Mitä olette lasten ruummillisesta kurituksesta?

Anonyymi-ap

Mietin vaan kun yhdellä todella hyvällä ystävälläni on ollut kotona tilanne että häntä kuritettiin usein fyyisisesti. Oli kaksi tapaa. Toinen oli että piti laskea housut alas ja pikkarit myös. Sitten otettiin poikittain polville mahalleen, ja alettiin lyödä paljalle pyllyllye. Jos oli mekko/ hame niin piti nostaa silleen että pylly varmasti näkyi. Toinen tapa oli että piti laskea housut ja pikkarit alas, ja pyllistää. Sitten otettiin kiinni ja alettiin lyömään vitsalla paljaalle pyllylle. Joka kerta tuli itku. Ja sen jälkeen piti mennä muutamaksi minuutiksi nurkkaan seisomaan, ja pitää käsiä pyllyn päällä niin että kaikki varmasti näki että jotain pahaa on tehnnyt. Ja tätä oli jatkunut pikkutytöstä asti.

Sitten kerran kun hän oli 13 vuotias hänellä oli kaksi muuta tyttöä kylässä, ja jotain kiellettyä tuli tehtyä. Sitten oli taas kurituksen paikka. Hosut piti laskea pois, mutta pikkareita hän ei laskenut. Sitten tuli uusi käsky että pikkarit myös. Eikä siinä auttanut kun ottaa nekin pois. Sitten otettiin poikittain polvien päälle makaamaan, ja taasavokämnelellä lyötiin paljalle pyllylle. Silloin hän päätti että nyt en itke, kun on kaksi kaveriakin näkemässä. Mutta piiskaus jatkui ja itku tuli. Ja se jatkui pitkään ja hän pitkään rimpuili ja itki. Sen jälkeen sai pukea hosut jalkaan, mutta piti vielä mennä viideksi minuutiksi seisomaan kasvot nurkkaan päin ja pitää käsiä pyllyn päällä, ja kuulemma niitä piti siinä jo ihan pelkän kivun takia.

En tajua miten miten sen vanhemmat teki sellaista... Ei ole millään lailla oikeutettua minun mielestäni, ja vielä kahden muun kaverin nähden. Ja vielä 13 vuotiaana. Ja tämän henkilön kotona oli tosi yleistä että jos teki jonkun pienen kielletyn jutun, otettiin kädestä kiinni ja lämimäytettiin nopeasti muutama kerta pyllylle, ja ei ollut mitään väliä ketä oli paikalla näkemässä. Ja sillonkin yleensä parahdus pääsi, joka jälkikäteen hävetti.

Ja sitten oli vielä yksi rangaistus. Jonkin aikaa kurituksen jälkeen tuli sellainen rangaistus että odotettiin kunnes tällä tytöllä tuli pissahätä. Hän ei siis saanut mennä käymään vessassa. Ja sitten tehttiin hänestä "pikkulapsi" ja hänen piti koko perheen edessä mennä olohuoneessa istumaan potalle, ja pissata siihen aivan kuin pikkulapset. Ja sitten hänen pimppinsä pyyhittiin kuten pikkulapsilla tehdään. Ja tätäkin tehtiin kavereiden ja perhetuttujen nähden, ja vielä 13 vuotiaana. Ja jos ei suostunut tuli sellainen selkäsauna että seuraavan kerran kun pissatti suostui pottakäsittelyyn. Eli kivun lisäksi suuri osa tuota rangaistusprosessia on myös se häpeä ja nöyryytys mikä on aivan valtava osa tuota.

Mitä itse ajattelisitte jos olisit 13 vuotias tyttö, ja kaverit näkee kun otetaan polvien päälle piiskataan paljalle pyllyllle, sen jälkeen pitää seisoa nurkassa 5 min nurkassa kädet pyllyn päällä ja sitten vielä jonkun ajan kuluttua niiden samanikäisten kavereiden nähden pitää pissata pottaan, ja alistua pimpin pyyhintään kaikkien nähden.

5

907

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Pervon juttuja jo otsikossa kirjoitusvirhe.

• Anonyymi

Niin on joo

• Anonyymi

Ruumiilinen kuritus on kiellettyä eikä siihen, onko se hyvä tai paha, tarvi ottaa kantaa. Silloin joskus, kun se oli vielä yleisessä käytössä, sillä tehtiin paljon pahaa, mutta joissakin tapauksissa se oli jopa ihan paikallaan, kun vanhemmat eivät muutakaan konstia tienneet. Muistan vaan, että se "totteleminen" oli pääasia: jos vanhemmat antoivat joitakin määräyksiä, niin niitä piti noudattaa, eikä varsinkaan saanut sanoa vastaan. Jos näin kävi, niin ihan varmasti sai piiskaa perinteisin menoin, eli koivupiiskaa paljaalle pepulle. Yleensä toteltiin ja tehtiin, mitä oli neuvottu.

• Anonyymi

Olen sitä syyttä saanut, joten en ikinä kannata tai tee niin.

• Anonyymi

Hyvä

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5199
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3420
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2802
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2608
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1871
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1381
    Aihe