/kuluttaja-asiat/tietoa-ja-ohjeita-yrityksille/kuluttaja-asiamiehen-linjaukset/alennus-ja-edullisuusilmaisut-markkinoinnissa/#loppuunmyynti


      • Anonyymi

        Kaikki menee eläkkeelle joskus. Toiset ensi vuonna, toiset 10 vuoden päästä, toiset 40 vuoden päästä. Ei sen mainostaminen oo huijaus. Se on kaikille totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki menee eläkkeelle joskus. Toiset ensi vuonna, toiset 10 vuoden päästä, toiset 40 vuoden päästä. Ei sen mainostaminen oo huijaus. Se on kaikille totta.

        Mielenkiintoinen logiilkka sinulla, mutta laissa on asetettu tiukat rajat loppuunmyyntien sallitulle kestolle. 6 kuukautta on maksimi liikkeen/yrityksen lopettaessa. Varastoa tyhjentäessä tai tuotemallistoa tyhjennettäessä raja on 2 kuukautta.


    • Anonyymi

      Erittäin huono kokemus tästä firmasta. "Eläköityneet" ovat ilmoituksissaan jo ainakin kolmatta vuotta. Eli ihan huuhaata. Ostin onneton tällaisessa myyntitapahtumasta todella kalliin tuotteen (vaikka sain tuntuvan alennuksen, niin hintaa jäi ja kuvittelin sen takaavan laadun). Kaksi vuotta myöhemmin tuote on löystynyt ja kelvoton, mutta reklamaatiolle vastattiin todella töykeästi, eikä edes neuvoteltu, voisiko asiakkaan kokemus olla todellinen, pesivät heti kätensä. Varokaa tätä puljua.

      • Anonyymi

        Uskotko kyseistä tuotetta myydyn ilmoitetulla lähtöhinnalla joskus? Oliko tuotteelle myönnetty takuu? Kuluttajansuojalain mukaan tuotteen kestävyyden ja laadun tulisi vastata siitä perittyä hintaa, vaikka erityistä takuuta ei olisikaan myönnetty, joten suosittelen yhteydenottoa kuluttajaneuvontaan ja KKV:lle muutenkin.


      • Anonyymi

        Itse olettaisin todella kalliin sängyn tai sohvan kestävän ainakin 15 vuotta. Kaksi vuotta kuulostaa 100 -200 euron sängyltä tai sohvalta. Oliko? Jotkut halpasohvat ja -sängytkin kestäneet jopa 20 vuotta.


    • Anonyymi

      Tietääkö kukaan, kuinka pitkään kestää, että kuluttajariitalautakunta saa käsiteltyä kuluttajariita-asian?

      • Anonyymi

        Kuluttajariitalautakunnassa kestää yleensä 6 kk - pari vuotta.


    • Anonyymi

      Eka liike koko elämän aikana, johon toimitettu asiallinen ja perusteltu reklamaatio ei tuottanut tulosta. Eipä kai siinä sitten muu auta kuin riitauttaa.

    • Anonyymi

      Melkoista kärsimystä sukulaisvanhukselleni aiheuttanut putiikki. =(

    • Anonyymi

      Nyt ovat "jälleen vetäytymässä eläkkeelle". Tällä kertaa Tampereen seudulla. Koko sivun "komia ilmootus" Aamulehden takakannessa 4.11.2023. Seuraava viikko + päivä sitä seuraavasta viikosta, heillä on 5 eri popup-tilaisuutta Tampereella ja sen ympäristössä.

      • Anonyymi

        Ehkä Kotimaan Sänky Soffa menee vihdoinkin eläkkeelle?! Joku voisi käydä kysymässä milloin menevät eläkkeelle ja lopettavat toimintansa? Olisi kiva tietää. Eihän lopettajaiset voi jatkua vuosien ajan. Vai voiko?


    • Anonyymi

      Siis...Mikä firma tää oikeastaan on? Joku halpatuontirojua välittävä bulvaani, vaiko oikein kotimaista tuotantoa myyvä lafka? Mitä nää jutut reklamaatioiden vastaamattomuuksista, ja suoranaisista kusetuksista kauppasopimuksissa on? Vedättääkö noi todella niin, kuin postauksissa on kerrottu?

      • Anonyymi

        En voi kertoa tarkemmin selvityksessäni olevan tapauksen yksityiskohtia, mutta se on kertaluokkaa härskimpi kuin yksikään tässä ketjussa kuvailtu tapaus.

        Kunpa tiedotusvälineet ottaisivat KS HeliCom Oy:n toiminnan kunnolla tutkintaansa. Vasta sillä olisi tehoa. Täällä netissä aika turha lätistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En voi kertoa tarkemmin selvityksessäni olevan tapauksen yksityiskohtia, mutta se on kertaluokkaa härskimpi kuin yksikään tässä ketjussa kuvailtu tapaus.

        Kunpa tiedotusvälineet ottaisivat KS HeliCom Oy:n toiminnan kunnolla tutkintaansa. Vasta sillä olisi tehoa. Täällä netissä aika turha lätistä.

        Sänky- ja Soffavarasto "aputoiminimensä" Google-arvostelut kanssa mielenkiintoista luettavaa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sänky- ja Soffavarasto "aputoiminimensä" Google-arvostelut kanssa mielenkiintoista luettavaa...

        Oli siellä tyytyväisiäkin.

        https://g.co/kgs/AKp99cD


    • Anonyymi

      Eilen 15.11.23 Helsingin Uutiset: LOPPUUNMYYNTI / Lopetamme! Jäämme eläkkeelle! Tule nyt! Vielä kerkiät! Seniori-sängyt nousutuella alk 199€. Ilmainen kotiinkuljetus. Hyvitämme vanhat sohvakalustot vaihdossa. Korotonta maksuaikaa. JNE

      • Anonyymi

        Kun itte kyselin tarjoussänkyä, loppuunmyytyhän se oli, vaikka kello ei ollut paljoakaan. Kiinnostais tietää vaan, mikä mahtoi olla sänkytarjouksen eräkoko. Sitä ei lukenut missään. Joku kuluttajansuojeluviranomainen saisi selvittää, kuinka paljon niitä myydään, kun näitten mainostus perustuu niillä ja eläkelopettamisloppuunmyyntilupauksilla liikkeeseen houkutteluun.

        Tuhansiin hinnaltaan yltänyttä sänkyä oli tarjota luotolla, vaikka kyselin laihalle kukkarolleni sopivaa tarjoussänkyä.


      • Anonyymi

        Voisitteko laittaa juttuvinkkii lehdille tästä yrityksestä? Lehdet voi tutkii, mitä nää touhuu. Pienemmästäkin on näkynyt isoja otsikoita. Kolme naapurustoni vanhusta jo valittanut noiden toiminnasta.


    • Anonyymi

      Jos joku kokee KS HeliCom Oy:n harjoittaneen harhaanjohtavaa tai totuudenvastaista markkinointia, niin hän voi laittaa kuluttaja-asiamiehelle siitä vihjeen, jotta asiantuntijaviranomainen voi suorittaa tarpeelliset valvontatoimenpiteet. Täällä netissä esitetyt kokemukset ja havainnot eivät yksinään tehoa.

      Kuluttajaneuvonta on ensimmäinen askel kyseiselle yritykselle tehdyn hyvin dokumentoidun reklamaation jälkeen, jos on ostettuun huonekaluun liittyvä riita-asia. Sähköpostit talteen. Jos on kyseisen yrityksen välittämään Nordean Tuohi -luottoon liittyvä epäselvyys, niin lisäksi Nordean korttireklamaatio Nordea Omaposti - palvelun kautta on paikallaan.

      https://asiointi.kkv.fi/asiointi

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tempurissa ja Vepsäläisessä tuotteet ovat arvokkaita tai jopa kalliita, mutta niissä saa sentään kunnon vastineen rahalle kokemusteni mukaan. Varsinkin Tempurin ergonomiset tyynyt olleet nappiostoksia.


    • Anonyymi

      Kumma popupliike. Hintamerkintöjä oli näkyvillä vain osassa huonekaluja, mutta hinnoissa puhuttunakin oli yksi nolla lisää siihen nähden mitä loppuunmyyntimainoksensa alkaen-hintojen perusteella voisi odottaa. Alkaen 100 €. Alkaen 199 €. Ne loppu.

    • Anonyymi

      Tässä ketjussa on kerrottu eläköitymis loppuunmyynneistä useampaan otteeseen useammalla paikkakunnalla ja useamman kuukauden ajalta. Nyt he eläköityvät Lahdessa 28.11.2023 klo. 10-15

      • Anonyymi

        Vuodesta 2021 lähtien on löytynyt eläköitymisloppuunmyyntejään. Ihmetellä sopii, miksi tiedotusvälineet eivät ole ottaneet tätä yritystä hampaisiinsa varsinkin, kun erästä kilpailijaansa käsitelty kovasti medioissa ja oikeuslaitoksessa verraten vähästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuodesta 2021 lähtien on löytynyt eläköitymisloppuunmyyntejään. Ihmetellä sopii, miksi tiedotusvälineet eivät ole ottaneet tätä yritystä hampaisiinsa varsinkin, kun erästä kilpailijaansa käsitelty kovasti medioissa ja oikeuslaitoksessa verraten vähästä.

        Mainoksissa lukee "Vain huomenna!" Silti tulleet jonkun viikon päästä takaisin ihan samaan paikkaan popuppaamaan. Ja taas "Vain huomenna!" Ihan ikiliikkuja.

        Kuluttajan pitäisi saada tietää, että harkinta-aikaa on enemmän kuin se yksi päivä klo 10 - 15.


    • Anonyymi

      Mentiin Hangossa noin kuukausi sitten katsomaan sänkyjä, kun olevinaan halpoja.
      No onnistuivat myymään meille 2x90 leveitä sänkyjä sekä 180 petarin yhteishintaan 2300€, Eihän se hyvänlaatuisesta sängystä mikään mahdoton hinta ole, kokeiltiin muutaman minuutin makaa sängyssä ja tuntui jämäkältä, ja tehtiin kaupat ja sänky oli meillä kotona koottuna ja paikalla ja vanha viety pois tunnin sisällä
      Siinä suhteessa palvelu toimi!
      No sitten kun piti sängyssä alkaa nukkumaan niin huomattiin että sänky oli varsinkin vaimolle aivan liian kova, alkoi kroppaa särkeä eikä saanut nukuttua!
      Yritettiin selvittämään joko sängyn vaihtoa tai petarin vaihtoa pehmeämpään tai vaikkapa kaupan purkua, joo kaikki oli mahdollista lisähintaan 800€, paitsi kaupan purkua koska kyseessä oli hygieeniatuote!
      Ostettiin sitten jyskistä Tempur petari joka jonkun verran pehmenti nukkumista mutta ei tarpeeksi!
      Vielä yritettiin kaupan purkua, mutta tarjottiin vaihtoa pehmempään sänkyyn 700€, mutta halusivat kuitenkin hygieniatuotten takaisin???
      Ihmetyttää mitä he sillä tekisivät kun sillä juuri perustelivat miksi kauppa ei voinut purkaa?
      No ostettiin Jyskistä toisen 90 sängyn 500€, ja nyt nukkuminen onnistuu, ja on 100 päivän vaihtooikeus sängyssä ja petarissa ellei olla tyytyväisiä.
      Elikkä kalliiksi tulee olla tyhmä!
      Mutta kun oli myyntipuheet niin hyvät että mentiin ansaan, siitä saa sitten maksaa!
      Katsotaan haluaako joku joka tarvitsee jäykän sängyn, sitten ostaa toisen sängyistä että saisi edes vähän rahaa takaisin?
      Mutta hei, vältäkää menemästä kyseiseen liikkeesen, niin ette pety!

      • Anonyymi

        Koviksi luokiteltuja sänkyjä ei pitäisi myydä alle 80-kiloisille ihmisille. Kai myyjälläkin pitäisi olla jotain vastuuta siitä että kuluttaja saa itselleen sopivan sängyn. Naapurilleni myytiin tonnien sänky ilman kokeilutusta. Toisen liikkeen myyjä totesi että yli puolet oli maksanut liikaa siitä vaikka oli hirmualennukset.


      • Anonyymi

        Ihan vertailun vuoksi: Ikeasta ostettua patjaa saa kokeilla 90 vuorokautta ja jos ei ole sopiva, saa sen vaihtaa toiseen patjaan maksamatta itseään kipeäksi. Koko vaihdettavan patjan hinta hyvitetään mukinoitta, jos on pysynyt siistinä ja ehjänä. Ja Ikeassa puhutaan sänkyjen kohdalla yleensä satasista normihinnoillakin. Hyvin ovat pelittäneet. Myös Maskun sänky oli aikoinaan edullinen ja hyvä.


    • Anonyymi

      Ketjussa sivumennen esiin tuotu ja 2019 konkurssiin mennyt Suomen Sänkytukku oli melkoinen huonekalukauppa. Siitä kanssa Suomi24:ssä pitkä ja mielenkiintoinen ketju.

      https://yle.fi/a/3-10668076

      • Anonyymi

        Näemmä osa Suomen Sänkytukun (konkurssiin 2019) ex-henkilöstöstä tekee huonekalukauppaa nykyään KS HeliCom Oy:n eli Kotimaan Sänky ja Soffa pop up -liikkeen leivissä. Aina sitä oppii uutta nettiä penkomalla.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ehkä kuitenkin nojatuolin lappuhinta on 84 € / kk x 60 kk = 5040 €, jos toimivat tutulla hintamerkintätekniikalla. Kuukausierä isolla fontilla, €/kk pienellä ja "epäoleellisin" eli kokonaishinta minifontilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä kuitenkin nojatuolin lappuhinta on 84 € / kk x 60 kk = 5040 €, jos toimivat tutulla hintamerkintätekniikalla. Kuukausierä isolla fontilla, €/kk pienellä ja "epäoleellisin" eli kokonaishinta minifontilla.

        Tuskin yksittäinen nojatuoli noissa hinnoissa tuollakaan. Kaksi tai kolme tuolla hinnalla?


    • Anonyymi

      Kiertolaisliike pilasi myös tämän perheen joulun. Kiitoksia vaan.

    • Anonyymi

      Helsingin Uutiset 27.12.23 aukeaman kokoinen ilmoitus. Vuoden 2023 tehtaan varaton loppuunmyynti.
      Pop up Hki ja Espoo. Hinnat alk. Sängystä 100€ jne. Sama meno, mitä tässä ketjussa on kuvattu taitaa jatkua. Kiitos kokemuksista, ei tarvitse lähteä katsomaan.

      • Anonyymi

        Jaahas. Miksiköhän eivät mainosta enää eläköitymisellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas. Miksiköhän eivät mainosta enää eläköitymisellä?

        Eläköitymisensä oli tauolla myös 2023 alkuvuodesta. Kesällä 2023 alkoivat taas eläköitymään . Vuodesta 2021 lähtien ovat eläköityneet ja loppuunmyyneet.


    • Anonyymi

      Taas kerran tehtaan varaston loppuunmyynti.
      Mahtaa olla isot varastot, no onneksi sentään nuortuneet niin ettei enää tarvitse jäädä eläkkeelle.

      Saisikohan tästä puljusta jutun jonnekin lehteen jos laittaisi uutisvinkin?

      • Anonyymi

        Myös YLE:n MOT-ohjelman toimitus voisi olla hyvä osoite, koska he tekevät tasokasta tutkivaa journalismia. Siinä määrin ikävyyksiä tuotti ketjussa käsittelyssä oleva yritys läheiselleni, että saisivat joutua julkisesti selittelemään temppujaan.


    • Anonyymi

      Melkoinen liike siinäkin mielessä, ettei asiakaspalvelija suostunut pyydettäessä kertomaan edes nimeään. Valehtelu onnistui sen sijaan kovin tottunein ottein.

      • Anonyymi

        Mannet osaa.


    • Anonyymi

      Katsokaahan omistajaa kuka on.ei liene suuri yllätys.kylkä he osaavat nämä asiat

      • Anonyymi

        Oletko tosissasi?

        Kerronpa tässä 2023 keväältä esimerkin KS HeliCom Oy:n osaamisesta: "Osasivat" vehkeillä 4200 € plus kulut Nordean Tuohi -luottokorttivelkavankeuden kauppaseuralaisvanhuksen nimiin vanhuksen sitä ymmärtämättä, sillä vain hänellä oli harmikseen henkilökortti mukana, jonka myyjä aggressiivisesti painosti sekä maanitteli ("Ei sillä ole mitään väliä. Kunhan saadaan paperit valmiiksi.") käsiinsä kahden kauppaseuralaisen intuitiivisen kieltäytymisen yli. Kauppaseuralainen kieltäytyi aluksi kahdesti antamasta henkilökorttiaan, sillä myyjä oli ollut jotenkin aggressiivisen oloinen eikä kauppaseuralainen halunnut lähtökohtaisesti muutenkaan sotkeutua mitenkään edes henkilöllisyyttä välillisesti todistelemalla tuttavansa sänkykaupantekoon. Myyjä onnistui kuitenkin taivuttelemaan sivullisen henkilökortin itselleen, jotta saattoi alkaa junailemaan luottokorttivelkaa (ehkä tuolloin tarkoituksena oli kuitenkin improvisoida omavelkainen takausjärjestelysäätö) sivullisen nimiin.

        Sänky päätyi aidolle ostajalle 200 € käteissuoritusta vastaan KS HeliCom Oy:n myyjän yksipuolisesti junailemana ja sivullisen allekirjoitus myöhemmin luottokorttisopimukseksi osoittautuneeseen lomakkeeseen kalasteltuna, maaniteltuna ja hoputettuna. Sänkykauppaan nähden oikeasti sivullinen kauppaseuralaisrollaattorivanhus on nyt siis 60 kk velkavankeudessa kyseisen liikkeen junailemana - ja vieläpä ilman sänkyä.

        Kyseessä oli todennäköisesti myyjän kömpelösti improvisoima "takaussäätö", mutta myyjä oli ilmeisesti unohtanut esisitouttaa aidon (mutta vielä myyntitilanteessa henkilökortittoman) ostajan luottovelalliseksi, joten källi jäi köyhän pieneläkeläiskauppaseuralaisen maksettavaksi, vaikka hänelle ei oltu kerrottu oikeustoimen todellista luonnetta ja hän oli liikkeessä vain kauppaseuralaisen sekä naapurin roolissa. Hänelle ei annettu myöskään todellista mahdollisuutta lukea luottoehtoja hoputetussa tilanteessa. Hän luuli vain todistaneensa vällisesti aidon ostajan henkilöllisyyttä henkilökortillaan ilman itselleen riskejä luovia oikeusvaikutuksia. Allekirjoituksenkalastelutilanne luottokorttisopimukseksi osoittautuneeseen lomakkeeseen oli ollut niin sekava, että oikea ostaja oli aloittanut allekirjoittamaan sitä kirjoittamalla siihen etunimensä ja sukunimensä ensimmäisen kirjaimen. Tuo jo yksinään osoittaa, että mummot olivat pihalla järjestelystä. Lisäksi myyjä oli tehnyt kiiruspäissään lomakkeeseen 7 virhettä tietokoneellaan, jotka lomaketta lukemaan kehotettu rehellisyysneuroottinen kauppaseuralainen olisi varmasti pyytänyt korjaamaan. Myyjä oli merkinnyt jopa omin silmin näkemänsä henkilökortin passiksi ja rastittanut itse, ettei kauppaseuralaisen lähipiirissä olisi poliittisesti vaikutusvaltaisia henkilöitä. Se kohta meni sattumalta kuitenkin oikein.

        Aidon ostajan henkilökortin kuva toimitettiin myyjän pyynnöstä muutaman tunnin kuluttua
        KS HeliCom Oy:n puhelimeen, mutta silti liike otti rahat kauppaseuralaisen nimiin vehkeillyltä luottokortilta. Ja aito ostaja ei suostu ottamaan sänkylainaa nimiinsä rajusti ylihintaiseksi kokemastaan sängystään, joten sängytön kauppaseuralainen on nyt velkavankeuspulassa 60 kk KS HeliCom Oy:n "osaamisen" vuoksi.

        KS HeliCom Oy väitti totuudenvastaisesti reklamaatiossaan, että aito ostaja olisi muka harkinnut myyntitilanteessa, että hän voisi muka ehkä halutessaan ottaa lainan jälkikäteen nimiinsä. Tuollainen kiemurtelu ei ole kuitenkaan uskottavaa, sillä lahjan (ei mitenkään uskottava) takaisinmaksamista ei aito ostaja miettisi noin, sillä lahjoja ei makseta takaisin. Jos oikeustoimi olisi esitetty ja neuvoteltu myyntitilanteessa selkeästi takauksena, aito ostaja olisi tietysti luvannut ottaa velan nimiinsä, kun saa vain jälkitoimitettua henkilökortin kuvan liikkeelle. Kömpelösti improvisoidulta takaussäädöltä se näyttää näin sivullisen näkäkulmasta katsottuna, jossa saattoi jäädä aidon ostajan osalta luottokortinhakulomake esitäyttämättä, jolloin vastahakoista livistäjää oli siihen vaikea jälkipainostaa, jolloin omavelkaiseksi "takaajaksi" hämärin kääntein junailtu ja kalasteltu kauppaseuralaisvanhus jäi luottovelalliseksi.

        Suosittelen huolellisuutta sekä varovaisuutta kuluttajille - ja tämän tapauksen perusteella erityisesti kauppaseuralaisille - KS Helicom Oy:n popup-myymälöissä, ettei tule tällaisia vaikeasti oikaistavia tai kalliita källejä nimiin. Kauppaseuralaisvanhukselle källistä aiheutunut psyykkinen kärsimys on ollut varsin mittavaa.

        Kyseisen moottorisängyn lähtöhinta ennen alennusta oli muka 12 000 €, vaikka siinä on mm. halvahkon näköinen langallinen kauko-ohjain, joita löytyy joistakin kivijalkaliikkeistä jo rapian tonnin sängyistä. Sivukangas oli yhdestä kohtaa nukalla jo sänky aidon ostajan kämppään tuotaessa. Aito ostaja oli saanut 500 € näennäishyvityksen vanhasta sängystään, josta oli maksanut aikoinaan 120 € itse. Kotimaan Sänky ja Soffa -liikkeessä ei ollut mukamas 12 000 € arvoisen moottorisängyn kohdalla hintoja näkyvillä myyntitilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tosissasi?

        Kerronpa tässä 2023 keväältä esimerkin KS HeliCom Oy:n osaamisesta: "Osasivat" vehkeillä 4200 € plus kulut Nordean Tuohi -luottokorttivelkavankeuden kauppaseuralaisvanhuksen nimiin vanhuksen sitä ymmärtämättä, sillä vain hänellä oli harmikseen henkilökortti mukana, jonka myyjä aggressiivisesti painosti sekä maanitteli ("Ei sillä ole mitään väliä. Kunhan saadaan paperit valmiiksi.") käsiinsä kahden kauppaseuralaisen intuitiivisen kieltäytymisen yli. Kauppaseuralainen kieltäytyi aluksi kahdesti antamasta henkilökorttiaan, sillä myyjä oli ollut jotenkin aggressiivisen oloinen eikä kauppaseuralainen halunnut lähtökohtaisesti muutenkaan sotkeutua mitenkään edes henkilöllisyyttä välillisesti todistelemalla tuttavansa sänkykaupantekoon. Myyjä onnistui kuitenkin taivuttelemaan sivullisen henkilökortin itselleen, jotta saattoi alkaa junailemaan luottokorttivelkaa (ehkä tuolloin tarkoituksena oli kuitenkin improvisoida omavelkainen takausjärjestelysäätö) sivullisen nimiin.

        Sänky päätyi aidolle ostajalle 200 € käteissuoritusta vastaan KS HeliCom Oy:n myyjän yksipuolisesti junailemana ja sivullisen allekirjoitus myöhemmin luottokorttisopimukseksi osoittautuneeseen lomakkeeseen kalasteltuna, maaniteltuna ja hoputettuna. Sänkykauppaan nähden oikeasti sivullinen kauppaseuralaisrollaattorivanhus on nyt siis 60 kk velkavankeudessa kyseisen liikkeen junailemana - ja vieläpä ilman sänkyä.

        Kyseessä oli todennäköisesti myyjän kömpelösti improvisoima "takaussäätö", mutta myyjä oli ilmeisesti unohtanut esisitouttaa aidon (mutta vielä myyntitilanteessa henkilökortittoman) ostajan luottovelalliseksi, joten källi jäi köyhän pieneläkeläiskauppaseuralaisen maksettavaksi, vaikka hänelle ei oltu kerrottu oikeustoimen todellista luonnetta ja hän oli liikkeessä vain kauppaseuralaisen sekä naapurin roolissa. Hänelle ei annettu myöskään todellista mahdollisuutta lukea luottoehtoja hoputetussa tilanteessa. Hän luuli vain todistaneensa vällisesti aidon ostajan henkilöllisyyttä henkilökortillaan ilman itselleen riskejä luovia oikeusvaikutuksia. Allekirjoituksenkalastelutilanne luottokorttisopimukseksi osoittautuneeseen lomakkeeseen oli ollut niin sekava, että oikea ostaja oli aloittanut allekirjoittamaan sitä kirjoittamalla siihen etunimensä ja sukunimensä ensimmäisen kirjaimen. Tuo jo yksinään osoittaa, että mummot olivat pihalla järjestelystä. Lisäksi myyjä oli tehnyt kiiruspäissään lomakkeeseen 7 virhettä tietokoneellaan, jotka lomaketta lukemaan kehotettu rehellisyysneuroottinen kauppaseuralainen olisi varmasti pyytänyt korjaamaan. Myyjä oli merkinnyt jopa omin silmin näkemänsä henkilökortin passiksi ja rastittanut itse, ettei kauppaseuralaisen lähipiirissä olisi poliittisesti vaikutusvaltaisia henkilöitä. Se kohta meni sattumalta kuitenkin oikein.

        Aidon ostajan henkilökortin kuva toimitettiin myyjän pyynnöstä muutaman tunnin kuluttua
        KS HeliCom Oy:n puhelimeen, mutta silti liike otti rahat kauppaseuralaisen nimiin vehkeillyltä luottokortilta. Ja aito ostaja ei suostu ottamaan sänkylainaa nimiinsä rajusti ylihintaiseksi kokemastaan sängystään, joten sängytön kauppaseuralainen on nyt velkavankeuspulassa 60 kk KS HeliCom Oy:n "osaamisen" vuoksi.

        KS HeliCom Oy väitti totuudenvastaisesti reklamaatiossaan, että aito ostaja olisi muka harkinnut myyntitilanteessa, että hän voisi muka ehkä halutessaan ottaa lainan jälkikäteen nimiinsä. Tuollainen kiemurtelu ei ole kuitenkaan uskottavaa, sillä lahjan (ei mitenkään uskottava) takaisinmaksamista ei aito ostaja miettisi noin, sillä lahjoja ei makseta takaisin. Jos oikeustoimi olisi esitetty ja neuvoteltu myyntitilanteessa selkeästi takauksena, aito ostaja olisi tietysti luvannut ottaa velan nimiinsä, kun saa vain jälkitoimitettua henkilökortin kuvan liikkeelle. Kömpelösti improvisoidulta takaussäädöltä se näyttää näin sivullisen näkäkulmasta katsottuna, jossa saattoi jäädä aidon ostajan osalta luottokortinhakulomake esitäyttämättä, jolloin vastahakoista livistäjää oli siihen vaikea jälkipainostaa, jolloin omavelkaiseksi "takaajaksi" hämärin kääntein junailtu ja kalasteltu kauppaseuralaisvanhus jäi luottovelalliseksi.

        Suosittelen huolellisuutta sekä varovaisuutta kuluttajille - ja tämän tapauksen perusteella erityisesti kauppaseuralaisille - KS Helicom Oy:n popup-myymälöissä, ettei tule tällaisia vaikeasti oikaistavia tai kalliita källejä nimiin. Kauppaseuralaisvanhukselle källistä aiheutunut psyykkinen kärsimys on ollut varsin mittavaa.

        Kyseisen moottorisängyn lähtöhinta ennen alennusta oli muka 12 000 €, vaikka siinä on mm. halvahkon näköinen langallinen kauko-ohjain, joita löytyy joistakin kivijalkaliikkeistä jo rapian tonnin sängyistä. Sivukangas oli yhdestä kohtaa nukalla jo sänky aidon ostajan kämppään tuotaessa. Aito ostaja oli saanut 500 € näennäishyvityksen vanhasta sängystään, josta oli maksanut aikoinaan 120 € itse. Kotimaan Sänky ja Soffa -liikkeessä ei ollut mukamas 12 000 € arvoisen moottorisängyn kohdalla hintoja näkyvillä myyntitilanteessa.

        Jatkoa...

        Sitä ihmettelen, miksi myyjä kajosi kauppaseuralaiselle vehkeilemäänsä luottokorttiin, vaikka hänen on täytynyt ymmärtää tuossa vaiheessa, että luottokortti olisi tullut perustaa aidon ostajan nimiin ja ottaa sieltä rahat, kun vielä samana päivänä sai kuvat aidon ostajan henkilökortista. Ei ole oikein, että KS HeliCom Oy:n kyvyttömyys tai haluttomuus sitouttaa aitoa ostajaa luottovelalliseksi johti kauppaseuralaisen oikeudettomaan luottovelkavankeuteen. Sotku oli KS HeliCom Oy:n syytä eikä sitä nähdäkseni saanut yksipuolisesti "ratkaista" kiskomalla rahat sivullisen nimiin vehkeilemältään luottokortilta, kun luottovelan ei oletettu etenevän aidon ostajan nimiin.

        KS HeliCom Oy:n menettely edellä kerrotussa tapauksessa on aiheuttanut voimakasta ahdistusta ja kärsimystä syöpäsairauden invalidisoimalle vanhukselle. Se on myös aiheuttanut katkeruutta ja vihaa "aito ostaja"-rollaattorivanhusta kohtaan, joka ei suostu maksamaan omaa sänkyään, mutta on sinänsä tähän mennessä kommentoinut tapahtunutta rehellisesti ja analyyttisesti. Aito ostaja saa myös tuntuvasti parempaa eläkettä, ja on hänellä varallisuuttakin jonkin verran. Kauppaseuralaismummo on varaton. Lisäksi hän joutui perumaan hammaslääkäri- ja selkarankakasvainleikkausajat KS HeliCom Oy:n aiheuttamien talousongelmien takia. Onneksi hän sai juuri Kelalta hoitotukipäätöksen, jonka avulla saa nuo hoidot maksettua ja varattua uudet ajat.

        Koko kauppa tulisi purkaa, koska kauppaseuralaisen henkilökortin avulla ikään kuin koko kauppa perustettiin potentiaalisesti myös aito ostaja mummon vahingoksi. Jos aito ostaja olisi saanut harkinta-aikaa henkilökortittomuutensa avulla, koko kauppaa ei olisi tullut. KS HeliCom Oy ei saa saada hyötyä kauppaseuralaisen vedättämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko tosissasi?

        Kerronpa tässä 2023 keväältä esimerkin KS HeliCom Oy:n osaamisesta: "Osasivat" vehkeillä 4200 € plus kulut Nordean Tuohi -luottokorttivelkavankeuden kauppaseuralaisvanhuksen nimiin vanhuksen sitä ymmärtämättä, sillä vain hänellä oli harmikseen henkilökortti mukana, jonka myyjä aggressiivisesti painosti sekä maanitteli ("Ei sillä ole mitään väliä. Kunhan saadaan paperit valmiiksi.") käsiinsä kahden kauppaseuralaisen intuitiivisen kieltäytymisen yli. Kauppaseuralainen kieltäytyi aluksi kahdesti antamasta henkilökorttiaan, sillä myyjä oli ollut jotenkin aggressiivisen oloinen eikä kauppaseuralainen halunnut lähtökohtaisesti muutenkaan sotkeutua mitenkään edes henkilöllisyyttä välillisesti todistelemalla tuttavansa sänkykaupantekoon. Myyjä onnistui kuitenkin taivuttelemaan sivullisen henkilökortin itselleen, jotta saattoi alkaa junailemaan luottokorttivelkaa (ehkä tuolloin tarkoituksena oli kuitenkin improvisoida omavelkainen takausjärjestelysäätö) sivullisen nimiin.

        Sänky päätyi aidolle ostajalle 200 € käteissuoritusta vastaan KS HeliCom Oy:n myyjän yksipuolisesti junailemana ja sivullisen allekirjoitus myöhemmin luottokorttisopimukseksi osoittautuneeseen lomakkeeseen kalasteltuna, maaniteltuna ja hoputettuna. Sänkykauppaan nähden oikeasti sivullinen kauppaseuralaisrollaattorivanhus on nyt siis 60 kk velkavankeudessa kyseisen liikkeen junailemana - ja vieläpä ilman sänkyä.

        Kyseessä oli todennäköisesti myyjän kömpelösti improvisoima "takaussäätö", mutta myyjä oli ilmeisesti unohtanut esisitouttaa aidon (mutta vielä myyntitilanteessa henkilökortittoman) ostajan luottovelalliseksi, joten källi jäi köyhän pieneläkeläiskauppaseuralaisen maksettavaksi, vaikka hänelle ei oltu kerrottu oikeustoimen todellista luonnetta ja hän oli liikkeessä vain kauppaseuralaisen sekä naapurin roolissa. Hänelle ei annettu myöskään todellista mahdollisuutta lukea luottoehtoja hoputetussa tilanteessa. Hän luuli vain todistaneensa vällisesti aidon ostajan henkilöllisyyttä henkilökortillaan ilman itselleen riskejä luovia oikeusvaikutuksia. Allekirjoituksenkalastelutilanne luottokorttisopimukseksi osoittautuneeseen lomakkeeseen oli ollut niin sekava, että oikea ostaja oli aloittanut allekirjoittamaan sitä kirjoittamalla siihen etunimensä ja sukunimensä ensimmäisen kirjaimen. Tuo jo yksinään osoittaa, että mummot olivat pihalla järjestelystä. Lisäksi myyjä oli tehnyt kiiruspäissään lomakkeeseen 7 virhettä tietokoneellaan, jotka lomaketta lukemaan kehotettu rehellisyysneuroottinen kauppaseuralainen olisi varmasti pyytänyt korjaamaan. Myyjä oli merkinnyt jopa omin silmin näkemänsä henkilökortin passiksi ja rastittanut itse, ettei kauppaseuralaisen lähipiirissä olisi poliittisesti vaikutusvaltaisia henkilöitä. Se kohta meni sattumalta kuitenkin oikein.

        Aidon ostajan henkilökortin kuva toimitettiin myyjän pyynnöstä muutaman tunnin kuluttua
        KS HeliCom Oy:n puhelimeen, mutta silti liike otti rahat kauppaseuralaisen nimiin vehkeillyltä luottokortilta. Ja aito ostaja ei suostu ottamaan sänkylainaa nimiinsä rajusti ylihintaiseksi kokemastaan sängystään, joten sängytön kauppaseuralainen on nyt velkavankeuspulassa 60 kk KS HeliCom Oy:n "osaamisen" vuoksi.

        KS HeliCom Oy väitti totuudenvastaisesti reklamaatiossaan, että aito ostaja olisi muka harkinnut myyntitilanteessa, että hän voisi muka ehkä halutessaan ottaa lainan jälkikäteen nimiinsä. Tuollainen kiemurtelu ei ole kuitenkaan uskottavaa, sillä lahjan (ei mitenkään uskottava) takaisinmaksamista ei aito ostaja miettisi noin, sillä lahjoja ei makseta takaisin. Jos oikeustoimi olisi esitetty ja neuvoteltu myyntitilanteessa selkeästi takauksena, aito ostaja olisi tietysti luvannut ottaa velan nimiinsä, kun saa vain jälkitoimitettua henkilökortin kuvan liikkeelle. Kömpelösti improvisoidulta takaussäädöltä se näyttää näin sivullisen näkäkulmasta katsottuna, jossa saattoi jäädä aidon ostajan osalta luottokortinhakulomake esitäyttämättä, jolloin vastahakoista livistäjää oli siihen vaikea jälkipainostaa, jolloin omavelkaiseksi "takaajaksi" hämärin kääntein junailtu ja kalasteltu kauppaseuralaisvanhus jäi luottovelalliseksi.

        Suosittelen huolellisuutta sekä varovaisuutta kuluttajille - ja tämän tapauksen perusteella erityisesti kauppaseuralaisille - KS Helicom Oy:n popup-myymälöissä, ettei tule tällaisia vaikeasti oikaistavia tai kalliita källejä nimiin. Kauppaseuralaisvanhukselle källistä aiheutunut psyykkinen kärsimys on ollut varsin mittavaa.

        Kyseisen moottorisängyn lähtöhinta ennen alennusta oli muka 12 000 €, vaikka siinä on mm. halvahkon näköinen langallinen kauko-ohjain, joita löytyy joistakin kivijalkaliikkeistä jo rapian tonnin sängyistä. Sivukangas oli yhdestä kohtaa nukalla jo sänky aidon ostajan kämppään tuotaessa. Aito ostaja oli saanut 500 € näennäishyvityksen vanhasta sängystään, josta oli maksanut aikoinaan 120 € itse. Kotimaan Sänky ja Soffa -liikkeessä ei ollut mukamas 12 000 € arvoisen moottorisängyn kohdalla hintoja näkyvillä myyntitilanteessa.

        Lisäsin tuonne sulut selkeyttämään lausetta: "Kotimaan Sänky ja Soffa -liikkeessä ei ollut (mukamas 12 000 € arvoisen) moottorisängyn kohdalla hintoja näkyvillä myyntitilanteessa."


    • Anonyymi

      Minulle omistaja sanoi että täällä kirjoittavat vain kilpailijat kateudesta.kyllä on limanuljaska

      • Anonyymi

        Pikemminkin uskon, että rajusti pettyneet kuluttajat sekä heidän sukulaisensa ja kaverinsa kirjoittavat...


      • Anonyymi

        Näyttääkö ylempänä oleva rollaattorimummojuttu kilpailijan tuotokselta? Myös koko KS HeliCom Oy:n henkilökunta saa vastata kysymykseen. Se on nyt Nordeassa käsittelyssä. Seuraavaksi KKV. Kiitos kaikille tästä ihanasta ketjusta. Paljon apua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttääkö ylempänä oleva rollaattorimummojuttu kilpailijan tuotokselta? Myös koko KS HeliCom Oy:n henkilökunta saa vastata kysymykseen. Se on nyt Nordeassa käsittelyssä. Seuraavaksi KKV. Kiitos kaikille tästä ihanasta ketjusta. Paljon apua.

        Jatkoa... Luottosopimuksia markkinoidaan joissakin muissakin huonekaluliikkeissä toisinaan hämärin keinoin. Ei välttämättä kerrota edes sitä, että kyse on luotosta, mutta tuskin luottoa sentään sivullisen nimiin kovin usein vedätetään; "Luottokortin muodossa tarjottava jatkuva luottosopimus on käytännössä korvannut osamaksun esimerkiksi huonekalukaupassa. Kuluttajaliiton mukaan sopimusten markkinoinnissa on ongelmia.

        – Tyyppiesimerkki on eläkeläinen, joka mieluummin käyttää käteistä, eikä välttämättä edes ymmärrä korttien päälle. Liike ei ota maksua vastaan vaan vääntää niin kauan, että nimi saadaan luottosopimukseen, sanoo johtava lakimies Tuula Sario.

        Internetin keskustelupalstoilta löytää kymmeniä vastaavia tarinoita. Joskus myyjä on myös jättänyt kertomatta, että kyseessä on luottohakemus. Allekirjoitettavassa paperissa tämä lukee, mutta moni ei ole sitä älynnyt."

        https://www.savonsanomat.fi/paikalliset/3226185


    • Anonyymi

      Jatkoa... Testiostajille myyjä selitti, että 199 euron moottorisänky maksaisi patjasta riippuen paljon enemmän. Ja tietysti oli kuulemma loppuunmyyty koko erä sinä päivänä eikä olisi myöhemminkään välttämättä tulossa, vaikka jatkuvasti mainoksissa sama sisäänvetoalennus... Paikalla oli sivukankailtaan repaleinen esittelykappale. Oli kuulemma kuljetuksissa kulunut sellaiseksi. Vanhukselle 4400 euron hintaan (plus 500 euron "alennus" vanhasta romusängystä) kaupusteltu sänky, jonka luottomaksajaksi 4200 euron osuudelta myyjä törkein kääntein junaili sivullisen vanhuksen, olisi maksanut testiostajille 3500 euroa. Myyjä ei kertonut luoton kuluista (ilmeisesti kuitenkin 60 kk:lta 300 €) testiostajille, mutta korosti korottomuutta, vaikka etenivät ostopäätösvaiheeseen asti ja kyselivät luottoa. Hintamerkintöjä ei näkynyt kyseisessä sängyssä, vaan hintalappu oli sänkyä vastaan käännettynä. Myyjä esitti kaiken suullisesti ja nopeasti lunttasi lähtöhintalistaa kääntäen sen takaisin sänkyä vasten piiloon. Testiostaja ymmärsi kääntää sen kuitenkin kuvattavaksi.

      Sänkyä ei kokeilutettu edes ostopäätösvaiheeseen edenneillä testiostajilla, vaikka liike väitti vastoin totuutta, että sänkyä olisi muka kokeilutettu aito-ostaja-mummolla. Kuulemma vastaavan tasoinen sänky maksaisi Unikulmassa 6000 - 7000 euroa... Rohkenen epäillä. Suuren kivijalkaliikkeen myyjä arvioi kuvien ja kuvausten perusteella, että heillä vastaava moottorisänky voisi maksaa 2000 - 2200 euroa, jos siinä olisi laadukas jousitus. Pitäisi selvityttää jollain ammattimaisella tavarantarkistajalla sen käypä arvo vielä. Aito-ostaja-mummolle oli tarjottu siitä moottorisängystä 500 euroa miespuolisen naapurinsa toimesta, jos haluaa päästä eroon siitä, koska huono omatuntonsa liittyen kauppaseuralaismummon velkavankeuteen estää aitoa ostajaa käyttämästä sitä. Kauppaseuralaismummo ei tarvitse uutta sänkyä eikä sellainen 120 cm leveä mahtuisikaan hänen tiloihinsa. KS HeliComin junailema "helvetti" alkoi 11.5.2023.

      Vaikka KS HeliComin liikkeessä oli rajut eläköitymisloppuunmyynnit, eli raju "alennusmyynti", testiostajat eivät nähneet viimeisen 30 päivän hintoja missään. Lähtöhintojen aitous herättää epäilyksiä. Tämän liikkeen toiminnasta ei ole vaikeaa löytää kritisoitavaa. Eläköityneetkin vuodesta toiseen. Aggressiivisen tyly käytös reklaamatioissakaan ei ole kivaa vedättämäänsä vanhusta kohtaan.

    • Anonyymi

      Jatkoa... Kauppaseuralaismummon tapauksen perusteella on todettava, että vanhusten kannattaa olla KS HeliCom Oy:n liikkeessä varuillaan eikä alistua minkäänlaiseen hoputukseen tai painostukseen. Paperit kannattaa lukea erittäin tarkasti eikä kritiikittä uskoa myyjän vakuutteluja, hoputteluja tai maanitteluja. Toivottavasti liike korjaa tapansa, ettei tule näin helvetillisiä källejä myös muille. Jääräpäisesti ovat tähän asti olleet korjaamatta virhettään ja esittäneet totuudenvastaisia kiemurteluja.

    • Anonyymi

      Antaa hieman epämääräisen kuvan yrityksestä, jos sen laatimassa lyhyessäkin reklamaatiossa on kahdeksan kirjoitusvirhettä.

    • Anonyymi

      199 euron loppuunmyydyn moottorisängyn sijaan oli tarjota 449 euroa runko + patjan hinta + petauspatjan hinta moottorisänkyä. Siinä kylläkin kummatkin päät nousevia.

    • Anonyymi

      Hyvin on julkisten taloustietojensa perusteella tuottanut - jo 4.5.2021 Hämeen Sanomissa alkanut - eläköityminen ja muu loppuunmyyminen.

      https://www.kauppalehti.fi/yritykset/yritys/ks+helicom+oy/25777668

      https://www.lehtiluukku.fi/lehdet/hameen_sanomat/4.5.2021/278234.html

    • Anonyymi

      Kotimaan soffan hallituksessa sänkyparonin poika,kun iskällä ja äiskällä ei taida olla virtaa nimien takana...

      • Anonyymi

        Eipä yllätä. Kun kaupparekisterisotteessa lukee syntymäajat, niin onpas eläköityneessä yrityksessä muutenkin nuorehkoa väkeä. Mihinköhän se 4.5.2021 alkanut eläköityminen on perustunut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä yllätä. Kun kaupparekisterisotteessa lukee syntymäajat, niin onpas eläköityneessä yrityksessä muutenkin nuorehkoa väkeä. Mihinköhän se 4.5.2021 alkanut eläköityminen on perustunut?

        Ainakin toimitusjohtajan ikä alkanut nelosella, kun aloittivat eläköitymään…


      • Anonyymi

        Toivainen on ollut ja on edelleen iso nimi Suomen huonekalukaupassa.


    • Anonyymi

      Kajaaniin rekisteröityä Suomen Kalustemyynti Oy:ta, joka liikkuu rekoilla niin ikään, on käsitelty myös Iltalehdessä. Se ei ole tässä ketjussa käsittelyssä oleva yritys.

      Myyntipuheisiin kannattaa suhtautua aina varauksellisesti missä tahansa huonekaluliikkeessä ja vertailla hintoja ajan kanssa, niin ei tarvitse ostajan katua jälkikäteen huonoksi kokemaansa kauppaa. Itse en koskaan löisi samana päivänä kauppaa lukkoon.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201802162200751502

    • Anonyymi

      10.3.24 on Hesarin A32-sivulla jälleen aggressiivinen kokosivun ”Vuoden 2023 varaston loppuunmyynti” ja elämäsi tilaisuus ja niin edelleen.
      Lisäksi kulmassa kehuskelevat Asiakastiedon ratingillaan Suomen vahvimpima.
      Eli meneekö tämä niin että marraskuusta kevääseen myydään aina vuoden varaston loppuunmyyntiä (mikä ihme se sellainen on huonekaluissa?) ja kesästä syksyyn aina eläköidytään 4-kymppisten toimesta?
      Ja KKV ei tähän puutu?

      Se vielä huijatuille sanottakoon, että KKV:n valitusprosessi on ihan hyvä. Kunhan kasaa paperit ja kuvaa asiansa tiiviisti ja huolellisesti ja aina vastaa sieltä tuleviin vastinepyyntöihin, kun ensin kuluttaja-asiamies ja myöhemmin kuluttajariitalautakunta käsittelee asiaa ja yritys vastaa myös. Olen saanut autoasioissa sieltä noin vuodessa hyvän ratkaisun. Jos yritys ei toimi ratkaisun perusteella, se joutuu mustalle listalle.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ovatko jo eläkkeellä, kun helmikuussa sähköpostitse lähettämääni reklamaatiokysymykseeni ei ole vieläkään näkynyt vastausta???

    • Anonyymi

      Siippa meni retkuun. Teki kaupat torstaina, seuraavana päivänä sängyt tuotiin heti aamupäivällä. Taktiikka on, että kamat heti sisään niin asiakkaalla ei ole mitään mahdollisuutta perääntyä. Älkää hyvät ihmiset ikinä laittako nimeänne heidän papereihinsa, ei ainakaan miettimättä useamman kerran!!! Teillä Ei ole palautus eikä vaihto oikeutta. Mainoksessa hinta alkaen 199€, paikan päällä 3000 euroa. Vastaavan sängyn olisi saanut ainakin puolta halvemmalla monesta huonekalumyymälästä, palvelukin olisi ollut asiallisempaa, myös kaupanteon jälkeen toisin kuin näillä tyyypeillä.

      • Anonyymi

        Oliko siellä jo hinnat näkyvissä, kun meidän käydessä viime vuonna suuressa osassa sänkyjä ja sohvia hintamerkinnät puuttui?


      • Anonyymi

        Harmi, ettei Karpolla on asiaa -ohjelmaa enää tuoteta. Tämä vajaa 3 vuotta sitten eläköitymään ja loppuunmyymään alkanut kuorma-autoilla kiertelevä liike olisi otollinen kohde tiukoille kysymyksille.


    • Anonyymi

      Jatkoa. Ja vielä toistamiseen.

      Tavallisen huonekaluliikkeen myyjä arvioi kuvien perusteella, että KS HeliComin myymälässä suusanallisesti esitetyltä lähtöhinnaltaan 12 000 euron moottorisänky maksaisi heillä 2000 - 2200 euroa, jos siinä on hyvä jousitus. Myyntihintansa oli kuitenkin 4400 euroa, josta 4200 euroa liike otti kauppaseuralaisvanhuksen nimiin härskein kääntein junailemaltaan luottokortilta. Aito ostaja, jonka asuntoon sängyn toimittivat (ja siellä sänky edelleen on), maksoi 200 euroa käsirahaa ostamastaan sängystä ja antoi vaihdossa 500 euron hyvitystä saaneen romusängyn, josta oli aikoinaan itse maksanut 120 euroa.

      Luottovelka jäi tapahtunutta tajuamattoman (Ei kerrottu eikä neuvoteltu, mihin oikeustoimeen kalasteli allekirjoitusta ja sivullisen henkilökorttia, vaan liukkaasti hoputettiin, painostettiin ja maaniteltiin. Sivullinen luuli todistavansa välillisesti vain aidon ostajan henkilöllisyyttä.) sivullisen maksettavaksi, vaikka muutaman tunnin kuluessa oli toimitettu liikkeen pyytämä aidon ostajan henkilökortti liikkeen älypuhelimeen Applen salatun yhteyden kautta (pyysivät sitä alun perin tietoturvattomasti sähköpostiin). Eikä liike (eikä Nordea) suostu oikaisemaan aiheuttamaansa sotkua, vaikka aito ostaja haluaisi lainan samoin sinänsä edullisin korkoehdoin oikeisiin nimiin - eli hänen nimiinsä. Niin sen piti olla jo alun perin, mutta kauppaseuralaisvanhus oli kätevä tapa varmistaa rahojen saanti liikkeelle, jos ei syystä taikka toisesta etene aidon ostajan nimiin laina. Todella törkeää tehdä sivullisesta velanperijä-/luottolaitosmummo, koska liike halusi ulkoistaa riskin sivulliselle. Myös luotonantajan vastuuasemassa oleva Nordea pesi kätensä sotkusta, jonka sen luotonvälittäjä aiheutti.

      Järkyttävä huonekalukauppakokemus siinäkin mielessä, ettei liike suostu oikaisemaan aiheuttamiaan sotkuja. Hirveää kärsimystä kummallekin vanhukselle aiheuttanut. Erityisesti sivullinen vanhus, jonka nimiin liikkeen junailema källi jäi pitkäksi aikaa, on kärsinyt aivan mahdottomasti. Tämä juttu pitäisi saada televisioon ja lehtiin, ettei muita sivullisia joutuisi maksamaan tietämättään toisten sänkykauppavelkoja, koska tuo on ilmeisesti ainakin Nordean hyväksymä tapa toimia.

      • Anonyymi

        Jatkoa. Tavallisen huonekaluliikkeen myyjä, jolle kerrottiin sotkusta, sanoi, että heillä lasku (siis luottosopimus) toimitetaan ainoastaan samaan osoitteeseen kuin huonekalukin. Heillä ei olisi siis junailtu sivullista maksajaksi aidon ostajan sänkyvelalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkoa. Tavallisen huonekaluliikkeen myyjä, jolle kerrottiin sotkusta, sanoi, että heillä lasku (siis luottosopimus) toimitetaan ainoastaan samaan osoitteeseen kuin huonekalukin. Heillä ei olisi siis junailtu sivullista maksajaksi aidon ostajan sänkyvelalle.

        Jotain KS HeliCom Oy:n junailutaidoista kertoo se, että kaksi älykästä rollaattorivanhusta eivät tajunneet vielä liikkeessä (Vasta muutamaa päivää myöhemmin äitienpäivänä heräsi epäilys, kun sukulainen tutki kyseisiä papereita ja yrityksen huolestuttavia taustoja netistä. Karmea totuus vääriin nimiin junaillusta luottosopimuksesta selvisi kunnolla vasta viikkoja myöhemmin Nordeassa.), että kauppaseuralaisesta oli tullut luottovelallinen (ilmeisesti erittäin riskialtis ja kömpelösti improvisoitu takausjärjestely ollut ideana, vaikka sivullinen oli harhaanjohtavasti nimetty jopa "toiseksi ostajaksi"). Liikkeessä myyjä kirjoitti paperille sähköpostiosoitteen, johon tuli toimittaa aidon ostajan henkilökortin kuva, jotta hänestä olisi tullut luottovelallinen. Uskoimme virheellisesti, että henkilökortin kuva toimittamalla, kuten myyjä oli pyytänyt jo liikkeessä, luotto olisi perustettu ainoisiin oikeisiin nimiin eli aidolle ostajalle.

        Tosiasiassa liike tyhjensi jo samana päivänä sivullisen nimiin vehkeilemänsä luottokortin, vaikka olimme kaikki vielä siinä uskossa, että luotto olisi perustettu suoraan aidon ostajan nimiin toimitettua henkilökorttiaan vastaan. Toki erittäin kovaa hintaa kauhistunut aito ostaja tuli katumapäälle jo samana päivänä. Onnekseen KS HeliCom Oy oli turvannut selustansa sivullisen vehkeilyllä luottosopimukseen, joten aidon ostajan halu purkaa kauppa ja kieltäytyminen maksamasta senttiäkään, ei ollut enää KS HeliComin ongelma, kun sivullisen luottokortti oli helppo tyhjentää aidon ostajan kanssa riitelemättä. Ilmeisesti aidolle ostajalle ei oltu edes esitäytätetty luottosopimusta, joten hyvin vaikeaksi olisi mennyt rahojen saaminen aidolta ostajalta ilman selustan turvaamista köyhän sivullisrassukkamummon avulla hyvin erikoisesti edenneellä järjestelyllä.

        Toivotaan, ettei enää yksikään kuluttaja - eikä varsinkaan vanhuskuluttaja - joudu kokemaan samaa helvettiä näiden kovin luovien sopimusimprovisoijien kanssa... Kehottakaa varsinkin vanhuksia tarkastamaan paperit erittäin tarkkaan! Puheisiin ja vaikenemisiin ei kannata yksinään tukeutua, koska loppupeleissä yleensä vain paperit ja allekirjoitukset painavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotain KS HeliCom Oy:n junailutaidoista kertoo se, että kaksi älykästä rollaattorivanhusta eivät tajunneet vielä liikkeessä (Vasta muutamaa päivää myöhemmin äitienpäivänä heräsi epäilys, kun sukulainen tutki kyseisiä papereita ja yrityksen huolestuttavia taustoja netistä. Karmea totuus vääriin nimiin junaillusta luottosopimuksesta selvisi kunnolla vasta viikkoja myöhemmin Nordeassa.), että kauppaseuralaisesta oli tullut luottovelallinen (ilmeisesti erittäin riskialtis ja kömpelösti improvisoitu takausjärjestely ollut ideana, vaikka sivullinen oli harhaanjohtavasti nimetty jopa "toiseksi ostajaksi"). Liikkeessä myyjä kirjoitti paperille sähköpostiosoitteen, johon tuli toimittaa aidon ostajan henkilökortin kuva, jotta hänestä olisi tullut luottovelallinen. Uskoimme virheellisesti, että henkilökortin kuva toimittamalla, kuten myyjä oli pyytänyt jo liikkeessä, luotto olisi perustettu ainoisiin oikeisiin nimiin eli aidolle ostajalle.

        Tosiasiassa liike tyhjensi jo samana päivänä sivullisen nimiin vehkeilemänsä luottokortin, vaikka olimme kaikki vielä siinä uskossa, että luotto olisi perustettu suoraan aidon ostajan nimiin toimitettua henkilökorttiaan vastaan. Toki erittäin kovaa hintaa kauhistunut aito ostaja tuli katumapäälle jo samana päivänä. Onnekseen KS HeliCom Oy oli turvannut selustansa sivullisen vehkeilyllä luottosopimukseen, joten aidon ostajan halu purkaa kauppa ja kieltäytyminen maksamasta senttiäkään, ei ollut enää KS HeliComin ongelma, kun sivullisen luottokortti oli helppo tyhjentää aidon ostajan kanssa riitelemättä. Ilmeisesti aidolle ostajalle ei oltu edes esitäytätetty luottosopimusta, joten hyvin vaikeaksi olisi mennyt rahojen saaminen aidolta ostajalta ilman selustan turvaamista köyhän sivullisrassukkamummon avulla hyvin erikoisesti edenneellä järjestelyllä.

        Toivotaan, ettei enää yksikään kuluttaja - eikä varsinkaan vanhuskuluttaja - joudu kokemaan samaa helvettiä näiden kovin luovien sopimusimprovisoijien kanssa... Kehottakaa varsinkin vanhuksia tarkastamaan paperit erittäin tarkkaan! Puheisiin ja vaikenemisiin ei kannata yksinään tukeutua, koska loppupeleissä yleensä vain paperit ja allekirjoitukset painavat.

        Luottokorttisopimuksessa oli runsaasti myyjän tietokoneella täyttämiä virheitä, jotka saattoivat johtua joko hopusta tai huolimattomuudestaan. Nordeaa nekään mokat eivät ilmeisesti häirinneet? Myyjä oli merkannut jopa itse näkemänsä hekilökortin passiksi. Tuossa liikkeessä sattuu ja tapahtuu... Ja joitakin kuluttajia kaduttaa sinne päätyminen niin vietävästi.


    • Anonyymi

      Suomi-Soffa (Suomen Sänkytukun edeltäjänä pidetty), joka ei tietenkään ole ketjussa käsiteltävä yritys ja joka meni konkurssiin jo ajat sitten, oli aikoinaan varsinainen ongelma kuluttajansuojaviranomaisille. Sen toimintaan ja kuluttajia harhauttavaan markkinointiin puututtiin varsin ankarasti ja julkisesti. Toki aikamoisella viiveellä.

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000001583099.html

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        MOT:in toimittajat voisivat kysellä erityisesti vajaa kolme vuotta kestäneestä eläköitymisestä tarkentavia kysymyksiä, kun se ei ole enää KS HeliComille vahva sana vastaan sana -tilanne, sillä näiden kuluttajia häpeilemättä harhauttelevat lukuisat etusivumainokset löytää netistäkin hyvin pienellä etsinnällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MOT:in toimittajat voisivat kysellä erityisesti vajaa kolme vuotta kestäneestä eläköitymisestä tarkentavia kysymyksiä, kun se ei ole enää KS HeliComille vahva sana vastaan sana -tilanne, sillä näiden kuluttajia häpeilemättä harhauttelevat lukuisat etusivumainokset löytää netistäkin hyvin pienellä etsinnällä.

        En kiistä, etteikö eläköitymisloppuunmyyntiharhautus olisi erittäin tuottoisa tapa edistää myyntiä, mutta saako markkinoida harhaanjohtavin ja/tai totuudenvastaisin väittein? Annettu ymmärtää, että lopettavat aivan pian eläköitymisen vuoksi, jolloin moni keskivertokuluttaja luulee, että siellä olisi siksi halpaa ja ostopäätös olisi tehtävä jopa samana päivänä.

        Jos en saisi kylliksi myyntiä kuluttajia markkinoinnilla harhauttamatta, niin ainakin itse laittaisin lapun luukulle.


      • Anonyymi

        YLE:n MOT tutkinut aivan hiljattain kovasti Lux Beds From North Oy - huonekalukauppaa. Myös Sisuste Peltoniemi on ollut julkisuudessa.

        https://yle.fi/a/74-20081024


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        YLE:n MOT tutkinut aivan hiljattain kovasti Lux Beds From North Oy - huonekalukauppaa. Myös Sisuste Peltoniemi on ollut julkisuudessa.

        https://yle.fi/a/74-20081024

        Ketään ei ole rangaistu selvissäkään huijauksissa eikä koko ajan täysin avoimesti jatkuvia huijauksia ole edes yritetty estää. Kuka johtaa Suomessa tätä huijausteollisuutta? Presidentin kanslia?

        Jos poliisi ja oikeuslaitos toimisivat, niin jo yhdestä huijaksesta kiinni jäänyt huijariyritys joutuisi aina palauttamaan takautuvasti kaikki huijaamansa rahat kaikille uhreille korvauksineen ilman mitään uhrien toimenpiteitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketään ei ole rangaistu selvissäkään huijauksissa eikä koko ajan täysin avoimesti jatkuvia huijauksia ole edes yritetty estää. Kuka johtaa Suomessa tätä huijausteollisuutta? Presidentin kanslia?

        Jos poliisi ja oikeuslaitos toimisivat, niin jo yhdestä huijaksesta kiinni jäänyt huijariyritys joutuisi aina palauttamaan takautuvasti kaikki huijaamansa rahat kaikille uhreille korvauksineen ilman mitään uhrien toimenpiteitä.

        Massatiedotusvälineet, kuten TV ja suuret lehdet, ovat yllättävän tehokkaita ohjaamaan väärin toimivia yrityksiä rehdille eli kuluttajien oikeuksia kunnioittavalle polulle. Yksin kommenttipalstapalautteiden perusteella eivät varmaan oikaise toimintaansa.


    • Anonyymi

      Miten voi olla, ettei kukaan ole tullut kertomaan tänne onnistuneesta 199 € moottorisänkykaupasta, vaikka pian 10 000 käyntiä? Voisi olettaa, että niitä olisi myyty sadoittain, jos niitä olisi ollut tarjolla edes pari per mainostettu myyntitilaisuus. Siinä 199 € esittelymoottorisängyssä oli muuten paljon kalliimman näköinen patja ja petauspatja päällä kuin 199 €, joten olisi kannattanut ostaa pelkästään niiden takia, jos olisi ollut saatavilla.

      Kuluttajaviranomaiset pystynee tutkimaan yrityksen kirjanpidosta niiden todelliset myyntimäärät? Erämääriä ei kerrota sen enempää liikkeessä kuin lehtimainoksissakaan, mutta tuollainen on hyvä keino houkutella asiakkaat liikkeeseen. Jos niillä on myynnissä noita moottorisänkyjä, niin käypääkäpä tasan klo 10:00 tiedustelemassa niitä, jos lehtimainoksessaan niitä lupailtu sille kerralle. Silloin pitäisi olla ainakin 1 kpl paikalla ja esittelypatjojen kera olisi erinomainen kauppa.

    • Anonyymi

      Miksi ei vieläkään ole lehdistö tarttunut kotimaan sänky soffan eläköitymishuiputukseen?

      • Anonyymi

        Onko härskein koskaan alalla nähty markkinointihuiputus? Pienemmästäkin nähty kovia otsikoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko härskein koskaan alalla nähty markkinointihuiputus? Pienemmästäkin nähty kovia otsikoita.

        Keski-ikäiset kehtaavatkin huiputella eläköitymisellä vuodesta toiseen. Tehoaa hyvin kotimaan soffan otollisimpaan kohderyhmään: helposti narrattaviin vanhuksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keski-ikäiset kehtaavatkin huiputella eläköitymisellä vuodesta toiseen. Tehoaa hyvin kotimaan soffan otollisimpaan kohderyhmään: helposti narrattaviin vanhuksiin.

        Kotimaan Soffalta löytyy eläköitymisloppuunmyyntihuiputuksia vuosilta 2021, 2022, 2023 ja 2024. KKV tehtäviensä tasalla? Jotain rajaaa hei!!!


    • Anonyymi

      Turha itkeä jälkikäteen. Verratkaa hintoja etukäteen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe