Vai ei saisi vanhus edes pullasta nauttia

Anonyymi-ap

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/43e2d285-cced-4bd8-9400-fa2499762c1c
"Palvelukodissa äidilleni tarjotaan joka päivä pulla tai jokin muu makea välipala iltapäiväkahvilla. Mihin ravitsemussuositukseen tämä liittyy?
Tekeekö pulla päivässä pahaa?
– Ei. Pulla päivässä voi tuottaa niin paljon hyvää mieltä. Se on luultavasti hyvin tärkeä hetki, sellainen yhteenkuuluvuuden tunnetta lisäävä kokemus.
– Ruokailunhan tulee tuottaa myös hyvää mieltä."

Taitaa tuollaisten pullan tarjoamisen vastustajat käydä itse herkuttelemassa kahvilassa leivoksilla ja sitten tulevat arvostelemaan, että miksi vanhukselle tarjotaan makea pulla, niinkuin vanhukselle pitäisi tarjota vaikka retiisi tai kaalinlehti, määrätä laihdutus kuurille ja kuntolenkille viimeisinä elinvuosinaan, muka vanhusta hyödyttäisi ja toisi lisää elinvuosia samalla vanhuksen elämän laadun kärsimyksen kanssa.
Moni vanhus menettää ruokahalun, eikä edes tee mieli mitään herkkuja, joten suotakoon vanhuksille edes pieniä iloja elämään herkkujen kautta.

Tuollaisen mielipiteen antaja on luonteeltaan kylmä, ei edes oma äiti saisi pullaa nauttia palvelukodissa, mitähän mielipiteen esittäjä sanoisi, jos häneltä kiellettäisiin kahvi ja leivonnaiset, varmasti pahastuisi ja sanoisi, ettei se kellekään kuulu, jos kerran päivässä herkuttelee, eikä sellaista voida kieltää.
Vanhuksille nimnomaan pitäisi tarjota maukkaita ja herkullisia ruokia, jos kerran paasataan laadukkaasta vanhuudesta ja sitäpaitsi vanhetessaan ruoka ei enää maistu, kuten nuoruudessa ja siksi täytyy ihmetellä laitos ruokia, joita vanhuksille tarjotaan, koska ne ovat usein mauttomia ja suolattomia.
Sitten omaiset ihmettelevät, kun ei ruoka maistu.
No omaiset voisi itse syödä ruokaa, joka on suolatonta ja tehty ravintosuositusten mukaan rasvattomaksi, sokerittomaksi ja suolattomaksi ilman mausteita.

2

302

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Näyttää, että SDP:n ÄäriVasemmiston Punikit ottaisivat Pullatkin Pois !
      - Miten ne Kehtaakin ?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      57
      3669
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2626
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe