Nelivetoisen renkaat?

Anonyymi-ap

Nelivetotraktorissa on etuset kuluneet. Takarenkaat menisi kulutuspinnan puolesta vielä mutta voiko nelariin laittaa uusia ja käytettyjä renkaita samaan aikaan vai pitääkö kaikki neljä uusia samalla?
Entä riittääkö että on samaa kokoa vai pitääkö olla vielä samaa merkkiä jos merkeissä on kokoeroja.

3

496

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei voi laittaa samaan aikaan vaan ensin pitää laittaa toiset ja vasta sitten ne toiset. Varo vesiliirtoa!

• Anonyymi

Eri renkaanvalmistajien samankokoisissa renkaissa on koko eroja jonkin verran. Itse kun olen renkaita traktoriin ostellu, en ole sen enempää välittänyt koko eroista.. sen huolen olen pitänyt, etten alle laita sekarengastusta, siis samaan traktoriin vyö että ristikudos rengasta...(vaikka, voi kai niinkin tehdä). Rengaspaineilla voi jonkin verran pelata vetosuhteeseen. Pitävällä pinnalla en koskaan aja neliveto päällä. Ajellut olen jo vuodesta 1989 nelivetoisella traktorilla, eikä koskaan ole ollut ongelmia etu-akselin kanssa. Olen tietoinen yhdestä tapauksesta, jossa traktoriin oli asennettu tuumakooltan isommat eturenkaat, kuin olisi pitänyt olla..ristikot meni paskaksi..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      97
      4183
    2. 70
      3437
    3. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      72
      3064
    4. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      81
      2539
    5. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2346
    6. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      205
      2137
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      30
      2061
    8. Mies älä

Odota enää vaan toimi. Pieni vinkkivitonen 🫰💥
      Ikävä
      41
      860
    9. Harmittaa ettei paluuta entiseen enää ole

Paluuta entiseen ei ole koska pilasit kaiken.
      Ikävä
      73
      791
    10. Mä tiedän

Että sä tiedät, että mä tiedän, että sä tiedät. Me molemmat tiedetään. Onko näin?
      Ikävä
      52
      766
    Aihe