Se kemia, se kemia

Anonyymi-ap

Miten kauan odotat syntyykö kemiaa, kun treffailet uutta naista? Missä vaiheessa toteat, että ollaan vain kavereita? Vai jääkö ikäänkuin auki ainaiseksi ja voi saada käänteen suhteen suuntaan vaikka vuosien päästä?

38

1302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaikea sanoa selvää takarajaa. Tähän mennessä on selvinnyt alle puolen vuoden, mutta itsellä näissä on aina oltu paljon tekemisissä. Varmasti jossain harvatahtisessa kontaktissa menisi kauemmin. Jos taas nähdään vain ohimennen jossain ja moikataan + niitä näitä juttelua muutama minuutti, menee luultavasti loppuikä eikä selviä koskaan onko kemiaa. Riippuu täysin yhdessäoloajasta, mistä jutellaan, mitä tehdään. Kemian kokemus vaatii jonkinlaista läheisyyttä ja yhdessä kokemisen teemaa.

      Miksei niinkin voisi käydä, että ollaan ystäviä vuosia ja jonain päivänä suhde saa uuden merkityksen. Ei näissä asioissa ole kai mitään sääntöä, elämässä voi aina tapahtua jotain, mitä ei ole koskaan aikaisemmin tapahtunut. Menneisyys ei aina ennusta tulevaisuutta.

      • Anonyymi

        Mitenkäs jos on jo huomattu kemiaa, mutta suhde ei ole alkanut jostain syystä ja silti ollaan kanssakäymisessä. Meneekö se siinä vaiheessa ystävyyden piikkiin? Jos saat kiinni tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs jos on jo huomattu kemiaa, mutta suhde ei ole alkanut jostain syystä ja silti ollaan kanssakäymisessä. Meneekö se siinä vaiheessa ystävyyden piikkiin? Jos saat kiinni tästä.

        Saan kiinni ja on kokemustakin. Siinäkin tapauksessa havaitsin kyllä kemian jo muutamassa kuukaudessa, etenkin kun näin jälkeenpäin analysoin asiaa. Olin silloin paljon nuorempi, enkä pyöritellyt kaikkia tapaamisia niin tarkkaan. Oli paljon menoa ja ihmisiä, ei niitä juttuja niin paljon pohdittu, mentiin tilanteen mukaan ja kehittyi mitä kehittyi. Nykyään kun tapaa pienempää joukkoa, yksittäiset tapaamiset saa isomman painoarvon. Nyt vanhempana osaa myös eritellä paremmin tunne-elämäänsä ja fyysisiä tuntemuksiaan, on elämänkokemusta ja voi verrata sekä suhteuttaa asioita.

        Kun kemia on olemassa, ei suhde enää mielestäni ole puhdasta ystävyyttä. Siinä on muu vire mukana, lausuttiin sitä ääneen tai ei. Ikään kuin potentiaali parisuhteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saan kiinni ja on kokemustakin. Siinäkin tapauksessa havaitsin kyllä kemian jo muutamassa kuukaudessa, etenkin kun näin jälkeenpäin analysoin asiaa. Olin silloin paljon nuorempi, enkä pyöritellyt kaikkia tapaamisia niin tarkkaan. Oli paljon menoa ja ihmisiä, ei niitä juttuja niin paljon pohdittu, mentiin tilanteen mukaan ja kehittyi mitä kehittyi. Nykyään kun tapaa pienempää joukkoa, yksittäiset tapaamiset saa isomman painoarvon. Nyt vanhempana osaa myös eritellä paremmin tunne-elämäänsä ja fyysisiä tuntemuksiaan, on elämänkokemusta ja voi verrata sekä suhteuttaa asioita.

        Kun kemia on olemassa, ei suhde enää mielestäni ole puhdasta ystävyyttä. Siinä on muu vire mukana, lausuttiin sitä ääneen tai ei. Ikään kuin potentiaali parisuhteelle.

        Jatkan vielä. Voihan suhde silti jatkua ystävyytenä käytännössä, vaikka tuo potentaali muuhunkin on. Itselläkin jatkui aika kauan ennen kuin lopulta aloimme seurustella. Toiminta on päätöksen asia ja riippuu tilanteesta. Toinen juttu mitä tunteita on pinnan alla.


    • Anonyymi

      Jos alun alkaen kyseessä tapailu/treffailusuhde niin kyllä se omalla kohdalla jo muutamien kuukausien aikana tulee selväksi onko kiinnostusta jatkaa. Muulta pohjalta alkaneet suhteet voivat olla asia erikseen ja esimerkiksi ystävään tai tuttuun ihastuminen asia erikseen. Silloin ei ainakaan lähtökohtaisesti yhteisessä ymmärryksessä haeta pari- tai seksisuhdetta. Kemiaa ja kiinnostusta voi siis olla mutta toisen tunteista ei varmuutta. Voi käydä niinkin että ihastumisen tunne jatkuu mutta suhde jumittaa tuttavuus tai kaveritasolle. Tätä viimeisintä ei kai haettu aloituksessa.

      • Anonyymi

        Tämä juuri että tilanne voi jämähtää jostain syystä kaverikontaktiin, vaikka kemiaa on jo huomattu.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Treffaileeko joku tosissaan puolivuotta naista kunnes huomaa onko kemiaa vai ei? Kuulostaa todella pitkältä ajalta, ja siltä ettei kemiaa/ vetovoimaa ole pisaraakaan.

      • Anonyymi

        Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa.


    • Silloin on paree olla vain kaveri, jos yksipuolisesti tuntee enemmän kuin kaveruutta.

      • Ja jotenkin vaikee uskoa, että jos ei kiinnostanut aiemmin, kiinnostaisi vuosienkaan päästä sen enempää.


    • Anonyymi

      On vaihdellut paljon. Joskus näkee toisen uusin silmin vuosien päästä uudessa tilanteessa. Joskus aavistaa heti ensi tapaamisella. En löisi lukkoon mitään sapluunaa. Tapailee niin kauan että tietää, ellei kummallekaan tule muuta väliin.

    • Anonyymi

      Olen ihmetellyt tätä jo kymmeniä vuosia. Miten kauan odotan? Pakkohan tässä on odottaa niin kauan, kunnes se paljon mainostettu kemia suvaitsee näyttäytyä. Suhteita on ollut, mutteivat perustuneet kemiaan, mitä se sitten onkaan. Eihän ne kestäneet. Liittyykö sitten kemian puutteeseen.

      Tiedän miltä se näyttää ulkoapäin. Se on se mikä sai työkaverin palaamaan etätöistä toimistolle täydessä tällingissä ja hymy huulilla, siellä on näet se mies. Se on se mikä saa ystäväni ajamaan 600 kilometriä joka viikonloppu tapaamaan naista, joka on mun näkemyksen mukaan lähinnä riesa. En sekaannu.

      Odotellaan.

      • Anonyymi

        En lähtisi selvän riesan takia minnekään, vaikka olisi kemiaa.


      • Anonyymi

        Ei sellaiseen onneen välttämättä muita tarvita. Opi rakastamaan itseäsi ja viihdy itsesi kanssa, anna elämän maistua. Mutta kummasti sen jälkeen se toisiin rakastuminenkin maistuu paljon paremmin ja vahvemmin, eli paljon on itsestä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaiseen onneen välttämättä muita tarvita. Opi rakastamaan itseäsi ja viihdy itsesi kanssa, anna elämän maistua. Mutta kummasti sen jälkeen se toisiin rakastuminenkin maistuu paljon paremmin ja vahvemmin, eli paljon on itsestä kiinni.

        Sanottava, että olen täysin eri mieltä. Meidän kulttuurissa on outo pakotus yksin pärjäämiseen. Ihminen on luotu läheiseen yhteyteen muiden kanssa. Ei ole tarkoituskaan olla tyytyväinen yksikseen.
        - sivusta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanottava, että olen täysin eri mieltä. Meidän kulttuurissa on outo pakotus yksin pärjäämiseen. Ihminen on luotu läheiseen yhteyteen muiden kanssa. Ei ole tarkoituskaan olla tyytyväinen yksikseen.
        - sivusta

        Mutta jos kukaan ei halua olla kanssasi? Mutta ehkäpä tällä tarkoitetaan, että on hyvä oppia rakastamaan ensin itseään oppiakseen rakastamaan muita.


    • Anonyymi

      En ees ala treffailemaan jos ei kemiaa ole.

      • Anonyymi

        Mistä treffailematta tietää onko kemiaa. Ei mistään, ellei olla muuten tekemisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä treffailematta tietää onko kemiaa. Ei mistään, ellei olla muuten tekemisissä.

        Niinpä, pitää muuta kautta ensin tutustua ennen treffeilua.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa silt ett meidän vähemmistön porukka sekoittaa ystävällisyyden ja kuuntelutaidot helposti johonkin kemiaan. Mulla käy näin säännöllisesti, ett oot ystävällinen ja kaverillinen, toinen luulee ett teil synkkaa ja molemminpuolisia tunteita. Suurin osa l-naisista on melko tylsää ja harmaanoloista. Omat toiveet voi vaan lyödä yli ja kuvitelmat.

      • Anonyymi

        Se minkä näet sekoittamisena voi olla tyytymistä. Ne naiset voi nähdä sut samoin kuin näet heidät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se minkä näet sekoittamisena voi olla tyytymistä. Ne naiset voi nähdä sut samoin kuin näet heidät.

        Puhun niistä joille oon pakit antanut. Mä tiedostan kyllä ett naiset voi olla ihan ystävällisiä, heittää läppää ja hymyilläkin mulle ilman ett tarkoittavat sil mitään muuta kuin ett ollaan kaverillisissa väleissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhun niistä joille oon pakit antanut. Mä tiedostan kyllä ett naiset voi olla ihan ystävällisiä, heittää läppää ja hymyilläkin mulle ilman ett tarkoittavat sil mitään muuta kuin ett ollaan kaverillisissa väleissä.

        Kaveritaso on lähtöoletus, pitää antaa selvä merkki ett tajuan kiinnostuksen ja otan halutessani sen huomioon;) Osahan lirkuttelee kavereillensakin varsin siirappisesti, mä taas en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhun niistä joille oon pakit antanut. Mä tiedostan kyllä ett naiset voi olla ihan ystävällisiä, heittää läppää ja hymyilläkin mulle ilman ett tarkoittavat sil mitään muuta kuin ett ollaan kaverillisissa väleissä.

        Eihän hymyily, ystävällisyys tai läpän heitto ole missään tekemisissä kemian ja kiinnostuksen kanssa.


      • Anonyymi

        Mä olen oma itseni, vaikka sitten harmaana ja tylsänä.


    • Anonyymi

      Tiedä sitä erä joku kemisti kerran sai itkemään ja sai mut nauramaan sitten saimme hetkemme ja retkemme. Aivan tajuttomasti kemiaa. Omasta mielestäni väärä aika toiselle. Ei itselle. Mutta toiselle kemia jäi sitten kyydistä pois. Itselläni se on ollut siitä asti päällä. Mutta elämä etenee. Eteenpäin sanos mummo lumessa …😁
      En liikaa laittaisi painoa tällekään asialle. Kipinää saa kun kipinää tekee molemmat, aivan liekeissä saa elämää elää jota on niin paljon ympärillä ja muissa. En lähtis miettimään kemiaa asiana joka on vaan oltava yks kaks jonkun tuntemattoman kanssa vaan kyllä semmoinen kehkeytyy kun opitaan tuntemaan toinen ja toisen tavat. Silloin se on suloista. Silloin siinä on sitä jotain.
      Toisaalta raaka kypsymätön ja kykenemätön tuntemaan saattaa käyttää kemiaa sellaisena suojakeinona missä vaan käytetään toista ja viskataan pois sanoen meillä ei ole kemiaa. Maailman helpointa ja yksinkertaisinta, jos sillä sitten joskus löytää itselleen kemiaa? Toivotaan parasta..

      • Anonyymi

        Ikävä juttu, olikohan toisella tunteita mukana ollenkaan jos kemiakin hävisi, vaikka olitte onnellisesti yhdessä.

        Koko kemian voisi unohtaa, jollei sen puute estäisi seksistä nauttimista. Typerää että joku kemia ohjailee elämän tärkeitä ratkaisuja.


    • Anonyymi

      Vanhemmassa ketjussa hyvää asiaa tästä

    • Anonyymi

      No jos ei mitään vetovoimaa ole, niin en useammilla treffeillä kävis. En ymmärrä miksi treffailisin vaikka 6kk, jos ei suuri kiinnostus herää. Että pitää edes vähän kemiaa olla, että jaksan katsoa pidemmälle. Toki ystävyys voi muuttua rakkaudeksi, se on ok. Mutta jos uusi tuttavuus ei saa mitään hyrinää aikaan, niin en käy monilla treffeillä.

      • Anonyymi

        Sepä. Musta se on 6 kk ajantuhlausta, sekä mun että sen toisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sepä. Musta se on 6 kk ajantuhlausta, sekä mun että sen toisen.

        Täysin samaa mieltä. Toinen saa ehkä vääriä toiveita, jos tapaillaan pitkään, eikä fiilistä vaan löydy. En tarkoita, että kerralla pitää viedä jalat alta, mutta kyllä sitä vetovoimaa pitää heti ensi treffeillä löytyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täysin samaa mieltä. Toinen saa ehkä vääriä toiveita, jos tapaillaan pitkään, eikä fiilistä vaan löydy. En tarkoita, että kerralla pitää viedä jalat alta, mutta kyllä sitä vetovoimaa pitää heti ensi treffeillä löytyä.

        Tämä. Joskus jo ensi treffeillä selviää, että mitään vetovoimaa ei tule olemaan ikinä, ehkä toisilla tai kolmansilla treffeillä selviää tuleeko jatkoa vai ei. Väärin toista kohtaan treffailla puoli vuotta ja todeta, ettei fiilistä löytynytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä. Joskus jo ensi treffeillä selviää, että mitään vetovoimaa ei tule olemaan ikinä, ehkä toisilla tai kolmansilla treffeillä selviää tuleeko jatkoa vai ei. Väärin toista kohtaan treffailla puoli vuotta ja todeta, ettei fiilistä löytynytkään.

        Puoli vuotta vain treffailla tuntuu musta myös oudolta. Vai onks se vaan tinderaikakauden normi, ei uskalleta sitoutua ja kaikki pidetään kevyenä ja viileän tunteettomana, toinen ihminen nähdään vain väliaikaisena hyödykkeenä ja viihdykkeenä itselle polyjen tapaan, tyypin pitää vastata niihin omiin ah niin yksilöllisiin ja spesifeihin tarpeisiin, mutta mitään sitoutumista ei kannata/saa odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puoli vuotta vain treffailla tuntuu musta myös oudolta. Vai onks se vaan tinderaikakauden normi, ei uskalleta sitoutua ja kaikki pidetään kevyenä ja viileän tunteettomana, toinen ihminen nähdään vain väliaikaisena hyödykkeenä ja viihdykkeenä itselle polyjen tapaan, tyypin pitää vastata niihin omiin ah niin yksilöllisiin ja spesifeihin tarpeisiin, mutta mitään sitoutumista ei kannata/saa odottaa.

        Voihan se olla sitä kevyenäkin pitämistä. Mutta minusta myös sitä, että joillakin pitää olla Joku. Ei haluta olla yksin ja yritetään uskoa, että tästä voi tulla jotain, kuvitellaan että on parempi olla Jonkun kanssa ja koittaa saada aikaan jonkinlainen suhde.
        Mä en haluais olla kenellekään se Joku vaan enkä ketään pidä matkassani välttääkseni yksinäisyyttä. Oon mielummin yksin, jos kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla sitä kevyenäkin pitämistä. Mutta minusta myös sitä, että joillakin pitää olla Joku. Ei haluta olla yksin ja yritetään uskoa, että tästä voi tulla jotain, kuvitellaan että on parempi olla Jonkun kanssa ja koittaa saada aikaan jonkinlainen suhde.
        Mä en haluais olla kenellekään se Joku vaan enkä ketään pidä matkassani välttääkseni yksinäisyyttä. Oon mielummin yksin, jos kysyntä ja tarjonta eivät kohtaa.

        Nimenomaan. Itsepetosta musta, jos ajattelee ett joku 6kk roikottaja, ikuinen deittailija tai meritoitunut fuckboilesbo haluaa sitoutuneen parisuhteen vaikk muusta ei olla puhuttu rehellisesti.Ehkä ylikiltt naiset luulee muuttavansa toisen itselle sopivaksi. No, en viitsi esittää tyhmempää kuin olen, näen naisten pelailujen läpi helposti.:D


    • Anonyymi

      Naiset haluu mitä ei oo saatavilla, ja usein itseä selvästi viehättävämpää. Realismi puuttuu tai tykkäämiset menee täysin ristiin.
      Masc haluaa femmen, kun on tottunut siihen dynamiikkaan, viehättävä femme saattaa haluta samanlaisen, ei "poikaystävän" näköistä. Sitten vielä me muut vapaamatkustajat jotka ei sovita juuri kellekään, kun sukupuoliroolitukset ahdistaa. Huoh.

      • Anonyymi

        Kiinnostukset tosiaan menee lähes aina ristiin. Harvoin syntyy molemminpuolisia tunteita ja kemiaa. Tai sitten se tavallisin tapaus, ettei kumpaakaan kiinnosta kuin max kaverina. Useimmat kohtaamiset päättyykin kaveruuteen tai hiipuu olemattomiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe