kuka on vanhus?

Anonyymi-ap

Millä perustecella luonnehtisit jotakuta vanhukseksi? Pidätkö itseäsi vanhuksena? Jos et pidä- niin miks?

Otetaan esimerkkejä lähtien siitä, että henkilö on vaikkapa 83-vuuotias.
Mitkä seuraavista väitteistä hyväksyt;;
Hän on vanhus
jo ikänsä - 83 v. - perusteella,
koska kulkee kepin kanssa,
koska ei muista tuttujen paikkojen nimiä,
vaikka tekee päivittäin 5 km;n kävelylenkkejä,,
vaikka pyöriilee 3 päivänä viikossa,
vaikka menee tansseissa valssia ja polkkaa. ,
jos pitää huoneensa epäjärjestyksessä..

Luetteloa voitaisiin jatkaa.

Minun nuoruudessani jo 60-vuotias oli vanhus.

165

1635

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sanon, kun nuoriso: ihan sama.
      Muita en ajattele ja itselleni on ihan sama, mitä muut minusta ajattelevat.

    • Anonyymi

      Iän mukaanhan ihmiset luokitellaan.

      Eikös se vanhuuseläkekin ala 65-vuotiaana?

      Itse täytän kohta 73 vuotta ja ikä kertoo, että vanhus olen. Eikä moinen nimitys häiritse minua.

      • Anonyymi

        Vanhukseksi on pakko itsensä tuntea, kun jonain päivänä väsymys on niin kokonaisvaltaista, ettei jaksa todellakaan tehdä mitään.
        Terveenä olen elänyt, tai tervehtynyt aina sairauksistani, joita on 90 ikävuoteen kyllä mahtunut. Jatkan terveen kirjoissa, vaikka onhan noita lääkkeitä määrätty. Otan mitä käsketään.
        Mutta pakko on todeta, että väsymys iskee pienenkin suorituksen jälkeen. On aina arvioitava, jaksaako tehdä aloitetun homman loppuun.


      • Anonyymi

        Sen eläkkeen nimi on - pitää olla - työeläke, koska eläkeläisiltä odotetaan ja heidän oletetaan nykypäivänä jatkavan työtä ja toimintaa yhteiskunnan yhteiseksi hyväksi.


      • Anonyymi

        Olen 34 vuotias Seniori, koska olen uimari.


    • Anonyymi

      Olet varmaan naiseläjä.

      • Anonyymi

        No onko sillä merkitystä? Vuodet ovat yhtä pitkiä naisillakin, :))
        Voin kyllä myöntää olevani naisoletettu.


    • Anonyymi

      Minusta ilmaisu "hauras vanhus" on hupaisa. Jostakin syystä se tuntuu huvittavan myös salikavereitani joskus harvoin käyttäessäni sitä.
      "Eihän hauraalta vanhukselta voi odottaa - - "!

      • Anonyymi

        Vanhoilta häviää lihakset , joten laiha vanha ihminen on kuin pelkkä löysän nahkan peittämä luuranko. Vaatteetkin alkaa roikkua. Lihavammilla on sentään rasvaa pyöristämässä olemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoilta häviää lihakset , joten laiha vanha ihminen on kuin pelkkä löysän nahkan peittämä luuranko. Vaatteetkin alkaa roikkua. Lihavammilla on sentään rasvaa pyöristämässä olemusta.

        Hieman helpottaa jos on jotain mistä menettää.
        Kato on kiihtynyt noin kilo/vuosi vauhtiin.
        Alkoi ilmenemään noin 13 vuotta sitten mutta hissukseen. Silloin sitä ei huomannut kuin InBodyn koostumusanalyyseissä.
        Pari vuotta sitten oli 172 senttisen vanhuksen 80kg:n painosta 70 kiloa on rasvattoman osuus.
        Nyt paino on +78kg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoilta häviää lihakset , joten laiha vanha ihminen on kuin pelkkä löysän nahkan peittämä luuranko. Vaatteetkin alkaa roikkua. Lihavammilla on sentään rasvaa pyöristämässä olemusta.

        Miksi nimittelet vanhoja ihmisiä luurangoiksi? Sopimatonta ja loukkaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nimittelet vanhoja ihmisiä luurangoiksi? Sopimatonta ja loukkaavaa.

        Siinä lukee KUIN luuranko. Se on metafora.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Luuranko

        Tässä on kuva mainitsemastasi metaforasta.

        Kyllä Aiinä nyt taas sanoihin takerrutaan kovasti , ja yritetään väännellä vertailut loukkaukseksi . Jokain ymmärsi mitä meinattiin joten älä haasta riitaa tyhjästä


      • Anonyymi

        Hauraus hakusessa!
        Kun on tukeva ja ylipainoinen, ei voi vedota hauraan vanhuksen avuttomuuteen. Sekin tässä ikääntymisessä pännii. Koko ikäni olen elänyt painonvartijana ja uskonut siihen faktaan, että vanhana laihtuu ja läskit kuluvat pois, ruokahalu hiipuu ja lihakset kuihtuvat.
        Turhaa turhaa turhaa toiveunta!
        Terveisin ärtynyt Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nimittelet vanhoja ihmisiä luurangoiksi? Sopimatonta ja loukkaavaa.

        Tulipa taas aihe loukkaantua.
        Päivä pelastettu!"Sopimatonta ja loukkaavaa".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauraus hakusessa!
        Kun on tukeva ja ylipainoinen, ei voi vedota hauraan vanhuksen avuttomuuteen. Sekin tässä ikääntymisessä pännii. Koko ikäni olen elänyt painonvartijana ja uskonut siihen faktaan, että vanhana laihtuu ja läskit kuluvat pois, ruokahalu hiipuu ja lihakset kuihtuvat.
        Turhaa turhaa turhaa toiveunta!
        Terveisin ärtynyt Mkr.

        ⁸Ai ,, katsooko Mkr itse olevansa ylipainoinen? Yllättävää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nimittelet vanhoja ihmisiä luurangoiksi? Sopimatonta ja loukkaavaa.

        Miksi luet tekstin eri tavoin kuin se on kirjoitettu.
        Sopimatonta ja loukkaavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ⁸Ai ,, katsooko Mkr itse olevansa ylipainoinen? Yllättävää!

        Miksi maalitatte sannaa, vaikka hän on hyvässä lihasmassassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhoilta häviää lihakset , joten laiha vanha ihminen on kuin pelkkä löysän nahkan peittämä luuranko. Vaatteetkin alkaa roikkua. Lihavammilla on sentään rasvaa pyöristämässä olemusta.

        Siinä tapauksessa en ole vanha. Olen jo luovuttanut. Koko ikäni olen yrittänyt olla dieetillä. Epäonnistunut . Loppuelämäni elän kuin ei kaloreita olisi keksittykään.
        Mkr.


    • Anonyymi

      Itse sanoisin yli 75-v vanhuksiksi. Ihan sama, onko hän terve tahi ei.

    • Anonyymi

      Ihminen on vanhus, jos hän iän mukana tulleen kehityksen seurauksena ei pysty hoitamaan itseäni ja asioitaan, kuten puhtautta, ruokailua, pukeutumista, kaupassakäyntiä, pankkiasioita jne

      • Anonyymi

        Vanhus on vanha ihminen. On paljon vammaisia nuoria, jotka eivät pysty huolehtimaan itsestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhus on vanha ihminen. On paljon vammaisia nuoria, jotka eivät pysty huolehtimaan itsestään.

        Kauan maan päällä elänyt ihminen on iäkäs. Vanhaksi tekee nuoremmankin tyypin ajattelu- ja asennemaailma, joka on kulahtanut ja pysähtynyt entisiin aikoihin ja muinaisiin käsityksiin.


      • Anonyymi

        "Vanhus" ei ole moite. Eikä halventava. Sanommehan myös "nuoriso", "nuori aikuinen" tai "keski-ikäinen". Sana asettaa henkilön ikäryhmäänsä. On kuitenkin tiedettävä, missä yhteydessä sanaa käyttää.
        Tuskinpa sanomme, että presidenttimme on vanhus? "Konferenssissa maatamme edusti presidentti N. joka on n. 80-vuotias vanhus". Tai: "Presidentinvaaleihin osallistuu mm. PV, 80-vuotias vanhus Kemistä".
        Emme mainitse tällä tavoin muitakaan henkilöitä: "Rasismisyytösten kohteena on keski-ikäinen WR. perussuomalaisista."


    • Anonyymi

      Kaikki 70 v täyttäneet ovat vanhuksia kulkivat kepin kanssa tai rullalaudalla.
      Vuodet kertovat milloin on lapsi, nuori jne..

      • Anonyymi

        Ei voi olla ikärajoja.
        Että jos tänään olen 69 en ole vielä vanhus,
        mutta kun huomenna täytän 70 olen vanhus.
        Muutokset eivät tapahdu päivässä.
        Se on yksilöllistä.
        Nuorella henkinen ja fyysinen kehittyneisyys tulee vähän eri aikaan
        kuten ikääntymisen/vanhuuden oireetkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla ikärajoja.
        Että jos tänään olen 69 en ole vielä vanhus,
        mutta kun huomenna täytän 70 olen vanhus.
        Muutokset eivät tapahdu päivässä.
        Se on yksilöllistä.
        Nuorella henkinen ja fyysinen kehittyneisyys tulee vähän eri aikaan
        kuten ikääntymisen/vanhuuden oireetkin.

        Kun vanhus kutsuu itseään nuorekkaasti senioriksi, niin hän ei ole Kai vanhus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun vanhus kutsuu itseään nuorekkaasti senioriksi, niin hän ei ole Kai vanhus

        Kukin ikääntyy tavallaan , jotkut omaavat elämänhalua tavattomasti, toiset sanovat
        ” me vanhat” joka oli minun äitini lempi sanonta joka minua ärsytti, sillä hän alkoi jo nelikymppisenä sanomaan niin.
        Joten ikääntymisenkin kokee jokainen tavallaan .


    • Anonyymi

      ei 80 vuotias ihminen enää ole mikään varhaisperuna.
      Jos ei vanhus niin vanha ihmiseksi nyt ainakin.

    • Anonyymi

      Mies tulee vanhukseksi kun kivesten toiminta heikkenee olemattomiin.

      • Anonyymi

        Aivotoiminta on kuitenkin merkittävästi tärkeämpää. Kaiken ikäisenä.


      • Anonyymi

        Onneksi heikkenee ja loppuu. Isäksi pitää tulla nuorena, alle 40v.


      • Anonyymi

        Eikö miehellä ole muuta tehtävää maailmassa? Ennen kivesten toimintaa lapsi? sitten toimintaa. Sitten vanhus?
        Tehtävä suoritettu.


    • Anonyymi

      Vanhusten hauraus-raihnausoireyhtymällä tarkoitetaan yleensä ikääntyneen henkilön tilaa, johon liittyy yleinen heikkous, väsymys, painonlasku ja fyysinen toimettomuus. Tällainen tila heikentää ikääntyneen toimintakykyä, lisää ulkopuolisen avun tarvetta ja lisää tapaturmien, kuten kaatumisen, riskiä.

      • Anonyymi

        Ihmettelen miksi monikaan ikäiseni ei käy kuntosalilla kun se on eläkeläisillä monissa kunnissa Ilmaista tai uimassa ei maksa kuin kaljapurkin h kerta. Ei ole haurautta eikä tukia tarvita. Vanhuus on asenne ja liikunta ja t
        terveelliset elämäntavat ei ole aina rahastakaan kiinni. Netistä saa kyllä tietoa ja kun seuraa lehtiä ja ristikot hyvää aivojumppa . Terveisin 83 vuotta vanha.


    • Anonyymi

      Meirän muori on 88-vuotias ja hoitaa kaikki asiansa itse. Ikää on kertynyt paljon, mutta vanhaksi tekee huono kunto ja vajavainen toimintakyky. Hän on siis iäkäs, muttei vanha.

    • Anonyymi

      Listat on salatut elämät.

      • Anonyymi

        Tiitisellä on ikää 80 vuotta ja listalla jo 33 vuotta.

        Kumpi elää vanhemmaksi!


    • Anonyymi

      Jos ei pysty tai halua intiimiin yhteistoimintaan vastakkaisen osapuolen kanssa ja on yli kuusikymppinen, on auttamatta vanhus.
      Sitä vastoin kahdeksankymppinen joka haluaa sitä ja pystyy siihén, ei ole vanhus.
      Orgasmi on tässä siis keskeinen asia.

      • Anonyymi

        Pieni ole eräillä elämän tarkoitus!
        Muiden on hoidettava koko yhteiskunta.


      • Anonyymi

        No jo on sullakin mittakaava vanhuudesta
        Sekin pystyminen riippuu ihan ihmisten välisestä kemiasta .
        Joten ihminen joka on elänyt kauan on 80 vanha, 70 vanha sydän , samoin keuhkot niissäkin tapahtuu vanheneminen ihan jokaisen kohdalla , ennemmin tai myöhemmin .
        Varaosia kyllä on moniin juttuihin ihmisillekin


    • Anonyymi

      Sisareni on 82v.ja leski. Hän on tosi pirteä vaikka kulkee rollatorilla.Siihenkin syy 10 vuoden takainen leikkaus,joka epäonnistu.Puketuu toisi tyylikästi ,on aina puketunut ja käy kampaajalla.Surua kohdanut paljon,sitkeä sissi ei anna periksi.Keties jääräpää joissain asioissa jotka on muista toisin,kuin me muut..Mutta jokaisella ihmisellä on oma totuutemme ja se ei suinkaan aina ole muistisairaus.Mikä on vanhus.En tiedä. Siskoani vanhempi tuttu joitan vuosia. Höpisee kadulla ihan omia. Kun tervehtii häntä.Elää ajatuksin eri vuosikymmenet,joten häntä sanoisin vanhus.

    • Anonyymi

      Virallisesti suomen lakienmukaan 65 v on vanhus
      65v on oikeutettu v a n h u u s e l ä k k e e s e e n ,,,

      niin ainki minun eläkepapereissani aikoinaan luki,,, joten sain 65v VANHUUSELÄKKEEN

      vaikka olin ollu TYÖ-ELÄMÄSSÄ 40 vuotta
      ja olin oikeutettu TYÖ-ELÄKKEESEEN,

      sain KYLLÄ erillisen TYÖ-ELKÄKE KORTIN
      jossa on monen laisia etuuksia
      se kortti on kyllä aina lompakossani ollu mukana kymmeniä vuosia,,
      työ-eläke kortti myönnetään työ-eläkeläiselle, kuten minullekki,
      en kylläkää niitä etuuksia ole koskaan MUISTANU käyttää,
      kuten matkustellessa, ja hotelleissa majottumisisiin,
      aina olen maksanu tavallisen ihmisen hinnan
      joskus harmittaa kun en ikinä ole sitä muistanu esittää missään reissun päällä olessani,

      no tärkeintä on että olen pärjänny aina omillani,
      omilla tienaamillani rahoilla,

      elämä on eletty,
      nyt vietän vanhuutta kykyni mukaan
      toistaiseksi omatoimisena vanhana ihmisenä, luokittelen itseni vanhukseksi, vaikka olen vielä itsellinen,
      omatoiminen kaikissa asioinnissa,
      ihan kodinhoitoa myöten, vaikka usein jo käy mielessä,
      ulkopuolisen avun tarve olisi jo joskus paikalaan,,,

      • Anonyymi

        Ei lainkaan 10.07:48, väärin päätelty.
        Vanhuuseläkkeen saaminen ei tee kenestäkään vanhvusta.
        Vanhuus viittaa siihen, että on keskitasoon verrattuna vanha.


      • Anonyymi

        Oli muutama vuosi sitten eläkeuudistus ja eläkeikä nousi. Nykyiset parikymppiset aikanaan pääsevät eläkkeelle vasta liki 69-vuotiaana. Ja kuinkahan moni heistä enää silloin oikeastaan onkaan enää lainkaan työkykyinen? Onneksi itselläni oli eläkeikä 'vain' 63-vuotta :)


      • Anonyymi

        Kyseessä on ihmisen t y ö e l ä k e , eikä kenestäkään tule vanhaa, jos vinksahtanut virkamies on paperiinsä präntännyt pölhöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli muutama vuosi sitten eläkeuudistus ja eläkeikä nousi. Nykyiset parikymppiset aikanaan pääsevät eläkkeelle vasta liki 69-vuotiaana. Ja kuinkahan moni heistä enää silloin oikeastaan onkaan enää lainkaan työkykyinen? Onneksi itselläni oli eläkeikä 'vain' 63-vuotta :)

        Ennen 60-vuotias oli vanha. 50-vuotispäivää vietettiin saavutuksena.
        Nyt niissä ikäluokissa olevat ovat täydessä vauhdissa työelämässä, harrastavat, matkustelevat. Ikääntymiseen ei vedota.
        Ollaan terveitä ja toimintakykyisiä, ruuan laatuun kiinnitetään huomiota, samoin liikuntaan ja lepoon.
        Tämän päivän ikäihmisissäkään ei ole niitä lapsuutemme vanhuksia, jotka liikkuivat huonosti, pukeutuivat ikäkautensa edellyttämiin vaatteisiin, tarvitsivat kävelykeppejä ja kärsivät nivelreumasta ja muista vammoista, joita kova työ oli aiheuttanut luustolle ja lihaksille.
        Tämän päivän raskaat työt hoidetaan koneilla, enää ei hakata halkoja lautarakenteisissa puuvajoissa, huuhdota lakanapyykkiä avannossa, tehdä lumitöitä lapiolla, ei leivota ja paisteta joka suupalaa kotioloissa. Lapsien työnä on vai koulu. Lakikin kieltää lapsityövoiman käytön.
        Ei enää ole niitä loppuunkuluneita ihmisiä, jotka jo kuuskymppisinä olivat vanhainkotiin valmiita.


    • Äitiäni ei kukaan olisi sanonut vanhukseksi vielä yhdeksänkymmppisenä. Hän ei vain ollut vanhus, kuten itsekin sanoi usein.
      En juuri mieti olenko vanhus, kun ajattelee vuosia niin vanha toki olen.
      Vaivoja ja kolotuksia on vaikka muille jakaa.
      Mutta ajelen vielä sähköpyörälläni, hoitelen asiani ja kotihommani, sitä ei tiedä kuinka kauan.
      En enää siivoa yhtä paljon kuin nuorena, enkä tee ulkohommia kun murto-osan entisestä.
      Olen sitä mieltä että nämä loppuvuodet pitää elää just miten itse haluaa.
      En ajattele kuolemaa enkä ajan loppumista, kaikki lähdemme täältä, jopa Putin :)
      Toivoisin että kuntoni ei kovin paljon huononisi ennen loppuani. Niinhän kaikki toivoo.
      Luin äskettäin jostain että ihmiselle tulee autuaan hyvä olo kuoleman hetkellä. Jos kuolee nukkuessaan tämä tunne jää pois. Kukahan tämänkin on kokenut kun kertoo tällaista.

    • Anonyymi

      Kivesten toiminnan hiipumiseen viittaaja on, oman kokemukseni perusteella, oikeassa!
      Aloitin noin 65 vuotisena käyttämään urheilulääkärin reseptin mukaista testogeeliä.
      Yhden pienen pussukan sisältö salilta paluun jälkeen vatsaan ja olkapäihin ihon kuivuttua.
      Geeli toimi oman tuotannon lisänä ja lukemat olivat erinomaiset kuten olo kokonaisuudessaan.
      78v tietämissä alkoi ejakulaation "sprööttääminen" muuttumaan ja nykyisin "spröötti" jää putkeen. Valuu ulos omia aikojaan. Tuntemukset ovat aiempaa voimakkaampia.
      Puuhailen edelleen geelin vauhdittamana mutta se on hyvin valjua siihen verrattuna mitä oli yhteisvaikutus.
      Jos lopettaisin geelauksen niin todennäköisesti näivettyisin täysin.
      Nykyinen geeliresepti riittää enää 3kk:n annokseen ja minulle on ilmoitettu, että uusiminen edellyttää laboratoriokokeita.
      Onko 80v ikä jonkin sortin vedenjakaja?

      Siis, kilkuttimien kunto määrittää biologisen iän!

      • Anonyymi

        Sori, mutta valitettavasti sun "sprööttäämiset" ei vähempää vois kiinnostaa.yäk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sori, mutta valitettavasti sun "sprööttäämiset" ei vähempää vois kiinnostaa.yäk.

        Liittyy olleellisesti aloitukseen ja myöhempään kommenttiin kivesten toiminnasta!
        Minusta on turha höheltää jonninjoutajia mitään sanomattomuuksia kun on aiheeseen liittyvää omakohtaista kokemusta.
        Voi kauheeta! Olisi se vaan mukavaa kun ei vanhenisi ollenkaan jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittyy olleellisesti aloitukseen ja myöhempään kommenttiin kivesten toiminnasta!
        Minusta on turha höheltää jonninjoutajia mitään sanomattomuuksia kun on aiheeseen liittyvää omakohtaista kokemusta.
        Voi kauheeta! Olisi se vaan mukavaa kun ei vanhenisi ollenkaan jne.

        Mitä me yli 80- v mummot tröätistä tai kiveksistä muka ollaan kiinnostuttu.
        Mees nyt sinne nuorempien palstoille tröööttämmän.
        Kiitos paljon....


      • Anonyymi

        Pysy pois täältä neuvoinesi, meitä on turha opettaa, meillä on tietoa tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä me yli 80- v mummot tröätistä tai kiveksistä muka ollaan kiinnostuttu.
        Mees nyt sinne nuorempien palstoille tröööttämmän.
        Kiitos paljon....

        Siis mielestäsi miehistä ei tule lainkaan vanhuksia?
        Palstan otsikoinnissa olisi mainittava: Sallittu ainoastaan naisille!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis mielestäsi miehistä ei tule lainkaan vanhuksia?
        Palstan otsikoinnissa olisi mainittava: Sallittu ainoastaan naisille!

        Montaa burbeeta sä vedät ??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Montaa burbeeta sä vedät ??

        Tarttis kysyy montako putkeen ja missä ajassa!
        Esimerkiksi montako / minuutti ja montako minuutin sarjaa vaikkapa minuutin palautuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarttis kysyy montako putkeen ja missä ajassa!
        Esimerkiksi montako / minuutti ja montako minuutin sarjaa vaikkapa minuutin palautuksella.

        No vaikka montako minuutissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarttis kysyy montako putkeen ja missä ajassa!
        Esimerkiksi montako / minuutti ja montako minuutin sarjaa vaikkapa minuutin palautuksella.

        Montako putkeen 5 minuutissa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä me yli 80- v mummot tröätistä tai kiveksistä muka ollaan kiinnostuttu.
        Mees nyt sinne nuorempien palstoille tröööttämmän.
        Kiitos paljon....

        Kyllä meidän ikäisillä enimmäkseen muut asiat kiinnostaa kuin kivekset tai muut vehkeet.
        Eräänä iltana katselin telkkaria myöhään, selasin kanavia, eräältä tuli "sitä itseään", katsoin vähän aikaa.
        Näyteltyä hommaa oli, ei kyllä kiinnostanut. Ajattelin että aika raskas työ tuollakin parilla on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä me yli 80- v mummot tröätistä tai kiveksistä muka ollaan kiinnostuttu.
        Mees nyt sinne nuorempien palstoille tröööttämmän.
        Kiitos paljon....

        Kyllä meidän ikäisillä enimmäkseen muut asiat kiinnostaa kuin kivekset tai muut vehkeet.
        Eräänä iltana katselin telkkaria myöhään, selasin kanavia, eräältä tuli "sitä itseään", katsoin vähän aikaa.
        Näyteltyä hommaa oli, ei kyllä kiinnostanut. Ajattelin että aika raskas työ tuollakin parilla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vaikka montako minuutissa?

        Siis montako kertaa minuutissa kuksii? Voi hyvät hyssykät...
        lopettakaa se kivesten puuhastelu ja yrööttäminen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vaikka montako minuutissa?

        Katso burbee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No vaikka montako minuutissa?

        Katso burbee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katso burbee!

        Kehoittajan korjaus. Täytyy tietenkin olla burPee!
        Se sisältyi osana lukion ykkösen kuntotestiin 50-luvun lopulla.
        Minuutin aikana tehty kertaluku.
        Muita oli vatsat kaverin pitäessä kiinni nilkoista. Ei ole pudas vatsaliike.
        Pankille hyppelyt.
        Leuanvedot.
        Kaikissa minuutin suoritusten lukumäärä.

        Osaatteko ajatella mitään muuta kuin kiveksiä ja niihin liittyvää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kehoittajan korjaus. Täytyy tietenkin olla burPee!
        Se sisältyi osana lukion ykkösen kuntotestiin 50-luvun lopulla.
        Minuutin aikana tehty kertaluku.
        Muita oli vatsat kaverin pitäessä kiinni nilkoista. Ei ole pudas vatsaliike.
        Pankille hyppelyt.
        Leuanvedot.
        Kaikissa minuutin suoritusten lukumäärä.

        Osaatteko ajatella mitään muuta kuin kiveksiä ja niihin liittyvää?

        Tuolla edellä kirjoittajan koko maailmankuva kohdistuu kiveksien toimintaan, ikä ennen ja jälkeen. Näitä miehiä olemme joutuneet kohtaamaan pitkän elämämme aikana aina silloin tällöin, ei onneksi kovin usein.


    • Anonyymi

      Vanhuksen tunnistaa huonosta kuulosta, jos ei käytä kuulokojeita.

      Kummallista kyllä, jotkut pelkäävät kuulokojeiden vanhentavan. Todellisuudessa kuitenkin asia on päinvastoin.

      • Anonyymi

        Eli kuulokojeet vanhenevat?


    • Anonyymi

      PDE5-estäjien käy voi miehellä siirtää
      vanhukseksi tulemista vuosia eteenpäin.
      Ovat muuten aika vahvoja ja joskus aiheuttaa sydämentykytystä.

    • Anonyymi

      Kyllä sitä vain me kasikymppisetkin vielä lempiä haluamme, se on tietenkin yksilökohtaista.
      Vielä syttyy , kun jotain hyvää elokuvaakin katson, mutta miestä ei enää ole, enkä outoja huoli.

    • Anonyymi

      Oli Iltasanomissa kuva kuningatar Camillasta , vaan on hän vanha rupukka suorastaan.

      • Anonyymi

        13:39:01
        Laita valokuvasi tänne että voimme ihailla nuoruuttasi ja kauneuttasi.


      • Anonyymi

        Tee vaikka palomat ja laita nuoruuskuva, kun ne ajankohtaiset sai huonoa palautetta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee vaikka palomat ja laita nuoruuskuva, kun ne ajankohtaiset sai huonoa palautetta!

        On sairasta huomion hakemista liimata valokuvia naamastaan joka pylväseen ja
        kaikille mahdollisille palstoille ja lehtien sivuille.
        Ilman huomiota ja rakkautta jääneet palvovat näin itseään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sairasta huomion hakemista liimata valokuvia naamastaan joka pylväseen ja
        kaikille mahdollisille palstoille ja lehtien sivuille.
        Ilman huomiota ja rakkautta jääneet palvovat näin itseään.

        Sairasta on ihmisten mollaaminen , johon katsot olevasi oikeutettu jotenkin . Annetaan kaikkien tehdä omien asioittensa kanssa kuten se heille sopii, vaikka sitähän tietysti on vaikea ymmärtää kun toisen vainoaminen on hobby jotenkin. Että herää kysymys kuka tässä oikeastaan on sairas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        13:39:01
        Laita valokuvasi tänne että voimme ihailla nuoruuttasi ja kauneuttasi.

        Se ja sama nuori tai vanha C .


      • Anonyymi

        Kun sprööti irtoo teholla, onko silloin vanhus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sprööti irtoo teholla, onko silloin vanhus!

        Eiköhän ne teholla keskity jo muihin toimenpiteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tee vaikka palomat ja laita nuoruuskuva, kun ne ajankohtaiset sai huonoa palautetta!

        Loppakorva Charlesin ei vanhene lainkaan. Totta vai toive


    • Anonyymi

      Mieleltään voi olla ikinuori, tunnen muutamia yli 80 vuotiaita ja lähemmäs 90 vuotiaita. Eräs josta en kuullu vuosiin silloi 86 vuotias ukkeli, ketterä liikkeisään ja ajatus kuluissaan. Siskoni 84 vuotias jutuissaan tulee toimeen nuorten kanssa, eikä ole mitään sairauksia, käy auttamassa monta vuotta nuorempaa vanhusta. Jossain vaiheessa tulee hiipuminen äkisti.

    • Anonyymi

      Mä olen vanhus,
      olen helkutin kipee koko ajan nykyisin kipu ko keskittyny vyötäröstä alaspäin selkä ja taatusti myös suolisto on kippee kun pakotus on helvetinlaista,
      väsymys on kauheeta, vaikka kuinka nukkuis väsymys ei poistu,
      kyllä yli kahdeksankymppiset ovat armotta vanhuksia,
      en usko että täysijärkistä yli kahdeksankymppistä on enään yhtään jos joku väittää niin demnttia on jo piiiiiitkällä,
      kyllä me 80++++ olemme vanhuksia vaikka kuinka joku muuta väitää,

      • Anonyymi

        Meirän muori on 88-vuotias, elää yksin, hoitaa huushollinsa ja kaikki asiansa itse eikä valita kipujaan edes silloin, kun niitä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meirän muori on 88-vuotias, elää yksin, hoitaa huushollinsa ja kaikki asiansa itse eikä valita kipujaan edes silloin, kun niitä on.

        JOHAN ON URHOOLLINEN,,
        ilmeisesti tavallista parempi ihmiseksi,,,


        puolisoni kuoli alzhaimer tautiin oli sängyssä huonona pitkään,
        kysyin onko sinulla kipuja aina sanoi EI ole
        kumma juttu oli kuoleman sairas eikä koskaan tuntenu kipuja,
        miekä on ihan erilainen, jokapaikasta kiipee, kosketusatka, sormellakaa ei voi mua tökkiä ku käy hiivatin kippeesti,
        näin me ollaan erilaisia ihmisiä
        toiset kärsii kivuista toiset ei ollenkaa,

        muinoin eräs viisas sanoi,, " terve ihminen on aina jostaki paikasta kipee "

        siis ihminen ei ole tervekkää jos ei tunne kipuaja ollenkaa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOHAN ON URHOOLLINEN,,
        ilmeisesti tavallista parempi ihmiseksi,,,


        puolisoni kuoli alzhaimer tautiin oli sängyssä huonona pitkään,
        kysyin onko sinulla kipuja aina sanoi EI ole
        kumma juttu oli kuoleman sairas eikä koskaan tuntenu kipuja,
        miekä on ihan erilainen, jokapaikasta kiipee, kosketusatka, sormellakaa ei voi mua tökkiä ku käy hiivatin kippeesti,
        näin me ollaan erilaisia ihmisiä
        toiset kärsii kivuista toiset ei ollenkaa,

        muinoin eräs viisas sanoi,, " terve ihminen on aina jostaki paikasta kipee "

        siis ihminen ei ole tervekkää jos ei tunne kipuaja ollenkaa,

        Alzheimerin tauti on armelias sairastuneille, ei kipuja eikä he ymmärrä olevansa sairaita, mutta omaisille se tauti on kyllä kamalaa ja niille ketkä hoitaa Alzheimer-potilasta.
        Kun taas syöpäkuolemat voivat olla hyvin kivuliasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JOHAN ON URHOOLLINEN,,
        ilmeisesti tavallista parempi ihmiseksi,,,


        puolisoni kuoli alzhaimer tautiin oli sängyssä huonona pitkään,
        kysyin onko sinulla kipuja aina sanoi EI ole
        kumma juttu oli kuoleman sairas eikä koskaan tuntenu kipuja,
        miekä on ihan erilainen, jokapaikasta kiipee, kosketusatka, sormellakaa ei voi mua tökkiä ku käy hiivatin kippeesti,
        näin me ollaan erilaisia ihmisiä
        toiset kärsii kivuista toiset ei ollenkaa,

        muinoin eräs viisas sanoi,, " terve ihminen on aina jostaki paikasta kipee "

        siis ihminen ei ole tervekkää jos ei tunne kipuaja ollenkaa,

        Urhoollisesta en tiedä, parempana hän ei varmasti itseään pidä.
        Kremppansa ja vaivansa hänellä(kin) on, mutta "joka vaivojansa valittaa, on vaivojensa vanki".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alzheimerin tauti on armelias sairastuneille, ei kipuja eikä he ymmärrä olevansa sairaita, mutta omaisille se tauti on kyllä kamalaa ja niille ketkä hoitaa Alzheimer-potilasta.
        Kun taas syöpäkuolemat voivat olla hyvin kivuliasta.

        Alzheimeria sairastavilla voi olla monia kivuliaita sairauksia ja vaivoja, ja
        armeliaisuus on siitä hyvin kaukana, kun potilas ei osaa kertoa vaivoistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alzheimeria sairastavilla voi olla monia kivuliaita sairauksia ja vaivoja, ja
        armeliaisuus on siitä hyvin kaukana, kun potilas ei osaa kertoa vaivoistaan.

        Samaa mieltä,
        seki vielä paha juttu, kun omaiset auttais ,
        mutta kun ei osaa siinä tilanteessa
        muuta kuin elää mukansa hänen sairauttaan, ja auttaa sen minkä osaa,
        ja se ei ole helppoa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alzheimerin tauti on armelias sairastuneille, ei kipuja eikä he ymmärrä olevansa sairaita, mutta omaisille se tauti on kyllä kamalaa ja niille ketkä hoitaa Alzheimer-potilasta.
        Kun taas syöpäkuolemat voivat olla hyvin kivuliasta.

        Minun paras ystävättäreni on saanut sen, vielä viisi vuotta sitten oli elämänhalua täynnä oleva ihminen. Hallitsi netin , ja teki joka päivä kävelyretkiä . Tämän ei tunne edes läheisiään kaikin ajoin. Kamala tauti se on , muuttaa koko ihmisen toisenlaiseksi mitä on ollut .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alzheimeria sairastavilla voi olla monia kivuliaita sairauksia ja vaivoja, ja
        armeliaisuus on siitä hyvin kaukana, kun potilas ei osaa kertoa vaivoistaan.

        Usein huomaa kun tulevat levottomiksi että on särkyjä jossain.ja jos vaikka on vatsa kipeänä niin pitävät käsiään usein vatsan päällä jos kysyy että onko sinulla särkyä niin vastaa ei ole, jos tekee kysymyksen toisessa muodossa niin voi saada tietää, riippuen tietysti miten pitkälle sairaus on edistynyt .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein huomaa kun tulevat levottomiksi että on särkyjä jossain.ja jos vaikka on vatsa kipeänä niin pitävät käsiään usein vatsan päällä jos kysyy että onko sinulla särkyä niin vastaa ei ole, jos tekee kysymyksen toisessa muodossa niin voi saada tietää, riippuen tietysti miten pitkälle sairaus on edistynyt .

        Oikeampi kysymys noissa tilanteissa kuuluu: onko sinulla wessahätä?


    • Anonyymi

      Miksi muitten pitäisi määritellä kuka on vanhus ?
      Miksi joillakin on suuri huoli päästä määrittelemään muita ?
      Ei ole mitää tiettyä hetkeä, jolloin ihmisestä tulee vanhus.
      Biologinen ikääntyminen ei mene samaa tahtia kaikilla.

    • Anonyymi

      Kaikki yli 80 v on vanhuksia

      turha tulla tänne kehumaan ikuista nuoruuttaan hah,

      jos kuvittelee olevansa vielä elämän täydessä vireessä
      silloin on demnttia jo pitkälle kehittyny,,

      • Anonyymi

        Kertoisitko vielä oman ikäsi. Et kuulosta kovin vireältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisitko vielä oman ikäsi. Et kuulosta kovin vireältä.

        90v


    • Anonyymi

      Lapsella on ikää vähän.
      Nuorella vähän enemmän.
      Keki-ikäisellä vuosia on jo reilusti.
      Vanhalla on vuosia runsaasti.
      Vanhuksesi tulee ikävuosien mukaan, ei kävelykeppien, ei tanssiaskelien, ei
      vaippojen, eikä edes särkyjen määrän takia.

      • Anonyymi

        Mutku kaikkia ei ikävuodet paina. Ja kun ei ole painolastia mielen päällä, ei tunnu vanhalta eikä siis tarvitse olla vanha, vaikka iäkäs onkin riippuen siitä, mihin vertaa.


    • Anonyymi

      Elämäntilanneriippuvuus?
      Vakituisen työn lopettaminen 52v iässä. Vanhus?
      Viimeisen pätkän lopettaminen 57v iässä- Vanhus?
      Eläköityminen 60v iässä. Vanhus?
      Nyt 80v ikäisenä vanhus?
      Naimisissa saman naisen kanssa 54 vuotta. Vanhus?
      Mihin perustaa arvion?

    • Anonyymi

      Kaatuessani pahast vuosi sitten, vanahuusikä alkoi mun tietämättään siitä hetkestä.

      Ihmiset nostivat munt ylös siintä ojanpenkasta. Pitelivät kii sen aikaa että lanssi siehen paikalle ehti.

      Sama ukko tälläkin kertaa, sanos lanssimiehet. Veivät sairaalaan.
      Siintä on jo 14 kk.

      Sille reisulle jäi uhoilut etten mie mikkä vanahus vielä ol.
      Rolhaattorin ostin käytettynä.

      Kotona löysin siintä terveyskeskuksen nimikirjotuksen.

      Varmaan piirin huonoin rolla, mut hyväst sillä isommatkin ostokset lähimyymälästä kotiin tuloo.

      • Anonyymi

        Olisi kantsinut ottoo vähemmän.


      • Anonyymi

        Kiitos kertomuksestasi. Tunnen sympatiaa. Olen samantapaisessa asemassa,
        rolla-akkana. Rollan kori on vähä rikki, mutta en viitsi lähteä vaihtamaan.
        Uuden saisi. Kyllä siinä vähän tavaraa pysyy ja sangoissa.
        En minä mielestäni niin kamalan vanha ole. Minä olen vaan kauan elänyt.


    • Anonyymi

      Minä olen vanhus, sinä olet vanhus mutt mehän ei ollakkaan mittään !!!!!

      Kiitos

      • Anonyymi

        Jos olet "vanhus", miksi olet vielä hereillä?


      • Anonyymi

        Minä olen myös vanhus ja kiitän tästä hyvästä ketjusta.


    • Anonyymi

      Se jonka elämään kuuluvat tanssi ja seksi. ei ole vanhus.

      • Anonyymi

        Melko pienessä piirissä sinun(kin) elämäsi pyörii.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melko pienessä piirissä sinun(kin) elämäsi pyörii.

        Nyt pitäis saada piiskaa, että kovettuis. Pliiis


    • Anonyymi

      Jos ihminen tuntee itsensä vanhaksi, niiin sitten hän on vanhus. Mutta jos ihminen ei tunne ja miellä itseään vanhaksi, niiin silloin hän ei ole vanha, vaikka iäkäs olisikin. Tunne ja mieli ovat avainasemassa, ikä on mielen tila / mielentila.

      • Anonyymi

        höpön höpö,
        tiesitkö,,
        vanhan ihmisen aivot kutistuu,
        vanha ihminen muistaa vain nuoruuden aikaisia asioitaa
        ja elää uutta nuoruuttaan vaikka todellisuudessa on vanha ja sekoilee eikä muutenkaan enään millä tahdo selviytyä tämän hetkisistä arjen tahtävistä vanha ihminen on ulkopuolisen avun tarpeessa,

        joka elää uutta nuoruutta tai kuvittelee oevansa nuori on dementoitunu jopahoin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpön höpö,
        tiesitkö,,
        vanhan ihmisen aivot kutistuu,
        vanha ihminen muistaa vain nuoruuden aikaisia asioitaa
        ja elää uutta nuoruuttaan vaikka todellisuudessa on vanha ja sekoilee eikä muutenkaan enään millä tahdo selviytyä tämän hetkisistä arjen tahtävistä vanha ihminen on ulkopuolisen avun tarpeessa,

        joka elää uutta nuoruutta tai kuvittelee oevansa nuori on dementoitunu jopahoin,

        Miten itse tiesit? Oletko itse vanhusiässä? Oletko omalla kohdallasi huomannut eläväsi uutta nuoruutta ja dementoitunut pahoin?
        Kuka puolestasi on tekstin kirjoittanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten itse tiesit? Oletko itse vanhusiässä? Oletko omalla kohdallasi huomannut eläväsi uutta nuoruutta ja dementoitunut pahoin?
        Kuka puolestasi on tekstin kirjoittanut?

        Mitä horiset ? 07:03:37

        MEIKÄ EI PLAGIOI toisten juutuja
        kuten eräät ovat tehneet,
        ja sitten niitä esittävät ominaan, heh heh,


        Ihan itte tekstini kirjoitan
        juttuni keksin
        aiheet juttuihini,
        ihan itte kirjoitan,
        ajatukset ja mielipiteet ovat ihan mun itteni,
        siis OMIA AJATUKSIA , heh, ihan itse koettua elämää,

        muistitestissä on todettu etten vielä ole dementtinen,

        vaikka ITSE koen itseni VANHAKSI, vanhukseksi,

        -- normaali ihminen tajuaa,
        kun kunto huononee ja voimat uupuu,
        se on vääjäämättä vanhuutta, vanhan ihmisen vaivoja,

        nuoruus ON menneisuuttä EI nyky hetkeä,


        koen olevani VANHA ja elämä ON kohdallani lopussa,,, vääjäämättä,
        armotta olen vanha ihminen,
        vaikka olen elossa, mutta vanha,

        ENKÄ myöskään elä UUTTA NUORUUTTA hah , hah ,
        se se vielä puuttuis, hah,


        ELÄMÄ ON ELETTY
        ARMOTTA MENNEISYYTTÄ. niin se on sinullaki vaikka elät uutta nuoruutta, se olkoon sinun elämän näkemyksesi


        se ei ole minun,
        MÄ OLEN REALISTI

        ELÄN NYKYHETKEÄ TOTUUDESSA ,

        nyt elän vanhuutta VANHAN IHMISEN elämää,
        koitan selvitä vielä itseellisesti kaikista arjen pyörittämisestä,
        vaikka siivous jo tuottaa vaikeuksia,


        viimenen muistitesti oli h y v ä vielä sata % virheetön ,
        testintekijä ( läkäri )
        sanoi i k ä i s e k s e n i harvinaisen hyvä muisti ,

        yleensä kahdeksakympisillä ei ole noin hyvä muisti,

        80+++ yleensä muistaa parhaiten VANHOJA asioita ja tapahtumia,

        eivät muista NYKY hetken asioita, tässä ja nyt tänäpäivänä hetkessä,

        he elävät uutta nuoruuttaan,
        heh ovat vielä NAIMISIIN MENO IJÄSSÄ etsivät uutta puolisoa ,
        se on heidän oikeutensa ja ilonsa,
        jos noin kokevat yli 80+++ elämänsä,
        mä olen erilainen
        mä teen kuolemaa oikeesti, voimat hiipuu vääjäämättä,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä horiset ? 07:03:37

        MEIKÄ EI PLAGIOI toisten juutuja
        kuten eräät ovat tehneet,
        ja sitten niitä esittävät ominaan, heh heh,


        Ihan itte tekstini kirjoitan
        juttuni keksin
        aiheet juttuihini,
        ihan itte kirjoitan,
        ajatukset ja mielipiteet ovat ihan mun itteni,
        siis OMIA AJATUKSIA , heh, ihan itse koettua elämää,

        muistitestissä on todettu etten vielä ole dementtinen,

        vaikka ITSE koen itseni VANHAKSI, vanhukseksi,

        -- normaali ihminen tajuaa,
        kun kunto huononee ja voimat uupuu,
        se on vääjäämättä vanhuutta, vanhan ihmisen vaivoja,

        nuoruus ON menneisuuttä EI nyky hetkeä,


        koen olevani VANHA ja elämä ON kohdallani lopussa,,, vääjäämättä,
        armotta olen vanha ihminen,
        vaikka olen elossa, mutta vanha,

        ENKÄ myöskään elä UUTTA NUORUUTTA hah , hah ,
        se se vielä puuttuis, hah,


        ELÄMÄ ON ELETTY
        ARMOTTA MENNEISYYTTÄ. niin se on sinullaki vaikka elät uutta nuoruutta, se olkoon sinun elämän näkemyksesi


        se ei ole minun,
        MÄ OLEN REALISTI

        ELÄN NYKYHETKEÄ TOTUUDESSA ,

        nyt elän vanhuutta VANHAN IHMISEN elämää,
        koitan selvitä vielä itseellisesti kaikista arjen pyörittämisestä,
        vaikka siivous jo tuottaa vaikeuksia,


        viimenen muistitesti oli h y v ä vielä sata % virheetön ,
        testintekijä ( läkäri )
        sanoi i k ä i s e k s e n i harvinaisen hyvä muisti ,

        yleensä kahdeksakympisillä ei ole noin hyvä muisti,

        80 yleensä muistaa parhaiten VANHOJA asioita ja tapahtumia,

        eivät muista NYKY hetken asioita, tässä ja nyt tänäpäivänä hetkessä,

        he elävät uutta nuoruuttaan,
        heh ovat vielä NAIMISIIN MENO IJÄSSÄ etsivät uutta puolisoa ,
        se on heidän oikeutensa ja ilonsa,
        jos noin kokevat yli 80 elämänsä,
        mä olen erilainen
        mä teen kuolemaa oikeesti, voimat hiipuu vääjäämättä,

        Olet saanut uuden harrastuksen vanhuutesi iloksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet saanut uuden harrastuksen vanhuutesi iloksi.

        TÄH

        MIKÄ se uusi harrastus on ???

        Kerro,,,, kiitso etukäteen tiedosta,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄH

        MIKÄ se uusi harrastus on ???

        Kerro,,,, kiitso etukäteen tiedosta,

        Harrastat "realismia". Olet muuttunut ammattivanhukseksi, joka luettelee kaikki vanhuuden vaivat ja paneutuu hakemaan niitä itsestään. Samalla kuitenkin tietää olevansa elämänsä kunnossa ja vain esittää harrastuksen vuoksi vanhuksen roolia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harrastat "realismia". Olet muuttunut ammattivanhukseksi, joka luettelee kaikki vanhuuden vaivat ja paneutuu hakemaan niitä itsestään. Samalla kuitenkin tietää olevansa elämänsä kunnossa ja vain esittää harrastuksen vuoksi vanhuksen roolia.

        HEH HEH,,, nyt naurataa,,

        kyllä olen oikeesti vanhus, ikä 84 v ummessa,

        vaivoja on vaikka muille jakaa heh heh heeee,

        mielelään antasin kivuistani osan vaikka sinun kannettavaksi,
        oon niin v ä s y n y niihin,,


        joku lohkasi hyvin,,, " olen pelkkä sairauskertomus "

        pakko ellää kun ei kuolekaa
        eikä suomessa ole eutanasia laki voimassa
        hakisin HETI kaappiini valmiiksi myrkky pillerin jotta pääsisin nukkumaanijäistä unta HEI kun ITSE niin PÄÄTÄN,

        ole elämän eläny, eikä tällä elämässä ole mua varten enään mitään muuta kuin vanhuutta ja kohta täydellinen avuttomuus,
        vitut koko elämälle,
        bnauttikaa te elämästä jotka koette elämän niin ihanaksi , mua on vituttanu jo vuosia tämä kituminen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HEH HEH,,, nyt naurataa,,

        kyllä olen oikeesti vanhus, ikä 84 v ummessa,

        vaivoja on vaikka muille jakaa heh heh heeee,

        mielelään antasin kivuistani osan vaikka sinun kannettavaksi,
        oon niin v ä s y n y niihin,,


        joku lohkasi hyvin,,, " olen pelkkä sairauskertomus "

        pakko ellää kun ei kuolekaa
        eikä suomessa ole eutanasia laki voimassa
        hakisin HETI kaappiini valmiiksi myrkky pillerin jotta pääsisin nukkumaanijäistä unta HEI kun ITSE niin PÄÄTÄN,

        ole elämän eläny, eikä tällä elämässä ole mua varten enään mitään muuta kuin vanhuutta ja kohta täydellinen avuttomuus,
        vitut koko elämälle,
        bnauttikaa te elämästä jotka koette elämän niin ihanaksi , mua on vituttanu jo vuosia tämä kituminen,

        Tuota juuri tarkoitin. Olet minua 5 v. nuorempi. Minä olen yhä kiinnostunut elämästäni.
        Olet niin ponteva ja kirjoitat sisukkaita kommentteja, joten vaikea on mieltää sinun kituvan vaivoissasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuota juuri tarkoitin. Olet minua 5 v. nuorempi. Minä olen yhä kiinnostunut elämästäni.
        Olet niin ponteva ja kirjoitat sisukkaita kommentteja, joten vaikea on mieltää sinun kituvan vaivoissasi.

        heh heh jaaaaaa,,,,, no tommosen elämänhaluisen tahtoisin nähdä oikeesti olevan olemassa,

        ehkä saisin sinusta elämän halua itseeniki,, heh

        jos se olisi vaikka TARTTUVAA sorttia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh heh jaaaaaa,,,,, no tommosen elämänhaluisen tahtoisin nähdä oikeesti olevan olemassa,

        ehkä saisin sinusta elämän halua itseeniki,, heh

        jos se olisi vaikka TARTTUVAA sorttia !

        Ei tainnu olla tarttuvaa sorttia !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        heh heh jaaaaaa,,,,, no tommosen elämänhaluisen tahtoisin nähdä oikeesti olevan olemassa,

        ehkä saisin sinusta elämän halua itseeniki,, heh

        jos se olisi vaikka TARTTUVAA sorttia !

        Kunpa se olisi elämänhalun virus, joka leviäisi palstakirjoittelun kautta. Harmillista, jos sinulla on vastustuskyky noussut. Auttaisikohan iloliemi?
        Kaikkea intoa kuitenkin sulle ja muillekin. Eihän ikä ole vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunpa se olisi elämänhalun virus, joka leviäisi palstakirjoittelun kautta. Harmillista, jos sinulla on vastustuskyky noussut. Auttaisikohan iloliemi?
        Kaikkea intoa kuitenkin sulle ja muillekin. Eihän ikä ole vika.

        Ilo-liemikää ei auta, ku maksa EI kestä sitäkää enään,

        -- just tein myrkky juomaa,
        pistin panacod pillerin vesilasiin sulamaan,

        -- mahan peittelin ensin perunajauho seoksella ja visipliiniä 1/2 t-lusikallista veteen
        join sen liemen
        sitten join panacod liemen ,
        ruokalusikallisen rypsi öljyä,
        ja sitten ruokalusikallisen hunajaa suuhun, että paha maku menee suusta pois,

        nyt oottelen että kivut hellittää
        ja voin muutaman tunnin olla hieman kivuttomampi,

        liikkuminenki on parempaa kun ei heti vihlo jokapaikkaan kun lähtee liikeelle,

        panacod aiheuttaa kyllä joksiki aikaa OKSETTAVAN olotilan sekää ei ole mukava olotila,

        tämmönen tämänä päivä,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunpa se olisi elämänhalun virus, joka leviäisi palstakirjoittelun kautta. Harmillista, jos sinulla on vastustuskyky noussut. Auttaisikohan iloliemi?
        Kaikkea intoa kuitenkin sulle ja muillekin. Eihän ikä ole vika.

        Ikä on rasite,
        ku ei haluais tulla enään yhtää vanhemmaksi,
        hauis vain pois koko maailmasta,
        kaikki on saatu ja kaikki on nähty
        mitään ei enään ole mua varten,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilo-liemikää ei auta, ku maksa EI kestä sitäkää enään,

        -- just tein myrkky juomaa,
        pistin panacod pillerin vesilasiin sulamaan,

        -- mahan peittelin ensin perunajauho seoksella ja visipliiniä 1/2 t-lusikallista veteen
        join sen liemen
        sitten join panacod liemen ,
        ruokalusikallisen rypsi öljyä,
        ja sitten ruokalusikallisen hunajaa suuhun, että paha maku menee suusta pois,

        nyt oottelen että kivut hellittää
        ja voin muutaman tunnin olla hieman kivuttomampi,

        liikkuminenki on parempaa kun ei heti vihlo jokapaikkaan kun lähtee liikeelle,

        panacod aiheuttaa kyllä joksiki aikaa OKSETTAVAN olotilan sekää ei ole mukava olotila,

        tämmönen tämänä päivä,,

        Luuletko, että vatsahapposi tykkäävät tuosta kokoonpanosta? Oletko jutellut terveyskeskuksenhoitajan kanssa?
        Minulla oli lapsuudessani ainaiset mahakivut, mutta kun vahvistuin ja aikuistuin, olen huomannut, että ruuansulatukseni kestää vaikka pieniä kiviä. Mahavaivat ovat kyllä kurjat kestää.
        Tsemppiä sulle. Onko tutkittu keliakian mahdollisuus? Siihen auttaisi gluteeniton ruokavalio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko, että vatsahapposi tykkäävät tuosta kokoonpanosta? Oletko jutellut terveyskeskuksenhoitajan kanssa?
        Minulla oli lapsuudessani ainaiset mahakivut, mutta kun vahvistuin ja aikuistuin, olen huomannut, että ruuansulatukseni kestää vaikka pieniä kiviä. Mahavaivat ovat kyllä kurjat kestää.
        Tsemppiä sulle. Onko tutkittu keliakian mahdollisuus? Siihen auttaisi gluteeniton ruokavalio.

        Suolisto on ihan kunnossa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        höpön höpö,
        tiesitkö,,
        vanhan ihmisen aivot kutistuu,
        vanha ihminen muistaa vain nuoruuden aikaisia asioitaa
        ja elää uutta nuoruuttaan vaikka todellisuudessa on vanha ja sekoilee eikä muutenkaan enään millä tahdo selviytyä tämän hetkisistä arjen tahtävistä vanha ihminen on ulkopuolisen avun tarpeessa,

        joka elää uutta nuoruutta tai kuvittelee oevansa nuori on dementoitunu jopahoin,

        Pidä huoli riittävästä nesteytyksestä ja kunnollisesta ravinnosta, niiin aivosi(kin) kiittävät - ja muuistavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilo-liemikää ei auta, ku maksa EI kestä sitäkää enään,

        -- just tein myrkky juomaa,
        pistin panacod pillerin vesilasiin sulamaan,

        -- mahan peittelin ensin perunajauho seoksella ja visipliiniä 1/2 t-lusikallista veteen
        join sen liemen
        sitten join panacod liemen ,
        ruokalusikallisen rypsi öljyä,
        ja sitten ruokalusikallisen hunajaa suuhun, että paha maku menee suusta pois,

        nyt oottelen että kivut hellittää
        ja voin muutaman tunnin olla hieman kivuttomampi,

        liikkuminenki on parempaa kun ei heti vihlo jokapaikkaan kun lähtee liikeelle,

        panacod aiheuttaa kyllä joksiki aikaa OKSETTAVAN olotilan sekää ei ole mukava olotila,

        tämmönen tämänä päivä,,

        Eihän se lääke imeydy kunnolla, kun öljyä sun muuta syöt ennen sen ottamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunpa se olisi elämänhalun virus, joka leviäisi palstakirjoittelun kautta. Harmillista, jos sinulla on vastustuskyky noussut. Auttaisikohan iloliemi?
        Kaikkea intoa kuitenkin sulle ja muillekin. Eihän ikä ole vika.

        Ryypäätkkää käävät viskiä, niin saatte ajoittaista Ryhtiä elämäänne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikä on rasite,
        ku ei haluais tulla enään yhtää vanhemmaksi,
        hauis vain pois koko maailmasta,
        kaikki on saatu ja kaikki on nähty
        mitään ei enään ole mua varten,

        Yksi asia vielä odotuttaa: kuolema


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ryypäätkkää käävät viskiä, niin saatte ajoittaista Ryhtiä elämäänne!

        Ryhtiliikekö pitäisi tehdä? Tuskin se viskillä onnistuu.
        Kahvi on väkevin juoma meikäläisellä. Ei pysty, ei maistu alkoholi.


    • Anonyymi

      Tänään olen tuntenut itseni todella vanhaksi , ei ole jaksoa mihinkään

      • Anonyymi

        No ,,, jospa huomenna olisi parempi päivä,
        tai sitten ei,

        meitä on sitten kaksi huonokuntosta
        oottelemassa huomista päivää,

        pakko olla huomenna paremmin,,


    • Anonyymi

      Toivon aina, että huominen olisi parempi, kuin tämä, vaikka ei mitään huonoa ole sattunut tänäänkään.
      Kun illalla maata mennessä siunaa itsensä, niin kuin äitini sanoi, se antaa hyvän yöunen
      ja aamulla on pirteä herätessä.
      Aika myöhään herään, mutta nukkumankin menen vasta 11 jälkeen.
      Ilta on aina ollut minulle päivän parasta aikaa.

      • Anonyymi

        Tarkoittanet siis klo 23. jälkeen, ellet käy unille aamupäivällä klo 11. paremmalla puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoittanet siis klo 23. jälkeen, ellet käy unille aamupäivällä klo 11. paremmalla puolella.

        Täällä pitää olla tarkka, ettei lukijalle tule väärinymmärrystä. Meitä on nyt jo kaksi (2), jotka olemme epätietoiset, milloin ihmeessä menet nukkumaan.
        Se huolestuttaa ja vaivaa mieltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä pitää olla tarkka, ettei lukijalle tule väärinymmärrystä. Meitä on nyt jo kaksi (2), jotka olemme epätietoiset, milloin ihmeessä menet nukkumaan.
        Se huolestuttaa ja vaivaa mieltä.

        En ole yhtään huolestunut enkä vaivaa mieltäni mitenkään muitten nukkumisilla. Enkä muillakaan muitten aiheilla. Eikö jokaisella ole omissaan tarpeeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä pitää olla tarkka, ettei lukijalle tule väärinymmärrystä. Meitä on nyt jo kaksi (2), jotka olemme epätietoiset, milloin ihmeessä menet nukkumaan.
        Se huolestuttaa ja vaivaa mieltä.

        Kyllä se on aika myöhään, noin 23.00 virallisesti sanottuna.
        Katson TV -ohjelmia, joskus tosi hyviä, kiinnostavikin.


    • Anonyymi

      Menen olemattomin odotuksien kera tänään idästä tuodun tk-naislekurin juttusille.
      Aiheina muutama vuosi sitten ultraamalla todettu aortan läppävuotoni oletettavasti huonontunut vaihe ja testogeeliresptin uusinta.
      Koska läpän fuskaaminen haittaa pahasti palautumista niin edes geelin elvyttävä vaikutus olisi tarpeen sen asteen liikunnan jatkamiseen, ettei tarvitsisi ryhtyä popsimaan verenpaine- ja kolestrolilääkkeitä.
      Edellinen idän ihme, joku boris, sekoili täydellisesti. Saa nähdä onko tuo sekoilu kansallisuudesta riippuva asennevamma vai pelkästään yksiöllinen piirre?

      • Anonyymi

        Minä olen syönyt sekä kolesterooli- että verenpainelääkettä 80-luvulta saakka, eivätkä ne ole mitään vaivaa tuottaneet. Eivät ole kalliitakaan.
        Miksi et niitä ottaisi, jos ne helpottaisivat elämääsi?
        Ovat ihan tutkittuja tuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen syönyt sekä kolesterooli- että verenpainelääkettä 80-luvulta saakka, eivätkä ne ole mitään vaivaa tuottaneet. Eivät ole kalliitakaan.
        Miksi et niitä ottaisi, jos ne helpottaisivat elämääsi?
        Ovat ihan tutkittuja tuotteita.

        Rautalangasta! Kuntoileva, lääkkeetön elämä >< verenpaine- ja kolestrolilääkitty?
        Minulle valinta on helppo.

        Kun 57v- 60v rappiovuosien aikana tungin suuhuni painerohtoa maksimin 40mg kuten myös statiinia sama 40mg niin eivät ne aiheuttaneet mitään vaikeuksia eivätkä helpotustakaan.
        Lääkityksestä huolimatta paineeni olivat ronskisti yli viitemaksimien ja kolestroleissakaan ei ollut kehumista.
        Lihaskuntoilu pitää lukemat kohdallaan ja kolestrolin kohdalla "hyvä" HDL on reilusti yli viitearvon ja inhottava Trigly vastaavasti alle puolet viitemaksimista.

        Bonuksena miellyttävä, helppo elämä!

        Ennen geelin uusintaa käyn labrakokeissa. Testotasot, PSA ja muut himthamput joiden tason luulen tuntevani kohtalaisen hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen syönyt sekä kolesterooli- että verenpainelääkettä 80-luvulta saakka, eivätkä ne ole mitään vaivaa tuottaneet. Eivät ole kalliitakaan.
        Miksi et niitä ottaisi, jos ne helpottaisivat elämääsi?
        Ovat ihan tutkittuja tuotteita.

        Helpotusta elämään? Mitähän helpotusta tarkoitat?


    • Anonyymi

      Anonyymi 2023-08-18 19:37:23 on tosiaan osunut naulan kantaan. Noin se on

    • Anonyymi

      Helppo elämä vanhettaa?
      Minua 5 vuotta nuorempi vaimoni on elänyt erittäin helppoa ja mukavaa elämää viimeiset 23 vuotta. Sitä ennen hän puuhasteli kuvitteellisen keskivertovaimon tavoin. Huoleton, puutteeton elämä.
      Tuosta huolimatta vaimoni on biologisesti minua huomattavasti vanhempi ja se myös näkyy.
      Siis miehet, älkää tehkö virhettäni pilata nainen liian hyvällä palvelulla ja asioiden huolehtimisella!

      • Anonyymi

        Vaimosi edustaa muorisoa, kaikesta päätellen


      • Anonyymi

        Eikös siinä ns. intiimipuoli siis toiminut ensinkään, hyvä 16:43,28


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös siinä ns. intiimipuoli siis toiminut ensinkään, hyvä 16:43,28

        Viimeinen virkkeeni kertoo mitä kaikkea olen valmis tekemään sen toimivuuden eteen!
        Olen itse ollut aktiivinen yrittäessäni hidastaa biologista rappeutumistani.
        Minulle se on harrastus. Joku toinen saattaisi kokea sen epämiellyttävänä ponnisteluna.


    • Anonyymi

      Mitä merkitystä tällä nimityksellä on? Ikämme lasketaan vuosissa.
      Käytetäänkö virallisessa kielenkäytössä " vanhus" nimitystä? Jos käytetään niin ikäraja on määritelty.

      • Anonyymi

        Minusta "hauras vanhus" on erinomainen ilmaisu"!
        Tunnistan siinä itseni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta "hauras vanhus" on erinomainen ilmaisu"!
        Tunnistan siinä itseni.

        Jos ihminen asuu yksin, pitää itsensä ja kotinsa siistinä, pesee pyykkinsä, hoitaa itse maksunsa ja hankintansa, onko hän vanhus, joka on täyttänyt 90 v? Pitäisikö häntä pitää silmällä? Voiko häneen luottaa?
        Vai onko hän täysivaltainen yhteiskunnan jäsen?
        Mikä on " vanhus"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ihminen asuu yksin, pitää itsensä ja kotinsa siistinä, pesee pyykkinsä, hoitaa itse maksunsa ja hankintansa, onko hän vanhus, joka on täyttänyt 90 v? Pitäisikö häntä pitää silmällä? Voiko häneen luottaa?
        Vai onko hän täysivaltainen yhteiskunnan jäsen?
        Mikä on " vanhus"?

        Kyllä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on.

        . . . pidettävä siis silmällä.


    • Anonyymi

      Minäki olen vanhus 84 v hyvin uupunu ja väsyn kaikesta
      ei kutenkaan vielä ole ulkopuolista apua vaikka tarvisinki jo, ku en kehtaa pyytää, tiedän että saisin kaikenlaista apua tietenki itse maksan niistä jos hankin apua mutta taatusti kotipalvelu ottas vastuun ja tulis auttamaan ,

      tänään näin ikäiseni lenkki siis liikunta kaverini, hänellä oli avustaja jo mukana auttoi kaikessa riisui takkia ja avusti vaateitta kaappiin, ym koko ajan autto kaikessa,

      aattelimpa, että itte olen aivan saman lainen, ei ole avustajaa mutta kohta varmasti on pakko olla kun väsyy ja kikki alkaa käymään vaikeaksi itselle,


      voi että kun sais jo kuolla pois, mun elämä käy minulle jo liian raskaaksi,
      sais sen eutanasia pillerin kaappiin valmiiksi ottaisin joku ilta sen enkä seuraavan aamuna enään heräisi,
      luoja kuule mun rukous, haepois vanha ja väsyny,

      • Anonyymi

        Etkö mitenkään pysty soittamaan sosiaalivirastoon, että saisit kotihoidon
        arvioimaan avuntarvettasi ?
        Ei se voi olla ylittämätön kynnys, kun pystyt tännekin kirjoittelemaan.
        Tee itsesi hyväksi teko ja soita sinne ! Ei muuten saa apua.
        Pitää itsekin tehdä jotain.


    • Anonyymi

      No minä olen VANHUS 75v. Kävin just neljän kisan lenkillä, harrastaen välillä . Se, että tekee 150-200m juoksupyrähdyksiä ja sitten taas kävelee.
      Tätä olen harrastanut nelikymppisestä lähtien.
      Toinen ,mitä mielellään teen näin vanhana , teen kaikki mahdolliset toiminnat tabletilla , mitä normielämässä tarvitsen ( omakanta, sis e-terveys labrajutut jne, ajanvaraukset, c, omavero, Dvv, Maanmittauslaitos, suomi.fi, ruokakassitilausket, kirjojen kuuntelu, kuvalehtien luku( sekin on ilmaista) ym päivälehtien luku, kirjojen lainaus, matkalippujen osto, kaikki hankinnat mitä tarvisen tutkin netistä, mistä saa. Kipailutin , tutkin netistä ,mistä sai edullisimman sähkösopimuksen ja tein sen netissä. Chattaan aina ,kun mahdollista, niin ei tule puhelinlaskua. Etsin paljon tietoa googlaillen.
      Että tällainen VANHUS.

      • Anonyymi

        Kerrohan sitten 10 vuoden kuluttua kuinka loistavassa kunnossa sitten vielä olet,
        jännityksella ja suurella mielenkkinnolla odotan 10 vuoden kuluttua raporttia kunnosta,

        sitä ootellessa, koitan kitua kipujeni kanssa vielä 10 vuotta että näen kuinka hyvässä kunnossa sinä olet,,,


      • Anonyymi

        No, sinähän olet vielä reilusti alle 80-vuotias, samanikäinen kuin presidenttimme, joka edelleen pelaa jääkiekkoa.
        Mutta me täällä palstalla olemme sinua useimmat 10-15 v vanhempia, osa ehkä enemmänkin. Joten jaksa sinä vaan, me lepäillään ja otetaan rennommin :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan sitten 10 vuoden kuluttua kuinka loistavassa kunnossa sitten vielä olet,
        jännityksella ja suurella mielenkkinnolla odotan 10 vuoden kuluttua raporttia kunnosta,

        sitä ootellessa, koitan kitua kipujeni kanssa vielä 10 vuotta että näen kuinka hyvässä kunnossa sinä olet,,,

        jooo tuohonki edeiilseen,
        lisäys

        meikä on 85 v ja vielä elossa mutta kipuja on paljo ja elämä yhtä helvettiä
        kun voimat uupuu, eikä itte voi niitä kohentaa vaikka kuinka reipasta näyttelee,

        vitut tommosille kehujille
        meikäki vielä 75 vuotiaana tein 10 kilometrin lekkejä, mutta ei enään onnustu ,,,

        niin ja muistitestit oli vielä 100% täydellisiä meikällä 80 vuotiaanaki
        onkohan sinulla kun täytät 80 v


      • Anonyymi

        Luettelit joukon arkisia asioita joista osa on sellaisia ettei kaikkia kiinnosta.
        Voin kuitenkin mainita hoitavani taloutemme kaikki tarpeelliset asia lukuun ottamatta pesukoneen käyttöä.
        Elisan viihdepaketti on riittävä meidän hauraiden vanhusten käyttöön.

        Tekstistäsi ei käy ilmi sukupuolesi mutta jos sattuisit olemaan mies niin mainitsen, että sinun ikäisenä vedin maasta 200kg. Ukko nostolavalle. Normitankoon painolevyjä sen verran, että kokonaispaino on 200kg.
        Sitten tankoon kiinni ja nosto jaloilla ja selällä siten, että molemmat, jalat ja selkä ovat suorina.
        Voisin luetella muutakin.

        Käytän läppäriä ja tablettia. Edellinen tablettini varastettiin muutama vuosi sitten Hannoverin kv. lentoaseman turvatarkastuksessa. Vaimoni nyhversi vehkeineen siten, että minun ja hänen väliinsä tuli 3 ukkoa.
        Tarkastusporukka tutki videot mutta ratkaisevaa ei näkynyt. Teimme ilmoituksen ja pollaripöytäkirjan paikallisella kielellä.
        Älypuhelin on minun vetäjän nakkisormilleni liian herkkähipiäinen laite.
        Käytän tablettia vaikka se on suurempi kuskattava mutta käytän sitä tarpeeni mukaan enkä kokoaikaisena viihdekaluna aina kädessäni!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerrohan sitten 10 vuoden kuluttua kuinka loistavassa kunnossa sitten vielä olet,
        jännityksella ja suurella mielenkkinnolla odotan 10 vuoden kuluttua raporttia kunnosta,

        sitä ootellessa, koitan kitua kipujeni kanssa vielä 10 vuotta että näen kuinka hyvässä kunnossa sinä olet,,,

        Sivullisen kommetti. Jo lyhyempikin aika, 75v -> 80v on osoittanut raihnistumisen entisen mallin henkisistä virikkeistä huolimatta. Fyysien puolen rappio on havaittavissa numeerisesti. Lihasta on kadonnut huolimatta säännöllisestä vastaan hangoittelusta. Voimat samassa suhteessa. Ainoa lohtu on leuanveto. Keventynyt ukko nousee entiseen malliin ja yli oman painon suorituksissa vertaan suorituspainoa omaan painooni.
        Lähimuisti heikkenee. Hitaasti mutta väistämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivullisen kommetti. Jo lyhyempikin aika, 75v -> 80v on osoittanut raihnistumisen entisen mallin henkisistä virikkeistä huolimatta. Fyysien puolen rappio on havaittavissa numeerisesti. Lihasta on kadonnut huolimatta säännöllisestä vastaan hangoittelusta. Voimat samassa suhteessa. Ainoa lohtu on leuanveto. Keventynyt ukko nousee entiseen malliin ja yli oman painon suorituksissa vertaan suorituspainoa omaan painooni.
        Lähimuisti heikkenee. Hitaasti mutta väistämättä.

        Joskus vanheneminen tapahtuu nopeastikki ei tarvi 10 vuottakaan ihan muutanan vuoden aika saattaa ikääntyneen ihmisen kunto romahtaa huomattavasti,
        venheneminen ON yksilöllistä, olkoon onnellisia ne jotka vanhenee hitaasti

        kuten kirjoitit ei liikuntakaan voi estää vanhenemista,
        venheneminen on vääjämätön ilmiö ja kahdeksankymppisillä jo paljonki nopeampaakuin seitenvitosilla,


    • Anonyymi

      Jatkoa edelliseen,,,,, varmasti osta kaikkea mahdollista palvelua, kun siihen tulee tarve.
      Nyt one vaan tilannut ne ruokakassit (tuo ne muutakin) kotiin muutaman vuoden ja se on mukavaa. Voi lähteä kädet vapaana lenkille, ei tarvitse kantaa ja tulee edulliseksikin.

    • Anonyymi

      On ihana olla vapaa noista kaiken maailman kotiavustajista, ainakin toistaiseksi!
      En nyt kovin hyvässä kunnossa ole, mutta kuka on kun ikää on jo kohtalaisen paljon.

      En tunne itseäni vanhaksi, joskus ihmettelen itsekin, että miten ne vuodet ovat noin nopeasti vierineet.
      Kiitollinen olen eletystä elämästä, jatketaan matkaa iloisena vaan.

      • Anonyymi

        Kun vaimoni pääsi pois sairaalasta 2kk:n oleilun jälkeen niin lähtöopastusta oli antamassa hoitsu ja naispuolinen lääkäri. Yhdessä vaihessa he kysyivät tarvitaanko kodinhoidon apua.
        Minä kysäisin josko heillä olisi kuvasto tarjolla olevista vaihtoehdoista niin suuttyúivat kelvottomat.
        Vakavasti puhuen, olin ilman painavaa fyysistä tai psykkistä syytä siihen mennessä hoitanut kahden hengen taloutemme puuhat melkein 20 vuotta enkä pitänyt ajatuksesta, että joku ulkopuolinen kävisi siinä hössäämässä.


    • Anonyymi

      Onpa kumma, ihmettelen vaan. Nimittäin sitä ,kun tuossa yksi kirjoittaja reilusti sanoi, että olen vanhus ja kertoi mitä kaikkea vanhus voi tehdä. Ymmärsin ,että oli kiitollinen ja iloinen vanhuudestaan siinä hetkessä. Niin- miks ihmeessä jotkut täällä ikävästi älähtivät asiasta.
      Otsikkohan oli ”Kuka on vanhus” ja hän kertoi olevansa sellainen vanhus kun nyt on. On hyvä ymmärtää, että on monenlaisia vanhuksia.
      Vai-onko nämä älähtäjät sitä mieltä ,että vanhus on vain sellainen, jolla on paljon tuskia ym ikävää.
      On mukava ,että on suht hyväkuntoisiakin vanhuksia , oli ne sit 75v tai 95v. Toki on aivan luonnollista, että niin fyysiset kuin kognitiiviset kyvytkin ovat jokaisella omanlaisia.
      Hyvää yötä ja kauniita unia.

    • Anonyymi

      Seleeni ja ubikinoni auttavat soluja pysymään pitempään nuorempina. Keskittykää kunnon ravintoon ja ottakaa lisäravinteet avuksi myös, jos tuloksia tahdotte.

    • Anonyymi

      Nää viien kilsan lenkki-ihmiset on erikseen.

      • Anonyymi

        Mitä tarkoitat? On pelkästään hieno juttu, että joku iäkäs jaksaa kävellä viisi kilsaa. Joku toinen taas on vahva ja jaksaa edelleen harrastaa aika isoilla painoilla painonnostoa ja joku täällä käy ahkerasti uimassa, joku täällä on ahkera pyöräilijä, joku käy seniori ryhmäliikunnassa useita kertoja viikossa. Liikutaan ja harrastetaan sitä mitä vielä pystytään eikä olla toisiamme kohtaan kateellisia! Se on loukkaavaa! Minä uin huonosti, vain 200 metriä korkeintaan, mutta pyöräilen mielelläni ja se on minun liikuntamuotoni. Eiköhän anneta kaikkien kukkien kukkia...


    • Anonyymi

      Jos miehellä vanhuuden mittana on erektiokyky mikä se olisi naisella?

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3353
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1535
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1361
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1188
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1047
    Aihe