Seuraan taas brittiläistä puutarhaohjelmaa. Pieni sisäpiha täytetään laidasta laitaan. Minua raivostuttaisi loppumaton huolto, mitä tuo viidakoksi kasvava puutarha vaatisi. Kaiken lisäksi vapaille paikoille ripotellaan kamalaa kitsiä: buddhanpatsaita ja tyynyjä. Kyllä suomalainen käsitys puutarhasta on aivan toinen.
Tv:n ohjelmien seurantaa
11
274
Vastaukset
- Anonyymi
Kokkiohjelmat ovat myös taakka ihmiskunnalle.
- Anonyymi
Kyllä monet suomalaisetkin täyttävät pihansa kaikenmaailman savitontuilla ja pytyillä, muovikalusteilla ja lautaterasseilla,
- Anonyymi
Ottaneet oppia!
- Anonyymi
Oletko nähnyt sellaisia?
Millainen piha sinulla itselläsi on? Voisitko kertoa meille uteliaille? Kerro edes se, oletko käynyt tässä "savitonttu, muovikaluste ja lautaterassi" pihassa koskaan? Jos et, niin kuinka se sinua häiritsee? Minusta ne ovat ihania.
Jotenkin vaikuttaa, että haluat vain loukata/herjata erästä hyvän kirjoittajan kuvauksia omista harrastuksistaan ja minä luen niitä mielelläni.
Mistä nämä moittijat tulevat tänne, arvostelemaan toisten pihoja ja vaatteita?
On minullakin kunnalta vuokrattu rivitalo asunto 270,.€/kk, jossa kaikki hoituu "kunnan piikkiin", joten minulla ei ole huolta siitä.
Tietenkin omistan edelleen sen Espoon (kuolinpesän) kiinteistön, josta maksan kaikki kulut ja lasten kanssa on sovittu syksyn maksuista.
Espoon kiinteistön kulkutien piha on "valitettavasti" laatoitettu jollain laatoituksella, joka toimii hyvin.
Sitä-vastoin tuo 3000 nel. t.ontti on kyllä' aika "luonnon varainen" hirvitys enkä kaikille, paitsi ei meille. Kyllä me pärjätään kiinteisrtö veron, kotivakuutuksen ja tulevan öljylaskun suhteen.
Ainoa hyvä oivallus oli minulta, että luovuin autosta, enkä uusi ajokortiani. Sainhan00000000000n sn????
Kävi. kuin korppiksen viestekjenlr
- Anonyymi
Melko edullinen. Hyvä sinulle.
Luin aloituksen. Käsitin, että aloitus koskee pieniä takapihoja englantilaisissa taloissa.
Englannissa käyneenä ja puutarhoja nähneenä ei niitä voi verrata suomalaisiin mökkitontteihin tai talojen pihoihin. Vapaita neliöitä jää varmaan jokaiseen suomalaiseen puutarhaan, vaikka siellä olisi puinen terassi ja itsetehtyjä kukkapotteja tai amme leppien katveessa.
Nythän on paljon kirjoitettu paljujen bakteerikannoista. Minun ammeeseen sopii vai yksi kerralla, eli minä ja vesikin vaihtuu joka vilvoittelun jälkeen.- Anonyymi
Ei nuo englantilaisia puutarhoja ole, vaan kapeita pimeitä talojen takapihoja. Olen kyllä nähnyt todellisia upeita vanhoja englantilaisia puutarhoja matkoillani, ei Suomessa ole mitään niitten veroisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei nuo englantilaisia puutarhoja ole, vaan kapeita pimeitä talojen takapihoja. Olen kyllä nähnyt todellisia upeita vanhoja englantilaisia puutarhoja matkoillani, ei Suomessa ole mitään niitten veroisia.
Ei olekaan, siksi toivoisi, että puutarhaohjelmat kertoisivat niistä upeista englantilaisista puutarhoista, joita ei routa rasita, vaan monet kasvit ovat ikivihreitä.
- Anonyymi
Tänään tulee illalla ranskalainen elokuva "Viimeinen metro", jossa esiintyy mm. ranskalainen suuren luokan näyttelijä Gerard Depardieu. Mitähän hänelle tässä elävässä elämässä nykyisin kuuluu.
Muutamia vuosia sitten hän joutui verovirastonsa kanssa niin kovaan vääntöön, että lähti Ranskasta ja muutti Venäjälle ja muistaakseni sai sen kansalaisuudenkin. Onkohan hänen uransa jatkunut Venäjällä.
Siellä on näitä periaatteen ihmisiä muitakin. Kuinka uskollisia he mahtavat olla uudelle isänmaalleen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32691Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062461Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42209Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441835- 311396
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141393- 1761125
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden961089Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201023Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?79893