Verenperintö

Anonyymi-ap

Olen tavallinen suomalaisnainen ja uskon olevani mustalainen verenperintönä. Asiaa ei ole mitenkään varmistettu mutta toivottavasti joskus saisin siihen varmuuden. Olen aina ajatellut tietyistä asioista erilailla kuin muut valtavirtaan kuuluvat. En ole koskaan pystynyt ymmärtämään sitä, miten muut ihmiset pystyvät olemaan niin avoimia yksityiselämästään tai kielletyistä aiheista. Kun olen tutkinut mustalaisten kulttuuria niin olen huomannut, että minulla on melkein täydellisesti samanlaiset ajatukset heidän kanssaan. Ainoastaan siinä voi olla eroja, etteivät mustalaiset pidä avioliittoa kovin suuressa arvossa tai siinä, että vanhempia kutsutaan nimellä. Tykkään myös pukeutua huomattavasti valtaväestöä näyttävämmin. Minulla oli kerran kaverina puolimustalainen ja tunsin, että olisimme olleet sielunsiskoja keskenämme.
Jos kävisi ilmi, että tosiaankin olisin osittain mustalainen niin alkaisin käyttämään pikkuhametta ja pitkähihaisia paitoja jos se vain kävisi muille mustalaisille. Mietin vain, miten pärjäisin kesällä kolmenkymmenen asteen helteillä. Paita varmaan pitäisi vaihtaa päivittäin, vai miten muut mustalaiset selviävät kesästä?
Minulla on myös muita tulevaisuuden suunnitelmia sen varalle jos kävisi ilmi, että olisin osittain mustalainen.

31

690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Liity netissä sukututkimuksen niin saat tietää monessako polvessa olet romaani
      Minun lapsissani on hieman romaani verstaalla koska heidän isän suvussa oli ollut romaani nainen viisi sukupolvea taakse päin .
      Joten hyvä ottaa selville ja sukututkimus paljastaa niin monia muitakin asioita

      • Anonyymi

        Korjaus VERTA eikä verstaalla , puhelin taas muuttelee


    • Anonyymi

      AP

      Setä on tehnyt vaarin isänpuoleisesta suvusta sukututkimuksen mutta äidinpuoleisesta ei. Olen miettinyt, että pitäisikö häneltä kysyä, että aikooko hän jatkaa sillekin puolelle. Mummustakin on tehty sukututkimus, mutta hän ei itse ole kiinostunut sukututkimuksesta joten häneltäkään ei oikein voi kysyä. Ehkä voisin kysyä häneltä, että voisinko saada sen henkilön yhteystiedot joka tutkimuksen on tehnyt. Itse en osaa ollenkaan sanoa, miten erottaa sukututkimuksen perusteella kuka on mustalainen ja kuka ei. Vaarikaan ei ole enää hengissä niin häneltäkään ei voi kysyä lisätietoja hänen suvustaan. Häntä on kuitenkin pienenä sanottu tummaksi niin voi olla, että hänen äidin puolelta löytyisi jotain. Toisten isovanhempien suku voi vielä olla kokonaan tutkimatta. Jos ei lähipiiristä löydy mitään tietoa niin pitää varmaan turvautua sitten siihen ulkopuoliseen sukututkimukseen. Toivottavasti ei käy kovin kalliiksi.

    • Anonyymi

      Otan osaa,ei kannata tuollaista juttua levitellä eikä tutkia.

      • Anonyymi

        AP

        Kai sitä omista sukujuurista saa olla ylpeä, olivat ne sitten millaiset hyvänsä.


      • Anonyymi

        AP

        Ennemminkin olisin ylpeä.


      • Anonyymi

        Miten niin ei kannattaisi , jokainen on tietysti kiinnostunut omista juuristaan . Netissä on sukututkimuksen ja moni on saanut jopa tietää ettei se jota on pitänyt isänään olekaan hänen biologinen isänsä , myös saanut uusia sisaruksia joista ei olisi saanut tietää jos ei olisi ottanut DNA koetta. Ei nämä sukututkimuksen niin kalliita ole kun monet luulee .
        Yksikin nainen löysi Amerikasta sen biologisen isänsä , vaikka oli pitänyt ihan toista miestä isänään koko elämänsä ajan


    • Anonyymi

      Aloittaja ihmettelee mm. että miksi "muut" puhuvat kielletyistä puheenaiheista. Eikö silloin tulisi ymmärtää että niille "muille" ne puheenaiheet eivät ole kiellettyjä? Ei valkolaisilla ole mitään yleisesti kiellettyjä puheenaiheita, jokainen kohdallaan päättää mistä antaa itselleen luvan puhua ja mistä kertoa, ei s emihin kään lakiin perustu...

      • Anonyymi

        AP

        Ainakin lasten kuullen on lailla kielletty puhua niistä kielletyistä puheenaiheista. Suurin osa tätä tuskin edes tajuaa nykymenoa katsellessa.


      • Anonyymi

        Ihan niin kukin päättää itse jos haluaa tutkia sukuaan, ja monelle on tullut tietoon asioita sukututkimuksen kautta mitä eivät koskaan tietäisi jos eivät olisi tehneet sukututkimusta .joten mitään kiellettyä näissä asioissa ei ole jokaisen oikeus ottaa selville kun keinot siihen ovat nykyään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AP

        Ainakin lasten kuullen on lailla kielletty puhua niistä kielletyistä puheenaiheista. Suurin osa tätä tuskin edes tajuaa nykymenoa katsellessa.

        Missä laissa kielto on ja mitä ovat "ne" kielletyt puheenaiheet?

        Vastaus: ei missään laissa eikä mitään laissa kiellettyjä aiheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä laissa kielto on ja mitä ovat "ne" kielletyt puheenaiheet?

        Vastaus: ei missään laissa eikä mitään laissa kiellettyjä aiheita.

        AP

        Suomen laissa kielto ja kielletyt aiheet ihmisten läheisiin tekemisiin liittyviä asioita. Kysyjä taitaa olla anarkisti kun ei välitä laeista tai niiden olemassaolosta.


    • Anonyymi

      AP

      Se kommentti johon aiemmin vastasin on poistettu. Halusin kuitenkin kommentoida siihen, että minusta on todella surullista, että nykyään ihmiset häpeävät itseään niin paljon, että tekevät peruuttamattomia asioita muuttaakseen itseään. Myöhemmin sitten kadutaan kyseisiä tekoja kun hyväksytäänkin se, että on kuka on ja millainen on. Itse en ainakaan kadu itsessäni mitään vaan uskallan olla täysin sellainen kuin olen.

    • Anonyymi

      Aloittaja on joku, joka kuvittelee olevansa niin uniikki omine ajatuksineen että pitää keksiä toisen kansan identiteetti omakseen.

      • Anonyymi

        AP

        En ole keksinyt toisen kansan identiteettiä omakseni. Kuten sanoin, vaaria on sanottu pienenä tummaksi joka on vanha nimitys mustalaiselle. Jos kävisi ilmi, että suvussani ei kuitenkaan olisi mustalaisia niin tietenkin sitten jatkaisin elämääni kuvittelematta olevani osaksi mustalainen. Ei se sen vaikeampaa ole, mutta nyt vain haluan selvittää olenko osaksi mustalainen vai en.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        AP

        Olen juuri opetellut hakemaan tuolta tietoa, mutta vaarin äiti on kuollut niin myöhään ettei tuolta löydy mitään. Pitäisi käydä hänen haudallaan katsomassa, että onko siellä hänen vanhempiensa nimiä ja elinaikoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AP

        Olen juuri opetellut hakemaan tuolta tietoa, mutta vaarin äiti on kuollut niin myöhään ettei tuolta löydy mitään. Pitäisi käydä hänen haudallaan katsomassa, että onko siellä hänen vanhempiensa nimiä ja elinaikoja.

        Mene nettiin siellä on parikin kunnollista sukututkimus sivua joiden avuilla pääsee pitkälle
        Minun edesmennyt ystäväni oli aina ihmetellyt kultaisia korvarenkaat jotka oli perinyt äitinsä lälkeen ja suku tutkimuksen jälkeen sai såtietää niidenkin alkuperän . Joten noissa sukututkimus sivuilla on todella ilmennyt asioita mistä erolla tiedetty aikaisemmin
        Monille yllätyksiä myös in on ottanutDNA testit


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AP

        Olen juuri opetellut hakemaan tuolta tietoa, mutta vaarin äiti on kuollut niin myöhään ettei tuolta löydy mitään. Pitäisi käydä hänen haudallaan katsomassa, että onko siellä hänen vanhempiensa nimiä ja elinaikoja.

        Tervetuloa BillionGraves'iin

        Ole osa jotain suurempaa

        BillionGraves on maailman suurin haettavien GPS-hautausmaatietojen lähde ja se kasvaa suuremmaksi ja paremmaksi joka päivä. Voit auttaa kuvaamalla hautakiviä paikallisissa ja muissa hautausmaissa ja puhtaaksikirjoittamalla sitten kuvista löytyvät henkilökohtaiset tiedot.

        https://billiongraves.com

        Tuolta sivulta löytyy myös kuvia Suomen romanien hautakivistä.


    • Anonyymi

      Opetusneuvos Henry Hedman kirjoittaa julkaisussa, että romanit kohtaavat edelleen kaikkialla Euroopassa viharikoksia, ihmisoikeusloukkauksia ja syrjintää. Pohtiessaan romanien heikon aseman vuosisataisia juuria Hedman nostaa esiin myös kirkon arveluttavan menneisyyden Pohjoismaissa. Ruotsin ensimmäinen luterilainen arkkipiispa Laurentinus Petri otti kielteisen asenteen romanisiirtolaisia kohtaan. Papit eivät saaneet kastaa romanilapsia eivätkä haudata romanivanhuksia.

      Linköpingin kirkolliskokouksessa vuonna 1594 päätettiin, että romaniväestöltä kielletään paitsi kirkolliset palvelut myös sairaanhoito. Papit eivät sallineet edes kristinuskoon kääntyneiden romanien osallistua jumalanpalveluksiin.

      https://www.kotimaa.fi/artikkeli/ihmisoikeusjulkaisu-kirkko-kielsi-romaneilta-1500-luvulla-pohjoismaissa-kaikki-palvelunsa/

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        AP

        Itse olen kuullut etteivät jotkut mustalaiset välttämättä koskaan menisi naimisiin sillä naimisiin menoa pidettäisiin todisteena häveliäästä toiminnasta.


    • Anonyymi

      maanantai 1. marraskuuta 2010


      Avioliitto

      Vaikka pariskunta eläisi avoliitossa, heidät ajatellaan miehenä ja tämän vaimona. Nykyisin on paljon entistä yleisempää, että nuoremmat käyvät solmimassa varsinaisen avioliiton joko maistraatissa tai kirkossa. Aiemmin kun tämä tapa oli lähinnä uskovaisilla.

      Vihkitilaisuuteen ei tule paikalle kummankaan vanhempia, vaan todistajina on vain muutamia oman ikäisiä ihmisiä – tai ei välttämättä ketään romaneita. Vihkiminen ja avioliitto eivät ole kulttuurissamme todellakaan kielletty asia, mutta koska parisuhteisiin liittyvistä asioista ei puhuta, kaikkea niihin liittyvää ei myöskään näytetä.

      Vihkitilaisuudessa on päällä ihan vain omat vaatteet, joskin tuolloin laitetaan yleensä parempaa päälle.

      http://romanitar.blogspot.com/2010/11/romanikulttuuri-seurustelu-ja.html

    • Anonyymi

      Monet ulkomaan mustalaiset ovat ihan ihmeissään siitä, että miten Suomen mustalaisille häät ovat hävettävä ja omilta vanhemmilta salassa pidettävä asia. Yleensä romaneille häät ovat suurin ja tärkein juhla, jossa todellakin ovat paikalla niin hääparin vanhemmat kuin suvun vanhimmatkin. On muidenkin maiden mustalaisilla monia siveellisyyteen ja häveliäisyyteen liittyviä tapoja, mutta häitä juhlitaan näyttävästi koko suvun kanssa yhdessä. Suomen kaaleilla taitaa hautajaiset olla se suurin juhla...

      Onkohan olemassa muita romaniryhmiä kuin Suomen kaaleet Suomessa ja Ruotsissa, joille häät olisi vain pienimuotoisesti ja omanikäisten kesken juhlittava juhla? Tietääkö kukaan, miksi Suomessa mustalaiskulttuuri on kehittynyt tällaiseksi häiden osalta?

      • Anonyymi

        AP

        Ennenvanhaan häihin liittyi paljon ennakko-odotuksia, velvoitteita ja jossain myös tapoja. Ensinnäkin puhutaan, että ihmiset menevät naimisiin, sitä ei välttämättä tarvitse tarkentaa mikä mielikuva asiasta tulee. Ja sitähän se ennenvanhaan osaksi tarkoittikin. Ensimmäinen kerta oli naimisiin menon jälkeen ja taikauskoiset sivulliset "tarkistivat" että kyseessä oli varmasti ensimmäinen kerta. Naimisiin menon tarkoitus oli myös suvun jatkaminen eli lasten hankkiminen. Eli ei ihmekään, että mustalaiset häpeävät asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AP

        Ennenvanhaan häihin liittyi paljon ennakko-odotuksia, velvoitteita ja jossain myös tapoja. Ensinnäkin puhutaan, että ihmiset menevät naimisiin, sitä ei välttämättä tarvitse tarkentaa mikä mielikuva asiasta tulee. Ja sitähän se ennenvanhaan osaksi tarkoittikin. Ensimmäinen kerta oli naimisiin menon jälkeen ja taikauskoiset sivulliset "tarkistivat" että kyseessä oli varmasti ensimmäinen kerta. Naimisiin menon tarkoitus oli myös suvun jatkaminen eli lasten hankkiminen. Eli ei ihmekään, että mustalaiset häpeävät asiaa.

        Maailman yli kymmenestämiljoonasta romanista noin kymmenentuhatta Suomen romania häpeää häitä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kaaleilla on suomenkielisiäkin sukunimiä, vaikka suurin osa sukunimistä on ruotsinkielisiä. Joitakin suomalaisia sukunimiä on ollut jo 1800-luvun alkupuolella, ehkä 1700-luvullakin, kun tutkii vanhoja kirkonkirjoja. Sukunimiä on myös suomennettu tai keksitty uusia suomenkielisiä sukunimiä.

    Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe