https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/43e2d285-cced-4bd8-9400-fa2499762c1c
"Palvelukodissa äidilleni tarjotaan joka päivä pulla tai jokin muu makea välipala iltapäiväkahvilla. Mihin ravitsemussuositukseen tämä liittyy?
Tekeekö pulla päivässä pahaa?
– Ei. Pulla päivässä voi tuottaa niin paljon hyvää mieltä. Se on luultavasti hyvin tärkeä hetki, sellainen yhteenkuuluvuuden tunnetta lisäävä kokemus.
– Ruokailunhan tulee tuottaa myös hyvää mieltä."
Taitaa tuollaisten pullan tarjoamisen vastustajat käydä itse herkuttelemassa kahvilassa leivoksilla ja sitten tulevat arvostelemaan, että miksi vanhukselle tarjotaan makea pulla, niinkuin vanhukselle pitäisi tarjota vaikka retiisi tai kaalinlehti, määrätä laihdutus kuurille ja kuntolenkille viimeisinä elinvuosinaan, muka vanhusta hyödyttäisi ja toisi lisää elinvuosia samalla vanhuksen elämän laadun kärsimyksen kanssa.
Moni vanhus menettää ruokahalun, eikä edes tee mieli mitään herkkuja, joten suotakoon vanhuksille edes pieniä iloja elämään herkkujen kautta.
Tuollaisen mielipiteen antaja on luonteeltaan kylmä, ei edes oma äiti saisi pullaa nauttia palvelukodissa, mitähän mielipiteen esittäjä sanoisi, jos häneltä kiellettäisiin kahvi ja leivonnaiset, varmasti pahastuisi ja sanoisi, ettei se kellekään kuulu, jos kerran päivässä herkuttelee, eikä sellaista voida kieltää.
Vanhuksille nimnomaan pitäisi tarjota maukkaita ja herkullisia ruokia, jos kerran paasataan laadukkaasta vanhuudesta ja sitäpaitsi vanhetessaan ruoka ei enää maistu, kuten nuoruudessa ja siksi täytyy ihmetellä laitos ruokia, joita vanhuksille tarjotaan, koska ne ovat usein mauttomia ja suolattomia.
Sitten omaiset ihmettelevät, kun ei ruoka maistu.
No omaiset voisi itse syödä ruokaa, joka on suolatonta ja tehty ravintosuositusten mukaan rasvattomaksi, sokerittomaksi ja suolattomaksi ilman mausteita.
Vai ei saisi vanhus edes pullasta nauttia
Anonyymi-ap
2
302
Vastaukset
- Anonyymi
Näyttää, että SDP:n ÄäriVasemmiston Punikit ottaisivat Pullatkin Pois !
- Miten ne Kehtaakin ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848495
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 573669
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262626- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066