Mikä on hyvä veistopuu

Anonyymi-ap

Poika vuoleskelee ja värkkää kaikenlaista lintua ja muuta haapapuusta. On joskus vähän kovaa nuorelle miehelle. Oliskohan joku mukavampaa vuoltavaa?

4

1058

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jep. Lehmus on helpompi vuolla. Sitä vaan ei kannata ostella noilta slöd-detaljeilta tai plektraoilta yms. On vähän h..tin kallista.
      Pistä ostoilmoitus vaikkapa torille kysy jostakin erikoispuuta myyvistä liikkeistä. ja osta vähän isompi lankku kerralla, niin jää yksikköhintakin (ehkä) vähän pienemmäksi. Älä kuitenkaan osta näkemättä. Minä erehdyin luottamaan ja sain kerran ihan tavallisia kuusilankun pätkiä. Tuon huijaripojan epäonneksi meillä sattui olemaan yhteisiä "tuttuja" ja poika joutui palauttamaan rahat.
      Onnea hienolle harrastukselle!

• Anonyymi

Lehmus on todella kiva, mutta kyllä salava on myös aika mukava vuolla. Minä käytän lemusta tai Terijoen salavaa - toki koivuakin veistän. Joskus voi salavan kuivunut pintapuu olla vähän kovempaa, mut senhän saa tarvittaessa pois vaikka kirveellä.
        Ennen veistämistä minä kastelen sen veistosaihion. Sitten laitan sen kosteaan paperiin käärittynä muovipussiin 2-4 päiväksi. Isommat saa tietenkin olla sen 4 päivää.
        Sitten vuorokaudeksi paksusti sanomalehteen ja sitten vaan vuolemaan.
        Pidempien taukojen ajaksi aina muovipussiin, ettei kuivu liikaa.
        Mahdollisia hiontoja ja kiillotusta varten puu saa olla huonekuiva.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lehmus on todella kiva, mutta kyllä salava on myös aika mukava vuolla. Minä käytän lemusta tai Terijoen salavaa - toki koivuakin veistän. Joskus voi salavan kuivunut pintapuu olla vähän kovempaa, mut senhän saa tarvittaessa pois vaikka kirveellä.
        Ennen veistämistä minä kastelen sen veistosaihion. Sitten laitan sen kosteaan paperiin käärittynä muovipussiin 2-4 päiväksi. Isommat saa tietenkin olla sen 4 päivää.
        Sitten vuorokaudeksi paksusti sanomalehteen ja sitten vaan vuolemaan.
        Pidempien taukojen ajaksi aina muovipussiin, ettei kuivu liikaa.
        Mahdollisia hiontoja ja kiillotusta varten puu saa olla huonekuiva.

Kyllä se on koivu paras. Kovaa, mutta tottelee veistä ja talttaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se on koivu paras. Kovaa, mutta tottelee veistä ja talttaa.

Nytpä onkin kyseessä aloittelija. Siispä lehmusta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      170
      1093
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      857
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      793
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      539
    6. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      294
      525
    7. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      37
      521
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      479
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      49
      477
    10. Kalle irtisanoutui

Kävi, kuten odotettiin. Paras ratkaisu paitsi Orimattilalle myös Larssonille. Seuraavaksi joudutaan mittaamaan kaupungin
      Orimattila
      53
      464
    Aihe