Luokkaerot syynä naimattomuuteen?

Anonyymi-ap

Jos lähtötilanne se että nainen on varakkaan ison tilallisen lukenut tytär ja mies duunariperheen vuokrakerrostalokodin kasvatti joka on käynyt vain ammattikoulun, niin onko tulevaisuutta?

Orimattilassa on selvästikin havaittavissa suuria luokkaeroja. On isojen talojen tyttäriä ja poikia ja sitten näitä duunariperheen kerrostaloasukkeja joilla koulutustasokin yleensä matala.
Ei ne luokkaerot ole minnee kadonneet.

Kunhan vaan mietin kun olen tottunut pohtimaan asioita laajemmin kun orimattilalainen yleensä.

11

324

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä luokkaerot ovat edelleen, tosin eivät niin voimakkaina kuin entisaikaan.
      Jokainen ihminen on suurenmoinen, kukaan ei ole toistaan parempi.

      • Anonyymi

        Ei ehkä ole " parempi", mutta millä sitä paremmuutta mitataan. Kyllä se vaan niin on että varakkaan suvun lapsi avioituu lähes aina toisen vastaavat lähtökohdat omaavan kanssa.
        Ei luokkaerot ole kadonneet, hieman kaventuneet kylläkin.
        Miljonääriksi sen sijaan on tullut yritystoiminnalla sitäkin väkeä joilla lähtökohdat on olleet duunariperhe tai peräti työtön yksinhuoltaja. Eräskin puolituttuni myi yrityksensä hieman yli 30 vuotiaana ja nettosi siitä verojen jälkeen noin 3 miljoonaa käteen.


    • Anonyymi

      Jos tausta ja elämänpiiri on kovin erilainen, yhteen sovittaminen ei ole niin helppoa kuin samasta "tasosta" tulleilla. Esim. toisella voi olla enemmän rahaa käytettävissä kalliimpiin harrastuksiin, matkusteluun, hankintoihin ja toisella ei. Sitten olisi pakko menna aina sen köyhemmän mukaan tai toisen pitäisi maksella kummankin kulut.
      Kenen itsetunto kestää olla aina se elätettävä eikä se olisi kovin reiluakaan?
      No onhan näitä sugarbabyjä, mutta siinä ei päde normisuhteen lait.

    • Anonyymi

      Jokainen saa olla naimaton jos haluaa,tai naimisissa jos haluaa.En itse halua naimisiin,vaikka muutama kosinutkin,vapaus on tärkeintä.

      • Anonyymi

        Se on just näin. Vapaus on kaiken a ja o.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on just näin. Vapaus on kaiken a ja o.

        Tämä. Sitä on monen, varsinkin miehen käsittää. Pitävät vaimojaan vankina ja kyttäävät kaikki tekemiset.


    • Anonyymi

      Siis naistako tekis mieli, mutta oot käyny vaan ammattikoulun? Vetele käteen vaan yksin jatkossakin

      • Anonyymi

        Hyvin sanottu, naisen puutetta,pitäiskö siirtyä ikäisiinsä mummoihin.(aloittajan) Kirjoittaja ei ole nuorempi ihminen,niitä ei kiinnosta onko varakas vai mikä...ihmisen kokonaisuus ratkaisee,luonne ym.


    • Anonyymi

      Taitaa olla vaari kiinnostunut naisten tai miesten varallisuudesta,etsii jos joku elättäisi.Ei kukaan niin tyhmä ole,ettei huomaa hyväksikäyttäjää.Vaari voi tumputtaa käteen tai olla niiden 80 v mummojen kanssa.Mistä yleensä tiedät kuka talosta?En itse tiedä,eikä kiinnosta onko köyhä vai varakas.Jokainen voi itse tienata omaisuutensa tekemällä töitä.Olet sairas.

      • Anonyymi

        Kyllä ison talon lapset on rankiltansa aina ylempänä kun työläisperheen. Nämä ei sovi yksiin ja sen takia moni liitto ei alakaan kun käy ilmi sukupuu. Piste.


    • Anonyymi

      Jaaha täällä taas Orimattilan fiksut ja filmaattiset pohtivat syntyjä syviä ja ratkovat asijoita. Eipä taida ratketa mikään vaan sama meno ja menestys jatkuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 137
      3888
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      108
      3542
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      19
      2513
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1717
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1599
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1575
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1506
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1481
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      87
      1458
    Aihe