Kun pomo istui minua vastapäätä, hän oli kuin haamun nähnyt

Anonyymi-ap

5

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jari Hedman, 37, on opiskellut montaa eri alaa.

Ensimmäiseksi hän lähti opiskelemaan koulunkäyntiavustajaksi. Tämän jälkeen Hedmanilla oli vuorossa vartijan koulutus. Sitä seuraava askel oli, kun hän opiskeli linja-autonkuljettajaksi.

Tällä hetkelläkin Jari Hedman opiskelee. Hän on pian valmistumassa nuoriso- ja yhteisöohjaajaksi.

• Anonyymi

Tarjottiin parempaa paikkaa

– Karu totuus iski minulle sen jälkeen, kun olin kouluttautunut. Puhelimessa tuntui, että olin hyvä hakija. Yleensä hakeminen kariutui siihen, kun työnantaja näki minut.

Yksi tällainen tilanne tuli vastaan, kun Hedman oli valmistunut linja-autonkuljettajaksi.

Hän haki linja-autonkuljettajaksi yksityiseen yritykseen, jossa oli avoin työpaikka.

– Pomo sanoi: ”Sinulla on aika paljon kokemusta, ja kuulostat tosi järjestelmälliseltä ihmiseltä. Kiinnostaisiko sinua, että jakaisit lähteviä autoja.”

Pomon mukaan linja-autonkuljettajia löytyi paljon, mutta vaativampaan ajomestarin kaltaiseen työhön oli vaikeaa löytää pätevää henkilöä.

Jari Hedman kertoi, että häntä voisi kiinnostaa kyseinen työ. Siinä oli myös korkeampi palkka kuin kuljettajalla.

Pomo kysyi jo tässä vaiheessa, milloin Hedman voisi aloittaa. Hedman ehdotti ensin tapaamista, jotta he voisivat keskustella työstä ja tehdä sopimus sitten.

"Et ole edes kysynyt”

Jari Hedman tapasi linja-autoyrityksen pomon S-marketin kahviossa.

– Kun hän istui minua vastapäätä, hän oli kuin olisi nähnyt haamun, Hedman muistelee.

Hedman kertoo, että hän oli pukeutunut siististi romanivaatetukseen, joka muistuttaa bussikuskin vaatetusta.

– Hän sanoi, että tässä on käynyt hirveä väärinkäsitys ja että työpaikka on jo täytetty. Myöskään linja-autonkuljettajan hommia ei enää hänen mukaansa ollut, Hedman kertoo.

– Sanoin, että sehän kävi nopeasti. Ethän sinä voi olla tosissasi. Tämä sinun toimintasi on aika läpinäkyvää. Voinko oikeasti joutua tällaiseen tilanteeseen sen takia, että edustan erilaista kulttuuria? Et jutellut kanssani viittä minuuttia pitempään, etkä ole kysynyt minulta mitään henkilökohtaista, Hedman kertoo.

Pomo väitti, ettei asia liity mitenkään siihen, että Hedman on romani, vaikka oli jo tarjonnut tälle puhelimessa työpaikkaa.

Parin viikon päästä Hedman tarkisti tilanteen, ja työpaikka oli edelleen avoinna.

• Anonyymi

Ennakkoluulot istuvat vuosi satoja ihmisissä oli asia mikä hyvänsä. Luullaan niin paljon eikä muka uskalleta palkata ihmisiä töihin. Jos tulisvat töitä hakemaan tavallisissa vaatteissa eivätkä kertoisi taustaansa, niin se se vasta olis sitä valehtelemista. Joten sääliksi käy auomipoikaa kun pelkää kaikkea, tummia, koronaa, rokotusta, maahan muuttajia jne.
        Mutta ei pelkää juoda itseään juovuksiin , siinä olis kuitenkin ne sivistyneen ihmiset pelot suurimmat.
        Koska tulee muutos näihin pelkäävien ihmisiin ?????

• Anonyymi

Vittu ku on typerää touhua, työnantajilta. Hävetkää

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe