Miksi ulkoministeriö ei kuvaile matkustussivuillaan miten paikallista lakia sovelletaan turisteihin esim. Vietnamissa ja Thaimaassa.Esim.jos sinulta näissä maissa turistina lomaillessa varastetaan passi,kaikki maksuvälineet ja puhelin et suinkaan ole rikoksen uhri vaan olet törkeästi rikkonut paikallista lakia,koska sinulla ei ole esittää voimassaolevaa passia ja lisäksi sinulla ei ole lain edellyttämää käteisvarallisuutta.Jos joudut poliisin kanssa tekemisiin tällaisessa tilanteessa niin lahjusrahalla selviää tietysti,mutta se täytyy saada järjestettyä heti.Vähän vaikeaa,jos myös puhelin on varastettu ja olet yksin reissussa.Sinua kohdellaan silloin,"niinkuin sikaa säkissä.50% mahdollisuus joutua pariksi kuukaudeksi karkotuslaitokseen vangituksi,jos poliiseilla huono päivä.
Aasian kohteet
Anonyymi-ap
1
586
Vastaukset
- Anonyymi
No, ei tilanne ole ollenkaan noin huono todellisuudessa. Ainakin jos itse muistaa käytöstavat.
Toki jos kaikki katoaa, niin onhan siinä pientä vaikeuskerrointa odotettavissa, oli matkakohde mikä tahansa.
Mutta yleensä tuollaiselta kaiken katoamiselta voi hieman suojautua. Passi ja lentotiedot skannattuna muistitikulle ja vielä paperikopiona matkalaukkuun. rahat ja luottokortit eroteltuna pariin kolmeen paikkaan.
Vaivaahan papereiden katoamisesta aiheutuu aina, melkoiseen vitutukseen asti.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 644365
- 1053485
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj373150Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262608- 452307
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan52079- 221984
- 1921870
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3951542Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91398