Sähköpyörä suosituksia?

Anonyymi-ap

Osaisiko joku suositella hyvää sähkö polkupyörää? Olen kaivellut netin syövereitä monta päivää, enkä tule asiassa yhtään viisaammaksi. Joka testissä ja uutisessa FitNordin pyörät ovat parasta mitä rahalla saa, mutta keskustelu palstoille eksyessä ihmiset eivät tunnu olevan samaa mieltä.

Toiveissani olisi siis sähköpyörä jolla kulkisi päivittäiset työmatkat, satunnaiset kauppa reissut ja vapaa ajan huviajelutkin vuoden ympäri. Työmatka on n.8km suuntaansa, lähinnä asfaltti tietä mutta matkalle mahtuu monta pitkää loivaa ylämäkeä. Paikkakunnallani löytyy hyvin vaihtelevaa maastoa ja olisi kiva päästä myös jonkun verran helpohkoon maastoon ajelemaan, ja tosiaan hieman leveämpää rengasta varmaan tarvisi olla jotta talven lumiset ja liukkaat tiet kulkisi suhteellisen hyvin.

Eli melko varma olen siitä että jonkin sorrtin maastopyörä varmasti olisi se oikea valinta, mutta miltä merkiltä sitä kannattaisi lähteä etsimään?

71

2448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Fitnord on ykkönen

    • Anonyymi

      Fitnord on nummero 11111999990

    • Anonyymi

      Ehkä sähköläski, eli nykysuomeksi fatbike, voisi sopia sinun käyttötarpeisiisi. Leveät paksut renkaat toimivat hyvin talven vaihtelevissa ja usein haastavissa ajo-olosuhteissa. Läskipyöriin saa nykyään myös nastarenkaita. Tarakalla varustettuna voit laittaa siihen isot sivulaukut joissa kulkevat monenlaiset tavarat selkää ja takamusta säästäen.
      Toimintasäde in toki hieman huonompi kapeampirenkaiseen pyörään verrattuna mutta voihan pyörään vaihtaa sulan kelin ajaksi jonkin verran kapoisemmat renkaat vanteineen jos budjetti sallii.
      Firnordin laadusta ei omakohtaista kokemusta mutta jos olisin nyt itse hankkimassa sähköpyörää niin en ainakaan Firnordia lukemani negatiivisen palautteen vuoksi. Valitsisin mieluummin jonkin tunnetun ja asemansa vakiinnuttaneen valmistajan fillarin Bosch voimanlähteellä varustettuna.

    • Anonyymi

      Kierrä Fitnord kaukaa, halvalla tehtyä ja nykyään kallista. Canyonille itseltä iso plussa, välilliset kulut pienempiä joten hintalaatusuhde hyvä.

      Aika monessa paikassa pääsee niitä testaamaankin jos pelottaa "sokkona" tilata.

    • Anonyymi

      Fitnord vaikuttaa aloittajan tarpeisiin sopivimmalta, se on pyörien pyörä ja sen ajaja miesten mies. Onhan kysymyksessä sentään oikein hyvä pyörä, ihan kertakaikkiaan. Ei voi kuin suositella. Pyörä jos ajajakin keräävät ihailevia katseita niin jalankulkijoilta kuin autoilijoiltakin, ja etenkin kauniimman sukupuolen edustajilta voi hymykin irrota, kenties silmäniskun kera. Tyylikäs kokonaisuus näyttää hyvältä parkissa ja liikenteessä, eivätkä vauhdin hurman iskiessä vaihteet kesken lopu! Varmatoimiset jarrut pysäyttävät ripeimmänkin menon luotettavasti kevyellä painalluksella, melkein ajatuksen voimalla. Säässä kuin säässä pyörä rullaa tasaisesti, kun välillä muistaa vähäsen polkea. Ja sitten vain matkaan, kyllä kelpaa ajella.

      • Anonyymi

        Sä oot nii sekaisin... veikkaan ettö sama huru-ukko joka sepustaa lihasheikkouksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä oot nii sekaisin... veikkaan ettö sama huru-ukko joka sepustaa lihasheikkouksista.

        Sekaisin on se, joka harkitsee sähköpyörän hankkimista. Vielä pahemmin sekaisin on, jos sellaiseen on jo hairahtunut.


    • Etujousitettu maastopyörä olisi tuohon kuvailemaasi trapeeseen varmasti se paras vaihtoehto, talveksi hankkii siihen sitten mahdollisesti hyvät nastarenkaat jos ajoympäristö niitä vaatii.

      Minkälainen budjetti olisi käytössä? Käytönnässä asiallinen etujousitettu maastopyörä "merkkivalmistajan" (Shimano, Bosch, Yamaha, Brose yms.) sähkötekniikalla tulee kustantamaan 2000-3000€:n verran.

      Esimerkisi Cuben reaction hybrid mallistosta löytyy tarpeeseen sopivia pyöriä:
      https://www.cube.eu/de-en/e-bikes/mountainbike/hardtail/reaction-hybrid

      Sähköläskin itse unohtaisin, omasta mielestäni se on enemmän "eikoispyörä", kuin "yleispyörä", itselläni sähköläski lähinnä vain talvikäytössä.

      Ja joo, unohda FitNord yms. viritykset,

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, 29" jäykkäperäinen sähkömaasturi kattaa oikeastaan kaikki tarpeet aina 80-100km matkoihin. Kestää kuormaa, matkaa ja maastoakin (kerran kokeilee nii eroon ei pääse).

        Ehdotin tuossa ylempänä Canyonia, ihan kokemusteni vuoksi mutta Cube about samaa sarjaa kuin vaikkapa pyörä joka minullakin Canyon Grand canyon ON:9.
        Itse vedän ko. pyörällä lapsia kärryssä, hoidan kauppareissuja, työmatkoja ja maastoajot - kaikkia näitä kesän ja talven ympäri (talvella toki nastat kelin vaatiessa)

        Vaihteistoksi tosin ottaisin jälkikäteen 10-vaihteisen ihan kustannusten takia.


      • Anonyymi

        Ei tässä nyt minnekään poluille aloittaja kertonut menevänsä. Ei kannata mitään etujousitettua maastopyörää hankkia, vaan perus kaupunkifillari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tässä nyt minnekään poluille aloittaja kertonut menevänsä. Ei kannata mitään etujousitettua maastopyörää hankkia, vaan perus kaupunkifillari.

        Aloittaja kertoi aloituksessaan seuraavaa:

        "Työmatka on n.8km suuntaansa, lähinnä asfaltti tietä mutta matkalle mahtuu monta pitkää loivaa ylämäkeä. Paikkakunnallani löytyy hyvin vaihtelevaa maastoa ja olisi kiva päästä myös jonkun verran helpohkoon maastoon ajelemaan,"

        Kyllä siinä aloituksessa selkeästi puhuttiin että olisi kiva päästä myös jonkun verran helpohkoon maastoon ajamaan, itse tulkitsen tuon juurikin ajoksi metsäpoluilla yms. ja niihin tuo etujousitettu maastopyörä on erittäin sopiva ajokki.

        Ja jos/kun käytön painopiste enemmän kuitenkin työmatkassa yms. niin rengastuksena joku suht pieninappulainen XC-rengastus isojen nappulakumien sijaan.


      • Anonyymi

        Itselleni hankin käytetyn 29" renkailla olevan Yosemite-maasturin nettihaukuista välittämättä. Kaikki on toiminut moitteitta 2000 km:n ajon aikana ja halpa hinta(käytettynä 200 km ajettuna 750 euroa ei ole minua ainakaan haitannut. Pieni akku oikeastaan ainut pieni miinus, mutta kai senkin voinee päivittää isompaan, kun vaihto tulee ajankohtaiseksi. Varsinaiseen rankkaan maastokäyttöön manuaali ei tätä suosittele, mutta ajelen etupäässä asfaltilla.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Aloittaja kertoi aloituksessaan seuraavaa:

        "Työmatka on n.8km suuntaansa, lähinnä asfaltti tietä mutta matkalle mahtuu monta pitkää loivaa ylämäkeä. Paikkakunnallani löytyy hyvin vaihtelevaa maastoa ja olisi kiva päästä myös jonkun verran helpohkoon maastoon ajelemaan,"

        Kyllä siinä aloituksessa selkeästi puhuttiin että olisi kiva päästä myös jonkun verran helpohkoon maastoon ajamaan, itse tulkitsen tuon juurikin ajoksi metsäpoluilla yms. ja niihin tuo etujousitettu maastopyörä on erittäin sopiva ajokki.

        Ja jos/kun käytön painopiste enemmän kuitenkin työmatkassa yms. niin rengastuksena joku suht pieninappulainen XC-rengastus isojen nappulakumien sijaan.

        Ei sitä soratielle mitään etujoustomaasturia tarvitse. Ihan citybikellä hoituu ajot. Maastossa ajelu on turhaa eikä sinne kannata pyörän kanssa tehdä kompromisseja. Taisit luoda ketjun itse jotta pääset etujoustomaasturia mainostamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä soratielle mitään etujoustomaasturia tarvitse. Ihan citybikellä hoituu ajot. Maastossa ajelu on turhaa eikä sinne kannata pyörän kanssa tehdä kompromisseja. Taisit luoda ketjun itse jotta pääset etujoustomaasturia mainostamaan.

        Meillä näyttää olevan hieman eri käsitys siitä mitä aloittaja on tarkoittanut aloituksessaan, hän varmastikkin tarkentaa vielä aloitustaan jos katsoo tarpeelliseksi.

        Ei minun tarvitse aloittaa ketjuja ”jonain muuna” kuin itsenäni rekisteröidyllä nimimerkilläni, voin ihan hyvin aloittaa mieleiseni ketjun jos näen sille tarvetta, eli ei ole minun aloittama tämä keskustelu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä soratielle mitään etujoustomaasturia tarvitse. Ihan citybikellä hoituu ajot. Maastossa ajelu on turhaa eikä sinne kannata pyörän kanssa tehdä kompromisseja. Taisit luoda ketjun itse jotta pääset etujoustomaasturia mainostamaan.

        Aloittaja tässä nyt vastailee, eli olen tutkinut paljon mitä kannattaa ottaa huomioon talvipyöräilyssä ja olen ymmärtänyt että leveämmät renkaat ovat paremmat ja turvallisemmat liukkaalla, märällä ja lumisella tiellä. Tästä syystä en koe että tuo kaupunkifillari olisi se paras vaihtoehto.
        Tarkoituksenani on ajella myös hieman pitempää matkaa, kuten parinkymmenen kilsan mökkireissu johon en myöskään usko kaupunkifillarin soveltuvan.


    • Anonyymi

      Otan kepillä

      • Anonyymi

        Mitäpä tarkoitat, jos ei ole selkeää asiaa niin voisitko painua uittuun höpöttämästä.


    • Anonyymi

      Muutamia laadukkaita ja tunnettuja fillarivalmistajia joilla valikoimissaan polkupyöriä laajalla hintahaitarilla sekä käyttötarkoituksella: Canyon, Trek, Cube, Whyte (huom. eri valmistaja kuin halpamerkki White), Kona, Cannondale, Ghost, Orbea.

    • Anonyymi

      Muista myös jotta 9-vaihteisessa pyörässä takapakka ja ketju kannattaa vaihtaa joka 3000- 4000 km kohdalla ja 11-12 vaihteisessa ketju 1000 km kohdalla tai ajaa ketju loppuun ja vaihtaa pakka ja ketju. Pienempi takapakka ja ketju maksaa huollossa 50-70 egee, isompi takapakka pelkästään 90-260 egee ja ketju 30-70 egee.

      • Ajaa ns. "kolmen ketjun systeemillä", eli kierrättää kolmea ketjua vaihtaen niitä tapauskohtaisesti 200-500km. välein, niin takapakka kestää aika hyvin kolmien ketjujen eliniän, koska takapakka alkaa kulumaan isommassa määrin vasta siinä vaiheessa kun ketjujen vänymä on jossain 0,5-0,75%:n välillä.

        Tästä ketjujen kierrätyksestä tehty paljon juttuja, pidemmän päälle siinä säästää ihan hyvin.
        Ja nykyään kun lähes kaikissa ketjuissa käytettään ketjulukkoja, niin ketjujen vaihtoon ei mene montaakaan minuuttia.
        Ja tämä ketjujen vaihto on myös hyvä vaihe puhdistaa ja öljytä poisotettu ketju hyvin odottamaan taas asennusvuoroansa.


      • Anonyymi

        Ketjun kuluma riippuu käyttövoimasta. Sähkökäyttöinen kuluttaa tuplasti ketjua. Itselläni on 11-vaihteinen luomu ja halvempikin ketju venyy yli rajojensa noin 1500-kilometrin kohdilla. Noin satasen ketju kestää 6000-kilometriä ja takakasetti noin 14000 kilometriä.


    • Anonyymi

      Ihmetyttää taas kertaalleen nämä kommentit. Joo, varmaan voi maksaa sen 7k jostain hispteri pyörästä. Mutta mulle ainakin varsin riittävän hintainen oli juurikin fitnordin rumble 500. Nyt reilu vuosi kulutettu teitä ja kenttinkiä ja mitään ei ole mennyt paskaksi. Noh, mulla onki varmaan tosi huono pyörä sitten.

      • Fitnord Rumble 500:n listahinta kuntokaupassa on 2999€ ja silloin varustettu jäykällä keulalla.
        Pyörässä on hyvää isohko (720wh) akkukapasiteetti, sitten muuta hyvää pyörässä on, niin mitäköhän siinä olisi, ei itselle heti tule mieleen.
        Tuohon 2999€ hintaan mahtuu myös iso kasa ihan oikeasti hyviä ja laadukkaita etujousitettuja maastopyöriä merkkivalmistajalta, joten miksi ostaisi Fitnordin, noh jokainen tekee itse ratkaisunsa.


    • Anonyymi

      Näköjään tuossa suositellussa Canyonin mallissa vakiona ABS jarrut.

      • Tuo suositeltu Grand Canyon: ON 9 on Canyonin jäykkäperien "lippulaiva" eli se hinnat päättyen malli mihin ladattu sitä viimeisintä/parasta(suhteellinen käsite) tekniikkaa (Magura/Bosch ABS jarrut, Fox 34 keula, Shimanon XT 12 vaihteisto, Dropperi yms.) ja hintaakin pyörälle kertyy noin 4500€:n luokkaa.
        Mutta kyseisen mallisarjan hinnat alkaen mallit lähtevät sieltä 2500€:n tietämiltä ja silläkin hintaa saa ihan hyvin pyörän.


      • Anonyymi

        Voisi olla ihan hyvä Suomen talviolosuhteissa tuo lukkiutumaton jarrusysteemi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisi olla ihan hyvä Suomen talviolosuhteissa tuo lukkiutumaton jarrusysteemi.

        Kyllähän nyt normityypeillä on sen verran tatsia sormissa ettei kalliita abs-jarruja polkupyöräluokan kulkineeseen tarvita, eri asia tietysti jos on liikaa täpäkkää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nyt normityypeillä on sen verran tatsia sormissa ettei kalliita abs-jarruja polkupyöräluokan kulkineeseen tarvita, eri asia tietysti jos on liikaa täpäkkää...

        Herkkää sormilla pumppaamista niin eiköhän ne absit ole siinä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän nyt normityypeillä on sen verran tatsia sormissa ettei kalliita abs-jarruja polkupyöräluokan kulkineeseen tarvita, eri asia tietysti jos on liikaa täpäkkää...

        Itseäni ainakin kiinnostaisi päästä testaamaan tuollaista ABS järjestelmällä olevaa pyörää, kuullut hieman kaksijakoista kommenttia asiasta. Toiset ovat tykänneet ja toiset eivät.
        Nopeasti arrvioisin että järjestelmän lisähinta liikkuu jossain 400€ paikkeilla tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Itseäni ainakin kiinnostaisi päästä testaamaan tuollaista ABS järjestelmällä olevaa pyörää, kuullut hieman kaksijakoista kommenttia asiasta. Toiset ovat tykänneet ja toiset eivät.
        Nopeasti arrvioisin että järjestelmän lisähinta liikkuu jossain 400€ paikkeilla tällä hetkellä.

        Youtube testaajat testailleet ja ABS jarru näyttäisi olevan kyllä ihan toimiva systeemi sorateillä, eturengas ei lukkiudu sorapinnalla ja pyörän jarrutusmatka lyhenee nopeudesta riippuen jonkin verran normaaliin jarruun verrattuna. Mitä syvemmälle tiukempaan pakkautuneeseen maaperään rengas jarrutustilanteessa uppoaa niin sitä enemmän jarrujärjestelmä antaa jarrutustehoa.
        Liukas juurakko, märkä sammaleinen kallio tai maassa olevat märät puunlehdet varmaan kryptoniittia ABS jarrullekin.


    • Anonyymi

      Pyörän integroidulla akulla näyttävät fiineiltä. Mutta itse jättäisin ostamatta. Erillisen akun voi tuoda sisälle ja on myös mahdollista ajaa talvella. Vaikka jättäisi pyörän telakalle talveksi, niin akkua on syytä säilyttää lämpimässä, siis pyörä, jossa on integroitu akku, pitää säilyttää joten kuten lämpimässä paikassa.

      • Isoin osa pyöristä on irroitettavalla akulla (mm. tuo ketjussa mainittu Grand canyon), ovat vain piilossa vinoputken sisässä jossa suojaluukku/kansi jonka saa kädenkäänteessä auki ja akun otettua pois.
        Jompikumpi, joko suojakansi taikka akku ovat lukon takana ettei akkua saa pois kuka tahansa.
        Akun poisottoon/paikoilleen laittoon menee aikaa luokkaa 1min.


    • Anonyymi

      Kiitos kaikista vastauksista! Itse nyt tällä hetkellä olen kallistumassa tuon canyonin tai cupen puoleen, mutta osaisiko joku vielä sanoa että uskaltaako tuolta bikester sivustolta tilata vai pitäisikö suosia esim cuben kohdalla ihan heidän omia sivujaan?

      • Anonyymi

        Kyllä uskaltaa. Ainakin omalla kohdallani takuuasiatkin ovat hoituneet tyydyttävästi. Tosin en ole ostanut sähköpyöriä. Huomioi että nykyään toimituskulut ovat melko kalliinpuoleiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä uskaltaa. Ainakin omalla kohdallani takuuasiatkin ovat hoituneet tyydyttävästi. Tosin en ole ostanut sähköpyöriä. Huomioi että nykyään toimituskulut ovat melko kalliinpuoleiset.

        Sitten vielä tarvitset joitain työkaluja koska polkupyörä toimitetaan osittain purettuna laatikossa.


      • Cube myy tuotteensä jälleenmyyjien kautta, Canyon taas tuolta heidän oman verkkokaupan kautta.
        Bikester, Bike24, Bike-Discount ainakin luotettavia ostopaikkoja netissä.
        Bike-Discountin osalta kannattaa katsastaa vielä heidän oma "inhouse" merkkinsä, Radon josta heillä välillä hyviäkin tarjouksia.


      • Anonyymi

        Yosemiteja voi käydä Biltemassa koeajamassa, niin ei tarvitse sikaa säkissä ostaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yosemiteja voi käydä Biltemassa koeajamassa, niin ei tarvitse sikaa säkissä ostaa.

        Noista Bilteman Yosemiteistä tuo heidän "Sähköpyörä 27,5 10-vaihteinen" on ihan kohtuu ok. peruskomponenteistä (mm. shimanon sähköosat) kasattu, ja tuota samaa pyörää myynnissä parilla muullakin brändillä, jos Bilteman pyöristä jonkun valitsee niin sitten tuon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yosemiteja voi käydä Biltemassa koeajamassa, niin ei tarvitse sikaa säkissä ostaa.

        Mites noissa Yosemiteissä varaosien saanti vanhempiin sähköfillarimalleihin, eli onko akkuja ja moottoreita, näyttöjä, jarruantureita yms. vielä tarjolla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sitten vielä tarvitset joitain työkaluja koska polkupyörä toimitetaan osittain purettuna laatikossa.

        Riippuu hieman valmistajasta.
        Yleensä vaatii tyyliin eturenkaan asennuksen ja ohjaustangon kääntämisen/asentamisen.


    • Anonyymi

      Fitnordilla polkevat miehistä parhaat.

      • Anonyymi

        Tässä fitnordin ylistelyssä on jo hieman kaupallinen maku, (tuli vain mieleen).


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä fitnordin ylistelyssä on jo hieman kaupallinen maku, (tuli vain mieleen).

        Käytönnössä kaikki "mediassa" olleet jutut Fitnordista on otsikon "kaupallinen yhteistyö" alla, eli toimitukselliseen muotoon puettuja mainoksia. Ei kyseisistö pyöristä muuten kauheasti positiivisi juttuja ole.
        Heillä on linja kasata pyörät halvahkoista komponenteistä ja käyttää budjettia ennemmin markkinoinnin suuntaan.

        Mutta tämä ei ole Fitnord ketju, joten ei kyseisestä pyörästä sen enempää.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Käytönnössä kaikki "mediassa" olleet jutut Fitnordista on otsikon "kaupallinen yhteistyö" alla, eli toimitukselliseen muotoon puettuja mainoksia. Ei kyseisistö pyöristä muuten kauheasti positiivisi juttuja ole.
        Heillä on linja kasata pyörät halvahkoista komponenteistä ja käyttää budjettia ennemmin markkinoinnin suuntaan.

        Mutta tämä ei ole Fitnord ketju, joten ei kyseisestä pyörästä sen enempää.

        Minäpä en kehu niin oivallista kulkinetta rahasta.


    • Anonyymi

      Voltilla

      • Anonyymi

        Mitäpä voltilla?,,???


    • Anonyymi

      Käpprysarvilla?,??

      • Anonyymi

        Ei sovi sähköpyörään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sovi sähköpyörään.

        Miksi ei sopisi sähköpyörään pukinsarviohjaustanko, onhan muutamia malleja markkinoilla, mutta aloittaja taisi haluta ajaa myös maastossa, ehkä jokin gravel-tyyppinen voisi sopia. Kilpasarvilla kuitenkin huomattavasti pienempi ilmanvastus vrt. tavalliseen leveään maastotankoon.


    • Anonyymi

      Sähköpyörän voi myös itse koota. Jos ostaa hyvän ja mieluisan käytetyn ja asentaa pyörään sähköistyssarjan ja akun, niin pyörän voi saada alle parin tonnin. Sähköistyksen voi tehdä joko helpoimman kautta eli käyttää sähköistyssarjaa tai vaikeimman kautta eli koota pyörä itse pinna pinnalta.

    • Anonyymi

      Liity Halavatun Pappoihin ja hanki Tuntsa, siinä on polkimetkin.

    • Anonyymi

      Maastopyörä on hyvä jos ajaa poluilla. Hiekkatiellä ja talvella leveärenkainen kaupunkipyörä on hyvä. Talvella ainakin eteen nastarengas. Minulla on sähköpyörässä hihnaveto. Voin suositella. Ei tarvitse tehdä yhtään mitään huoltoa.

    • Anonyymi

      Ap puhui parhaasta mitä rahalla saa. Näillä kriteereillä HNF Nicolai olisi hyvä. Jos pitää toimia myös poluilla niin ei ole hyvä.

      • Anonyymi

        Vaan eipä ole Fitnordin voittanutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan eipä ole Fitnordin voittanutta!

        Mitä se on voittanut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan eipä ole Fitnordin voittanutta!

        Fitnord on ainoa sähköpyörä joka ei aiheuta lihasheikkoutta!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Sähköpyörät on markkinamiesten rahan keräystä hunajaiseen hintaan.
        Terve ihminen ei sähköpyörää tarvitse ja harjoittelemalla lihakset-/ terveys vahvistuu.
        Tavallinen polkupyörä toimii kaikissa olosuhteissa, eikä vaadi satojen eurojen vuosihuoltoja Takuun umpeutuessa. Useiden sähköpyörien "vakioakut" on heikkoja ja uusiminen tehokkaampaan maksaa maltaita. Monissa malleissa akusto on rungon sisällä ja vaihtaminen työläämpää keskiön irroituksella. Runkoakkuiset mallit pitää roudata lataukseen sisälle, koko polkupyörä hissittömän talon 3 krs:)
        Taloyhtiöissä ei saa ladata akkuja pyörävarastoissa "taloyhtiön" sähköllä ja palovaaralla!
        Oma sähköpyörä lähti seuraavalle polkijalle, tilalle perinteinen maantiepyörä 8 kg painoinen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpyörät on markkinamiesten rahan keräystä hunajaiseen hintaan.
        Terve ihminen ei sähköpyörää tarvitse ja harjoittelemalla lihakset-/ terveys vahvistuu.
        Tavallinen polkupyörä toimii kaikissa olosuhteissa, eikä vaadi satojen eurojen vuosihuoltoja Takuun umpeutuessa. Useiden sähköpyörien "vakioakut" on heikkoja ja uusiminen tehokkaampaan maksaa maltaita. Monissa malleissa akusto on rungon sisällä ja vaihtaminen työläämpää keskiön irroituksella. Runkoakkuiset mallit pitää roudata lataukseen sisälle, koko polkupyörä hissittömän talon 3 krs:)
        Taloyhtiöissä ei saa ladata akkuja pyörävarastoissa "taloyhtiön" sähköllä ja palovaaralla!
        Oma sähköpyörä lähti seuraavalle polkijalle, tilalle perinteinen maantiepyörä 8 kg painoinen!

        Tämä on miehen puhetta!


    • Anonyymi

      Yosemite tai fitnord,eikai muita oikein olekkaan

      • Anonyymi

        No, tuossahan se tuli!


    • Anonyymi

      Josemite taitaa olla halvin. Kupe on merkkinä paras. Vitnord ei ole mulle tuttu. Voihan tavallisen pyörän sähköistää kitti sarjalla, maksaa noin 700 eyroa.

      Sellanen muistaakseni on halpa kittisarja kun sen tilaa saksasta, keskiöön tuleva moottori on Pafang.

      Yupiter taitaa olla joku halpimerkki, samoin Jinsera.

      Krescent on taas se parempi merkki.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei ikinä Bilteman pyörää tai Fitnordia‼️.
      Tuntuti luotettavin keskihintaisista‼️

    • Anonyymi

      Siis Tunturi luotettavin keskihintaisista‼️

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei kannata ostaa lihasheikkopyörää,lihakset surkastuu ja iskee riisitauti.tavallinen on paras

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Jopo toimii hyvin maastossa,kaupungissa ja asfaltilla ,koko Suomi polkee pyörä

      • Anonyymi

        Juhannuksena koko Suomi polkee


        Toisiaan, kaatokännissä kaatosateessa,

        Sukupuolineutraalistiko ?

        Itikoille riittää ruokaa, tuleeko niistäkin kohta romutransuja ja Nikoja ?


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe