Miksi teille ei kelpaa työ jotka tulivat Suomeen?
Luuleeko te että kokkolalaiset enää teitä haluaa auttaa ku totuus meille on selviny?
Me haluttiin auttaa teitä elämän alkuun Suomessa ja Kokkolassa, mutta te käyttätte järjestelmää väärin.
Töihin teidän pitää mennä, ku olette olleet jo yli vuoden täällä joten teidän on aika oppia että Kokkolan vieraan varaisuus alkaa loppumaan.
Samat säännöt heille, kuin meille muillekin.
Te olette vastuussa siitä että te hankkitte itse elantonsa.
4 Kertaa työhaku velvoite pitää koskea myös teitä, jotka olette tulleet muualta ja myös sama työharjoittelu pakko pitää koskea teitä.
Ilmainen elämän aika saa olla ohi ja vieraanamme Ette enää ole ku teidän ei pitäny olla näin kauan täällä.
Kokkola on kokkola
Te muka ollette ahkeria ja ennen teille kelpas työ, jos ei työ kelpaa ei kukaan käske tänne jäämään
7
169
Vastaukset
- Anonyymi
Kyllä vuodessa ehtii kokkolaan sopeutua ja teidän kotimaanne tilanne on kestänyt niin kauan, että meidän vieraan varaisuus teitä kohtaan alkaa loppumaan.
Te olette saaneet Kokkolalta ja meiltä asukkailta paljon apua ja tukea ja ny on teidän aika mennä opiskemaan tai töihin.
Teille pitää olla samat säännöt kuin meille.
Ei ole oikein, että ihmiset pelkää sanoa totuutta ääneen, että te ette tuke pelastamaan Kokkolan työvoima pulaa.
Töitä riittää missä kielitaitoa ei tarvi.
Ihme ettei teille olla tarjottu sellaista työtä että menisitte auttamaan katujen siivomista ja kokkolan lehden jakelua ku luulis että työ antaisi teille mahdollisuus sopeutua paremmin kokkolaan.- Anonyymi
Te voisitte auttaa teidän uutta kotikaupunkia ja mennä töihin ja oppisitte mitä kaikkea Kokkolaisuus merkitsee.
Sitä ei kotona opi.
- Anonyymi
Muuta pois Suomesta
- Anonyymi
En minä muuta vaan he jotka tulivat kokkolaan vuosi sitte ja ennen suostuivat poimii marjoja mutta nykyään he eivät sitäkään suostu tekee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä muuta vaan he jotka tulivat kokkolaan vuosi sitte ja ennen suostuivat poimii marjoja mutta nykyään he eivät sitäkään suostu tekee
Miksi kokkola enää heitä auttaa? Eivät he halua kokkolaa auttaa
- Anonyymi
Muuta pipo päässä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1818407
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264558- 504118
- 543572
- 513136
- 502880
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262586- 362325
- 292046
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382043