Saako vanhan sähköpylvään pitäää itse?

Anonyymi-ap

Pihalla on vanha, tervattu sähköpylväs, jonka paikallinen sähköyhtiö
alkoo repiä irti maasta ja viedä pois, mutta saako sen pitää?
Ja mitä tapahtuu itse sähköjohdolle? Viekö sähkö yhtiö senkin senkin pois?

14

519

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se yhtiö ainakin sähköt vie pois.
      Sähkö on vaarallista eikä sitä pidä jättää kenenkään pihalle kuljeksimaan.

    • Anonyymi

      Voit joutua siitä jotain maksamaan, yleinen käytäntö kyllä on että eivät myy kuin niille joilla y-tunnus esittää.

      • Anonyymi

        Saako koukut ja varoituskyltit pitää itse? Tässä tolpassa on myös sulaketaulu, sen varmaan
        saa pitää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako koukut ja varoituskyltit pitää itse? Tässä tolpassa on myös sulaketaulu, sen varmaan
        saa pitää.

        No niitä koukkuja tai kylttejä ei kukaan kaipaa ja perään kysele.
        Sulaketaulu tuskin on verkkoyhtiön vaan sinun?


      • Anonyymi

        Maaseudulla kaikilla taloilla on luonnostaan Y-tunnus.


    • Anonyymi

      Kyselyikäiselle aloittajalle tiedoksi ettei Suomi 24:llä ei ole valtuuksia sähköyhtiöiden omaisuutta luvata yleiseen jakoon !!
      Mitähän seuraavaksi ?

    • Anonyymi

      Taitaa olla tervaa vahvempaa ainetta käytetty kyllästyksessä, kreosiittia pitää sisällään mikä on omiaan aiheuttamaan syöpää ja tuhoamaan vesieliöitä, siksi niitä ei anneta siviilihenkilöille. Tosin tästä on lipsuttu monessa verkkoyhtiössä...

    • Anonyymi

      Ajattelin saunapuut tehdä

      • Anonyymi

        Minä v 1964 kesällä Sommarön vartiotuvalla esimiehen käskystä maalasin pihasaunan seinät kreosootilla sisältä ja ulkoa. Lauteita en maalannut. Hyvät hajut ainakin tuli ja hengissä olen, tänään uusin ajokortinkin!


    • Meillä päin ainaki antaa iloiten pitää pylväät, jos joku kysyy. Eivät joudu itse niitä roudaan ongelmajätteeseen. Vanhat pylväät on täynnä kyyvitosta yms. kovia kyllästysaineita. En ole itse pyytänyt, mutta tiedän parikin ketä sai pitää ja lisäksi saivat vanhaa alumiinilankaa. Mitä ikinä niillä tekevätkään.

    • Anonyymi

      Sähköpylvään kyllästysaine on syöpääaiheuttavaa kreosiittia ja nykyisin pylväitä ei saa antaa kuluttajille vaan ne ovat ongelmajätettä.
      Kaapeli taas on rahan arvoista romumetallia ja se on sähköyhtiön omaisuutta.

      • Anonyymi

        Ei antamistakaan kuten myymistäkään missään kielletty ole, kyse on vaan siitä kelle lain mukaan saa antaa tai myydä -tuolla y-tunnuksen vaatimisella sitä on kontrolloitu.


    • Anonyymi

      Senkin saat ainakin pitää, sähköyhtiö tuskin asiakkaan senkkiä vie, tai muitakaan huonekaluja.

    • Anonyymi

      Kuuluu maanomistajalle tuo vanha pylväs, voi myös työntää teennäisten ja lainvastaisten sähkönhinnankorotusten takia kyseisen yhtiön TJ:N hivakkaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3116
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2846
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2228
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      22
      1782
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1484
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      80
      1320
    Aihe