Joka vuosi sama kaava!
"Mestarikirjailijalta" on tulossa uusi dekkari. Hyvissä ajoin ennen ilmestymistä kirjailijan "fanit" alkavat mainostaa sitä Facebookin Dekkariryhmässä.
Ensimmäinen ylistää jotakin "mestarin" vanhaa dekkaria.
Toinen yhtyy ylistykseen ja tuo esille "mestarin" muita dekkareita, jotka ovat myös loistavia.
Kolmas kirjoittaa, että "mestarilta" ilmestyy pian uusi dekkari ja laittaa ilmestymispäivämääränkin perään.
Keskustelu räjähtää yleiseksi ihastuksen uikutukseksi, kuten:
Oi, en millään jaksa odottaa!!!
"Mestarin" kirjat ovat täyttä parhautta!!!!
Voi kun kestäisi vielä nämä muutamat viikot, että pääsisin lukemaan "mestarin" uusinta!!!!
Niin se jatkuu ja jatkuu. Lukuisia keskusteluketjuja avataan "mestarin" parhaudesta ja ylistys on hurmoksellista.
"Mestarikin" muistaa välillä kiittää "fanejaan". Siis, hän on useissa yhteyksissä puhunut "faneistaan", mikä tuntuu oudolta ja vieraalta suomalaisessa kirjallisuuskulttuurissa.
Jos "mestarin" kirjoja arvostelee niin, että kyseenalaistaa hyvyyden, joutuu raskaan somehyökkäyksen kohteeksi.
Tuntuu kuin tuon mainostamisen takana olisi joku maksettu ja / tai aivopesty joukko, joka tuottaa noita kömpelöitä ja hurmoksellisia ylistyksiä.
Fasen Dekkariryhmässä mainostettu dekkari
15
995
Vastaukset
- Anonyymi
Dekkariryhmä olisi hieno keskustelupalsta, mutta juurikin tuo mainostaja pilaa sen tehokkaasti.
- Anonyymi
"Ihan vahingossa törmäsin tällaiseen kirjaan...."
- Anonyymi
Kommenttien samankaltaiset ylistykset tulevat ulkomaisesta mainosfirmasta, johon on annettu joukko suomenkielisiä kommentteja lähetettäväksi.
- Anonyymi
Nytten on ryhmän vetäjä varoitellut että peli seis.
- Anonyymi
Keskinkertaista huonompikin voi menestyä alalla kuin alalla kun somessa esiintyy lahjakkaana vaikuttajana.
- Anonyymi
Miten yleistä peukutusten ja kommenttien ostaminen on?
- Anonyymi
Siitä jää kiinni. Kun tarpeeksi kauan luo itselleen valheellista brändiä, tyhmätkin tajuavat sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siitä jää kiinni. Kun tarpeeksi kauan luo itselleen valheellista brändiä, tyhmätkin tajuavat sen.
tyhmä=tyhmä=ei tajua
- Anonyymi
Ihmiset ovat tyhmiä. Heihin on helppo vaikuttaa.
- Anonyymi
Ällöttävä itsensämainostaminen uppoaa tyhmään kansanosaan.
- Anonyymi
Satu Rämö on ylivoimaisesti suosituin dekkaristi. Hänestä ei juuri Dekkariryhmässä kirjoitella. Jos kirjoitetaan niin suosionosoitukset ja peukutukset ovat hyvin maltillisia.
Satu Rämön taidot ovat kansainvälistä tasoa. Häneen pitäisi panostaa. Suosio on aitoa.
Somessa itseään mainostavat dekkaristit voi unohtaa ! Kirjat huonosti kirjoitettuja. Epäuskottavaa jaaritusta sivukaupalla. Vain tyhmät lankeavat tuollaiseen aivopesuun. - Anonyymi
Satu Rämö on paras!
- Anonyymi
Ikävä mainosilmiö on sekin, että kirjailija saa ostaa e-kirjoja ja äänikirjoja lähes ilmaiseksi.
Saadaan suosio näyttämään suurelta vaikka se ei sitä todellisuudessa ole. - Anonyymi
Nyt on sosiaalisessa mediassa alkanut kampanja Satu Rämöä vastaan!
Aika säälittävää kateutta.- Anonyymi
Oon huomannu saman.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005217910- 2332735
- 262601
- 1641989
- 1201854
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?61636Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p21386- 781219
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621198IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41175