Eli siis jos saan kurssista 4 niin saanko siitä kuitenkin opintopisteen?
Lasketaanko arvosana 4 mukaan opintopisteisiinn
2
729
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä saa opintopisteet. Aineessa saa olla nelosia kuitenkin vain tämän verran, jotta saa päättötodistuksen:
(yritettyjen opiskelujen määrä pakollinen + valinnainen yhteensä) : (opiskelujen määrä joiden arvosana on 4)
2–5 opintopistettä: max 0 hylättyä opintopistettä
6–11 opintopistettä: max 2 hylättyä opintopistettä
12–17 opintopistettä: max 4 hylättyä opintopistettä
18 opintopistettä tai enemmän: max 6 hylättyä opintopistettä
Soveltava kurssi ei vaikuta.
...
Opintopisteet saa vain, jos on ollut näyttöä kurssin suorittamisesta. Ilman näyttöä ei saa arvosanaa 4, vaan väliaikaisen T:n ('täydennä'). Poissaoloista saa K:n ('keskeytetty').
Soveltavan kurssin H ('hylätty') ei koskaan lisää pisteitä päättötodistuksen pisterajaa varten.
...
"Opinnoissa syntyy etenemiseste, jos oppiaineen pakollisista ja valinnaisista opinnoista vähintään kolmasosassa arvosana on hylätty."
Silloin on mahdollista vain korottaa tai käydä uudelleen vanhoja nelosen kursseja.- Anonyymi
Kiitos tästä <3
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S618150- 1334624
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.353956- 213268
- 232832
- 292777
- 532517
- 252240
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3992184- 322119