Ensikertalainen Keniaan

Anonyymi-ap

Hei, olen lokakuun lopussa matkustamassa Nairobiin 10 päiväksi.
Olen yrittänyt googletella, mutta en ole löytänyt apua seuraaviin mieltä
askarruttaviin kysymyksiin:

* toimiiko Suomen SIM Keniassa?

* mitkä ovet Kenian maahantulosäädökset, saako sinne viedä elintarvikkeita?

Arvostan asiallisia vastauksia :).

7

398

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hei

      Nairobissa olleena en veisi sinne elintarvikkeita, välttämättömät lääkkeet kylläkin mukaan. Aurinkorasvaa kovilla kertoimilla on hyvä olla mukana, aurinko paistaa suoraan ylhäältä, hellehattu tms ja kevyt puuvillainen paita.
      Maahantulossa en ole huomannut mitään erikoista, ilman viisumia muistaakseni passilla 3 kk. Muovi kelpaa, mutta hyvä olla hätävarana matkashekkejä.
      Nairobi on päivällä melko turvallinen, yöllä ei välttämättä. Hotelli keskustasta, liikkuminen taksilla. Englanninkielellä pärjää.
      Kannattaa myös käydä rannikolla, jos jää aikaa.
      Lisää ulkoministeriön matkustusohjeista.

      Hauskaa matkaa.

      • Anonyymi

        Hei, kiitos paljon avartavasta ja hyvästä vastauksesta!
        Niin, mitenhän sen suomalaisen SIMin kanssa, toimiiko Keniassa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hei, kiitos paljon avartavasta ja hyvästä vastauksesta!
        Niin, mitenhän sen suomalaisen SIMin kanssa, toimiiko Keniassa?

        Moi

        SIM-kortista en tiedä, mutta Nairobista saat varmasti prepaid-kortteja. Uskoisin suomalaisen SIMin toimivan siellä.
        BTW, muista malariapillerit. Nairobissa sitä on, oikea merkki tiedetään lekurilla, ja aloitus hyvissä ajoin ennen lähtöä. Itse olen käyttänyt englantilaista giniä kohtuullisessa määrin malarialääkkeenä, samat ainesosat (+alkoholi).

        Jos vielä jotain, kysy ihmeessä. Mutta kyllä siellä hyvin pärjää arkijärjellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi

        SIM-kortista en tiedä, mutta Nairobista saat varmasti prepaid-kortteja. Uskoisin suomalaisen SIMin toimivan siellä.
        BTW, muista malariapillerit. Nairobissa sitä on, oikea merkki tiedetään lekurilla, ja aloitus hyvissä ajoin ennen lähtöä. Itse olen käyttänyt englantilaista giniä kohtuullisessa määrin malarialääkkeenä, samat ainesosat ( alkoholi).

        Jos vielä jotain, kysy ihmeessä. Mutta kyllä siellä hyvin pärjää arkijärjellä.

        Jatkona, pääosin kaikki kenialaiset ovat mukavia ja hyviä ihmisiä, eikä minulla ole ikinä ollut mitään ongelmaa siellä. Kaikki toimii, osa jopa paremmin kuin Suomessa.

        Lycka till.

        Kun tulet kotiin, laittaisitko palautetta tähän ketjuun. Jos tätä vielä seuraan, ehkä en ole Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jatkona, pääosin kaikki kenialaiset ovat mukavia ja hyviä ihmisiä, eikä minulla ole ikinä ollut mitään ongelmaa siellä. Kaikki toimii, osa jopa paremmin kuin Suomessa.

        Lycka till.

        Kun tulet kotiin, laittaisitko palautetta tähän ketjuun. Jos tätä vielä seuraan, ehkä en ole Suomessa.

        Kiitos jälleen kommenteistasi, arvostan!

        Malarialääkkeistä olen lukenut kaikenlaista, osalla mennyt matka piloille juuri kovan kuurin takia. Pitäisiköhän minunkin turvautua spiritus fortukseen :).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos jälleen kommenteistasi, arvostan!

        Malarialääkkeistä olen lukenut kaikenlaista, osalla mennyt matka piloille juuri kovan kuurin takia. Pitäisiköhän minunkin turvautua spiritus fortukseen :).

        Malarialääkitys on vapaasti valittavissa muutamasta merkistä hyttysalueen mukaan, esim. Keniassa eri eväät kuin E-Afrikassa. Tauti on sama, mutta pöpökanta on erilainen. Hakiessasi reseptiä tohtori kyllä tietää, mitä tarvitset. En usko, että oikein käytetty malarialääkitys (aloitus muutama viikko ennen lähtö oikeilla annoksilla, ei muuta rinnakkaislääkitystä) aiheuttaa mitään vakavaa, yleensä hyvin siedettyjä lääkkeitä ovat.

        Jos tukeudut giniin, vaikuttava aine alkoholi ja kiniini, niin hyvä olla tarkkana ettei vedä övereitä. Valvotuissa oloissa, eikä kannata hortoilla Nairobissa ginipäissään yöllä. Siinä malaria on silloin pienin ongelmasi.

        Ekoina päivinä aurinko iskee tosi lujaa, kuumuus vaatii nestettä, mutta sinne vaan. Saat ikimuistoisen matkan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Malarialääkitys on vapaasti valittavissa muutamasta merkistä hyttysalueen mukaan, esim. Keniassa eri eväät kuin E-Afrikassa. Tauti on sama, mutta pöpökanta on erilainen. Hakiessasi reseptiä tohtori kyllä tietää, mitä tarvitset. En usko, että oikein käytetty malarialääkitys (aloitus muutama viikko ennen lähtö oikeilla annoksilla, ei muuta rinnakkaislääkitystä) aiheuttaa mitään vakavaa, yleensä hyvin siedettyjä lääkkeitä ovat.

        Jos tukeudut giniin, vaikuttava aine alkoholi ja kiniini, niin hyvä olla tarkkana ettei vedä övereitä. Valvotuissa oloissa, eikä kannata hortoilla Nairobissa ginipäissään yöllä. Siinä malaria on silloin pienin ongelmasi.

        Ekoina päivinä aurinko iskee tosi lujaa, kuumuus vaatii nestettä, mutta sinne vaan. Saat ikimuistoisen matkan.

        Kiitos jälleen hyvistä vinkeistäsi :)!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      248
      2188
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1856
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1270
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1160
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      980
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe