Moikka.
Vähän taustaa. Olen ollut nyt työtön (en oman valinnan takia. En vaan ole saanut töitä) noin vuoden. Olen vuosien aikana hakenut tekniikan AMK koulutukseen useasti, mutta en ikinä päässyt. No viimeisimmällä kerralla pääsin todistusvalinnan kautta ja olin ihan innoissani. Tietysti otin paikan heti vastaan.
Vasta nyt myöhemmin huomasin, että Hamk:in tietotekniikan opintoihin opiskelijan pitää hankkia oma kone. No problem.. vai onko? Suurin ongelma tulee vastaan koneen huikeista vaatimuksista ja siihen liittyvistä kustannuksista. Eli vaikka kone minulla on, koska tiesin, että sitä tarvitsen. Ei ole tarpeeksi hyvä koululle. Näiden koneiden hinnat Alkavat yli 700e huom. Käytettynä.
Opintolainaa. Jos saan. Saan vasta Syyskuussa ja vaikka voisin sopia koulun kanssa hankkivan sen silloin. En ole varma katsooko kela sitä Tarpeelliseksi menoksi. Koska joudun kuitenkin käyttämään sitä ihan elämiseen. Eli jos koneen sillä hankkisin. Niin mistä rahat sitten elämiseen tulisi..
En saa osamaksulla/luotolla konetta. Olen jo koittanut joten se on jo poisluettu. Jollei Elisalta tai Telialta saa jotain suositeltavaa konetta. Harvemmin heidän valikoimat ovat kuitenkaan niin hyvät/suositeltavat.
Kysymys nyt mitä teiltä kysyn on. Miten te samalle koulutukselle päätyneet, olette saaneet hankittua tehokoneen? Koska itse en tiedä mitä tehdä.
Mistä/Miten hankitte tietokoneen tietotekniikan alalle?
Anonyymi-ap
4
346
Vastaukset
- Anonyymi
Ostin juuri uuden HelmiTaulun Åhlymo Mouselta, se myy niitä tuolla Mustien JäteSäkki läjien takan, - Pimeänä ! - ja maksukin Pimeänä !
- Anonyymi
Ostin säästetyillä lapsilisillä. Ei tullut isoakaan lovea. Sulla ilmeisesti ei tuota mahdollisuutta ole, koskapa täällä kyselet.
Moni on ostanut opintolainalla, joillekin sellaisen koneen on hankkineet vanhemmat, kesätyötienestit on aika tavallinen vaihtoehto. - Anonyymi
Mene pankkiin keskustelemaan opintolaina-asiasta ja ajankohdasta. Kerro tuosta konetarpeesta. Myy vanha kone, jos siitä saa rahaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18111307
- 575392
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462627- 382311
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131811Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441735Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta381393Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371319Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61226Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut261179