häkin siivous

Anonyymi-ap

miten hamsterin häkki siivotaan? Riittääkö siis että aina välillä siivoaa kakkaläjät ja pissat pois, vai pitääkö tehdä ihan kunnon siivous?

6

358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      mä siis olen sekä youtubesta että netistä yrittänyt kattoa miten se kuuluu siivota. Youtubessa sanottiin, et ei saa ottaa niitä kaikkia pohjakuivakkeita pois koska hamsteri stressaantuu siitä ettei oo omia hajuja siellä, kun taas joillaki nettisivustoilla käsketään vaihtaa kokonaan ja pesemään häkki. Mistä siis tiedän mikä on oikea tapa?!

      • Anonyymi

        Jos vaihdat kokonaan purut, säästä kourallinen käytettyä purua (kunhan ei pissanurkkauksesta) ja laita uuden purun joukkoon tuomaan tuttua hajua.
        Mielestäni häkkiä ei tarvitse useinkaan perusteellisesti jynssätä vaan tarpeen mukaan putsailla.
        Muista aina käsitellä ja ruokkia eläinystävääsi puhtain käsin ja käsittelyn jälkeen myös käsien pesu.
        Minuakin kiinnostaisi tietää muiden mielipide asiasta, kuinka olisi hyvä toimia ja miksi.


    • Anonyymi

      Otat imurin käteen ja imuroit,simppeliä!

    • Anonyymi

      Otat häkistä puhtaasta paikasta vanhaa kuiviketta vähän pussiin, imuroit ja peset häkin (tarpeen mukaan), uudet kuivikkeet ja siihen sitten päällisiksi vanhoja kuivikkeita siitä pussista vähän sinne tänne😉

    • Anonyymi

      Jos se häkki haisee omaan nenään, vaihdat suurimman osan puruista pois mutta pissanurkkaan jätät ihan todella pienen osan haisevista puruista. Ruokanurkkauksesta (osalla se on) poistat aina ne mädäntyvät tuoreet, kupissa ne kuivasiemenet ovat kestäviä. Kakat ovat kuivia ja helposti siivottavia, mutta se pissa haisee kyllä. Itse helpoimmalla olen päässyt, kun usein vaihdan vain pissanurkan puruja vaihtamatta kaikkea purua siellä häkissä, mutta kerran pari viikossa pissanurkan siivous. Eri asia kuin gerbiili jätöksineen, gerbiili kestää pidempään haisematta.

    • Anonyymi

      Otat noin kolme viidesosaa pituista pois ja lisäät uudet. 3-5kk välein vaihdat kaikki purut ja putsaat sen kostealla rätillä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2711
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1165
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      94
      1151
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1094
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1021
    6. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      943
    7. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      42
      845
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      38
      817
    Aihe