Bichon Uros

Astutukseen

1,5-vuotias terve, rekisteröity Bichon Frise poika olisi tarjolla. Asumme Vantaalla. Paino 6,2 kg.
Lähetä sähköpostilla vastaus jos kiinnostaa

21

1269

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkki

ilmoita bichoneiden uroslistalle, jos koirasta kerran on jalostukseen.
      sitäpaitsi koira on kovin nuori vielä, olisi varmaan parempi odottaa vielä vuosi että näkee mikä siitä loppujen lopuski tuli.

• rotua vai mikä ?????

Jaaha, kuinkahan vanhana sitten kannattaisi ryhtyä hommiin. Mitähän siitä tulee kun täyttää 2 vuotta. Lammas ????

• asennetta

ihan kokemuksella, koira (varsinkin uros) muuttuvat vielä kropaltaan ja luonteeltaan pari-kolmevuotiaina. jos koira on kunnossa niin sillä on vielä monta vuotta machomiehen elämää edessä, vaikka odottaisikin sen kypsymistä...
        ei hoppu hyväksi eikä kiire kunniaksi.
        tai jos teillä onkin hoppu kun koira tosiaan on lampaaksi muuttumassa...

• Kokemuksella
        asennetta kirjoitti:

ihan kokemuksella, koira (varsinkin uros) muuttuvat vielä kropaltaan ja luonteeltaan pari-kolmevuotiaina. jos koira on kunnossa niin sillä on vielä monta vuotta machomiehen elämää edessä, vaikka odottaisikin sen kypsymistä...
        ei hoppu hyväksi eikä kiire kunniaksi.
        tai jos teillä onkin hoppu kun koira tosiaan on lampaaksi muuttumassa...

Kääpiörotuisiin kuuluva koiramme ei ole kasvanut enää sen jälkeen kun on täyttänyt 6kk. Henkiseen kasvuun tarvittaisiin ehkä jonkilainen sukukypsyystesti ? Mitähän vahinkoa saattaa syntyä kun 1,5-vuotias poikamme tulee isäksi ? Onko se kenties ihmisiässä verrattuna alaikäinen ? En Ymmärrä lainkaan mihin olet pyrkimässä ja mitä ja miksi meidän pitää odottaa.

• kunto
        Kokemuksella kirjoitti:

Kääpiörotuisiin kuuluva koiramme ei ole kasvanut enää sen jälkeen kun on täyttänyt 6kk. Henkiseen kasvuun tarvittaisiin ehkä jonkilainen sukukypsyystesti ? Mitähän vahinkoa saattaa syntyä kun 1,5-vuotias poikamme tulee isäksi ? Onko se kenties ihmisiässä verrattuna alaikäinen ? En Ymmärrä lainkaan mihin olet pyrkimässä ja mitä ja miksi meidän pitää odottaa.

Oletan, että seuraavat asiat ovat kunnossa?
        Huolehdi, että myös nartulla on tutkimus- ja näyttelytulokset. Hirveännäköisiä ja sairaita narttuja on olemassa, joiden omistajat eivät tajuakaan kuinka epätyypillisiä ne ovat. Ja sitten sellaisilla teetetään pentuja, tuloksena yhtä rumia ja sairaita pentuja.

Uros, (ja narttu) on polvi- ja silmätarkastettu?

Onko uroksella (ja nartulla) näyttelyistä vähintään laatuarvostelun ensimmäinen palkinto (ERI tai EH) kaksi kertaa (toinen nartun palkinnoista on oltava saatu nuorten luokasta tai vanhempana) tai (molemmilla) hyväksytty jalostustarkastus? (jalostustoimikunnan suositus) Tämä sen vuoksi, että pennut muistuttaisivat bichonia, ei cottonia tai mäyräkoiraa..niitäkin on nähty :(

Arkaa tai aggressiivista koiraa, samoin kuin koiraa joka kärsii esim. allergiasta tai jatkuvasta voimakkaasta silmävuodosta ei saa käyttää jalostukseen.

• Seula ?
        kunto kirjoitti:

Oletan, että seuraavat asiat ovat kunnossa?
        Huolehdi, että myös nartulla on tutkimus- ja näyttelytulokset. Hirveännäköisiä ja sairaita narttuja on olemassa, joiden omistajat eivät tajuakaan kuinka epätyypillisiä ne ovat. Ja sitten sellaisilla teetetään pentuja, tuloksena yhtä rumia ja sairaita pentuja.

Uros, (ja narttu) on polvi- ja silmätarkastettu?

Onko uroksella (ja nartulla) näyttelyistä vähintään laatuarvostelun ensimmäinen palkinto (ERI tai EH) kaksi kertaa (toinen nartun palkinnoista on oltava saatu nuorten luokasta tai vanhempana) tai (molemmilla) hyväksytty jalostustarkastus? (jalostustoimikunnan suositus) Tämä sen vuoksi, että pennut muistuttaisivat bichonia, ei cottonia tai mäyräkoiraa..niitäkin on nähty :(

Arkaa tai aggressiivista koiraa, samoin kuin koiraa joka kärsii esim. allergiasta tai jatkuvasta voimakkaasta silmävuodosta ei saa käyttää jalostukseen.

Voi sitä huolta minkä toiset jaksaa kantaa toisten asioista. Onko kysymyksessä joku yleinen luottamuspula toisiin ihmisiin. Emmeköhän me tavalliset ihmiset pärjätä omalla järjenkäytöllä. Kuten olen maininnut, koira on ihan OK. Jos pentuja tulee, niin eiköhän nartun omistaja pidä omalta osaltaan huolta asioistaan. Minä voisin tietysti pistää rahoiksi kun koira on sitä rotua, jota ihmiset haluavat ja kasvattajien piiri pieni. LUOTA IHMISIIN !!!! Ei me niin pahoja olla.

• kunto
        Seula ? kirjoitti:

Voi sitä huolta minkä toiset jaksaa kantaa toisten asioista. Onko kysymyksessä joku yleinen luottamuspula toisiin ihmisiin. Emmeköhän me tavalliset ihmiset pärjätä omalla järjenkäytöllä. Kuten olen maininnut, koira on ihan OK. Jos pentuja tulee, niin eiköhän nartun omistaja pidä omalta osaltaan huolta asioistaan. Minä voisin tietysti pistää rahoiksi kun koira on sitä rotua, jota ihmiset haluavat ja kasvattajien piiri pieni. LUOTA IHMISIIN !!!! Ei me niin pahoja olla.

No ei tarvitse suuttua, vai eikö asiat olekaan kunnossa? Lukijat eivät voi tietää asioita, joita et mainitse. En minä ole ajatustenlukija.

Eiväthän kaikki tiedä terveystutkimuksista jne, yritin vain auttaa.

Minulla on bichonnarttu, mutta eipä tulisi mieleenkään valita sille urosta nettipalstalta. Miten osaisin omistajan kertoman perusteella arvioida, sopiiko uros nartulleni? Narttuni tarvitsisi uroksen, jolla on tiivis etuosa, ehdottomasti hyvä olkavarsi, hyvä ryhti ja draivia liikkeissä sekä rohkea&iloinen luonne. Näitä asioita voin etsiä näyttelyissä.

Uroksenomistajana minulle ei tule mieleenkään kaupata urostani nettipalstalla. Miten voin valita sille sopivat nartut ja kasvattajat, joiden moraali on kunnossa?

Nämä nyt olivat vain minun lähtökohtani.

Uutta verta tarvitaan jalostukseen, mutta ei nyt mitä tahansa verta sentään, laatua pitää olla.

• vinkki
        Kokemuksella kirjoitti:

ja minun kääpiökokoinen uros (2,7kg) kehittyy kropaltaan ja VARSINKIN luonteeltaan vieläkin, vaikka on lähemmäs 2 v. oli jo pentuna uskomattoman avoin ja iloinen, nyt vain ihmiset pysähtyvät kadulla ihmettelemään sen "säteilyä".
        usko pois, tällä herralla on jo semmoset meriitit näyttelyistäkin, että mulla se vasta olisi mahdollisuus lyödä rahoiksi, oli jo koiran ollessa puolivuotias. onneksi (?) minä en kelpuuta tyttökavereiksi mitä karvaturria tahansa - rodun parasta ajatellen.
        enkä varsinkaan hae sitä päiväkahviseuraa täältä.
        ilmoitan sitten rodun uroslistalle, kun aika koittaa.

onpas TODELLA vahaiskypsä kääpiörotuiseksikin, jos on ollut valmis 6 kk iässä. voitti varmaan sitten pentuluokkalaisena ne valiouroksetkin, vai? sen henkisen kasvun kyllä huomaa jos se on tullakseen.

on se hyvä että ihmiset osaavat keskustella sivistyneesti tämmöisillä palstoilla. ihmettelempä kyllä, että jaksaisiko sinua livenä kuunnella, jos ihan neutraaliin juttuun tulee v*ttuileva vastaus. en minä ainakaan, mutta onneksi ei tarvitsekkaan.

• Luota
        kunto kirjoitti:

No ei tarvitse suuttua, vai eikö asiat olekaan kunnossa? Lukijat eivät voi tietää asioita, joita et mainitse. En minä ole ajatustenlukija.

Eiväthän kaikki tiedä terveystutkimuksista jne, yritin vain auttaa.

Minulla on bichonnarttu, mutta eipä tulisi mieleenkään valita sille urosta nettipalstalta. Miten osaisin omistajan kertoman perusteella arvioida, sopiiko uros nartulleni? Narttuni tarvitsisi uroksen, jolla on tiivis etuosa, ehdottomasti hyvä olkavarsi, hyvä ryhti ja draivia liikkeissä sekä rohkea&iloinen luonne. Näitä asioita voin etsiä näyttelyissä.

Uroksenomistajana minulle ei tule mieleenkään kaupata urostani nettipalstalla. Miten voin valita sille sopivat nartut ja kasvattajat, joiden moraali on kunnossa?

Nämä nyt olivat vain minun lähtökohtani.

Uutta verta tarvitaan jalostukseen, mutta ei nyt mitä tahansa verta sentään, laatua pitää olla.

No huhhuh. Siinäpä se. Et siis osaa itse katsoa sulhoa muualta kuin näyttelyistä. Kasvattajamme toivoi, että veisimme koiran näyttelyyn. Tapaamamme Bichon Frise omistajat joilla on näyttelykokemusta ovat sanoneet sen siellä varmasti pärjäävän. Jos luet rotumääritelmän, koiramme vastaa sitä täysin. Silmät eivät ole vuotaneet ikinä. Koira on itsevarma ja sosiaalinen koira. En nyt vaan hakemallakaan löydä siitä mitään vikaa mikä estäisi sen, että sen jälkeläisistä tulisi jotenkin vinoutuneita. En ehkä välttämättä pitäisi teidän nartusta enkä suostuisi sinun kanssa yhteistyöhön. Enhän tiedä siitä mitään. Mutta oman koirani tunnen. Lopeta jo teennäinen neuvonanto ja liity siihen kasvattajien pikkuympyrään jotka rahastavat koirilla juuri siksi, että niitä on niin vähän ja ne valikoidaan näyttelyistä. Minä en halua pentutehtailla niinkuin kasvattajat. Sisäsiittoisuus on jo suuri uhka.

• kunto
        Luota kirjoitti:

No huhhuh. Siinäpä se. Et siis osaa itse katsoa sulhoa muualta kuin näyttelyistä. Kasvattajamme toivoi, että veisimme koiran näyttelyyn. Tapaamamme Bichon Frise omistajat joilla on näyttelykokemusta ovat sanoneet sen siellä varmasti pärjäävän. Jos luet rotumääritelmän, koiramme vastaa sitä täysin. Silmät eivät ole vuotaneet ikinä. Koira on itsevarma ja sosiaalinen koira. En nyt vaan hakemallakaan löydä siitä mitään vikaa mikä estäisi sen, että sen jälkeläisistä tulisi jotenkin vinoutuneita. En ehkä välttämättä pitäisi teidän nartusta enkä suostuisi sinun kanssa yhteistyöhön. Enhän tiedä siitä mitään. Mutta oman koirani tunnen. Lopeta jo teennäinen neuvonanto ja liity siihen kasvattajien pikkuympyrään jotka rahastavat koirilla juuri siksi, että niitä on niin vähän ja ne valikoidaan näyttelyistä. Minä en halua pentutehtailla niinkuin kasvattajat. Sisäsiittoisuus on jo suuri uhka.

Mutta oman koirani tunnen

---> niinhän me kaikki. Sitä vain toivoisi myös objektiivisen mielipiteen koirasta, jota aikoo kayttää jalostukseen. Hyvä asiahan se on, jos koirasi on laadukas, sitä vain ei voi näin netin välityksellä mitenkään todeta! Näyttelyt eivät ole itseisarvo, vaan siellä niitä koiria voi oikeasti omin silmin ja käsin tutkia.

Miksi et sitten vie koiraa näyttelyyn, jos se on hyvä? Siinäpä kasvattajat näkevät, että on taas yksi urosvaihtoehto lisää "sisäsiitetyille" nartuilleen. Eikö muuten omasi ole sitten kasvattajalta? Mikä on sukusiitosaste uroksellasi?

• Keskenään
        kunto kirjoitti:

Mutta oman koirani tunnen

---> niinhän me kaikki. Sitä vain toivoisi myös objektiivisen mielipiteen koirasta, jota aikoo kayttää jalostukseen. Hyvä asiahan se on, jos koirasi on laadukas, sitä vain ei voi näin netin välityksellä mitenkään todeta! Näyttelyt eivät ole itseisarvo, vaan siellä niitä koiria voi oikeasti omin silmin ja käsin tutkia.

Miksi et sitten vie koiraa näyttelyyn, jos se on hyvä? Siinäpä kasvattajat näkevät, että on taas yksi urosvaihtoehto lisää "sisäsiitetyille" nartuilleen. Eikö muuten omasi ole sitten kasvattajalta? Mikä on sukusiitosaste uroksellasi?

Eihän ne koirat keskenään treffaa. Eiköhän siinä jokunen sana vaihdeta myös nartun omistajan kanssa ennen kun asiasta sovitaan ja sittemmin toteutetaan. En halua viedä koiraa näyttelyyn. Se ei todista yhtikäs mitään siitä, että koira olisi vaikkapa terve 3 vuoden kuluttua. Sertit eivät takaa koiran terveyttä. Sukupuu on laadukas, Larenia ym. löytyy jos se nyt on niin tärkeää. Ja toisaalta, olenko sanonut että narttukoiran pitäisi olla samaa rotua ? Jos Bichon Frisen rotumääritelmän mukaan pieni koko on hyvä asia, niin meidän uros sattuu olemaan vielä optimaalinen sen suhteen. Muuten, Kennelliiton ohjeen mukaan uroksen tulee olla 13kk ikäinen jotta se on valmis siitoshommiin.

• luettu?
        Keskenään kirjoitti:

Eihän ne koirat keskenään treffaa. Eiköhän siinä jokunen sana vaihdeta myös nartun omistajan kanssa ennen kun asiasta sovitaan ja sittemmin toteutetaan. En halua viedä koiraa näyttelyyn. Se ei todista yhtikäs mitään siitä, että koira olisi vaikkapa terve 3 vuoden kuluttua. Sertit eivät takaa koiran terveyttä. Sukupuu on laadukas, Larenia ym. löytyy jos se nyt on niin tärkeää. Ja toisaalta, olenko sanonut että narttukoiran pitäisi olla samaa rotua ? Jos Bichon Frisen rotumääritelmän mukaan pieni koko on hyvä asia, niin meidän uros sattuu olemaan vielä optimaalinen sen suhteen. Muuten, Kennelliiton ohjeen mukaan uroksen tulee olla 13kk ikäinen jotta se on valmis siitoshommiin.

ja eikös se kennelliitto kehoita käyttämään koiraa näyttelyissäkin? ja kasvattamaan puhdasrotuisia ja rekisteröityjä penikoita?
        kai tuo naapurin jalkapuoli sekarotuinenkin on maailmanvoittaja naapurien mielestä. näyttelyissä sitä ei kyllä ole käytetty. eikö koiran karva kestä näyttelyitä?

• kunto
        Keskenään kirjoitti:

Onko uros siis liian pieni?

Näyttelyt eivät tietenkään takaa terveyttä, mutta antavat osviittaa rotutyypillisestä rakenteesta. Valitettavan paljon näkee bichoneita, jotka ovat pitkärunkoisia kuin mäyrikset, kapea- ja pitkäleukaisia (purentavikoja) kuin villikset, lyhytkuonoisia (purentavikoja), liikket ovat virheelliset (virheellinen/sairas rakenne, joka taas aiheuttaa kulumia luustoon) jne.

"Ja toisaalta, olenko sanonut että narttukoiran pitäisi olla samaa rotua "
        ---> mitähän oikein haet tällä parittamisyritykselläsi? En ymmärrä. Luulin, että haluat tarjota uroksesi bichon friseiden jalostuskäyttöön?

• emppu

Kauhulla odottelen aikaa kun oma bichon frise narttu (nyt 11 kk) tulee siihen ikään kun etsimme sille urosta, koska kyseessä on kyllä rekisteröity ja suvun omaava koira mutta näyttelykoira ei ole eikä tule vaan elää perhekoirana ja koen että näyttelyssä käyttäminen ei ole se avain saanko teettää puhdasrotuisia bichonin pentuja omalla koirallani. Kyseessä ei ole pentu tehtailu vaan jokaisella koiralla on oikeus edes yhteen pentueeseen!

• href

"Kyseessä ei ole pentu tehtailu vaan jokaisella koiralla on oikeus edes yhteen pentueeseen!"

Miten voit sanoa noin? Kuvitteletko, että koira osaa toivoa itselleen pentuja, kuten ihminen toivoo vauvaa? Onko mielestäsi todellakin JOKAISELLA koiralla teetettävä pentuja? Bichon ei varsinkaan ole terveimmistä päästä. Teettäisitkö pennut koiralla, jolla on polvet ja silmät sairaat? Ihmisellä on oikeus ja velvollisuus kontrolloida eläinten lisääntymistä ja edistää täten niiden terveyttä.

Onko tässä taustalla kuvitelma siitä, että pennutus ehkäisisi kohtutulehdusta? Asiahan ei ole niin. Kohtutulehduksen ja nisäkasvaimia ehkäisee vain nuorella iällä (!) tehty sterilaatio, jota lämpimästi suosittelen teidän koirallenne.

Miten se voi olla niin vaikeaa käydä näyttelyssä edes kerran hakemassa koirasta objektiivinen arvio? Rotujärjestö suosittelee tuloksia, jotka jo tästä ketjusta löytyvätkin.

• minnamanna

Uskon, että lähes jokainen näytelykoira elää myös kotikoiran elämää! Meidän kotikoirat ovat käyneet näyttelyssä. Koiranäyttelyissä käyminen ei tee sinusta koirasi mielestä hirviötä, vaan koiranäyttelyissä on kivaa! On myös niin, että jokaisesta koirasta ei ole jalostukseen. Ja se on omistajan hyväksyttävä. Ihmisten on tehtävä viisaita päätöksiä, jotta rotu pysyy terveenä. Rohkeasti vain näyttelykehään. Asiassa sinua auttaa varmasti kasvattaja, että myös kehän laidalla olijat. Koira kannattaa käyttää myös hyvällä trimmaajalla ennen näyttelyä!

• Coctaileja
        minnamanna kirjoitti:

Uskon, että lähes jokainen näytelykoira elää myös kotikoiran elämää! Meidän kotikoirat ovat käyneet näyttelyssä. Koiranäyttelyissä käyminen ei tee sinusta koirasi mielestä hirviötä, vaan koiranäyttelyissä on kivaa! On myös niin, että jokaisesta koirasta ei ole jalostukseen. Ja se on omistajan hyväksyttävä. Ihmisten on tehtävä viisaita päätöksiä, jotta rotu pysyy terveenä. Rohkeasti vain näyttelykehään. Asiassa sinua auttaa varmasti kasvattaja, että myös kehän laidalla olijat. Koira kannattaa käyttää myös hyvällä trimmaajalla ennen näyttelyä!

Kylläpä sitä nyt intoillaan koiranäyttelyillä. Itse innostun aina vaan enemmän teettämään uroksellani pentuja ilman että vien sitä näyttelyyn. Hmm. toisaalta jos rahaa haluan, niin vien sen näyttelyyn ja annan siitoskoiraksi ja.... Nyt on vaan niin, että omastani olen maksanut ihan kohtalaisen summan enkä tarvitse rahaa. Sen sijaan olisi paljon mukavampaa lähteä toimimaan ihan itsenäisesti ilman minkään tahon suosituksia ja sääntöjä. Muuten, eikö se olekaan eläinlääkäri joka tutkii ja toteaa koiran sairaudet tai viat ?

• minnamanna
        Coctaileja kirjoitti:

Kylläpä sitä nyt intoillaan koiranäyttelyillä. Itse innostun aina vaan enemmän teettämään uroksellani pentuja ilman että vien sitä näyttelyyn. Hmm. toisaalta jos rahaa haluan, niin vien sen näyttelyyn ja annan siitoskoiraksi ja.... Nyt on vaan niin, että omastani olen maksanut ihan kohtalaisen summan enkä tarvitse rahaa. Sen sijaan olisi paljon mukavampaa lähteä toimimaan ihan itsenäisesti ilman minkään tahon suosituksia ja sääntöjä. Muuten, eikö se olekaan eläinlääkäri joka tutkii ja toteaa koiran sairaudet tai viat ?

"Itse innostun aina vaan enemmän teettämään uroksellani pentuja ilman että vien sitä näyttelyyn. Hmm. toisaalta jos rahaa haluan, niin vien sen näyttelyyn ja annan siitoskoiraksi ja.... "

Jos koirasi haluat viedä näyttelyyn ja antaa sitä sitten siitoskoiraksi, niin sinun pitää kyllä melkoisesti käyttää sitä koiraasi näyttelyissä, että siitä joku nartunomistaja/kasvattaja kiinnostuisi.Koiran pitäisi saada myös hyviä tuloksia. Huonon maineen saa sellainen uroksen omistaja, joka "tyrkyttää" urostaan jalostukseen.(Kasvattajat auttavat AINA mielellään jalostuksellisissa asioissa ja voi esimerkiksi neuvoa siinä sopivassa nartussa) Ja sitten taas jos muutaman näyttelykerran jälkeen joku kiinnostuu uroksestasi, niin sitten tämän "kasvattajan" motiivit voivat olla vääränlaiset ja haluaa hyötyä mahdollisesti sellaisesta koirasta, jolla on hyvä suku.

"Muuten, eikö se olekaan eläinlääkäri joka tutkii ja toteaa koiran sairaudet tai viat ?"

Kyllä se on eläinlääkäri, joka tutkii koiran silmät ja polvet ja toteaa ne sairaaksi/terveeksi, mutta myös sinulla on suuri vaikutus siihen, että onko koirasi jälkeläiset terveitä tai sairaita. Sinulla on kuitenkin se ensisijainen tieto siitä, että toimiiko koiran maha oikein/onko koiralla iho-ongelmia/minkälainen luonne koiralla on/tuleeko toimeen muiden koirien kanssa/onko koira arka/onko koiralla silmävuotoa yms. Mutta joskus myös käy niin, että vaikka kuinka kasvattaja pyrkii terveisiin pentuihin täydestä puhtaasta sydämestään, niin silti, syntyneellä pennulla voi olla sydänvika tms. Nämä ovat jo sitten sellaisia asioita, joihin välttämättä ihminen ei olisi voinut vaikuttaa...

Jos myös harkitsee pennuttamista, niin mielestäni on myös äärettömän tärkeää tutkia koiran mahdollisen pentueen sukusiitosprosentti yms.

Me ihmiset jalostamme koiria ja minusta me olemme sen koirille velkaa, että pyrimme aina tutkimaan mahdollisimman tarkasti kaikki taustatiedot, että tulevat pennut saavat hyvän ja terveen elämän.

En halua mitenkään "saarnata", mutta kyseessä on äärettömän tärkeä asia, minkä valitettavan moni ihminen jättää huomioimatta, koska koiran pennuttaminen "on niin kivaa, helppoa ja vaivatonta"...

• ..väärään suuntaan!

Tämä henkilö, joka tarjoaa urostaan jalostukseen, on tarkoittanut, että ne jotka ovat kiinnostuneita tästä uroksesta, ottavat häneen yhteyttä/kirjoittavat keskusteluun. Hän olisi varmasti kirjoittanut tuohon aloitusviestiinsä, mikäli olisi tarvinnut neuvoja. Omistaja on katsonut koiransa olevan tarpeeksi hyvä pentueiden isäksi. SE ON HÄNEN OMA ASIANSA! Jos ette ole kiinnostuneet tästä uroksesta jalostuskäytössä, antakaa jo olla. Te ette tiedä uroksesta puoliakaan. Sehän voi olla todella upeakin! Tässä tapauksessa kaikki ei ole sitä, miltä näyttää. Viitaten kirjoituksiin. Älkää tuomitko koiraa ja omistajaa, ennen kuin olette tutustuneet heihin kunnolla! Tai edes nähneet heidät.

• bichon hullu

olisin kiinostunut mutta haluaisin titää tuosta kaverista jotai esim:onko se agressiivinen muita uroksia vastaan , totteleeko se mitään jos tottelee niin mitä ja paljon se maksaisi voit kertoa siitä myös sähkäpostitse osoitteeni on [email protected]

• Bichonfrisefani

Minun bichon frise on kohta 6 kk. Ja sen kasvu on loppunut kokonaan ja painokin on pysyny samana jo muutaman kuukauden (3.8kg). Onko se ihan normaalia?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 588
      9441
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      13
      2405
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      191
      1560
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      22
      1317
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      71
      960
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      41
      897
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      72
      814
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      812
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      41
      762
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      75
      662
    Aihe