Käytössäni on muutamia ulkoisia WD MyBook ja MyCloud-usb-kiintolevyjä, eli sellaisia paksun kirjan muotoisia. Ovat olleet pystyasennossa, mutta uuden hyllyjärjestelyn vuoksi ne mahtuisivat paremmin vieri viereen lappeelleen.
Kysymys: onko vahingollista käyttää niitä lappeellaan, siis vaaka-asennossa?
Kiintolevyn asento
6
257
Vastaukset
- Anonyymi
Asiaa on testattu, missä asennossa pyörivän levyn tulisi olla.
Sen tulisi olla makuulla, piiripuoli alaspäin.- Anonyymi
Mutta asialla ei kuitenkaan suurta vaikutusta. mm USA puolustuvoimat asentaa levyt pystyyn.
Koska sen tuhoominen ampumalla on helpompaa.
Jos levy kohdistuu g-voimille, se tulisi olla hitaasti pyörivä.
Pystyssä oleva levy voi aktivoida putoamistoiminnon kolauksesta paljon herkemmin kuin lappeellaan oleva. Joka ainakin windowsissa aiheutaa isoa sotkua.
Siksi mm USB levyt ei ole niin nopeista kuin koneen sisälle tarkoitetut, jotta ne kestäsisi käsittelyä paremmin.
Yli 10000rpm vetelevät levyt kuuluisi vain paikalla oleviin laiteisiin, silti sellaisen kiskaseminen serveristä ja osuessa runkoon voi tuhota koko levyn. jos on liian nopea! - Anonyymi
Kiitos vastauksesta.
- Anonyymi
Pääasia, ettei pyörivään levyyn kohdisteta kovin suurta vääntöä, sillä se on heti suurempi kuin maapallon pyörimisestä aiheutuva vakaa vääntö. Jos haluttaisiin tämän vaikutus pois taitaisi olla helpointa laittaa levy kiertoradalle satelliittiin.
Vaakaan vai pystyyn? Jos levyn käyttöikä on neljä vuotta niin en usko, että tuolla on mitään merkitystä. Asento, jossa laakerointiin tulee enemmän vääntöä ja painovoiman suunnan muutoksia on tietysti kuluttavampi. - Anonyymi
Syrjällään tai lappeellaan, kunhan ei ole vinossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2422561Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse761903Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101888Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki821338- 661264
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171228TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161088Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901070- 71933
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42924