kaikella kunnioituksella vaan uskovaisia kohtaan ja ei mulla ole mitään erikoisempaa uskontoa kohtaan vaikken olekaan siinä asiassa mikään intoilija. Vaan mulla on alkanut ravata kuuro uskovainen eräästä lahkosta ja tyrkyttää mulle "pelastusta". En ole asiasta järin innostunut , mutta kohteliasuudesta avaan oven ja näkeehän sen ku ovisilmässä välähtää että koton aollaan niin turha siinä on piilotella. Toivoisin pääseväni ko. tyypistä eroon kohteliaasti vaan enpä tiedä mitä sanoisi! Aikoinana luonani lappasi oikein urakalla jehovalaisia-pääsin eroon kun sanoin, että älkää tulko enää. Em. mun luon hyppääjä ei kuitenkaan ole jehovalainen.
mitä tekis?
1
531
Vastaukset
- -TP-
Kirjoitat vaan lapulle, että "älä enää tule, jos jatkat vielä ravaamista, niin soitan poliisit paikalle." Näytät sitten lapun sille kuurolle uskikselle luettavaksi, toivottavasti se tepsii. ;)
Jos tuo ei tepsi, niin ole sitten avaamatta ovea, vaikka ovisilmästä välähtäisi valoa. Mielestäni jokaisella ihmisellä on kuitenkin oikeus päättää omassa kodissaan, avataanko ovea täysin vieraille ihmisille odottamatta vai ei. Ihan jokaiselle vieraalle ihmiselle ei kuitenkaan aina tarvitse avata ovea, jos ei halua, siis mielestäni. Vaikka se olisi vähän niin kuin epäkohteliasta ja rumaa.
Minun edellisessä kodissani ovellani ravasi tosi usein jehovalaisia soittelemassa ovikelloa ja tiputtelemassa esitteitä postiluukkuun. En koskaan avannut niille ovea,vaikka ne kuulivat ihan varmasti minun olleen kotona tai ovisilmästä pilkahtaneen valoa. Kyllä aika pian loppui tuo ravaaminen.
Kristian, jos tuo kuuro uskis ravaa silti ovellasi, vaikka ette avaisi ovea, niin silloin tällaisessa äärimmäisessä tapauksessa on soitettava poliisit. Tuota katsotaan jo kotirauhan häirinnäksi. Kaikesta huolimatta toivotan rauhallisia koti-iltoja Sinulle! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee683072Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."251940Miten kestätte tyhmiä?
Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa2581498Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.931486Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50
Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?2561162Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?
Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki251059Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä
Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.1201044En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711020Onko se liikaa pyydetty
Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin761014- 97978