Mikä on hyvä veistopuu

Poika vuoleskelee ja värkkää kaikenlaista lintua ja muuta haapapuusta. On joskus vähän kovaa nuorelle miehelle. Oliskohan joku mukavampaa vuoltavaa?
41063
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Jep. Lehmus on helpompi vuolla. Sitä vaan ei kannata ostella noilta slöd-detaljeilta tai plektraoilta yms. On vähän h..tin kallista.
Pistä ostoilmoitus vaikkapa torille kysy jostakin erikoispuuta myyvistä liikkeistä. ja osta vähän isompi lankku kerralla, niin jää yksikköhintakin (ehkä) vähän pienemmäksi. Älä kuitenkaan osta näkemättä. Minä erehdyin luottamaan ja sain kerran ihan tavallisia kuusilankun pätkiä. Tuon huijaripojan epäonneksi meillä sattui olemaan yhteisiä "tuttuja" ja poika joutui palauttamaan rahat.
Onnea hienolle harrastukselle!

Äänestä
  • Lehmus on todella kiva, mutta kyllä salava on myös aika mukava vuolla. Minä käytän lemusta tai Terijoen salavaa - toki koivuakin veistän. Joskus voi salavan kuivunut pintapuu olla vähän kovempaa, mut senhän saa tarvittaessa pois vaikka kirveellä.
    Ennen veistämistä minä kastelen sen veistosaihion. Sitten laitan sen kosteaan paperiin käärittynä muovipussiin 2-4 päiväksi. Isommat saa tietenkin olla sen 4 päivää.
    Sitten vuorokaudeksi paksusti sanomalehteen ja sitten vaan vuolemaan.
    Pidempien taukojen ajaksi aina muovipussiin, ettei kuivu liikaa.
    Mahdollisia hiontoja ja kiillotusta varten puu saa olla huonekuiva.

Äänestä

• Anonyymi00002 kirjoitti:

Lehmus on todella kiva, mutta kyllä salava on myös aika mukava vuolla. Minä käytän lemusta tai Terijoen salavaa - toki koivuakin veistän. Joskus voi salavan kuivunut pintapuu olla vähän kovempaa, mut senhän saa tarvittaessa pois vaikka kirveellä.
    Ennen veistämistä minä kastelen sen veistosaihion. Sitten laitan sen kosteaan paperiin käärittynä muovipussiin 2-4 päiväksi. Isommat saa tietenkin olla sen 4 päivää.
    Sitten vuorokaudeksi paksusti sanomalehteen ja sitten vaan vuolemaan.
    Pidempien taukojen ajaksi aina muovipussiin, ettei kuivu liikaa.
    Mahdollisia hiontoja ja kiillotusta varten puu saa olla huonekuiva.

Kyllä se on koivu paras. Kovaa, mutta tottelee veistä ja talttaa.

Äänestä

• Anonyymi00005 kirjoitti:

Kyllä se on koivu paras. Kovaa, mutta tottelee veistä ja talttaa.

Nytpä onkin kyseessä aloittelija. Siispä lehmusta.

Äänestä

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Kommentoi aloitusta

Anonyymi-ap kirjoitti:

Poika vuoleskelee ja värkkää kaikenlaista lintua ja muuta haapapuusta. On joskus vähän kovaa nuorelle miehelle. Oliskohan joku mukavampaa vuoltavaa?

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu