Hyvä läppäri musiikin äänittäjälle

Moi

Eli tilanne olisi se, että edessä mahdollisesti uuden läppärin hankkiminen. Nykyinen koneeni HP Pavilion on 10 vuotta vanha ja voisi olla aika hommata uusi. Minä vaan en ymmärrä tietokoneista ''mitään''. Tietokoneella surffailen netissä ja äänittelen musiikkia ja katson joskus leffoja. Mitään pelejä en pelaa ikinä.

Voisitteko suositella jotain kohtuuhintaista ja hinta-laatusuhteeltaan hyvää? Hinta voisi olla mielellään ''muutaman satasen''. Onko HP hyvä merkki? Entä Asus? Vai onko merkillä niin väliä?

Olen lisäksi kuullut, että jotkut läppärit ovat ladattavia. Tässä nykyisessä vanhassa läppärissäni ei ole akkua enää ollenkaan, koska otin sen pois sen aiheutettua ongelmia. Muutenkin tarkoitus käyttää konetta vain pöytäkoneena eikä kuljetella sitä minnekään, joten verkkovirta määrää meikäpojalle.

Kiitos jo etukäteen, jos voitte antaa vinkkejä / suosituksia.

18

756

Vastaukset 18

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei muutamalla satasella saa mitään hyvää. Kohtuulisia n.700€-> Hyviä n 1400€ -->

• Anonyymi

Sillä hinnalla saa vain roskaa.. Pitää laittaa tiskiin vähintään 500.

• Anonyymi

HP on hyvä, samoin Dell. Muista kuitenkin hankkia kunnollinen USB-äänikortti jossa myös line in-sisäänmeno eli linjasisään. Muuten voi musiikin äänittäminen olla hankalampaa, pelkkä mikrofonisisäänmeno ei takaa hyvää äänenlaatua.
      Itse ostin Jimmsiltä tällaisen:
      https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/75924/uca222/behringer-uca222-u-control-usb-aanikortti

Myös tämä on hyvä kortti:

https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/175553/ada-71/axagon-ada-71-soundbox-7-1-kanavainen-usb-aanikortti-musta

• Anonyymi

Onkohan noin.

• Anonyymi

Helvetin Paska koneisiin ei kannata sekaantua ellei kyseessä ole yrityskone

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helvetin Paska koneisiin ei kannata sekaantua ellei kyseessä ole yrityskone

Kyllä mulla ainakin HP:t toimineet hyvin, nytkin on käytössä HP:n läppäri.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan noin.

Joo ei ole!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Linux sai jo tuen M1 Ja M2 Prossuille.ÄLÄ IKIMAILMASSA FORMATOI TIKKUA WINDOWSILLA!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo ei ole!

Ai mitä ei ole?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halpa HP on varsinaisia nuhapumppuja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Halpa HP on varsinaisia nuhapumppuja.

Ei ole mikään halpa HP mulla eikä nuhapumppu vaan ihan kelpo kone! Ihmettelen vaan että kun aiemmin postasin samansisältöisen viestin niin se poistettiin mukamas asiattomana vaikka mitään sääntöjen vastaista siinä ei ollut!

• Anonyymi

Käytetyistä joita saa muutamalla satkulla, ei voi sanoo mitään.

• Anonyymi

ser jäteestä saa käytettyjä

• Anonyymi

Musiikin "äänitys" ja videoiden katselu onnistuu ihan halpiksella. Mutta miksi läppäri kun samaan hintaan saa paljon tehokkaamman pöytäkoneen?

• Anonyymi

Kollivapunen sählää romuillaa, joita se kaivaa ser-kontista.

• Anonyymi

Kertoo ser-järjestelmästä: Se on epäonnistunut, jos sinne kannetaan mieluummin tietotekniikka 0-korvauksella. Ei viitsitä nähdä vaivaa laitteen myymiseksi, kun on ostettu alunperinkin niin kuraa ettei kehtaa kellekkään näyttää.
        Kunnolliset koneetkin sinne kannetaan, kun ei osata sanoa minkä arvoisesta laitteesta on kysymys. Muutamat firmat osaa kuitenkin hommansa ja tästä syystä vanhoja liisi-koneita(arvo > 1700€ uutena) esimerkiksi voi saada 300-400€ hintaan. Nämä on usein täysin kuranttia kamaa muistin päivityksen jälkeen ja joissain voi olla muisti jo valmiiksi tapissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kertoo ser-järjestelmästä: Se on epäonnistunut, jos sinne kannetaan mieluummin tietotekniikka 0-korvauksella. Ei viitsitä nähdä vaivaa laitteen myymiseksi, kun on ostettu alunperinkin niin kuraa ettei kehtaa kellekkään näyttää.
        Kunnolliset koneetkin sinne kannetaan, kun ei osata sanoa minkä arvoisesta laitteesta on kysymys. Muutamat firmat osaa kuitenkin hommansa ja tästä syystä vanhoja liisi-koneita(arvo > 1700€ uutena) esimerkiksi voi saada 300-400€ hintaan. Nämä on usein täysin kuranttia kamaa muistin päivityksen jälkeen ja joissain voi olla muisti jo valmiiksi tapissa.

Aika kova hinta.. Käytetystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika kova hinta.. Käytetystä.

ser jäteessä ilmaisia.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      55
      1286
    2. Moottoripyöräonnettomuus

Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää
      Alajärvi
      88
      998
    3. haluatko lopettaa

ihan lopullisesti
      Ikävä
      164
      917
    4. Jos oikeasti haluat mies

Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.
      Ikävä
      105
      854
    5. Uusi ruokapaikka

Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä
      Haapavesi
      30
      843
    6. Kerro minulle totuus

Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒
      Ikävä
      201
      762
    7. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      25
      748
    8. Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!

Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks
      Suomussalmi
      44
      728
    9. Miten sinä voit?

Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua
      Ikävä
      93
      707
    10. voi luoja kun uskaltaisin

laittaa viestiä sinulle...
      Ikävä
      26
      670
    11. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      123
      664
    12. VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN

Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisika­laumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa
      Iisalmi
      43
      606
    13. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      61
      602
    14. Useita poliisiautoja kunnantalolla

Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.
      Ähtäri
      12
      575
    15. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      146
      573
    16. Jos näkisimme vielä joskus

... mihin veisit miut treffeille? 😊
      Ikävä
      85
      538
    17. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      78
      530
    18. 39
      495
    19. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      185
      490
    20. sinulle....

Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.
      Ikävä
      75
      487
    Aihe