Puhutaan tänään eläkkeellä asumisesta!
Kerron alussa itsestäni. Kun monia vuosia sitten istuin Bangkokissa Siem centerin Pizza paikassa ja katsoin alas suihkulähdettä, niin silloin tuli mieleen, että täällä tahdon asua ja tunsin olevani siellä kotona.
Olen itselleni esittänyt usein kysymyksiä ja kysyn, että mitä minä teen Suomessa, kun olen eläkkeellä. Ajattelen usein aamulla, että mikäli heräsin Helsingissä silloisesta asunnosta, niin mitä minä tekisin. Toinen asia mitä minä olen miettinyt, että kun minulla olisi auto siellä, niin mihin minä sillä ajaisin. Sitten mietin kylmää ja sitä kaupassa käyntiä ja ruuan hommaamista ja sitä se elämä siellä olisi. Minulla on kyllä 5 lasta siellä mutta niillä on jo oma elämä. Eli sekään ei ole tekosyy.
Mitä minulla täällä Aasiassa on. Itse asiassa enemmän kavereita ja puolituttuja, kuin Suomessa. Täällä ihmisillä on aikaa ja usein tai joka päivä syön ulkona. Käyn myös Baareissa en, kyllä enää juo alkoholia, vaan olen päättänyt juoda ihan soodaa. Täällä ei tarvitse juoda alkoholia jännityksen poistoon tms.
Puhutaan sitten yleisesti mitä täällä on.
Täällä on luonnollisesti aina kesä ja lämmintä. Linnut laulaa ja voi istua terassilla ihan joka päivä. Täällä on lähellä isoja kaupunkeja ja niissä voi myös käydä helposti ja edullisesti. Tarvitseeko mainita, että noin 50 euron säteellä on Singapore, Bangkok, Manila, Saigon, Kuala Lumpur, Phnom Penh ja monia kuluja ranta ja loma kohteita. Tietysti pitää katsoa tarjoukset.
Matkustaminen täällä on edullista busseilla ja kimppa takseilla ym. Monessa hotellissa tai lomapaikoissa voi olla hyviä tarjouksia. Aktiviteetteja on kaikki kalastuksesta aina golfiin. Se on kyllä totta, että täällä päivät menevät eläkkeellä kyllä pääsääntöisesti löhöilyyn. Palvelut on edullisia aina siivouksesta pyykinpesuun.
Kuulin juuri eilen yhdeltä Hollantilaiselta kaverilta, joka on asunut Filippiineillä 12 vuotta ja nyt tuli katsomaan Kampottia ja sanoi, että tykkää rauhallisista pikku kaupungeista. Kertoi, että Cebu Islandilla on sellainen paikka, kuin New Market, jossa asuu paljon expatteja. Täytyy katsoa netistä. Täällä myös kuulee ihmisiltä asioita, että mitä missäkin on. Aasia on hyvin laaja alue ja täällä on paljon paljon rantoja ja kaupunkeja ja nättejä paikkoja. Jokainen paikka on erilainen ja jokaisessa paikassa on erilaista. Vaikka sinun poliittinen johtajasi Suomessa sanoo, että ne on sellaisia ja sellaisia.. niin ne ei ole. Ethän sinäkään ole samanlainen suomalainen, kuin vaikka halla ja Jammu tai Tom of Finland.
Rahassa mitattuna toki Aasia on ylivoimaisesti paras paikka asua. Myös monien muiden asioiden vuoksi. Mikä Aasiaan muutossa pelottaa, älä käännä mitään epämääräistä, vaan mikä. Onko sinulla apukoulussa olevia lapsia vai vammanen isoäiti vai mikä? Velka ja ulosotto on kyllä paha ja hyvä syy.
Mutta jos on esim. Eläke joku 1500 - 2000 euroa, niin mikä estää ja mikä pelottaa. Thaimaassa ja Kambodzassa ja monessa monessa kohteessa on kyllä Suomesta muuttaneita ja osa turistina ja KELA rahalla. Netissä on Suomi-seuroja eri maissa ja niistä voi myös kysellä. Kyllä kyllä minä kirjoitan tätä Kambodzasta ja Kampotista. Vuokra ja asuminen hintoja voi katsoa netistä.
Aasia vai Suomi ?
21
536
Vastaukset
- Anonyymi
Kauniita ne mainitsemasi maat ei ole. Suomi, Pohjoismaat ja koko EU on omaa luokkaansa luonnon kauneudessa! Jos on Rantaleijona sitten on kauneutta, muualla ei juuri ollenkaan.
Aasiassa käyvät ihmisten tekemissä "Disneyladeissa". Samaa roskaa joka maassa. Sama sekasorto, meteli ja saastaisuus edessä. Hanavettä et voi juoda. Kierrätystä ei juuri ole. Kunnallinen joukkoliikenne puuttuu. Muovit ja muut roskiin ja mereen!
Halpaa siellä kyllä on asuminen ja eläminen. Naisia saa Farang'it helposti seuraksi ja piparia taskurahalla tai ilmaiseksi. Se on hyvä asia.
Aurinko riittää, liikaakin. Ilmat 8kk inhittavan hikisia; kosteus 80-95%. Vettä kun sataa kadut ovat jokia viemäreiden puutteen vuoksi.
5kk, marras-maaliskuu on hyvä aikaa mennä sinne. Se aika on parasta ja yhtä halvalla et ole missään!
$ 30-50/pv kahdelle aamiaisella hyvässä hotellissa on mahdollista. Loma ei siitä parane :-)
Joten ollaan rehellisiä eikä maalailla unelmakuvaa ja nautitaan! - Anonyymi
Vai että "kunnallinen joukkoliikenne puuttuu Aasiasta"? *kippuranaurua*
Pojilla on nyt Aasia pahan kerran hukassa. Vilkaiskaapas kartasta millainen alue on Aasia. Se on vähän isompi ja monipuolisempi kuin annatte ymmärtää.
Ilmastovyöhykkeitä pelkästään on kymmenittäin, on autiomaasta lumisiin vuoriin ja vehreisiin laaksoihin, suurkaupunkeihin, karuihin aroihin, jokisuistoalueisiin, paratiisirantoihin, pikkuisiin kyliin, korpimaihin jne.
Tästä kuvasta voitte katsoa että millainen alue on Aasia https://ibb.co/pKWwyGK
2010- Anonyymi
Säälittävä äijä. Joukkoliikenne joo metro yksi suunta 4 euroa. Kambodzassa on hyvä liikennejärjestelmä ja edullinen. Thaimaassa ja Pattayalla on myös.
Täällä Aasiassa on sitten todella maailman kauneimmat paikat ja vuoristoa on myös. Paratiisi saaret .. salli minun nauraa. Upeimmat kaupungit maailmassa on täällä.
Enkö kertonut, että 50 euron säteellä on maailman metropoleja. Jäikö lukematta suu vaahdossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säälittävä äijä. Joukkoliikenne joo metro yksi suunta 4 euroa. Kambodzassa on hyvä liikennejärjestelmä ja edullinen. Thaimaassa ja Pattayalla on myös.
Täällä Aasiassa on sitten todella maailman kauneimmat paikat ja vuoristoa on myös. Paratiisi saaret .. salli minun nauraa. Upeimmat kaupungit maailmassa on täällä.
Enkö kertonut, että 50 euron säteellä on maailman metropoleja. Jäikö lukematta suu vaahdossa.Hienoa että olette löytänyt paratiisinne, kehitysmaasta.
- Anonyymi
Missäs se joukkoliikenne luuraa thaimaassa, taitaa olla bangkokissa, hua hinin ja pranburin välillä kulkee muutaman kerran päivässä bussi, jossa on muuten puulattia ja vanha hyvin savuttava kone, ei muuten ole lada.
- Anonyymi
Kirjoititko näistä haaveistasi Niuvan asastolla olessasi?
- Anonyymi
Thaimaan ja muiden maiden "putkihäkki pick'it" ovat maailman vaarallisimmat joukkokuljetusmuodot. Olen nähnyt monia kolareita ja ihmisiä lentänyt 30m alueelle, jäsenet murskana tai irti...
No. jos pää on tyhjä kai sellaisetkin käy baarista toiseen viemään.- Anonyymi
Joskus vuosia sitten pattaylla venakkonainen seisoi siellä takatelineellä, auto ajoi perään molemmat jalat poikki, itsekin joskus seisoin siellä en sen jälkeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joskus vuosia sitten pattaylla venakkonainen seisoi siellä takatelineellä, auto ajoi perään molemmat jalat poikki, itsekin joskus seisoin siellä en sen jälkeen.
Yksi asia thaimaassa on varsin hyvin, se on markettien hintataso joka on varsin kallis, ostat mitä tahansa, saat pikkuputiikeista halvemmalla paljon halvemmalla, big c juusto maksaa ainakin kaksi kertaa mitä se maksaa pikku kaupaasa, tämä on vain hyvä asia sillä suojataan niitä pikkukauppoja, suomessa alkaa kaikki kivijalka myymälät olla gameover juuri samasta syystä.
- Anonyymi
Jos on tuntunut siltä että Saarituhnun kanssa lähtee joskus järki, niin Tapsan kanssa se lähtee viimeistään.
Pojat on käyneet Bangkokissa, asuneet Kampotissa ja Hua Hinissa ja nyt he sitten ovat koko Aasian asiantuntijoita.
Koettakaa nyt rakkaat lapset tajuta se että Aasia on yli puoli maapalloa Maan mantereista ja asukkaita on yli 60% Maan asukkaista.
Aasia ulottuu jäämerelle saakka ja Siperiakin kuuluu Aasiaan. Siperiassa pelkästään on Euroopan kokoinen lähes asumaton alue, että korpimaata kyllä piisaa.
Tuo "joukkoliikennemies" antoi ymmärtää milloin Aasiaan kannattaa matkustaa
ja kertoili Aasian naisten hinnoista. Kuulepas tampio, väitätkö tietäväsi Siperian naisten hinnat ja joukkoliikenteet, vai kuvittelitko että Aasia on vain Kampotissa ja Bangkokissa?
"Täällä Aasiassa on sitten todella maailman kauneimmat paikat" -Perustelisitko hieman että missä täällä Aasiassa ja monessako paikassa "täällä Aasiassa" olet käynyt?
Minä voin kertoa että olen käynyt Thaimaan lisäksi vain neljässä eri Aasian maassa ja niissäkin vain niin vähän, etten pysty mitenkään vertailemaan Aasian maita keskenään millään tavalla.
Sen voin myös kertoa, että suhteellisuudentaju on sekä Saaritulpalla että Tapsalla täsmälleen yhtä olematon. Kaksi vihaista erakkoa.
2010 - Anonyymi
Turha sulle on kertoa muista maista.
Et pääse (ei lasketa, "400 kaatoa" maineesi vuoksi?) viikkoa kauempaa edes kotimaahasi Suomeen...- Anonyymi
Vaikea niistä muista maista sinun on kertoa, kun äijät tönöttää samoissa nurkissa koko ikänsä ja leikkivät maailmanmatkaajaa.
Tässä on se ero kyseessä että minä en leiki mitään Aasia asiantuntijaa, koska en ole sellainen ja minulla on kokemusta lähinnä vain Pattayasta ja Buriramista.
Ajelemalla maan läpi, et opi siitä oikeastaan mitään muuta kuin sen miltä missäkin näyttää.
Ihmiset sen fiiliksen tuo millaista siellä on, ja läpiajellessa et sinä tutustu paikallisiin huoltoaseman kassalta ostaessasi vesipullon.
Höpösetiä olette pojat ja "tietämystä" ei ole teilläkään muusta kuin sieltä missä asutte ja oleskelette. Turha puhua mistään Aasiasta, ikäänkuin se olisi hanskassanne.
2010
Mä olen jo täällä Aasiassa.. tulkaa kylään. Ihan tässä keskustassa 🤔
- Anonyymi
Kambodzasan kaveri on ollut aika monessa paikassa Aasiassa. OK. Thaimaa pohjoisesta etelään, Kiina Shanghai, Guangzhou, Hong Kong Hainan Island Sanya, Malesia Kuala Lumpur bussilla sieltä Singaporeen. Jakartta Indonesia, Lao Vientien ja Mukhadan joki ja raja. Tietysti Vietnam etelästä pohjoiseen ja Kambodza 5 vuotta. Kauniita paikkoja on ollut.
- Anonyymi
Höpöhöpö. Saarisahanpurun uusin mielikuvituskaveri, joka viikon bussimatkalla ottaa koko Aasian haltuunsa kuin Buddha konsanaan.
2010
- Anonyymi
huomaat pinpin hajun ja sitä kohden
- Anonyymi
Koulunkäynnistä se hyvä puoli, että tietää miten pimppi kirjoitetaan. Eikä tarvitse takuueläkkeellä kituuttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koulunkäynnistä se hyvä puoli, että tietää miten pimppi kirjoitetaan. Eikä tarvitse takuueläkkeellä kituuttaa.
Kova ikävä on silti teillä kun suomi24:sä joudut kirjoittelen. Entäs nuo tubettajat, välittää jotain autolla tai mopolla ajelua riisipeltojen välisssä. Ja sellaiset jotka ruikuttaa ja kerjää omaa kohtaloaan siellä Aasiassa rahattomana ?! " Säälikää nyt mua taivaanrannan kulkijaa"
Hohoijaa
" takuueläkkeellä kituuttaa."
Kyllä sinunkin eläkkeen maksaa suomalainen vähintään 75%:isesti!. Eikä joku aasialainen!
- Anonyymi
Uskotaan.
Siksi pysy poissa koko Aasiaa käsittelevistä jutuista. - Anonyymi
ELÄKKEIDEN JA TUKIEN MAKSAMINEN ON PÄÄTETTY LOPETTAA ULKOMAILLE.
SUOMESSA MOBILISOIDAAN KAIKKI TYÖHÖN.
SUOMI KAATUU.
SANNA MARIN HÄVISI VAALIT. NAISILLE ON PAIKKA HELVETISSÄ.
NYT ON VELKAA JA LUOTTO MENNYT. NIINKUN SANOTAAN, ROUTA PORSAAN KOTIIN AJAA.- Anonyymi
Suomi ei nouse millään muulla kuin laittamalla työkykyiset lurkit pois kortistosta hommiin. Tukien parista tuottamaan.
Eilen oli lehdessä uutinen että suurin syy nuorten sairaseläkkeille on älyllinen kehitysvammaisuus. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ad9f55c3-9f9e-45eb-81e0-26b78bdf3586
Kyllä heillekin pitäisi joku homma keksiä, kotona menevät vain huonompaan kuntoon, kuten Saaristenoosista on nähtävissä.
2010
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211861
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1431741Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561562Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1671382Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771375- 1511326
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191055