IS Viikonloppu 5.-6.8.2023

31

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oksanhanka, korallimeri, tanska, maitiaisputket, rikkaimuri, stripit, doktriini, kalkittu, ritarimerkki, eturatas, seurankipeys, ameba, lokkiemo, ostari, istumalakko, ostrobotnia, kannabisalet, lastuta, tankea

      • Anonyymi

        kyllä tuosta aika paljon sai tietoa


      • Anonyymi kirjoitti:

        kyllä tuosta aika paljon sai tietoa

        Jis haluaa oman ratkontansa varta vasten pilata, voihan näitä spoilauslistoja käyttää. Fiksuus on spoilauslistoissa mielestäni kaukana. Ainakin pilataan tehokkaasti niiden ratkojien ratkonnat, jotka vahingossa spoilauslistan kohtaavat eivätkä osaa spoilauslistaa ohittaa. Varmistettu spoilaaminen laittamalla spoilaus varmuuden vuoksi kahteen kertaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        kyllä tuosta aika paljon sai tietoa

        En ymmärrä sinua. Etkö todellakaan halua apua juuri sen verran kuin oikeasti tarvitset vaan otan avun bulkkina, jolloin saat ratkaisusanoja kohtiin, joissa et apua tarvitse. Miksi suostut siihen, että ratkontaasi varta vasten pilataan? Miksi suostut spolilaajan halveksuntaan? Ei spoilaaja sinua kunnioita vaan vain nsuttii siitä, että kokee okevansa muita parempi.

        En aina onnistu antamaan apua sen verra kun on oikeasti tarpeen, mutta sopivaan auttamiseen pyrin. Pyrin myös olemaan pilaamatta toisten ratkontoja.

        Bulkkipaljastuksissa ei kumpaakaa edes yritetä. Luulin HP:n tyylisen pelleilyn jo loppuneen, mutta naurettava pelleily palasi. Halveksittavaa toimintaa, koska ratkojaa ei aidosti kunnioiteta - tosin jotkut ratkojat eivät asiasta lainkaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En ymmärrä sinua. Etkö todellakaan halua apua juuri sen verran kuin oikeasti tarvitset vaan otan avun bulkkina, jolloin saat ratkaisusanoja kohtiin, joissa et apua tarvitse. Miksi suostut siihen, että ratkontaasi varta vasten pilataan? Miksi suostut spolilaajan halveksuntaan? Ei spoilaaja sinua kunnioita vaan vain nsuttii siitä, että kokee okevansa muita parempi.

        En aina onnistu antamaan apua sen verra kun on oikeasti tarpeen, mutta sopivaan auttamiseen pyrin. Pyrin myös olemaan pilaamatta toisten ratkontoja.

        Bulkkipaljastuksissa ei kumpaakaa edes yritetä. Luulin HP:n tyylisen pelleilyn jo loppuneen, mutta naurettava pelleily palasi. Halveksittavaa toimintaa, koska ratkojaa ei aidosti kunnioiteta - tosin jotkut ratkojat eivät asiasta lainkaan.

        Mitä se sulle kuuluu, jos täällä halutaan ja arvostetaan kunnon auttamista eikä sinun tyylisiä hippaleikkejä? Miksi sekaat ylimielisesti joka asiaan? Ei ihme, että eliittiväki sai sinusta Suomen mestareita myöten tarpeekseen sinusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä se sulle kuuluu, jos täällä halutaan ja arvostetaan kunnon auttamista eikä sinun tyylisiä hippaleikkejä? Miksi sekaat ylimielisesti joka asiaan? Ei ihme, että eliittiväki sai sinusta Suomen mestareita myöten tarpeekseen sinusta.

        Bulkkipaljastuksetko ovat oikeanlaista auttamista? No jos bulkkitavara sulle kelpaa, kelvatkoon.

        Ratkojat.fi toimii paljon fimsummin. Laittaisi HP kaikki ratkaisusanat sinne. Sieltä voisi TARPEEN TULLEN ja YKSITELLEN hakea ratkaisusanoja eikä tarvitsisi käyttää bulkkipaljastuksia, joissa ei voi kontrollouda, mihin vihjeisiin saa ratkaisusanan ja mihin ei.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Bulkkipaljastuksetko ovat oikeanlaista auttamista? No jos bulkkitavara sulle kelpaa, kelvatkoon.

        Ratkojat.fi toimii paljon fimsummin. Laittaisi HP kaikki ratkaisusanat sinne. Sieltä voisi TARPEEN TULLEN ja YKSITELLEN hakea ratkaisusanoja eikä tarvitsisi käyttää bulkkipaljastuksia, joissa ei voi kontrollouda, mihin vihjeisiin saa ratkaisusanan ja mihin ei.

        Sinulla on omat sivusi, joilla voit huseerata haluamallasi tavalla. Eliittipalstalta sinut on potkittu pois. Miksi haluat huseerata täälläkin? Ihan käsittämätöntä palstan ja sen kävijöiden aliarvioimista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on omat sivusi, joilla voit huseerata haluamallasi tavalla. Eliittipalstalta sinut on potkittu pois. Miksi haluat huseerata täälläkin? Ihan käsittämätöntä palstan ja sen kävijöiden aliarvioimista.

        Täällä aliarvioidaan bulkkipaljtuksilla toisia ratkojia ja jotkut alustuvat aliarvioimiselle.


      • Anonyymi

        Hieman jäin miettimään kalkittu-sanaa. Se antaa vaakaan kuivaamattomaksi tuotteen, jota harvemmin ristikossa tapaa. Jos kalkitun tilalle laitetaan talkittu, saadaan kuivaamattomaksi miellyttävämpi tuote.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman jäin miettimään kalkittu-sanaa. Se antaa vaakaan kuivaamattomaksi tuotteen, jota harvemmin ristikossa tapaa. Jos kalkitun tilalle laitetaan talkittu, saadaan kuivaamattomaksi miellyttävämpi tuote.

        Saatat hyvinkin olla oikeassa - paskan ja pastan ero on ruoansulatusjärjestelmän mittainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hieman jäin miettimään kalkittu-sanaa. Se antaa vaakaan kuivaamattomaksi tuotteen, jota harvemmin ristikossa tapaa. Jos kalkitun tilalle laitetaan talkittu, saadaan kuivaamattomaksi miellyttävämpi tuote.

        Kalkittu on hassu moka spoilauslistan laatijalta. Hauskasti kommentoitu myös asiaa. Lukasin listaa vasta nyt kun tuotiin esille sana "kalkittu". Ihmettelin, missä ylipäätänsä sana"kalkittu" on esillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hieman jäin miettimään kalkittu-sanaa. Se antaa vaakaan kuivaamattomaksi tuotteen, jota harvemmin ristikossa tapaa. Jos kalkitun tilalle laitetaan talkittu, saadaan kuivaamattomaksi miellyttävämpi tuote.

        Niin, voisi tulla myös väline jota käytetään saunassa. Niitäkin kuivataan talven varalle.


    • Anonyymi

      oksanhanka, korallimeri, tanska, maitiaisputket, rikkaimuri, stripit, doktriini, kalkittu, ritarimerkki, eturatas, seurankipeys, ameba, lokkiemo, ostari, istumalakko, ostrobotnia, kannabisalet, lastuta, tankea, ritvat

      • Tämä on toisten ratkojien aliarvioimista.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tämä on toisten ratkojien aliarvioimista.

        Minä HP, suuri ristikkomestari annan nyt teille minua huonommille ratkojille armopaloja ja annan ratkaisusanoja, jotka katson teille olevan eniten tarpeen. Sotken ne sikin sokin, jotta saatte apua vihjeisiin, joissa ette apua tarvitse.

        Tämäkö asenne ei ole ylimielistä paapomista?


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minä HP, suuri ristikkomestari annan nyt teille minua huonommille ratkojille armopaloja ja annan ratkaisusanoja, jotka katson teille olevan eniten tarpeen. Sotken ne sikin sokin, jotta saatte apua vihjeisiin, joissa ette apua tarvitse.

        Tämäkö asenne ei ole ylimielistä paapomista?

        Minujoskus syytettiin ylimielisyyttä kun kahteen jo paljastettuun ratkaisusanaan annk'oin selityksiä, koska oletin, että joku selityksiä kaipaisi.

        Lopetin selitysten antamisen pyytämättä.

        Kun HP norsunluutornistaan määruttelee etukäteen, mihin ratkaisusanaan olisi torniin tähyilevien syytä saada apua, eikö se ole monin verroin lahempaa ylimielisyyttä?

        Apu, jota tyrkytetään ilman, että on pyydetty apua tiettyihin vihjeisiin, on ylimielistä iman ksaamisen korostamista. Täällä yhden ylimuelisyyttä arvostetaan. Ylimielisen kaverin ykistys minua täällä risoo.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minujoskus syytettiin ylimielisyyttä kun kahteen jo paljastettuun ratkaisusanaan annk'oin selityksiä, koska oletin, että joku selityksiä kaipaisi.

        Lopetin selitysten antamisen pyytämättä.

        Kun HP norsunluutornistaan määruttelee etukäteen, mihin ratkaisusanaan olisi torniin tähyilevien syytä saada apua, eikö se ole monin verroin lahempaa ylimielisyyttä?

        Apu, jota tyrkytetään ilman, että on pyydetty apua tiettyihin vihjeisiin, on ylimielistä iman ksaamisen korostamista. Täällä yhden ylimuelisyyttä arvostetaan. Ylimielisen kaverin ykistys minua täällä risoo.

        Sinua kai syytettiin siitä, että toimit toisin kuin saarnaat. Kukaan muu ei ole saarnannut mitään. Mietihän sitä! Mutta älä kirjoita siitä enää! Näin uskomme, että olet ymmärtänyt asian.


    • Anonyymi

      Ratkaisulistat mulle ok, vaikka tällä kertaa sainkin itse ja ilman apuja homman ratkaistua.

      Keskustelua voi käydä, vaikka jossakin viestissä ratkaisut esitetään. Sen viestin kun voi hypätä yli.

      Minulle vaikeinta oli ylhäällä keskellä: neljästä, vaalea, suomuin jne. Hauskin vihje "siirtoväelle
      tuttua!" Ymmärtämättä jäivät "tässä e" ja "voi tulla".

      • Minä en aina osaa bulkkipaljastuksia ohittaa. Jos ne laitetaan säikeeseen, johon ne eivät edes kuulu, ne voivat todella iljeällä tavalla yllättää. Muihin kuin IS-säikeisiin laittamiben on ouhdasta kiusantekoa, jolka ei oke mitäön tekemistä auttamisen kanssa. Kannustat kiusantekijää.

        Voin sivuillani antaa logiikkavinkkejä kohtiin, joiden logiikka jäu ymmärtämättä. Täällä en suoraan auta, koska täällä auttaminen sotii periaatteitani vastaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minä en aina osaa bulkkipaljastuksia ohittaa. Jos ne laitetaan säikeeseen, johon ne eivät edes kuulu, ne voivat todella iljeällä tavalla yllättää. Muihin kuin IS-säikeisiin laittamiben on ouhdasta kiusantekoa, jolka ei oke mitäön tekemistä auttamisen kanssa. Kannustat kiusantekijää.

        Voin sivuillani antaa logiikkavinkkejä kohtiin, joiden logiikka jäu ymmärtämättä. Täällä en suoraan auta, koska täällä auttaminen sotii periaatteitani vastaan.

        Sinulla on kuitenkin pakkomielteinen tarve ohjeistaa ja paheksua tämän palstan käyttäjiä - on ollut vuosia. Miksi?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minä en aina osaa bulkkipaljastuksia ohittaa. Jos ne laitetaan säikeeseen, johon ne eivät edes kuulu, ne voivat todella iljeällä tavalla yllättää. Muihin kuin IS-säikeisiin laittamiben on ouhdasta kiusantekoa, jolka ei oke mitäön tekemistä auttamisen kanssa. Kannustat kiusantekijää.

        Voin sivuillani antaa logiikkavinkkejä kohtiin, joiden logiikka jäu ymmärtämättä. Täällä en suoraan auta, koska täällä auttaminen sotii periaatteitani vastaan.

        Ihan vain sanoa, että nyt keitti yli Huuhaan huuhailu! Pysy muualla kun on noin kamalaa! Ja opettele kirjoittamaan suomea, ei siansaksaa, jos jonnekin muualle pesiydyt pilaamaan ihmisten pyhäpäivää!


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minä en aina osaa bulkkipaljastuksia ohittaa. Jos ne laitetaan säikeeseen, johon ne eivät edes kuulu, ne voivat todella iljeällä tavalla yllättää. Muihin kuin IS-säikeisiin laittamiben on ouhdasta kiusantekoa, jolka ei oke mitäön tekemistä auttamisen kanssa. Kannustat kiusantekijää.

        Voin sivuillani antaa logiikkavinkkejä kohtiin, joiden logiikka jäu ymmärtämättä. Täällä en suoraan auta, koska täällä auttaminen sotii periaatteitani vastaan.

        Minua harmittaa aina kun saan enemmän apua kuin oikeasti haluan. Itse satunnaisesti spoilaan yksittäisten ratkaisusanojen kohdalla ratkontaani etsimällä apua ratkaisusanoihin, jotka voisin itsekin keksiä.

        Kiska tuedän, että turha aittaminen häriritsee muitakin kuin minua, en halua olla sellaiben avun tarjoaja, joka spoilaa toisten ratkontoja turhilla avuilla. Välillä olen kokenut oman auttamiseni vähän kiusaannuttavana, sillä saatan jonkun ratkontaa tahattomasti pilata.

        Olisin vuosien ajan halunnut käyttää SPOILER-tägien tyylistä auttamista, mutta en ole saanut, jos olisin löytänyt aiemmin riittävän helpisti toimivan ratkausun. Editorin moodissa "Teksti" näytä/piilota-toiminto on erittäin helppo lisätä tekstiin.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on kuitenkin pakkomielteinen tarve ohjeistaa ja paheksua tämän palstan käyttäjiä - on ollut vuosia. Miksi?

        Minusta bulkkiauttaminen ei kunnioita ratkojia ja vie ratkojilta itsekunnioituksen. Minusta ristikoissa pitää auttaa sen mukaan kuin on todellinen tarve. Olen hoskus itsekin auttanut olettaen, mitä joku tarvitsisi. Ykeensä koen oketusauttamisen kiusallisena.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minusta bulkkiauttaminen ei kunnioita ratkojia ja vie ratkojilta itsekunnioituksen. Minusta ristikoissa pitää auttaa sen mukaan kuin on todellinen tarve. Olen hoskus itsekin auttanut olettaen, mitä joku tarvitsisi. Ykeensä koen oketusauttamisen kiusallisena.

        Tätäkö tämä taas on kommentista toiseen samaa papatusta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tätäkö tämä taas on kommentista toiseen samaa papatusta?

        Sinustako spoilerilistan neljään kertaan laittamine ei ole kiusantekoa. Yhden kerran jos laittaa yhteen säikeeseen, sen voi vielä jotenkuten ymmärtää, mutta spämmäys on puhdasta kiusantekoa ja ärsyttämistä eli trollausta. Spämmitrolli iski jälleen - huurraa spämmitrollille?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sinustako spoilerilistan neljään kertaan laittamine ei ole kiusantekoa. Yhden kerran jos laittaa yhteen säikeeseen, sen voi vielä jotenkuten ymmärtää, mutta spämmäys on puhdasta kiusantekoa ja ärsyttämistä eli trollausta. Spämmitrolli iski jälleen - huurraa spämmitrollille?

        Huomaatko, huomaatko ollenkaan, että sinä olet ainoa, joka valittaa tästä? Sinä olet ottanut jonkinlaisen palstapoliisin roolin täällä(kin).


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sinustako spoilerilistan neljään kertaan laittamine ei ole kiusantekoa. Yhden kerran jos laittaa yhteen säikeeseen, sen voi vielä jotenkuten ymmärtää, mutta spämmäys on puhdasta kiusantekoa ja ärsyttämistä eli trollausta. Spämmitrolli iski jälleen - huurraa spämmitrollille?

        Itse spämmäät hokemalla samaa viikosta ja kuukaudesta toiseen!


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sinustako spoilerilistan neljään kertaan laittamine ei ole kiusantekoa. Yhden kerran jos laittaa yhteen säikeeseen, sen voi vielä jotenkuten ymmärtää, mutta spämmäys on puhdasta kiusantekoa ja ärsyttämistä eli trollausta. Spämmitrolli iski jälleen - huurraa spämmitrollille?

        Itse spämmäät hokemalla samaa viikosta ja kuukaudesta ja voipa jo sanoa että vuodesta toiseen!


    • Anonyymi

      Huomatkaa, että tämä sivusto on viime aikoina sylkenyt virheilmoituksia missä punaisella fontilla kerrotaan että "jokin meni pieleen, yritä uudelleen". Samaan aikaan viestin tallennus on kuitenkin onnistunut.

      Tämä selittänee paljon sitä, että samoja viestejä on kahteen kertaan, koska virheviestin jälkeen moni ihan oikeasti lähettää saman sisältöisen viestin heti uudelleen.

      • Tuo ei selitä kahteen kertaan laitttua spämmäyslistaa, sillä niiden välillä on noin tunnin aikaero. Ei ole lähetetty uudestaan välittömästi. Mutta muita kahteen kertaan lähetettyjä kommentteja se seluttää.

        Toimivuus muuutenkin välillä pätkii.
        Täällä on aika usein virhekoodi 502 (bad gateway) tai "Voi voi, sivusto on rikki". Kyse on palvelinongelmista.
        Joskus myös 504 Gateway Time-out


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      78
      3118
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1952
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1801
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1508
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1365
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1355
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1079
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      96
      991
    9. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      830
    10. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      824
    Aihe