Kuinka paljon sekarotuiset maksavat?

Utelias ;)

Heippa!

Olisin kiinnostunut tietämään minkä verran olette maksaneet sekarotuisista pennuista ja minkälaisista "sekoituksista"?

Olin nimittäin aika hämmästynyt kuullessani yhden tutun sekarotuisen pennun maksaneen 350 €! Kyseinen koira on pieni (alle 10 kg täysikasvuisena mitä luultavimmin) ja tosi erikoisen näköinen. Lyhyet jalat ja hillittömän iso pää.
Tietoa mitä kaikkia rotuja siinä on, ei ole kuin mielikuvituksissa, koska pentueen isästä ei ole kellään näköhavaintoja ;).

Ihan veikeä otus, mutta minusta omituista esim. se, etteivät nämä omistajat olleet ikinä nähneetkään koko koiraa, ennen kuin hakiessaan sen kotiinsa.

Itselläni on ollut sekä puhdas- että sekarotuisia koiria, joten kenenkään ei tarvitse hermostua tästä kirjoituksesta minään kannanottona sekarotuisten puolesta taikka vastaan ;). Minusta tuo hinta vaan oli aikamoisen kova.

29

3565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä_vaan_tässä

      ...se hinta liiku nollan - määrittelemättömän euron välillä :)

      Itse en seropeistani ole maksanut mitään (mutta muuten ne olisivat saaneetkin pikaisen lopun taivallukselleen).

      Yleensä ns."pentutehtailijat" pitävät korkeaa hintaa, koska se on niiden bisnes. Ja joskus korkeaa hintaa pidetään vain, että nähdään, ettei koiran hankinta ole päähänpisto.

      En ehkä noin paljon viitsisi maksaa, ainakaan näkemättä koiraa... Tai tietämättä sen taustoista, terveydestä, suvusta(edes vähän)... Noh, kaikki on erilaisia :)

      • sol

        meidän toinen koiruli oli ilmainen...ja toinen maksoi 250e kumpikin sekarotuisia...en tiedä onko tuo hinta nyt niin suuri...haluaahan jotkut pitää hintaa korkeana sen takia ettei koira päätysi "huonoon kotiin/kiertolaiseksi"että sitä mieltä me ollaan=)


    • suositus

      on 100e. Sellainen asiallinen hintahaarukka lienee 0e - 150e.

      • jonnay

        itse maksoin seropistani(pystis/lappis) 100e


      • Aili

        Kennelliiton on aivan turha suositella mitään seropeille. Kennelliitto ei rekisteröi seropeja, ei ota vastaan näyttelyihin, kokeisiin, agilityyn, tai mihinkään muutenkaan seropeja koskevaan. Näin ollen ei voi suositella hintojakaan. Ei edes omille puhdasrotuisillekaan. On aina ostajan ja myyjän välinen sopimus.


      • reamD
        Aili kirjoitti:

        Kennelliiton on aivan turha suositella mitään seropeille. Kennelliitto ei rekisteröi seropeja, ei ota vastaan näyttelyihin, kokeisiin, agilityyn, tai mihinkään muutenkaan seropeja koskevaan. Näin ollen ei voi suositella hintojakaan. Ei edes omille puhdasrotuisillekaan. On aina ostajan ja myyjän välinen sopimus.

        "Kennelliitto ei rekisteröi seropeja"

        Tävä väite ei pidä paikaansa. Kennelliitto ylläpitää fix-rekisteriä johon saa sekarotuiset reisteröityä ja niille omistajtodistuksen. Rekisteröidyn sekarotuisen kanssa pääsee kilpailemaan, rekisteröimättömän kanssa ei joten kylläpä vaan se kennelliitto ajaa hyvinkin paljon sekarotuistenkin asioita!
        Kylläpä nimittäin pääsee seropin kanssa kisaamaan agilityyn, tokoon, palvleuskoirapuolelta pääsee bh-kokeeseen ja pelastuskoirakokeisiin.

        Jos ei ole varmaa tietoa niin kannattaa jättää kirjoittamatta koska se nyt vaan on niin että sinä olet väärässä.


      • Annek
        reamD kirjoitti:

        "Kennelliitto ei rekisteröi seropeja"

        Tävä väite ei pidä paikaansa. Kennelliitto ylläpitää fix-rekisteriä johon saa sekarotuiset reisteröityä ja niille omistajtodistuksen. Rekisteröidyn sekarotuisen kanssa pääsee kilpailemaan, rekisteröimättömän kanssa ei joten kylläpä vaan se kennelliitto ajaa hyvinkin paljon sekarotuistenkin asioita!
        Kylläpä nimittäin pääsee seropin kanssa kisaamaan agilityyn, tokoon, palvleuskoirapuolelta pääsee bh-kokeeseen ja pelastuskoirakokeisiin.

        Jos ei ole varmaa tietoa niin kannattaa jättää kirjoittamatta koska se nyt vaan on niin että sinä olet väärässä.

        Jos et osaa edes yksinkertaisia pilkkusääntöjä, niin kannattaa jättää kirjoittamatta.


      • teamD
        Annek kirjoitti:

        Jos et osaa edes yksinkertaisia pilkkusääntöjä, niin kannattaa jättää kirjoittamatta.

        Sorry vaan mutta kirjoitukseni on kyllä täysin ymmärrettävissä enkä näe mistään puuttuvan pilkkua enkä näe missään ylimääräistä pilkkua.

        Mikäli et osaa ilman pilkunviilausta lukea, niin kannattaisi jättää lukematta.


      • Annek
        teamD kirjoitti:

        Sorry vaan mutta kirjoitukseni on kyllä täysin ymmärrettävissä enkä näe mistään puuttuvan pilkkua enkä näe missään ylimääräistä pilkkua.

        Mikäli et osaa ilman pilkunviilausta lukea, niin kannattaisi jättää lukematta.

        Matkin vain sinun ylimielistä kirjoitustyyliäsi. Ja kyllä sieltä muuten pilkku puuttui.


      • ....
        reamD kirjoitti:

        "Kennelliitto ei rekisteröi seropeja"

        Tävä väite ei pidä paikaansa. Kennelliitto ylläpitää fix-rekisteriä johon saa sekarotuiset reisteröityä ja niille omistajtodistuksen. Rekisteröidyn sekarotuisen kanssa pääsee kilpailemaan, rekisteröimättömän kanssa ei joten kylläpä vaan se kennelliitto ajaa hyvinkin paljon sekarotuistenkin asioita!
        Kylläpä nimittäin pääsee seropin kanssa kisaamaan agilityyn, tokoon, palvleuskoirapuolelta pääsee bh-kokeeseen ja pelastuskoirakokeisiin.

        Jos ei ole varmaa tietoa niin kannattaa jättää kirjoittamatta koska se nyt vaan on niin että sinä olet väärässä.

        TÄMÄ väite ei pidä paikaansa. Kennelliitto ylläpitää fix-rekisteriä, johon saa sekarotuiset reisteröityä ja niille omistajtodistuksen. Rekisteröidyn sekarotuisen kanssa pääsee kilpailemaan, rekisteröimättömän kanssa ei, joten kylläpä vaan se kennelliitto ajaa hyvinkin paljon sekarotuistenkin asioita!
        Kylläpä nimittäin pääsee seropin kanssa kisaamaan agilityyn, tokoon, PALVELUSkoirapuolelta pääsee bh-kokeeseen ja pelastuskoirakokeisiin.

        Jos ei ole varmaa tietoa, niin kannattaa jättää kirjoittamatta, koska se nyt vaan on niin, että sinä olet väärässä.


      • ......
        .... kirjoitti:

        TÄMÄ väite ei pidä paikaansa. Kennelliitto ylläpitää fix-rekisteriä, johon saa sekarotuiset reisteröityä ja niille omistajtodistuksen. Rekisteröidyn sekarotuisen kanssa pääsee kilpailemaan, rekisteröimättömän kanssa ei, joten kylläpä vaan se kennelliitto ajaa hyvinkin paljon sekarotuistenkin asioita!
        Kylläpä nimittäin pääsee seropin kanssa kisaamaan agilityyn, tokoon, PALVELUSkoirapuolelta pääsee bh-kokeeseen ja pelastuskoirakokeisiin.

        Jos ei ole varmaa tietoa, niin kannattaa jättää kirjoittamatta, koska se nyt vaan on niin, että sinä olet väärässä.

        Mitä pilkunnussimista!

        TeamD on oikeassa, jos ette osaa lukea niin painukaa helvetti soikoon koulun penkille opettelemaan!
        Ilmeisesti kyrsii kun joku on oikeassa ja sitten pitää tulla itse pätemään, eikös vaan Anne??


      • Annek
        .... kirjoitti:

        TÄMÄ väite ei pidä paikaansa. Kennelliitto ylläpitää fix-rekisteriä, johon saa sekarotuiset reisteröityä ja niille omistajtodistuksen. Rekisteröidyn sekarotuisen kanssa pääsee kilpailemaan, rekisteröimättömän kanssa ei, joten kylläpä vaan se kennelliitto ajaa hyvinkin paljon sekarotuistenkin asioita!
        Kylläpä nimittäin pääsee seropin kanssa kisaamaan agilityyn, tokoon, PALVELUSkoirapuolelta pääsee bh-kokeeseen ja pelastuskoirakokeisiin.

        Jos ei ole varmaa tietoa, niin kannattaa jättää kirjoittamatta, koska se nyt vaan on niin, että sinä olet väärässä.

        No nyt tekstin ymmärtää. Taidanpa sitten rekisteröidä seropini, kun noin upean valistuksen kohteeksi jouduin.

        Erityislahjana kaikille linkkivinkki.

        http://www.kotus.fi/huolto/kielitoimisto/oikeinkirjoitusohjeita/pilkku.shtml


      • ....
        ...... kirjoitti:

        Mitä pilkunnussimista!

        TeamD on oikeassa, jos ette osaa lukea niin painukaa helvetti soikoon koulun penkille opettelemaan!
        Ilmeisesti kyrsii kun joku on oikeassa ja sitten pitää tulla itse pätemään, eikös vaan Anne??

        Tuo nyt oli lähinnä vitsillä kirjoitettu, kun asiasta tuli puhetta. En ole Anne eikä minua häiritse, jos kaikki pilkut eivät ole oikeilla paikoillaan.

        No hard feelings.


    • Koirakko

      ja hinta oli 70e.

    • teamD

      Pennun hinta 70 euroa, aikuiskoko 30 cm/10 kiloa.
      Tällä koiralla kilohinta ei olekkaan niin kamala kun ylensä pienillä sekoituksilla.

    • href

      Apulassa oli kallein seropi 800 euroa. Keskihinta näytti olevan muutaman sadan euron luokkaa. Törkeää rahastamista, enpä muuta sano. Oli siellä kyllä sitten järkihintojakin, muutamasta kympistä sataan euroon, joka minusta kertoo sen, että kyseessä on ollut rehellinen vahinkoastuminen, eikä suunniteltu rahastusyritys.

      Apulan seropien/paperittomien kanssa saa olla kyllä varovainen. Paljon on näkynyt ja kuulunut tietoa koirien salakuljetuksesta, tehtailusta ja epärehellisistä myyjistä. Varsinkin pikkukoiraa hankkiessa on syytä olla varovainen. Sama henkilö kauppaa eri nimellä (sama osoite ja puh.nro kuitenkin) jatkuvasti erirotuisia paperittomia pikkukoiranpentuja.

    • Milla

      Meillä tää 5kk shelttimixaus maksoi 150e rokotettuna, madotettuna ja sirutettuna. :) Mielestäni ei ollut ollenkaan paha hinta.

      Ymmärrän korkeat hinnat jos koirasta on aiheutunut enemmän kuluja, muuten tuo 350e on ihan sikamaista rahastusta.
      Itse maksaisin varmaan enintään 200e seropista.

      • minä

        Itse maksaisin sekarotuisesta KORKEINTAAN 250€ ja silloin sen pitäisi olla rokotettu ja sirutettu ja elänyt hyvissä oloissa.


    • hukilo

      Mun työkaverin veli oli ostanut perheellensä sekarotuisen koiran,koirassa kahta pientä rotua.Koiruus suloinen kun mikä mutta hinta huimaa,600€.

    • haukkuni

      minun 10kk ikäinen sekarotuinen haukku ei maksanut mitään, saatiin se sen takia ilmatteeksi kun koiran entiselle omistajalle oli tullut paha allergia. mulla on ollut muutama sekarotuinen ennestääkin ja silloin toinen maksoi 150mk ja toinen ihan 50mk! että ei pahan hintaisia kyllä ole ollut.

      • maz

        vanhempi seropi ei ole maksanut mitään,enoni vahinko pentueesta ja tämä uusi pentu 40€.


    • haukkuni

      tässä 10kk ikäisessä on rotikkaa, hyskyä, ajokoiraa ja labbista! niissä aijemmissa sekarotuisissa oli toisessa ainakin pitkäkarvaista collieta ja toisessa oli rotikkaa ja doobermannia!

    • tracey87

      itse maksoimme sekarotuisesta pennusta 100euroa, eikä oltaisi maksettu yhtään enempää. nyt 8kk:n ikäisenä sillä on säkää n.65, eli aika isosta koirasta on kyse. rotuja siinä on neljä, eli oikeen sekasekarotuinen...! (labbis, saksanpaimenkoira, leonberginkoira ja lapinkoira)

      mun mielestä ei sekarotuisesta kannata maksaa mitään huimia summia, ku siinä vaiheessa rupee rotukoirat menettämään "arvoaan"..

    • Meiän pentu makso sellaset 350 e. Rokotettuna, madotettuna, tatuoituna ja eläinlääkärintarkastamana. Kahta pientä rotua siinä on ja erittäin nätti tyttö. Näyttää kyllä enemmänkin esim. karjalankarhukoiran ja bordercollien sekotukselta.

      • puhdasrotuinen

        tuohon hintaan löytynyt puhdasrotuisiakoiria,
        jolla on paperit, siru, madotettu ja
        el.lääkärintodistuksella varustettu pentu.

        Joten on koirien hintoihin tullut ?urokorotus
        myös.
        Olen kylläkin kuullut, jos koira maksaa enemmän,
        niin siitä silloin pidetään parempaa huolta
        kuin ilmaiseksi saadusta.


    • shaure

      Meidän kahdesta seropipennusta olen pyytänyt 100e. Syy tähän on mm. tuo hetken mielijohteesta ottaminen. En halua antaa pentuja mihin tahansa kotiin. Madotettuja ja eläinlääkärin katsomia yksilöitä ovat. Toinen menikin jo oikein hyvään kotiin ja toiselle vielä etsin. Jos pentu ei löydä kotia ennen rokotusikää, niin se rokotetaan.

    • koiraengeli

      on villakoira/westie sekotus ja se makso jotain 30 - 40euroo...

    • Anonyymi

      Haluaisin sekarotuisen mutta onko niitä 50 euroa maksavia

    • Anonyymi

      Ensimmäisestä maksoin 250 euroa, jossa 50% pun.irlanninsetteriä ja 50% saksanpaimenkoiraa

      Toisesta maksoin muistaakseni 50 euroa, jossa oli 50% karjalankarhukoiraa ja 50 % labradorinnoutajaa (tosin tuli vain minun kauttani etsimään uutta kotia)

      Kolmannesta maksoin 250 euroa, jossa oli saksanpaimenkoiraa, tiibetinmastiffia-suomenajokoiraa ja suomenpystykorvaa

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3360
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2882
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      25
      2750
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2658
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      22
      2554
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2375
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1853
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1787
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      38
      1664
    10. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      150
      1510
    Aihe