Viikonloppu 19.-20.8.2023

47

1024

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Onhan joku kysynytkin lähipäivinä. Tosin yhdelle aiemmin kysyneelle kävi hassusti. En käynyt lävitse kuin kysytyt kohdat ja ristikkoon jäi kahden kirjaimen verran virheratkonta eli sillä ristikolla ei arvonnassa voinu voittaa mitään. Virheelliset kirjaimet tuli ilmi vasta kun samasta ristikosta joku muu esitti kysymyksiä. Niin on käynyt joskus muulloinkin. Ei kannata lähettää lehteä postin vietäväksi kovin aikaisin. Paikkoa voi yrittää s-postilla.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Onhan joku kysynytkin lähipäivinä. Tosin yhdelle aiemmin kysyneelle kävi hassusti. En käynyt lävitse kuin kysytyt kohdat ja ristikkoon jäi kahden kirjaimen verran virheratkonta eli sillä ristikolla ei arvonnassa voinu voittaa mitään. Virheelliset kirjaimet tuli ilmi vasta kun samasta ristikosta joku muu esitti kysymyksiä. Niin on käynyt joskus muulloinkin. Ei kannata lähettää lehteä postin vietäväksi kovin aikaisin. Paikkoa voi yrittää s-postilla.

        Kyse oli kansikisasta. Siinä ei lähetellä lehtiä mihinkään, vaan digitaaliseen vastauslomakkeeseen kirjoitetaan kuusikirjaiminen avainsana. Tyhjistä ruuduista ei kukaan ole kiinnostunut sikäli kun se avainsana on ratkaistu oikein.

        Miksi Tapio vastaa aina lukematta kysymystä?

        Torstaina ilmestyy uusi Punainen Pelikaani. Edellisen lehden tehtäviä voi vielä pohtia ja vastausaikaakin on, mutta tässä on nyt kiire siihen 15. päivä arvottavaan kansikisaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyse oli kansikisasta. Siinä ei lähetellä lehtiä mihinkään, vaan digitaaliseen vastauslomakkeeseen kirjoitetaan kuusikirjaiminen avainsana. Tyhjistä ruuduista ei kukaan ole kiinnostunut sikäli kun se avainsana on ratkaistu oikein.

        Miksi Tapio vastaa aina lukematta kysymystä?

        Torstaina ilmestyy uusi Punainen Pelikaani. Edellisen lehden tehtäviä voi vielä pohtia ja vastausaikaakin on, mutta tässä on nyt kiire siihen 15. päivä arvottavaan kansikisaan.

        Pahoittelen huolimatonta lukemista. En nyt kuitenkaan liioitella, että aina vastaan lukematta kysymystä kunnolla. Kansikisa on tosiaan ihan omanlaisensa.


    • Ainakin eräs trolli osaa käyttää SPOILER-tägejä. Nykyisin niiden käyttö onkin tosi helppoa (ei vaadi sen enempää osaamista kuin esim. lihavoinnin käyttö). Trollikommentit poistin.

      Jos käyttö on ollut trollille helppoa, kyllä se asiallisten kommenttien luojaltakin pitäisi helposti onnistua. Nykyistä helpommaksi käyttöä ei ole mahdollista saadakaan. Oli varsin iso työ saada käyttö mahdollisimman helpoksi.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti myös HP laittaa sivuillesi spoilertaglistan.

        Sen poistan kuten olen aiemminkin tehnyt. Massapaljastuksia en hyväksy.


      • Anonyymi

        Toivottavasti bulkkilistat jatkuvat kuitenkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti bulkkilistat jatkuvat kuitenkin.

        Toivottavasti niitä ei spämmätä. En ymmärrä bulkkilistan käyttäjiä, mutta jos on täällä kerran IS-säikeessä se ei suure min haittaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti bulkkilistat jatkuvat kuitenkin.

        Jos saa antaa apua tarvittaviin kohtiin kenenkään pilaamatta ratkontaansa, eikö se ole miljoona kertaa fiksumpaa kuin bulkkipaljastukset. Niissä annetaa bulkin käyttäjillekin apuja, joita hekään eivät tarvitse.

        Bulkkua on nopea tarjota. Ei vaadi bulkin suoltajalta juuri mitään vaivaa.

        Antaa vinkkejä ja ratkaisusanoja vain kysyttyihin kohtiin tarvitsee vaivannäköä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jos saa antaa apua tarvittaviin kohtiin kenenkään pilaamatta ratkontaansa, eikö se ole miljoona kertaa fiksumpaa kuin bulkkipaljastukset. Niissä annetaa bulkin käyttäjillekin apuja, joita hekään eivät tarvitse.

        Bulkkua on nopea tarjota. Ei vaadi bulkin suoltajalta juuri mitään vaivaa.

        Antaa vinkkejä ja ratkaisusanoja vain kysyttyihin kohtiin tarvitsee vaivannäköä.

        Bulkin tarjoa on kuin rakennusliike , joka heittää kamat ympäri pihaa ja sanoo: "Moro., noi tilalasit. Etsi noista kasoista, mitä tarvitset. Näkemiin eikä enää tavata."


    • Sanojen sijoittelu paikpilleen ei ole minusta enää sanaristikon ratkontaa vaan eri tehtävätyyppi. Haluan tarjota apua sanaristikoiden varsinaiseen ratkontaan, en valmiiksi annettujen ratkaisuiden sijoitteluun.

      • Anonyymi

        Bulkkua on nopea tarjota. Sanojen sijoittelu paikpilleen... Rakastavaisten salakieltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bulkkua on nopea tarjota. Sanojen sijoittelu paikpilleen... Rakastavaisten salakieltä?

        Syndrooma aiheuttaa tuon. On vain hyväksyttävä - muutoin rasismia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syndrooma aiheuttaa tuon. On vain hyväksyttävä - muutoin rasismia.

        Syndroomaan saattaa liittyä se, että pidän kiinni periaatteista. Minä myös ajattelen omalta näkökulmaltani. Minä en pysty ymmärtämään ihmistä, joka suostuu bulkin käyttöön.

        Minulle bulkki edustaa vastenmielistä, ratkojaa halveksivaa ylimielistä toimintatapaa. Jos itse käyttäisin bulkkia, halveksisin itseäni todella paljon, suorastaan inhoaisin itseäni ja minulle tulisi oksettavia itseinhokohtauksia. Halveksisin itseäni siksi, että käyttäisin apua, jossa saan ratkaisusanoja vihjeisiin, joihin en sen paremmin vinkkiä tai ratkaisusanaa halua.

        Haluan omalla kohdallani minua autettavan juuri sen verran kuin on aivan välttämätöntä. Vastaavalla tavalla ajattelevia on muitakin. Heitä haluan palvella niin hyvin kuin pystyn. Bulkkia kaipaavaa en halua auttaa enkä halua antaa omilla sivuillani tilaa bulkille.

        Haluan auttaa ratkojaa kehittymään. En siksi anna ratkojan mennä siitä, mistä aita on matalin. Annan ensin vinkkejä, jotta ratkojalle jää omaakin pohdintaa vinkin antamisen jälkeen . Jos vinkit ei auta, olen valmis antamaan ratkaisusanoja. Ratkaisusanoja kuitenkin vain yksitellen niihin vihjeisiin, joissa ratkoja oikeasti tarvitsee apua.

        Haluan kohdata jokaisen apua tarvitsevan yksilönä, en ylimielisen bulkin kohteena.

        Haluan antaa avun myös tavalla, jossa en pilaa niiden ratkontaa, jotka eivät halua vihjeisiin vinkkejä tai ratkaisusanoja. Kun vinkit ja vihjeet annetaan SPOILER-tägeillä, kenenkään ratkontaa ei pilata.

        Sen kertominen, mitä joku kokee vaikeana vihjeenä, en pidä spoilaamisena. Näin siksi, että eri vihjeet ovat eri henkilöille vaikeita. Yleisarvioinnissakin toki on syytä välttää vihjeiden antamista. Olen joskus täällä kertonut, mitä vihjeet koin vaikeina. Niiden kertomista en itse kokenut vinkkien antamisena kuten en myöskään yleisluonteista kokemuksen jakoa. Tällaista on Sanarisin foorumissa ja sen sallin sivustollanikin.

        Vasta tänä vuonna voin tarjota avun tavalla, joka toteuttaa ihanteeni. Millään muulla sivustolla kuin omallani en ihanteitani voi toteuttaa. Sanarisinkin foorumin tyyli on varsin kaukana tavoitteistani.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Syndroomaan saattaa liittyä se, että pidän kiinni periaatteista. Minä myös ajattelen omalta näkökulmaltani. Minä en pysty ymmärtämään ihmistä, joka suostuu bulkin käyttöön.

        Minulle bulkki edustaa vastenmielistä, ratkojaa halveksivaa ylimielistä toimintatapaa. Jos itse käyttäisin bulkkia, halveksisin itseäni todella paljon, suorastaan inhoaisin itseäni ja minulle tulisi oksettavia itseinhokohtauksia. Halveksisin itseäni siksi, että käyttäisin apua, jossa saan ratkaisusanoja vihjeisiin, joihin en sen paremmin vinkkiä tai ratkaisusanaa halua.

        Haluan omalla kohdallani minua autettavan juuri sen verran kuin on aivan välttämätöntä. Vastaavalla tavalla ajattelevia on muitakin. Heitä haluan palvella niin hyvin kuin pystyn. Bulkkia kaipaavaa en halua auttaa enkä halua antaa omilla sivuillani tilaa bulkille.

        Haluan auttaa ratkojaa kehittymään. En siksi anna ratkojan mennä siitä, mistä aita on matalin. Annan ensin vinkkejä, jotta ratkojalle jää omaakin pohdintaa vinkin antamisen jälkeen . Jos vinkit ei auta, olen valmis antamaan ratkaisusanoja. Ratkaisusanoja kuitenkin vain yksitellen niihin vihjeisiin, joissa ratkoja oikeasti tarvitsee apua.

        Haluan kohdata jokaisen apua tarvitsevan yksilönä, en ylimielisen bulkin kohteena.

        Haluan antaa avun myös tavalla, jossa en pilaa niiden ratkontaa, jotka eivät halua vihjeisiin vinkkejä tai ratkaisusanoja. Kun vinkit ja vihjeet annetaan SPOILER-tägeillä, kenenkään ratkontaa ei pilata.

        Sen kertominen, mitä joku kokee vaikeana vihjeenä, en pidä spoilaamisena. Näin siksi, että eri vihjeet ovat eri henkilöille vaikeita. Yleisarvioinnissakin toki on syytä välttää vihjeiden antamista. Olen joskus täällä kertonut, mitä vihjeet koin vaikeina. Niiden kertomista en itse kokenut vinkkien antamisena kuten en myöskään yleisluonteista kokemuksen jakoa. Tällaista on Sanarisin foorumissa ja sen sallin sivustollanikin.

        Vasta tänä vuonna voin tarjota avun tavalla, joka toteuttaa ihanteeni. Millään muulla sivustolla kuin omallani en ihanteitani voi toteuttaa. Sanarisinkin foorumin tyyli on varsin kaukana tavoitteistani.

        Olipa pitkä ylimielinen ja omahyväinen viesti. Minä, minä, minä ja minun mielestäni, minä, minä ja vielä kerran minä. Miten joku voi olla noin itsekeskeinen ja omahyväinen?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olipa pitkä ylimielinen ja omahyväinen viesti. Minä, minä, minä ja minun mielestäni, minä, minä ja vielä kerran minä. Miten joku voi olla noin itsekeskeinen ja omahyväinen?

        Haluan aidosti kunnioittaa niitä ratkojia, jotka
        eivät halua vinkkejä ja ratkaisusanoja
        haluavat vain vjnkkejä
        haluavat yksittäisiin vihjeisiin maltillisessa määrin ratkaisusanoja

        Rajaan auttamisen piiristä vain bulkkina ratkaisusanoja pyytävät. Sen paremmin bulkin antajat kuin bulkin pyytäjät eivät ole tervetulleita sivuilleni.

        Täällä en suoraan auta enää ketään, mutta voi täällä esitettyihin vihjeisiin antaa vikkejä ja joskus ratkaisusanoja sivuillani. Ratkaisusanat annan yksitellen, sillä jos antaisin useamman kerralla, voisin pilata sellaisen ratkojan ratkontanautintoa, joka saa ratkaisusanan vihjeeseen, johon sitä ei halua.

        Muetin koko ajan, miten voisin ratkojia järkevällä tavalla auttaa.
        Ks.
        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/ristikoissa-auttaminen/#post-29428


    • Anonyymi

      Välimeren risteily, ei suuren meren.

    • Anonyymi

      Nyt onkin jännät paikat. Nähdään kuka on oikea ratkoja. Tietäjät tietää.

    • Ratkoinkoviksen. Tosi hauska pääkuva, josta johdetut ratkaisusanat eivät olleet liian helposti arvattavia. Aika paljon oli faktavihjeitä, joiden faktoja piti netistä etsiä. Kohtuuttomasti googlaamists ei ollut kuitenkaan. Ristikossa oli muutamia tosi hauskoja vihjeitä.

      • Anonyymi

        Google antaa suoria vastauksia. Miten se eroaa siitä, että kysyy toiselta ja saa suoran vastauksen, ei hippaleikkiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Google antaa suoria vastauksia. Miten se eroaa siitä, että kysyy toiselta ja saa suoran vastauksen, ei hippaleikkiä?

        Googlella saa vastaukset HENKILÖKOHTAISESTI, julkisella sivulla ratkaisun näkee vaikka kuinka moni ihminen. Jos hakee ratkaisusanoja ratkojat.fi-sivustolta, pilaa mahdollisdsti vain omaa ratkontanautintoaan, ei toisten ratkojien ratkontanautintoja.

        Hyvin monet ratkojat eivät halua saada vinkkejä, saati ratkaisusanoja vihjeisiin, jotka he hauavat täysin itse ratkaista.

        Ratkaisusanojen suora kertominen sekä vähemmässä määrin vinkit voivat pilata jonkun ratkkntanautintoa. Vinkitkin siis ovat joillekin ratkojille huonoja asioita, sillä vahingossa vinkin saaminen pilaa ratkontanautintoa.

        Suorassa vastaukessa ratkojalle ei jää mitään omaa pohdittavaa ratkaisun löytämiseksi (logiikka voi kyllä jäädä hämäräksi). Sivustoni käyttäjät eivät suoria vastauksia halua. Olen joiltakin ratkojilta saanut kiitosta onnistuneista vinkeistä. Löheskään kaikkia vinkkejäni en pidä onnistuneina.

        Vain ja ainoastaan sivustollani voi antaa vinkkejä ja ratkaisusanoja niin, että ei pilata sellaisen ratkojan ratkontanautintoa, joka ei vinkkejä tai ratkaisusanoja kaipaa.

        Kun olen ennen antanut vinkkejä ilman SPOILER-tägejä, minua on aina kiusannut se, että saatan tahtomattani pilata jonkun ratkontanautintoa. Minulla on vasta nyt tekniikka, jolla voi riittävän vaivattomalla tavalla piilottaa oletuksena niin vinkit kuin ratkaisusanat.

        Kaikessa on vain yksi ohjenuora: "Auta toista riittävästi, ei liikaa eikä liian vähän äläkä koskaan pilaa toisen ratkontanautintoa tahallasi".

        Kaikkinainen ratkoisusanojen ja vinkkien kertominen ilman SPOILER-tägejä on potentiaalista toisen ratkonan pilaamista. Tosin jotkut osaavat hypätä mahdollisesti ratkontanautinnon pilaavat kommentit.

        En voi enää ajatella toimivani toisin kuin miten toimin PuPe 4/2023. Kaikki muut tavat ovat minulle toisen tai kolmannen luokan auttamistapoja.

        Sanarisin foorumi on kakkoskuokan foorumin, mitä tulee ristikoissa auttamiseen vinkkejä tai ratkaisusanoja antamalla (oma sivustomi edusti ennen tätä tasoa). Tämä sivusto on kolmoskategoriaa,


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Googlella saa vastaukset HENKILÖKOHTAISESTI, julkisella sivulla ratkaisun näkee vaikka kuinka moni ihminen. Jos hakee ratkaisusanoja ratkojat.fi-sivustolta, pilaa mahdollisdsti vain omaa ratkontanautintoaan, ei toisten ratkojien ratkontanautintoja.

        Hyvin monet ratkojat eivät halua saada vinkkejä, saati ratkaisusanoja vihjeisiin, jotka he hauavat täysin itse ratkaista.

        Ratkaisusanojen suora kertominen sekä vähemmässä määrin vinkit voivat pilata jonkun ratkkntanautintoa. Vinkitkin siis ovat joillekin ratkojille huonoja asioita, sillä vahingossa vinkin saaminen pilaa ratkontanautintoa.

        Suorassa vastaukessa ratkojalle ei jää mitään omaa pohdittavaa ratkaisun löytämiseksi (logiikka voi kyllä jäädä hämäräksi). Sivustoni käyttäjät eivät suoria vastauksia halua. Olen joiltakin ratkojilta saanut kiitosta onnistuneista vinkeistä. Löheskään kaikkia vinkkejäni en pidä onnistuneina.

        Vain ja ainoastaan sivustollani voi antaa vinkkejä ja ratkaisusanoja niin, että ei pilata sellaisen ratkojan ratkontanautintoa, joka ei vinkkejä tai ratkaisusanoja kaipaa.

        Kun olen ennen antanut vinkkejä ilman SPOILER-tägejä, minua on aina kiusannut se, että saatan tahtomattani pilata jonkun ratkontanautintoa. Minulla on vasta nyt tekniikka, jolla voi riittävän vaivattomalla tavalla piilottaa oletuksena niin vinkit kuin ratkaisusanat.

        Kaikessa on vain yksi ohjenuora: "Auta toista riittävästi, ei liikaa eikä liian vähän äläkä koskaan pilaa toisen ratkontanautintoa tahallasi".

        Kaikkinainen ratkoisusanojen ja vinkkien kertominen ilman SPOILER-tägejä on potentiaalista toisen ratkonan pilaamista. Tosin jotkut osaavat hypätä mahdollisesti ratkontanautinnon pilaavat kommentit.

        En voi enää ajatella toimivani toisin kuin miten toimin PuPe 4/2023. Kaikki muut tavat ovat minulle toisen tai kolmannen luokan auttamistapoja.

        Sanarisin foorumi on kakkoskuokan foorumin, mitä tulee ristikoissa auttamiseen vinkkejä tai ratkaisusanoja antamalla (oma sivustomi edusti ennen tätä tasoa). Tämä sivusto on kolmoskategoriaa,

        Jos faktavihjeet eivät ole typeriä, ainoa järkevä tapa on yrittää selvittää ne risteävien kirjainten avulla. Sitä laatijatkin varmasti tarkoittavat. Nykyisin on vain liian helppoja tapoja nopeuttaa ratkontaa ilman oman järjen ja logiikan käyttötarvetta.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Googlella saa vastaukset HENKILÖKOHTAISESTI, julkisella sivulla ratkaisun näkee vaikka kuinka moni ihminen. Jos hakee ratkaisusanoja ratkojat.fi-sivustolta, pilaa mahdollisdsti vain omaa ratkontanautintoaan, ei toisten ratkojien ratkontanautintoja.

        Hyvin monet ratkojat eivät halua saada vinkkejä, saati ratkaisusanoja vihjeisiin, jotka he hauavat täysin itse ratkaista.

        Ratkaisusanojen suora kertominen sekä vähemmässä määrin vinkit voivat pilata jonkun ratkkntanautintoa. Vinkitkin siis ovat joillekin ratkojille huonoja asioita, sillä vahingossa vinkin saaminen pilaa ratkontanautintoa.

        Suorassa vastaukessa ratkojalle ei jää mitään omaa pohdittavaa ratkaisun löytämiseksi (logiikka voi kyllä jäädä hämäräksi). Sivustoni käyttäjät eivät suoria vastauksia halua. Olen joiltakin ratkojilta saanut kiitosta onnistuneista vinkeistä. Löheskään kaikkia vinkkejäni en pidä onnistuneina.

        Vain ja ainoastaan sivustollani voi antaa vinkkejä ja ratkaisusanoja niin, että ei pilata sellaisen ratkojan ratkontanautintoa, joka ei vinkkejä tai ratkaisusanoja kaipaa.

        Kun olen ennen antanut vinkkejä ilman SPOILER-tägejä, minua on aina kiusannut se, että saatan tahtomattani pilata jonkun ratkontanautintoa. Minulla on vasta nyt tekniikka, jolla voi riittävän vaivattomalla tavalla piilottaa oletuksena niin vinkit kuin ratkaisusanat.

        Kaikessa on vain yksi ohjenuora: "Auta toista riittävästi, ei liikaa eikä liian vähän äläkä koskaan pilaa toisen ratkontanautintoa tahallasi".

        Kaikkinainen ratkoisusanojen ja vinkkien kertominen ilman SPOILER-tägejä on potentiaalista toisen ratkonan pilaamista. Tosin jotkut osaavat hypätä mahdollisesti ratkontanautinnon pilaavat kommentit.

        En voi enää ajatella toimivani toisin kuin miten toimin PuPe 4/2023. Kaikki muut tavat ovat minulle toisen tai kolmannen luokan auttamistapoja.

        Sanarisin foorumi on kakkoskuokan foorumin, mitä tulee ristikoissa auttamiseen vinkkejä tai ratkaisusanoja antamalla (oma sivustomi edusti ennen tätä tasoa). Tämä sivusto on kolmoskategoriaa,

        ”Tämä sivusto on kolmoskategoriaa” ja silti kirjoitat tänne jatkuvalla syötöllä ylimielistä ja omahyväistä p*skaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos faktavihjeet eivät ole typeriä, ainoa järkevä tapa on yrittää selvittää ne risteävien kirjainten avulla. Sitä laatijatkin varmasti tarkoittavat. Nykyisin on vain liian helppoja tapoja nopeuttaa ratkontaa ilman oman järjen ja logiikan käyttötarvetta.

        Myönnän, että faktavihjeiden kohdalla kärsivällisyys ei riitä selvittämään niitä risteävillä. Sanarisin foorumissa joku kertoo aina pyrkivänsä selvittämään itselle oudot faktavihjeet risteävillä sanoilla.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Myönnän, että faktavihjeiden kohdalla kärsivällisyys ei riitä selvittämään niitä risteävillä. Sanarisin foorumissa joku kertoo aina pyrkivänsä selvittämään itselle oudot faktavihjeet risteävillä sanoilla.

        Sellaista ratkojaa on pakko kunnioittaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sellaista ratkojaa on pakko kunnioittaa!

        Joutuu hänkin joskus turvautumaan nettiapuun, mutta mitä olen huomannut, aika harvoin. Toki hän usein tarkistaa netistä, mikä on ratkaisusanan takana, jotta voi varmistaa vihjeen oikeellisuuden.

        Kunnioita kyllä tällaista ratkojaa, mutta minulla moiseen ei kärsivällisyys riitä. Toki oudon faktan googlaus helpottaa ratkontaa antamalla risteävien kirjaimia - omaapa ratkontaani tällä helpotan, en toisten. Pyrin pitämään kiinni siitä, että en jonkun toissn ratkontaa pilaa.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Googlella saa vastaukset HENKILÖKOHTAISESTI, julkisella sivulla ratkaisun näkee vaikka kuinka moni ihminen. Jos hakee ratkaisusanoja ratkojat.fi-sivustolta, pilaa mahdollisdsti vain omaa ratkontanautintoaan, ei toisten ratkojien ratkontanautintoja.

        Hyvin monet ratkojat eivät halua saada vinkkejä, saati ratkaisusanoja vihjeisiin, jotka he hauavat täysin itse ratkaista.

        Ratkaisusanojen suora kertominen sekä vähemmässä määrin vinkit voivat pilata jonkun ratkkntanautintoa. Vinkitkin siis ovat joillekin ratkojille huonoja asioita, sillä vahingossa vinkin saaminen pilaa ratkontanautintoa.

        Suorassa vastaukessa ratkojalle ei jää mitään omaa pohdittavaa ratkaisun löytämiseksi (logiikka voi kyllä jäädä hämäräksi). Sivustoni käyttäjät eivät suoria vastauksia halua. Olen joiltakin ratkojilta saanut kiitosta onnistuneista vinkeistä. Löheskään kaikkia vinkkejäni en pidä onnistuneina.

        Vain ja ainoastaan sivustollani voi antaa vinkkejä ja ratkaisusanoja niin, että ei pilata sellaisen ratkojan ratkontanautintoa, joka ei vinkkejä tai ratkaisusanoja kaipaa.

        Kun olen ennen antanut vinkkejä ilman SPOILER-tägejä, minua on aina kiusannut se, että saatan tahtomattani pilata jonkun ratkontanautintoa. Minulla on vasta nyt tekniikka, jolla voi riittävän vaivattomalla tavalla piilottaa oletuksena niin vinkit kuin ratkaisusanat.

        Kaikessa on vain yksi ohjenuora: "Auta toista riittävästi, ei liikaa eikä liian vähän äläkä koskaan pilaa toisen ratkontanautintoa tahallasi".

        Kaikkinainen ratkoisusanojen ja vinkkien kertominen ilman SPOILER-tägejä on potentiaalista toisen ratkonan pilaamista. Tosin jotkut osaavat hypätä mahdollisesti ratkontanautinnon pilaavat kommentit.

        En voi enää ajatella toimivani toisin kuin miten toimin PuPe 4/2023. Kaikki muut tavat ovat minulle toisen tai kolmannen luokan auttamistapoja.

        Sanarisin foorumi on kakkoskuokan foorumin, mitä tulee ristikoissa auttamiseen vinkkejä tai ratkaisusanoja antamalla (oma sivustomi edusti ennen tätä tasoa). Tämä sivusto on kolmoskategoriaa,

        "Vain ja ainoastaan sivustollani voi antaa vinkkejä ja ratkaisusanoja niin, että ei pilata sellaisen ratkojan ratkontanautintoa, joka ei vinkkejä tai ratkaisusanoja kaipaa."

        rot13-koodattu vastaus:

        Xnvxvyyn xrfxhfgryhcnyfgbvyyn ibv nagnn ivaxxrwä wn engxnvfhfnabwn avva, rggä rv cvyngn fryynvfra engxbwna engxbagnanhgvagbn, wbxn rv ivaxxrwä gnv engxnvfhfnabwn xnvcnn.


    • Anonyymi

      Omahyväinen ja itserakas kommentti Keisarilta. Eikö tämä koskaan lopu. Hän käyttää tätä sivustoa törkeästi oman kummitussivustonsa mainoskanavana. Todella törkeää!

      • Tämä säie on kieltämättä mainos. Kaksi trollikommenttia olen toistaiseksi saanut, toinen trollaus oli nimimerkillä "HP" - lapsellinen lällätys. Trollaikset tietenkin poistin. Toivoisi, että yksi muu kuin trollu edes kokeilisi.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tämä säie on kieltämättä mainos. Kaksi trollikommenttia olen toistaiseksi saanut, toinen trollaus oli nimimerkillä "HP" - lapsellinen lällätys. Trollaikset tietenkin poistin. Toivoisi, että yksi muu kuin trollu edes kokeilisi.

        Poistan sivustoltani säikeen, jos ei tule kuin trollikommrntteja.


    • Anonyymi

      Takanreuna
      Näkinkengät

      uudenkarhea, litinät, elontie, kuriton, hiiva, iänikuinen, tipitii, ponnistaja, taimenet, hauki, nuukahtaneet, ydinvehnäjauhoerä, tilke, taitetut, frans, haitaristit, ilmehtiä, nipotukset, äetsätär, astrakaani

      • Anonyymi

        Thanks, easy to verify my own earlier conclusions :) :) :)


      • Nyt taas ristikkosadisti iski vieläpä spämäämällä sadismilistansa moneen paikkaan.
        Tällainen toiminta on puhdasta sadismia. Sadismin ymmärrän hyvin laajasti. Sadismia on kaikki sellainen toiminta, jonka päämäärä on toisen nöyryyttäminen ja toisen nöyryyttämisestä nauttiminen.

        Sadistisen listan ideahan on se, että jos ratkoja haluaa yhteen kohtaan ratkaisusanan, hän saattaa saada ratkaisun kohtiin, joissa ei apua tarvitse. Jokainen vihje tai vinkki, jossa saa avun kohtaan, jossa ei apua tarvitse, on ratkonnan pilaamista. Kun kaikki on sikin sokin, ristikkosadisti pyrkii pilaamaan toisen nautintoa niin laljin kuin mahdollista.

        Joku sanoo, että sijoittelee sanoja ja tykkää sellaisesta. Mutta tällöin hän tukee ristikkosadistin toimintaa. Ristikkosadismin tukijaa en voi arvostaa enkä ymmärrä miksi hän sietää sitä, että hän käyttää listaa tietäen olevansa nöyryytyksen kohteena.

        Tarjosin aidosti ristikkosadismivapaan vaihtoehdon, mutta täällä tunnutaan ennemminkin kehuttavan ristikkosadistia. Jos ristikkosadismi niin tätä sivustoa viehättää, yritän välttää tätä sivustoa, En ikinä olisi uskonut, että jonkun ristikoita käsittelevän foorumin henkinen taso voi mennä niin alas kuin on mennyt.

        Sanarisin foorumi on minua nöyryyttänyt, hyvinkin arvostettukin ratkoja on niin tehnyt. Toisen ratkojan ratkontataidon haukkuminen on myös nöyryyttämistä. Sanarisin foorumissakin minusta oli ristikkosadismia, mutta sen luonne oli erilaista. Jos saman tapaisesta vihjeestä erehtyi toistamiseen kysymään, sai mollausta. Olen kuitenkin huomannut, että samantapaisesta vihjeestä muutkin kysyvät.

        Haluan auttaa tavalla, jossa ratkojaa ei nöyryytetä. En aina onnistu auttamaan optimaalisesti, mutta parhaani teen. Teen myös kaikkeni, ettei kenenkään tarvitse sanoa, että pilaan jonkun ratkontaa vinkeilläni. Sivustoni on ristikkosadismi- ja mollausvapaa vyöhyke.
        Olen täällä raivonnut siksi, että täällä ristikkosadismi saa tilaa. Suututtaa aivan hirveästi sellainen tilanne. Olen halunnut kapinaa ristikkosadismia vastaan, mutta täällä asetutaan ristikkosadistin puolelle. Todellinen häpeä hienolle harrastukselle. Harrastuksen vieminen häpeälliselle tasolle myös suututtaa hirveästi.

        Täällä kai huudetaan "Täällä ristikkosadismi saa vapaasti jyllää, hurraa".
        Tämä sivusto kaiketi haluaa olla jollakin lailla radikaali, mutta se johtaa toisten epäkunnioittamiseen.

        Ristikkosadismi on minusta yhtä vastenmielistä toimintaa kuin Koraanin poltto. Koraanin poltto menee sananvapauden nimissä vastenmieliseen toisten ihmisten epäkunnioittamiseen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Nyt taas ristikkosadisti iski vieläpä spämäämällä sadismilistansa moneen paikkaan.
        Tällainen toiminta on puhdasta sadismia. Sadismin ymmärrän hyvin laajasti. Sadismia on kaikki sellainen toiminta, jonka päämäärä on toisen nöyryyttäminen ja toisen nöyryyttämisestä nauttiminen.

        Sadistisen listan ideahan on se, että jos ratkoja haluaa yhteen kohtaan ratkaisusanan, hän saattaa saada ratkaisun kohtiin, joissa ei apua tarvitse. Jokainen vihje tai vinkki, jossa saa avun kohtaan, jossa ei apua tarvitse, on ratkonnan pilaamista. Kun kaikki on sikin sokin, ristikkosadisti pyrkii pilaamaan toisen nautintoa niin laljin kuin mahdollista.

        Joku sanoo, että sijoittelee sanoja ja tykkää sellaisesta. Mutta tällöin hän tukee ristikkosadistin toimintaa. Ristikkosadismin tukijaa en voi arvostaa enkä ymmärrä miksi hän sietää sitä, että hän käyttää listaa tietäen olevansa nöyryytyksen kohteena.

        Tarjosin aidosti ristikkosadismivapaan vaihtoehdon, mutta täällä tunnutaan ennemminkin kehuttavan ristikkosadistia. Jos ristikkosadismi niin tätä sivustoa viehättää, yritän välttää tätä sivustoa, En ikinä olisi uskonut, että jonkun ristikoita käsittelevän foorumin henkinen taso voi mennä niin alas kuin on mennyt.

        Sanarisin foorumi on minua nöyryyttänyt, hyvinkin arvostettukin ratkoja on niin tehnyt. Toisen ratkojan ratkontataidon haukkuminen on myös nöyryyttämistä. Sanarisin foorumissakin minusta oli ristikkosadismia, mutta sen luonne oli erilaista. Jos saman tapaisesta vihjeestä erehtyi toistamiseen kysymään, sai mollausta. Olen kuitenkin huomannut, että samantapaisesta vihjeestä muutkin kysyvät.

        Haluan auttaa tavalla, jossa ratkojaa ei nöyryytetä. En aina onnistu auttamaan optimaalisesti, mutta parhaani teen. Teen myös kaikkeni, ettei kenenkään tarvitse sanoa, että pilaan jonkun ratkontaa vinkeilläni. Sivustoni on ristikkosadismi- ja mollausvapaa vyöhyke.
        Olen täällä raivonnut siksi, että täällä ristikkosadismi saa tilaa. Suututtaa aivan hirveästi sellainen tilanne. Olen halunnut kapinaa ristikkosadismia vastaan, mutta täällä asetutaan ristikkosadistin puolelle. Todellinen häpeä hienolle harrastukselle. Harrastuksen vieminen häpeälliselle tasolle myös suututtaa hirveästi.

        Täällä kai huudetaan "Täällä ristikkosadismi saa vapaasti jyllää, hurraa".
        Tämä sivusto kaiketi haluaa olla jollakin lailla radikaali, mutta se johtaa toisten epäkunnioittamiseen.

        Ristikkosadismi on minusta yhtä vastenmielistä toimintaa kuin Koraanin poltto. Koraanin poltto menee sananvapauden nimissä vastenmieliseen toisten ihmisten epäkunnioittamiseen.

        ”Jos ristikkosadismi niin tätä sivustoa viehättää, yritän välttää tätä sivustoa…”

        Taas ”yritän” eli jälleen kirjoittaa hän hevonp*skaa. Tasan viikon päästä palaan tähän ja *paljastan* kuinka monta viestiä hän on kirjoittanut tälle ristikkosadismipalstalle viikon aikana. Saatatte yllättyä 😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos ristikkosadismi niin tätä sivustoa viehättää, yritän välttää tätä sivustoa…”

        Taas ”yritän” eli jälleen kirjoittaa hän hevonp*skaa. Tasan viikon päästä palaan tähän ja *paljastan* kuinka monta viestiä hän on kirjoittanut tälle ristikkosadismipalstalle viikon aikana. Saatatte yllättyä 😂

        Oken kirjoittanut liika, mutta se ei muuta millään sitä tosiasiaan, että HP-tyyli on ristikkosadismia.


      • Analysoin tätä:

        Luettelo annetuista ristikossa olevista ratkaisusanoista ylhäältä alas ja vasemmalta oikealle lueteltaessa. Alussa on sanojen sijoitus ristikossa ja lopussa erotus siihen nähden, miten ne ovat ratkaisusanalistassa.

        1. uudenkarhea 1., erotus 0
        2. haitaristit 16., erotus12
        3. frans 15., erotus 12
        4. ydinvehnäjauhoerä 12., erotus 8
        5. iänikuinen 6., erotus 1
        6. tilke 13., erotus 7
        7. taitetut 14.,  erotus 7
        8. litinät 2., erotus 6
        9. (-10.) nipotukset 18., erotus 9 (vs); nuukahtaneet 11., erotus 2 (ps)
        11. tiipii 7., erotus 3
        12. ilmehtiä 17.,  erotus 6
        13. ponnistaja 8., erotus 4
        14. hauki 10., erotus 3
        15. astrakaani 20., erotus 6
        16. taimenet 9., erotus 6
        17. elontie 3.,  erotus 13
        18. kuriton 4., erotus 13
        19. hiiva 5., erotus 13
        20. äetsätär 19, erotus 0

        Jos listassa ratksisusanat olivat järjestyksessä, voisi arvioida, missä kohtaa löytää sanan listasta. Nyt saattaa joutua etsimään alkupäähän kuuluvaa vihjettä listan loppupäästä ja päinvastoin. Välillä saattaa saada ratkaisusanan yli kymmeneen vihjeeseen, joihin ei ole etsimässä ratkaisusanaa. Lista pakottaa saamaan turhia ratkaisusanoja, jos sitä haluaa käyttää keskeneräisen ristikonratkonnan apuna. Mitä muuta tällainen ratkaisusanojen pakkosyöttö on kuin ylimielistä nöyryyttämistä?


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Analysoin tätä:

        Luettelo annetuista ristikossa olevista ratkaisusanoista ylhäältä alas ja vasemmalta oikealle lueteltaessa. Alussa on sanojen sijoitus ristikossa ja lopussa erotus siihen nähden, miten ne ovat ratkaisusanalistassa.

        1. uudenkarhea 1., erotus 0
        2. haitaristit 16., erotus12
        3. frans 15., erotus 12
        4. ydinvehnäjauhoerä 12., erotus 8
        5. iänikuinen 6., erotus 1
        6. tilke 13., erotus 7
        7. taitetut 14.,  erotus 7
        8. litinät 2., erotus 6
        9. (-10.) nipotukset 18., erotus 9 (vs); nuukahtaneet 11., erotus 2 (ps)
        11. tiipii 7., erotus 3
        12. ilmehtiä 17.,  erotus 6
        13. ponnistaja 8., erotus 4
        14. hauki 10., erotus 3
        15. astrakaani 20., erotus 6
        16. taimenet 9., erotus 6
        17. elontie 3.,  erotus 13
        18. kuriton 4., erotus 13
        19. hiiva 5., erotus 13
        20. äetsätär 19, erotus 0

        Jos listassa ratksisusanat olivat järjestyksessä, voisi arvioida, missä kohtaa löytää sanan listasta. Nyt saattaa joutua etsimään alkupäähän kuuluvaa vihjettä listan loppupäästä ja päinvastoin. Välillä saattaa saada ratkaisusanan yli kymmeneen vihjeeseen, joihin ei ole etsimässä ratkaisusanaa. Lista pakottaa saamaan turhia ratkaisusanoja, jos sitä haluaa käyttää keskeneräisen ristikonratkonnan apuna. Mitä muuta tällainen ratkaisusanojen pakkosyöttö on kuin ylimielistä nöyryyttämistä?

        Tuossa on muutamia virheitä
        1. uudenkarhea 1., erotus 0
        2. haitaristit 16., erotus14
        3. frans 15., erotus 13
        4. ydinvehnäjauhoerä 12., erotus 8
        5. iänikuinen 6., erotus 1
        6. tilke 13., erotus 7
        7. taitetut 14.,  erotus 7
        8. litinät 2., erotus 6
        9. (-10.) nipotukset 18., erotus 9 (vs); nuukahtaneet 11., erotus 2 (ps)
        11. tiipii 7., erotus 4
        12. ilmehtiä 17.,  erotus 5
        13. ponnistaja 8., erotus 5
        14. hauki 10., erotus 4
        15. astrakaani 20., erotus 5
        16. taimenet 9., erotus 7
        17. elontie 3.,  erotus 14
        18. kuriton 4., erotus 14
        19. hiiva 5., erotus 14
        20. äetsätär 19, erotus 0

        Huomion arvoista on listsni kohdat 17.-19. Sivun yläosassa olevien vihjeiden monet ratkaisusanat löytyvät spoilerilistan lopusta. Niissä varsinkin listan laatija on pyrkinyt siihen, että ratkoja saa mahdollisimman paljon ratkaisusanoja, joita hän ei yhtä ratkaisusanaa etsiessään ole hakemassa.

        Jos oikeasti pyrkii ratkomaan kovisristikkoa ja tätä listaa hyödyntää, kyse ei voi olla mistään muusta kuin oman itsekunniotuksen "myymisestä" listan laatijalle, jotta hän voisi saada nautintoa siitä, että hän saa ratkojia nöyryyttää. Kiitoksen antaminen listasta on sama kuin sanoisi: 'Kiitos, että tällä listalla minua taas kerran nöyryytit."

        Lista soveltuu jälkikäteen tarkasteluun. mutta siihen mielekkäämpi olisi järjestyksessä annetut ratkaisusanat. Lista ei palvele tässä tarkoituksessa optimaalisesti.

        Lusta ei palvele kunnolla ketään muuta kuin muutamaa tai vain yhtä ratkojaa, joka tyhkkää "sijoita sanat paikoilleen" tyyppisestä osittaisesta kovisristkon itsenäisestä ratkomista. Mutta tämäkin henkilö tietousesti hyväksyy sellaissn ihmisen antaman listan hyödyntämisen, jk ka päämääränä on saada nautinto nomen omaisesti toisten ratkojien nöyryyttämisestä.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tuossa on muutamia virheitä
        1. uudenkarhea 1., erotus 0
        2. haitaristit 16., erotus14
        3. frans 15., erotus 13
        4. ydinvehnäjauhoerä 12., erotus 8
        5. iänikuinen 6., erotus 1
        6. tilke 13., erotus 7
        7. taitetut 14.,  erotus 7
        8. litinät 2., erotus 6
        9. (-10.) nipotukset 18., erotus 9 (vs); nuukahtaneet 11., erotus 2 (ps)
        11. tiipii 7., erotus 4
        12. ilmehtiä 17.,  erotus 5
        13. ponnistaja 8., erotus 5
        14. hauki 10., erotus 4
        15. astrakaani 20., erotus 5
        16. taimenet 9., erotus 7
        17. elontie 3.,  erotus 14
        18. kuriton 4., erotus 14
        19. hiiva 5., erotus 14
        20. äetsätär 19, erotus 0

        Huomion arvoista on listsni kohdat 17.-19. Sivun yläosassa olevien vihjeiden monet ratkaisusanat löytyvät spoilerilistan lopusta. Niissä varsinkin listan laatija on pyrkinyt siihen, että ratkoja saa mahdollisimman paljon ratkaisusanoja, joita hän ei yhtä ratkaisusanaa etsiessään ole hakemassa.

        Jos oikeasti pyrkii ratkomaan kovisristikkoa ja tätä listaa hyödyntää, kyse ei voi olla mistään muusta kuin oman itsekunniotuksen "myymisestä" listan laatijalle, jotta hän voisi saada nautintoa siitä, että hän saa ratkojia nöyryyttää. Kiitoksen antaminen listasta on sama kuin sanoisi: 'Kiitos, että tällä listalla minua taas kerran nöyryytit."

        Lista soveltuu jälkikäteen tarkasteluun. mutta siihen mielekkäämpi olisi järjestyksessä annetut ratkaisusanat. Lista ei palvele tässä tarkoituksessa optimaalisesti.

        Lusta ei palvele kunnolla ketään muuta kuin muutamaa tai vain yhtä ratkojaa, joka tyhkkää "sijoita sanat paikoilleen" tyyppisestä osittaisesta kovisristkon itsenäisestä ratkomista. Mutta tämäkin henkilö tietousesti hyväksyy sellaissn ihmisen antaman listan hyödyntämisen, jk ka päämääränä on saada nautinto nomen omaisesti toisten ratkojien nöyryyttämisestä.

        Se, mitä olen halunnut viestittää on se, että täällä lopetettaisiin nöyrryyttäjän kinuaminen.

        Olen yrittänyt vihjata: "Lopeta tällainen toisten ratkojien nöyryyttäminen. Me emme halua enää tulla nöyryytetyiksi."

        Mutta nöyryyttäjää tullaan varmaan kinuamaan vuosikymmemiä - ja nöyryyttäjä saa vuosikymmeksi perverssiä nautintoa nöyryyttämisestään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jos ristikkosadismi niin tätä sivustoa viehättää, yritän välttää tätä sivustoa…”

        Taas ”yritän” eli jälleen kirjoittaa hän hevonp*skaa. Tasan viikon päästä palaan tähän ja *paljastan* kuinka monta viestiä hän on kirjoittanut tälle ristikkosadismipalstalle viikon aikana. Saatatte yllättyä 😂

        No niin. Viikon aikana Tapio on kirjoittanut tänne sadistipalstalle kirjautuneena 45 viestiä. Tämä tekee n. kuusi ja puoli viestiä päivässä. Kun lasketaan nukkuminen ja kakalla käynnit pois, hänellä on ollut asiaa tänne noin parin tunnin välein. Tuntuu melkein, että Tapio puhuu muunneltua totuutta, kun väittää vihaavansa tätä palstaa. Taitaa olla päinvastoin - Tapio rakastaa tätä palstaa ja sen rentoa keskustelua. Omilla sivuillaan kirjoittelu on niin säännösteltyä, että Tapio kirjoittelee mieluiten tänne. Täällä voi riehua mielensä mukaan.


    • Anonyymi

      Kiitos neuvoista siellä linkin takana. Ne eivät oikein auttaneet eteenpäin, mutta antoivat itseluottamusta ja selätin sotkuisen alueen. Nyt on kovis täynnä. Haasteellisia vihjeitä minulle nuo viimeiset aukijääneet.

      • Hyvä.', että selvisi.

        Kuten olen usein todennut, sovien vinkkien antaminen on haasteellista. En haluaisi auttaa liikaa. Kuten aiemminkin olen todennut, liian yleisluonteusta vinkkiä voi tarkentaa. Jos vinkki on liian heikko, voin antaa tarkennuksia. Niitä olen aina silloin tällöin joutunut antamaan Punaisen Pelikaanin rustikoiden kohdalla. On vaikea arvioida, miten paljon joku apua tarvitsee.

        Lisäsin tarkennettuja vinkkejä. Et ehkä viimeisiä muutoksia lukenut. Mutta et tarvinnutkaan. Jos logiikkoihin jäi epäsylvyyksiä, niitäkin voi kysellä. Tosin aina silloin tällöin käy niin, että ymmärrän vihjeen väärin ja minun selityksiäni pitää korjata. Selityksiini ei voi 100% luottaa. En ole mikään erehtymätön superratkoja.

        Tetvetuloa uudelleen - kerro muillekin kokemuksestasi. Opettele, miten itse voisit käyttää SPOILER-täje sivuillani.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Hyvä.', että selvisi.

        Kuten olen usein todennut, sovien vinkkien antaminen on haasteellista. En haluaisi auttaa liikaa. Kuten aiemminkin olen todennut, liian yleisluonteusta vinkkiä voi tarkentaa. Jos vinkki on liian heikko, voin antaa tarkennuksia. Niitä olen aina silloin tällöin joutunut antamaan Punaisen Pelikaanin rustikoiden kohdalla. On vaikea arvioida, miten paljon joku apua tarvitsee.

        Lisäsin tarkennettuja vinkkejä. Et ehkä viimeisiä muutoksia lukenut. Mutta et tarvinnutkaan. Jos logiikkoihin jäi epäsylvyyksiä, niitäkin voi kysellä. Tosin aina silloin tällöin käy niin, että ymmärrän vihjeen väärin ja minun selityksiäni pitää korjata. Selityksiini ei voi 100% luottaa. En ole mikään erehtymätön superratkoja.

        Tetvetuloa uudelleen - kerro muillekin kokemuksestasi. Opettele, miten itse voisit käyttää SPOILER-täje sivuillani.

        Pahoittelen, ettei tullut oikoluettua tekstiä. Anna anteeksi.


    • Sain yhden asiallisen kommentin tämän säikeen kautta ja muutaman trollikommentin. Trollikommentteja oli enemmän kuin asiallisia kommentteja.

      Trollikommenttejen laittaja oli todennäköisesti sama henkilö, joka on spämmännyt spoilauslistoja täällä ja Sanarisin foorumissa.

      Hän nöyryyttää listansa käyttäjiä. Mutta jotkut nöyryytetyt ratkojat vain kiittävät nöyryyttäjäänsä. Nöyryytetyillä ratkojilla ei tunnu olevan mitään itsekunnioitusta. Tärkeintä tuntuu olevan vain se, että saa avun keinolla millä hyvänsä, jotta ristikon saa täyteen nopeasti. Juuri se, että joku uhraa itsekunnioituksensa helpon avun vastapainoksi, en itsekunnioituksensa uhraajaa voi kunnioittaa.

      Tämä sivusto tuo itsellenikin itseinhoa. Olen halunnut kunnioittaa toisia ratkojia, mutta niitä, jotka hyväksyvät itsensä nöyryyttämisen tällä sivustolla, en pysty kunnioittamaan. Mitkään sunnuntairatkontaselitykset eikä mitkään muutkaan selitykset kelpaa, sillä ne eivät poista sitä tosiasiaa, että ratkoja hyödyntää sellaisen henkilön tarjoamaa apua, jonka päämäärä on toisten ratkojien nöyryyttäminen. Minusta spämmäyslistat ovat joiltakin ratkojilta myös vieneet itsekunnioituksen, sillä itsekunnioituksensa uhraamalla, he ovat voineet nopeuttaa ratkontaansa. Käydään katsomassa ratkaisusana ja taas mennään - tämä on itsekunnioituksen uhraamista helpon avun saamisen vuoksi.

      Tarjosin aidosti mahdollisuuden päästä pois nöyryyttäjän alaisuudesta. Sivuillani voisi kysyä jokaisesta ongelmakohdasta erikseen. Ei olisi tarve käydä nöyryyttäjän listaa lävitse, jotta voisi saada avun muutamaan hankalaan kohtaan. Koska vihjeet ja ratkaisusanat olisi yksitellen kuhunkin vihjeeseen ja oletuksena piilotettu, voisi saada avun vain niihin kohtiin, joissa apua tarvitsee.

      Jos jokainen saa avun vain ja ainoastaan niihin kohtiin, joissa apua tarvitsee, yhdenkään ratkojan ratkontaa ei pilata. Se, jolta täällä on viety itsekunnioitus, voisi pyrkiä saamaan sitä takaisin.

      Jotta keltään ei viedä itsekunnioitusta, vinkkien antaminen on haasteellista. Jotta ratkojilla säilyisi itsekunnioitus, olen pyrkinyt antamaan sellaisen vinkin, joka juuri tietylle ratkojalle auttaisi. Monesti olen epäonnistunutkin. Voisin itse IS:n kohdalla tehdä niin, että auttaisin kysytyissä vihjeissä kolmiportaisesti. Ensin yleisluonteinen vihje, sitten tarkennettu vihje ja lopuksi ratkaisusana. Kaikki samassa yhteydessä. Jokainen voisi valita, mitä tarvitsee. Muilta en tätä voisi edellyttää, mutta ratkaisusanoissa edellyttäisin kaikilta SPOILER-tägien käyttöä.

      Mutta nöyryyttäjä tulisi kyllä yrittämään kaikin tavoin pilaamaan tämän auttamistyylin. Hän hyökkäsi jo tämän säikeen ristikoita käsittelevään säikeeseen. Spämmitrollin kommentteja ei jaksaisi jatkuvasti olla poistamassa. Spämmitrolli kaiketi pyrkii siihen, että tekee toisenlaisesta auttamisesta niin ikävää, ettei sitä viitsi ylläpitää.

      Mietin, laittaisinko sivustoni vain kirjautuneille. Kirjautua saisi kertakäyttöisellä s-postiosoitteellakin. HP:llä olisi kuitenkin kirjautumiskielto. Hän on trollannut niin paljon, että antaisin hänelle pysyvän kirjoituskiellon. Pysyvää kirjoituskieltoa en uskonut tarvitsevani, mutta joskus se voisi olla tarpeen. En usko, että spoilauslistoja luova spämmitrolli ikinä parantaa tapojaan.

      Suututtaa, että hän on nöyryytyksillään pilannut hyvää harrastusta. Hän on luonut ilmapiirin, jossa IS-säikeiden ja hieman myös PuPen käsittelyistä on tullut ristikkohatrastuksen häpeäpilkku. Täällä tosin ei tunnuta osaavan hävetä, vaan kehutaan nöyryyttäjää.

    • Anonyymi

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍

      😍 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2594
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1942
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1413
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1285
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe