Hei, olen lokakuun lopussa matkustamassa Nairobiin 10 päiväksi.
Olen yrittänyt googletella, mutta en ole löytänyt apua seuraaviin mieltä
askarruttaviin kysymyksiin:
* toimiiko Suomen SIM Keniassa?
* mitkä ovet Kenian maahantulosäädökset, saako sinne viedä elintarvikkeita?
Arvostan asiallisia vastauksia :).
Ensikertalainen Keniaan
7
496
Vastaukset
- Anonyymi
Hei
Nairobissa olleena en veisi sinne elintarvikkeita, välttämättömät lääkkeet kylläkin mukaan. Aurinkorasvaa kovilla kertoimilla on hyvä olla mukana, aurinko paistaa suoraan ylhäältä, hellehattu tms ja kevyt puuvillainen paita.
Maahantulossa en ole huomannut mitään erikoista, ilman viisumia muistaakseni passilla 3 kk. Muovi kelpaa, mutta hyvä olla hätävarana matkashekkejä.
Nairobi on päivällä melko turvallinen, yöllä ei välttämättä. Hotelli keskustasta, liikkuminen taksilla. Englanninkielellä pärjää.
Kannattaa myös käydä rannikolla, jos jää aikaa.
Lisää ulkoministeriön matkustusohjeista.
Hauskaa matkaa.- Anonyymi
Hei, kiitos paljon avartavasta ja hyvästä vastauksesta!
Niin, mitenhän sen suomalaisen SIMin kanssa, toimiiko Keniassa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hei, kiitos paljon avartavasta ja hyvästä vastauksesta!
Niin, mitenhän sen suomalaisen SIMin kanssa, toimiiko Keniassa?Moi
SIM-kortista en tiedä, mutta Nairobista saat varmasti prepaid-kortteja. Uskoisin suomalaisen SIMin toimivan siellä.
BTW, muista malariapillerit. Nairobissa sitä on, oikea merkki tiedetään lekurilla, ja aloitus hyvissä ajoin ennen lähtöä. Itse olen käyttänyt englantilaista giniä kohtuullisessa määrin malarialääkkeenä, samat ainesosat (+alkoholi).
Jos vielä jotain, kysy ihmeessä. Mutta kyllä siellä hyvin pärjää arkijärjellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moi
SIM-kortista en tiedä, mutta Nairobista saat varmasti prepaid-kortteja. Uskoisin suomalaisen SIMin toimivan siellä.
BTW, muista malariapillerit. Nairobissa sitä on, oikea merkki tiedetään lekurilla, ja aloitus hyvissä ajoin ennen lähtöä. Itse olen käyttänyt englantilaista giniä kohtuullisessa määrin malarialääkkeenä, samat ainesosat ( alkoholi).
Jos vielä jotain, kysy ihmeessä. Mutta kyllä siellä hyvin pärjää arkijärjellä.Jatkona, pääosin kaikki kenialaiset ovat mukavia ja hyviä ihmisiä, eikä minulla ole ikinä ollut mitään ongelmaa siellä. Kaikki toimii, osa jopa paremmin kuin Suomessa.
Lycka till.
Kun tulet kotiin, laittaisitko palautetta tähän ketjuun. Jos tätä vielä seuraan, ehkä en ole Suomessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jatkona, pääosin kaikki kenialaiset ovat mukavia ja hyviä ihmisiä, eikä minulla ole ikinä ollut mitään ongelmaa siellä. Kaikki toimii, osa jopa paremmin kuin Suomessa.
Lycka till.
Kun tulet kotiin, laittaisitko palautetta tähän ketjuun. Jos tätä vielä seuraan, ehkä en ole Suomessa.Kiitos jälleen kommenteistasi, arvostan!
Malarialääkkeistä olen lukenut kaikenlaista, osalla mennyt matka piloille juuri kovan kuurin takia. Pitäisiköhän minunkin turvautua spiritus fortukseen :). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos jälleen kommenteistasi, arvostan!
Malarialääkkeistä olen lukenut kaikenlaista, osalla mennyt matka piloille juuri kovan kuurin takia. Pitäisiköhän minunkin turvautua spiritus fortukseen :).Malarialääkitys on vapaasti valittavissa muutamasta merkistä hyttysalueen mukaan, esim. Keniassa eri eväät kuin E-Afrikassa. Tauti on sama, mutta pöpökanta on erilainen. Hakiessasi reseptiä tohtori kyllä tietää, mitä tarvitset. En usko, että oikein käytetty malarialääkitys (aloitus muutama viikko ennen lähtö oikeilla annoksilla, ei muuta rinnakkaislääkitystä) aiheuttaa mitään vakavaa, yleensä hyvin siedettyjä lääkkeitä ovat.
Jos tukeudut giniin, vaikuttava aine alkoholi ja kiniini, niin hyvä olla tarkkana ettei vedä övereitä. Valvotuissa oloissa, eikä kannata hortoilla Nairobissa ginipäissään yöllä. Siinä malaria on silloin pienin ongelmasi.
Ekoina päivinä aurinko iskee tosi lujaa, kuumuus vaatii nestettä, mutta sinne vaan. Saat ikimuistoisen matkan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Malarialääkitys on vapaasti valittavissa muutamasta merkistä hyttysalueen mukaan, esim. Keniassa eri eväät kuin E-Afrikassa. Tauti on sama, mutta pöpökanta on erilainen. Hakiessasi reseptiä tohtori kyllä tietää, mitä tarvitset. En usko, että oikein käytetty malarialääkitys (aloitus muutama viikko ennen lähtö oikeilla annoksilla, ei muuta rinnakkaislääkitystä) aiheuttaa mitään vakavaa, yleensä hyvin siedettyjä lääkkeitä ovat.
Jos tukeudut giniin, vaikuttava aine alkoholi ja kiniini, niin hyvä olla tarkkana ettei vedä övereitä. Valvotuissa oloissa, eikä kannata hortoilla Nairobissa ginipäissään yöllä. Siinä malaria on silloin pienin ongelmasi.
Ekoina päivinä aurinko iskee tosi lujaa, kuumuus vaatii nestettä, mutta sinne vaan. Saat ikimuistoisen matkan.Kiitos jälleen hyvistä vinkeistäsi :)!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .674057Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503055Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631322990Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3882074Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2101186Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111173- 731162
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde291004- 59986
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että110954