Miksi tulla lääkäriin Espanjasta Suomeen?

Anonyymi-ap

Tietääkseni lääkärit ovat korkeatasoisia Espanjassa. Miksi siis tulla tutkimuksiin Suomeen?
Jokin aika sitten luin henkilöstä joka artikkelin mukaan ymmärtääkseni asuu vakituisesti Espanjassa. Nyt sitten oli artikkeli josta ilmeni hänen olleen tutkimuksissa Suomessa. Vaikuttaa oudolta.
Iltapäivälehtienkin mukaan asiat paremmin Espanjassa. Lääkäriin pääsee heti. Ja lääkkeetkin kaiketi ilmaisia, tosin suomalaisten kohdalla suomalainen Suomessa asuva veronmaksaja maksaa ne. Eikä pidä unohtaa, että laadukkaan viinipullon saa 8:lla eurolla. Tämä on tärkeä muistutus.

15

265

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmaan siksi, ettei osaa epsanjaksi sanoa kyrvånsyylå!

    • Anonyymi

      Se on usein kielikysymys. Espanjalaisessa sairaalassa puhutaan Espanjaa suomen sijasta. Luottamuskysymys myös, tietenkin.

    • Anonyymi

      Kyllä lääkärit puhuvar englantia Espanjassa. Myös ranskaa.

      • Anonyymi

        Vaan kun nämä Aurinkorannikon matut ei puhu kuin Suomea!


      • Anonyymi

        Espanjalaisten lääkärien äidinkieli on Espanja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Espanjalaisten lääkärien äidinkieli on Espanja.

        Se tarkoitti suomalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tarkoitti suomalaisia.

        Just.


    • Anonyymi

      Tietääksesi ja ymmärtääksesi, toivottavasti tämä on sinun ensimmäinen ja viimeinen kertasi.

      • Anonyymi

        ???


    • Anonyymi

      Tämä aihe on saanut paljon keskustelua aikaan eri foorumeilla. Usein puhutaan siitä että miksi tulla tai muuttaa Suomesta Espanjaan jos haluaa käydä sairaalassa Suomessa. Miksi siis muuttaa maahan jossa et luota niin perusasiaan kuin terveydenhoitoon. Aloituksessa on varmasti hiukan provokaatiota taas yhden suomalaisia yhteen törmäyttävän kirjoituksen aikaan saamiseksi. Jokaisella harrastuksensa. Jaa kansalaisia ja hallitse.

      Espanjan terveydenhuollosta pitäisi pystyä keskustelemaan vertaamatta sitä välttämättä Suomen terveydenhuoltoon. Kumpikin ovat omia itsenäisiä terveydenhuoltosysteemeitä omissa itsenäisissä maissa.

      • Anonyymi

        Kummassakin on omat hyvät ja omat huonot puolensa.


    • Anonyymi

      Itse en ole Espanjassa asunut, käynyt kerran viikon lomalla.
      Reissuhommissa kun olin, asuin sen vuoksi ulkomailla. Huolehdin siitä, että minulla oli vakuutukset jos jotain sattuu. Suomella on monen maan kanssa sopimukset hoidoista. Sain tarvittaessa Kelasta todistuksen, että olen Suomessa vakuutettu. Muistan kun menin Kanadassa " paikalliseen Kelaan" todistuksen kanssa. Virkailija katsoi ja todistukseni ja sanoi sen olevan arvokas. Lisäksi arvosti todistusta sen vuoksi, että se oli ranskankielinen. Oltiinhan Qubecin provinssissa. Jos olisi jotain tapahtunut, olisin luottanut sikäläiseen terveydenhoitoon.
      Espanjaan ja muualle menijät.: vakuutukset kuntoon.

    • Anonyymi

      Kylläpä siinä on ihmettelemistä kun yksi ihminen käy Suomessa lääkärissä.
      Vaikuttaa oudolta.

      Käynnin syynä voivat olla mm kielitaidottomuus tai pitkäaikainen hoitosuhde.

      • Anonyymi

        Hänellä on varmasti myös varaa siihen!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe