gerbiileistä muutamia kysymyksiä??

gerbu

kysyisin pari kysymystä..


1. voiko gerbiileille antaa juustoa? jos voi niin voiko antaa kaikkea juustoa?

2.onko liha ja kala välttämätöntä gerbiileille?

3. voiko gerbiileitä ulkoiluttaa ulkona? esim. valjaissa

4.entäpä äänteleekö gerbut?


5.mitä tarkoittaa jos gerbiili heiluu silleen eri suunttiin kun vaikka seisoo sillen??


6.nko gerbiileitten hiekkapesu pakollinen?

7. jos gerbuille antaa kanamunaa niin pitääkö sitä antaa paistettuna, keitettynä, vai raakana....


niin kiitos jo etukäteen kaikille vastanneille!!! :D

9

993

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • L
      • gerbu

        joo oon käyny mutta en löytänyt vastauksia noihin kysymyksiin....


    • Tiibo

      1.Voihan gerbiileille juustoa antaa,tosin mun gerbuille se ei jostain syystä tunnu maistuvan.Kaippa niille voi antaa erilaisiakin juustoja,tosin tästä en ole varma.
      2.Tuskimpa on.Omat nirppanokkani eivät edes suostu syömään lihaa taikka kalaa.
      3.Gerbiileille ei tietääkseni ole minkään sortin valjaita,mutta voit viedä ne terraariossa ulos.
      4.Kyllä ääntelee.Rummutuksen lisäksi meillä ainakin kuuluu vikinää,raksutusta ja napsauksia.
      5.En oikein ymmärtänyt kysymystä.Siis heiluu seisoessaan...?Ehkä sillä on huono tasapaino ;).
      6.Gerbiilithän tunnetusti tykkää kylpeä hiekassa,joten suosittelisin,että annat niille mahdollisuuden siihen.Pari kertaa viikossa riittää.
      7.Itse olen antanut keitettynä.Omat gerbiilini eivät tosin syö keltuaista,mutta valkuainen maistuu sitäkin paremmin.

    • BanaaniKaakao

      1.Toki voi...erillaisista en ole varma...meidän gerbbut ei syö juustoa!
      2.Ei se varmaankaan välttämätöntä ole...itse en anna niille paljoa!!
      3.EI...ne ovat niin pieniä ja karkaavat helposti(vaikea saada kiinni)
      4.Piipittää ja meillä toinen gerbiili vikisee paljon
      5.En ymmärrä...???
      6.Olisi hyväksi turkille, ja mielellään..itse pidän sitä pakollisena:)
      7.Ei ainakaan raakana...

    • Tintti

      kun et ole vielä tuohon vastausta saanut, niin minä vastaan :) eli yleensäkin punasilmäiset gerbut heiluvat eli "huojuvat" puolelta toiselle, koska niillä on heikompi näkö kuin mustasilmäisillä.
      Minun gerbuistani vain yksi huojuu ja se on väriltään pew, eli sillä on vaaleanpunaiset silmät.. muilla gerbuillani on joko tummanpunaiset tai mustat silmät.

    • Sannahee

      Sairaan vanha viestiketju mutta pakko sanoa tuosta 5. kohdasta, että kaikki gerbiilit kyllä "heiluvat" seisoessaan takajaloilla. Tämä johtuu siitä että niillä on heikko syvyysnäkö. Tämä heiluminen (ts nyökyttää päätä nopeasti) auttaa hahmottamaan ympäristöä 3D:nä :)

      1. Maitotuotteista oon ymmärtänyt, että niiden tulisi olla laktoosittomia.

      2. Välttämättä liha tai kala ei ole välttämätöntä, mutta proteiinia tulisi saada jostain. Monet antaa koiran tai kissan naksuja, tosin omat gerbiilit ei niitä syö. Ei kyllä maistu lihakaan.

      6. Hiekkakylpy on pakollinen. Kerran viikkoon vähintään. Se on gerbiileiden tapa pestä turkkiaan, muuten ajan myötä se rasvoittuu ja itse olen huomannut että pidempään oltuaan ilman hiekkakylpyä gerbiilit rapsuttelevat itseään enemmän. Ja onhan se ihana virikekin niille lattialla juoksemisen lomassa :)

    • 1. Voit antaa pienen palan, mutta mielellään laktoositonta tai edes vähälaktoosista.
      2. No niitä olis hyvä antaa välillä, että saavat jotain eläinproteiinia. Anna liha ja kala kypsennettyna ja maustamattomana.
      3. Ei. Gerbiilit eivät opi olemaan valjaissa eikä niitä muutenkaan kannata viedä ulos.
      4. Välillä ne vikisee yms.
      5. Ne tutkailevat kuinka lähellä joku esine tms. on. Gerbiilillä ei ole kolmiulotteista näköä, koska niiden molempien silmien näkökentät menevät niin vähän päällekkäin. Joten niiden pitää tutkailla asioita vuorotellen molemmilla silmillä saadakseen selville, kuinka kaukana esine on. Ne siis liikuttelevat päätään, huojuvat yms.
      6. On. Pari kertaa viikossa on hyvä kylpyaika. Joka päiväkin voi antaa.
      7. Keitettynä.

    • Anonyymi

      3. Ei.
      4. Kyllä. Gerbiilit vikisevät toisilleen ja kovempaa jos niitä sattuu
      5. Aika varmasti on peloissaan/valmiina juoksemaan karkuun
      6. Kyllä muuten ne eivät voi peseytyä

    • Anonyymi

      1. Voi jos ei haittaa että menee pakki sekasin.
      2. Naudan jauheliha max 10% on mahdollisesti välttämätöntä, muut ei niinkään.
      3. Voi mutta suosittelen mieluummin lastenvaunuja.
      4. Ääntelee jos niillä on asiaa.
      5. Ei juuri mitään. Mahdollisesti gerbiili on nauttinut huonolaatuista kölninvettä.
      6. En tiedä.
      7. Kysy kanalta lisätietoja.

      Ole hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe