Onko mahdollista ostaa affe osa-maksulla?

Aivan rakastunut affeen!

Haluaisin tiedustella afgaaninvinttikoiran omistajilta/kasvattajilta/kenneleiltä, että olisiko mahdollista ostaa affen pentu osa-maksulla?
Olen tällä hetkellä työttömänä ja 1000€ on erittäin suuri raha maksaa kerralla. Ja olen erittäin rakastunut kyseiseen rotuun ja haluaisin affen.

9

2427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • säästää

      Eli ala laittaa rahaa säästöön ja samalla tutki sukutauluja ja kasvattajia. Ei kannata hätiköidä. Afgaanin ylläpitäminen on sitä paitsi kalliimpaa kuin muun koiran, joten mietipä että onko varaa. Pesuaineet ovat tosi kalliita ja niitä kuluu älyttömästi. Harjat on kalliita. Ruoka on kallista.

      Jotkut myy osamaksulla, mutta ei kaikki.

    • Titi

      Jotkut kasvattajat etsivät ns. sijoituskotia jollekin "lupaavalle" pennulleen kun eivät voi pitää sitä itse - silloin voi olla, että he eivät peri maksua kun kerran itse omistavat koiran. Mutta sijoituspennun pito on kyllä vaativa sopimus koska koiran varsinainen omistaja eli kasvattaja on kunnianhimoinen näyttelyssäkävijä ja haluaa, että koira on turkinhoitoa ja lihaskuntoa myöten aivan huipputrimmissä koko ajan, ja se voi olla vasta-aloittelijalle melkoinen haaste! Lisäksi kasvattaja voi vaatia, että koiralle teetetään pennut, joista hän saa maksun (ei sijaisomistaja) kun ne myydään. Pentujen aikana (3 kk) koira voi olla pentuineen joskus kasvattajan luona, mutta joskus sijaiskotikin voi joutua niitä kasvattamaan kunnes ne myydään. Se voi olla ainakin kerrostalossa asuvalle melkoinen rumba, johon naapurit eivät välttämättä kiltisti sopeudu...

      Mielestäni afgaanin hoito - ja turkinhoito varsinkin - vie melkoisen rahasumman, jos sitä aikoo pitää huippukunnossa näyttelyitä varten. Huippukunnossa pitäminen on kuitenkin edellytys muutenkin - jos ajattelee koiran omaa hyvinvointia, koska se ei lainkaan voi hyvin takkuisena, likaisena, eikä myöskään pysy terveenä, mikäli se ei saa tarpeeksi liikuntaa pävittäin. Ja liikuntaa tämä rotu tarvitsee todella paljon! Valitettavasti tässä rodussa näkee liian usein laiminlyöntejä - on äärettömän surkeata nähdä likaista, takkuista afgaania, joka hitaasti löntystelee apaattisena omistajansa vieressä ulkona...

      Kannattaa siis ottaa erittäin tarkasti selvää mitä kaikkea tämä rotu vaatii - se on nimittäin paljon! Ja että tämä "suhde" kestää 10-15 vuotta! Rotu on niin suurtöinen, että moni ei jaksa vaan joutuu etsimään koirallensa uutta kotia ja se on, paitsi omistajalle, niin myös herkälle afgaanille ikävää. On paljon tapauksia, että afgaani on kiertänyt useassa kodissa elämänsä aikana, ja se on suorastaan tragedia.

      Mutta vaikka tämä ihana rotu vaatii omistajaltaan paljon, paljon, PALJON pitkäjänteisyyttä ja kärsivällisyyttä plus sen, että voi uhrata sen hyvinvointiin melkoisen summan rahapussistaan, niin kyllä se paljon antaakin! Mutta impulssiostosksia ei pidä tehdä VARSINKAAN tässä rodussa (joskaan ei missän rodussa).

      • evatar

        Useimmiten osamaksu kasvattajille käy.
        ...muuten komppaan edellisiä kirjoituksia...


      • kaksi urosta
        evatar kirjoitti:

        Useimmiten osamaksu kasvattajille käy.
        ...muuten komppaan edellisiä kirjoituksia...

        Minulla on kaksi afgaania ja olen ollut opiskelija ja työtönkin, ja pärjännyt silti mutta...en pelkästään noilla tuloilla, vaan ihekkeen rahat ovat olleet kuvioissa mukana.

        Kyllä jotkut kasvattajat myyvät osamaksulla, ota heihin suoraan yhteyttä...

        Mitä tulee afgaanin pitoon, et voi syöttää sille mitään pedigreePallia vaan kunnon Nutrochoicea, Purinan eläinkaupparuokaa t.m.s. Näiden lisäksi syötät sille raejuustoa, jauhelihaa...

        Joudut hankkimaan afgaanillesi monta erilaista kampaa ja pari harjaa, pyyhkeitä alkuun 20kpl, sillä pesun jälkeen afgaani kuivattelee pyyhkeissä, joita vaihdetaan. Kunnon fööni on hankittava ja sitten niitä shampoita ja pesuaineita.

        itselläni on toisella afgaanilla vaativa, paksu ja huopaantuva turkki, joten shampoot ja hoitoaineet viimeistelyaineineen maksaa sellaisët 50-100€/kk, kyllä, sillä afgaani pestään kerran viikossa, kurakeleillä useamminkin ja kun se päättää mennä pulikoimaan kakkaojaan y.m.s, joiden perään affe on hulluna.

        Lisäksi joudut viemään sitä vapaaksi ulos ja hihnalenkeille ja niiden on syytä olla suht pitkiä. Joudut luopumaan pitkistä kynsistä ja hankkimaan käsivoidetta itsellesi monta tuubia, sillä afgaanista joudut monta kertaa viikossa nyppimään karvoista risuja, pieniä oksia, takiaisia, ja ties mitä likaa.

        Tarvitset pitkää pinnaa ja suurta, suurta sydäntä, sillä afgaani on itsenäinen metsästäjä ja tämä tulee ilmi omapäisyytenä :)

        Mutta...kun olet sen pessyt ja föönannut, kuljet sen kanssa kaupungilla, niin joka jumalan kerta saat osaksesi ihailevia katseita ja ainakin pari ihmistä toteaa: herttileijaa, että on kaunis koira :)

        Afgaani vie paljon mutta...tosiaan, antaa ihan älyttömän paljon. itse olen rodulle täysin myyty :)

        Käypä SA~FA:n (suomen afgaaniliitto) sivustolla tutustumassa afgaanimaailmaan :)


      • PikkuTeemu
        kaksi urosta kirjoitti:

        Minulla on kaksi afgaania ja olen ollut opiskelija ja työtönkin, ja pärjännyt silti mutta...en pelkästään noilla tuloilla, vaan ihekkeen rahat ovat olleet kuvioissa mukana.

        Kyllä jotkut kasvattajat myyvät osamaksulla, ota heihin suoraan yhteyttä...

        Mitä tulee afgaanin pitoon, et voi syöttää sille mitään pedigreePallia vaan kunnon Nutrochoicea, Purinan eläinkaupparuokaa t.m.s. Näiden lisäksi syötät sille raejuustoa, jauhelihaa...

        Joudut hankkimaan afgaanillesi monta erilaista kampaa ja pari harjaa, pyyhkeitä alkuun 20kpl, sillä pesun jälkeen afgaani kuivattelee pyyhkeissä, joita vaihdetaan. Kunnon fööni on hankittava ja sitten niitä shampoita ja pesuaineita.

        itselläni on toisella afgaanilla vaativa, paksu ja huopaantuva turkki, joten shampoot ja hoitoaineet viimeistelyaineineen maksaa sellaisët 50-100€/kk, kyllä, sillä afgaani pestään kerran viikossa, kurakeleillä useamminkin ja kun se päättää mennä pulikoimaan kakkaojaan y.m.s, joiden perään affe on hulluna.

        Lisäksi joudut viemään sitä vapaaksi ulos ja hihnalenkeille ja niiden on syytä olla suht pitkiä. Joudut luopumaan pitkistä kynsistä ja hankkimaan käsivoidetta itsellesi monta tuubia, sillä afgaanista joudut monta kertaa viikossa nyppimään karvoista risuja, pieniä oksia, takiaisia, ja ties mitä likaa.

        Tarvitset pitkää pinnaa ja suurta, suurta sydäntä, sillä afgaani on itsenäinen metsästäjä ja tämä tulee ilmi omapäisyytenä :)

        Mutta...kun olet sen pessyt ja föönannut, kuljet sen kanssa kaupungilla, niin joka jumalan kerta saat osaksesi ihailevia katseita ja ainakin pari ihmistä toteaa: herttileijaa, että on kaunis koira :)

        Afgaani vie paljon mutta...tosiaan, antaa ihan älyttömän paljon. itse olen rodulle täysin myyty :)

        Käypä SA~FA:n (suomen afgaaniliitto) sivustolla tutustumassa afgaanimaailmaan :)

        On afgaanien hinnat noussut :D Mun paras ystävä Aco oli afgaani ja mahdottoman kovapäinen olikin pennusta asti, vaikka koirakirjoissa mainitaankin ko. rodun nykyään muuttuneen(bs). Siltikin min.2h/pvä harjausta ja helvetisti liikuntaa yms. Hyvin hoidettunakin paras ystävä kuoli iältäänn 12v Isäukon ex-muijan silloisen miehen toimesta kiväärinlaukaukseen, vaikka koiraa itselleni vanhuudenpäivien ajaksi pyysin... Mutta hyvin mielenkiintoinen rotu, mutta tarkkaan harkitsisin varsinki, jos osamaksulla meinaa ostaa. Silloin olet valmis ko. rodun ottamaan, kun olet sinnikkäästi säästänyt rahat koiraan. Silloin myös olet ottanut selvää, kuinka vaativa rotu on kyseessä


      • afgaanihemmo
        PikkuTeemu kirjoitti:

        On afgaanien hinnat noussut :D Mun paras ystävä Aco oli afgaani ja mahdottoman kovapäinen olikin pennusta asti, vaikka koirakirjoissa mainitaankin ko. rodun nykyään muuttuneen(bs). Siltikin min.2h/pvä harjausta ja helvetisti liikuntaa yms. Hyvin hoidettunakin paras ystävä kuoli iältäänn 12v Isäukon ex-muijan silloisen miehen toimesta kiväärinlaukaukseen, vaikka koiraa itselleni vanhuudenpäivien ajaksi pyysin... Mutta hyvin mielenkiintoinen rotu, mutta tarkkaan harkitsisin varsinki, jos osamaksulla meinaa ostaa. Silloin olet valmis ko. rodun ottamaan, kun olet sinnikkäästi säästänyt rahat koiraan. Silloin myös olet ottanut selvää, kuinka vaativa rotu on kyseessä

        Harjauksesta.... Moni uusi ihminen pelästyy kun tällätavalla joku kirjoittelee että joka päivä tulee koiraa harjata 2h?!?! Ei todellakaan.. Meillä riittää ihan kun pesu kerran viikossa/ kerran viidessä päivässä ja pesun yhteydessä harjataan läpi turkki.. Ei sitä harjata todellakaan jokapäivä.. Hyvät aineet ja oikeat tavat pesun, pesuvälien ja muiden kanssa niin riittää aikuisen turkkiin n. yhden päivän 2-5 tunnin työ. Afgaani on ihana ystävä, ei sitä turkinhoitoa kannata pelästyä..vaikka siinä omat haasteensa on.


    • kultakarvakko

      On ihan hyvä varautua työllistävään turkkiin, koska jokaisella afgaanilla on ihan omanlaisensa karva. Eipähän tule ainakan yllätyksiä myöhemmin. Joillekin kasvaa pitkä ja paksu karva, joa ei kulu itsestään edes risukossa juoksemalla. Minun afgaanilla on pehmeä ja pumpulimainen turkki, jota joutuu takku kerrallaan selvittämään, mutta en ole talvisin pessyt kuin kahden viikon välein. Pusikoissakin on pyyhälletty ihan parikin kertaa viikossa, kun monttuillessa tuon huvi on kiertää sieltä pusikosta. Tyhmäähän olisi vaatia gaania pysymään keskellä hiekkakenttää tylsäilemässä.

      Silti ollaan näyttelyissä oltu yleensä puolenvälin paremmalla puolella ja sijoituksia tullut varaserteineen ja pari sertiä. Meillä shampoona on toiminut ihmisten shampoot, erityisesti lapsille tarkoitetut. Hoitoaineena on sit ihan koirille tarkoitettu aine. Mutta kannattaa varautua suhteellisen isoihin kustannuksiin, koska sitten voi yllättyä iloisesti, kun turkki onkin helpohko ja oppii itsekin sen kanssa pärjäämään.

      Paras ois varmaan säästää se raha sitä pentua varten, ni ainakaan ei siinä kohtaan jää rahasta kiinni. Ja muutenkin ehtii siinä tutkia kaikkea kivaa tästä rodusta. Hieno valinta :-D

    • Mrs. A

      Älkää koskaan ostako afgaania kuin Sa-Fan palstan kautta. Tälläkin hetkellä on myynnissä paperittomia pentuja Suomessa ja pentutehtailua ei tule tukea. Afgaani on vaikea rotu.

    • mieti uudestaan

      Säästä rahasi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      107
      2072
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1946
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1895
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1598
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe