mitä tekis?

kristian

kaikella kunnioituksella vaan uskovaisia kohtaan ja ei mulla ole mitään erikoisempaa uskontoa kohtaan vaikken olekaan siinä asiassa mikään intoilija. Vaan mulla on alkanut ravata kuuro uskovainen eräästä lahkosta ja tyrkyttää mulle "pelastusta". En ole asiasta järin innostunut , mutta kohteliasuudesta avaan oven ja näkeehän sen ku ovisilmässä välähtää että koton aollaan niin turha siinä on piilotella. Toivoisin pääseväni ko. tyypistä eroon kohteliaasti vaan enpä tiedä mitä sanoisi! Aikoinana luonani lappasi oikein urakalla jehovalaisia-pääsin eroon kun sanoin, että älkää tulko enää. Em. mun luon hyppääjä ei kuitenkaan ole jehovalainen.

1

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -TP-

Kirjoitat vaan lapulle, että "älä enää tule, jos jatkat vielä ravaamista, niin soitan poliisit paikalle." Näytät sitten lapun sille kuurolle uskikselle luettavaksi, toivottavasti se tepsii. ;)

Jos tuo ei tepsi, niin ole sitten avaamatta ovea, vaikka ovisilmästä välähtäisi valoa. Mielestäni jokaisella ihmisellä on kuitenkin oikeus päättää omassa kodissaan, avataanko ovea täysin vieraille ihmisille odottamatta vai ei. Ihan jokaiselle vieraalle ihmiselle ei kuitenkaan aina tarvitse avata ovea, jos ei halua, siis mielestäni. Vaikka se olisi vähän niin kuin epäkohteliasta ja rumaa.

Minun edellisessä kodissani ovellani ravasi tosi usein jehovalaisia soittelemassa ovikelloa ja tiputtelemassa esitteitä postiluukkuun. En koskaan avannut niille ovea,vaikka ne kuulivat ihan varmasti minun olleen kotona tai ovisilmästä pilkahtaneen valoa. Kyllä aika pian loppui tuo ravaaminen.

Kristian, jos tuo kuuro uskis ravaa silti ovellasi, vaikka ette avaisi ovea, niin silloin tällaisessa äärimmäisessä tapauksessa on soitettava poliisit. Tuota katsotaan jo kotirauhan häirinnäksi. Kaikesta huolimatta toivotan rauhallisia koti-iltoja Sinulle! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2047
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1698
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1379
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      233
      1321
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1185
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1156
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      348
      1097
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      318
      1086
    Aihe