...perheistä, joissa on monta lasta, etenkin pientä, ilman koodeja? Ja vielä niin, että vanhemmat, tai ainakin toinen käy töissä... Nostan teille hattua vilpittömästi ja kumarran syvään!
Eilen pelasin yhdellä perheellä, jossa oli vanhempien lisäksi teini, lapsi ja kaksosvauvat, jotka kasvoivat juuri taaperoiksi. Voi herranjestas, että alkoi raivostuttamaan, kun kenelläkään ei ollut mikään hyvin. Toiveita ei juuri ehdi toteuttaa, joten tavoitetasot on punaisella. Vanhemmat ei ehdi täyttää edes omia tarpeitaan, kun taaperot tarvii koko ajan huomiota ja lastenkin kanssa pitäisi läksyjä tehdä. Vaikka on teini-isovelikin apuna.
Kun taaperot saa illalla nukkumaan, ja vanhemmat saavat vihdoin käytyä itse pesulla, vessassa, syömässä ja pääsevät sitten nukkumaan, niin taaperot jo heräävät, kun niiden energiapalkki täyttyy niin äkkiä. Ei auta kuin vanhempien nousta taas sängystä, vaikka energiapalkki vetelee viimeisiään, ja viedä taaperot potalle. Ne oppivatkin niin hitaasti, ja koska tavoitetasot on punaisella, ei voi antaa mahtimaitoa.
Kun vanhemmilla olisi hyvä hetki jossain välissä opettaa taapero esim. potalle, taapero rupeaa itkemään, koska sillä ei ole hauskaa, tai se on vuorostaan väsynyt. Puhelin pirisee ihan taukoamatta, koska ei ehdi ylläpitää suhteita ystäviin. Se on muuten älyttömän ärsyttävää, meinasin jo poistaa koko puhelimen. Huoh...
Nyt kyllä lopetan perhetavoitteisten simien tekemisen, koska ne aina vaan haluaa niitä lapsia, ja mulla alkaa rassaamaan ihan toden teolla! Tai, sitten rupean taas käyttämään isommissa perheissä koodia.
Miten te selviätte...
17
1054
Vastaukset
- Cherry-Sama
Paljon on sulla tossa perheessa porukkaa. Mulal taas on toi teiniraskauspatch ja teinpä sitten kerran niin että teinini sai kaksoset ja isä oli aikuinen mies joka kävi töissä. Kyllä meinasi hermo palaa kun vanhemmat kokoajan väsyneitä ja vauvat huutaa vähän väliä.
Mutta tuo sinun perheesi olisi ollut itselleni jo painajainen täytyy ihan hattua nostaa että jaksat. - nipa
Käykö aikuiset samaan aikaa töissä?
Laita työ ajat niin että toinen käy vaikka päivällä ja toinen illalla. Toinen hoitaa lasta päivällä ja toinen illalla. Laita aina yksi kerrallaa tekemään mitä haluaa. ja toiset hoitaa lapsia.
Toivottavasti viellä opit pelaamaan isolla perheellä =D- jämä
mä pelaan aina 8 henkisellä perheellä, misä on äiti ja isä sekä 6 lasta ja kumpikin käy töissä, mä en pysty pelaan vaan jollain 5:llä tai kuudella ihmisellä, saispa tos simsis enemmänki ku vaan 8 henkilöö yhteen taloon, se on helppoo pelata nii, hommaa vaan lapsille hoitajan ja pistää vanhemmat töihin ja lapset kouluun, ja hommaa ruokaa ;)
- Angela
...käy töissä ollenkaan! Ne lapset ois jo varmaan sossutäti vieny muuten, tai joku olis vähintään kuollu =) En rupea kuitenkaan pelin (en edes Simssin) takia hermojani raastamaan, joten ehkä vain vältän jatkossa suuria perheitä =)
- heihei.
mikset laita lapsille lastenhoitajaa?
ei 'vanhempien' tartte auttaa läksyissä, ne lapset osaa muutenki tehdä.
Laita vanhemmille erilainen päivärytmi, niin että toinen saa nukkua rauhassa ja toinen hoitaa lapsia.
ja poista se puhelin, ei siitä mitään haittaa ole jos sen poistaa, voit sitten myöhemmin laittaa takasin.- Misty
Itse pelaan yksinhuoltajalla, jolla on teini, kouluikäinen lapsi sekä vaippaikäiset kaksoset. Lastenhoitajaa en ole tarvinnut kertaakaan ja teini sekä koululainen osaavat kyllä tehdä osansa kotitöistä. Teini auttaa myös silloin tällöin vauvojen kanssa. Onnistuu kyllä.:-)
- Angela
Mutta lapset tekee läksyjä aika kauan, ellei niitä auta. Teinit suoriutuvat nopeasti läksyistä. Ja lapsilla kun tuppaa hupipalkki olemaan jo valmiiksi melko alhainen, kun tulevat koulusta. Ilta melkein menee viihdyttäessä, ja sitten jo loppuu energiakin...
Niin, miksiköhän en ole soittanut lastenhoitajaa? Kai joku alitajuinen juttu, että pitää lapset hoitaa itse =)
No joka tapauksessa, illat on pahimmat, koska kaikilta on energia lopussa ja vaikka mitä pitäisi vielä tehdä. "Lapsi-ikäisten" kanssa pärjäisi niinkin, vaikka niitä olisi useampi, mutta taaperot on pahoja... =)
Pitää yrittää tuota päivärytmien vaihtelua vanhemmille vastaisuudessa, jos on tarvetta. Ja tosiaan vaikka tilata lapsenlikka... Ei kai ole mitään kellonaikaa, ettei se tule? 24 h/päivässä?
- jämä
no mulla ei ikinä aikuiset auta lapsia tekemään läksyjä...... en tiennykää et ne tekee nopeammin jos aikuinen auttaa, no niin tietysti oikeastikin jos ei osaa ja joku auttaa niiin saa sen tehtyä nopeammin =) eli aika aito peli ;)
- elkku95
perhee seen vähin tään 6 henkilöö ja aina mulla homma toimii.
- mä9
On varmaan kyse the sims kakkosesta? Laita joku soittamaan kotiapulainen, lastenhoitaja jne.
- Elzu
perheissäni on aina aluksi 2 jäsentä eli vanhemmat, sitten heille siunaantuu lapsia noin 4 kpl. en muuta ketää pois ja seuraava sukupolvi saa taas lapsia. perheeni ovat aina täynnä eli 8 ja en ole ikinä käyttänyt mtn kodia paitsi rahakoodia :D joskus on tietysti vaikeampaa mutta taaperot ovat minusta parhaita ja aivan ihania
- -Jonna-
Olen jo kauan pelannut samalla suvulla joka alkoi perhetavoitteisista vanhemmista. tuli lapsia tasaiseen tahtiin ja tietyn rytmin kun oppi pitämään niin hyvin meni:) eikä ollut lastenhoitajaa, vain kotiapulainen:)
Teinit lähti yliopistoon heti kun oli yksityiskouluun päästy ja teiniuranhuippu saavutettu. ja ne ei enää yo:n jälkeen muuttaneet pois:)
mahtimaitoa pystyin käyttämään koska alkuperäisellä sim-parilla oli tavoitteena "3 lapsista valmistuu yliopistosta" ja he saivat ensin 3 lasta nopeasti, ja heidät laitoin yliopistoon heti kun teini-ikä alkoi, ja pelasin nuo teinit ensin läpi yliopiston.
niin vanhemmat olivat platinalla ja sitten lapsia lisää hankkimaan:)- -Jonna-
siis teinini yliopiston jälkeen muuttivat omilleen! tuli painovirhe..:)
- Pinky-Sun
mutta luoja sentään, jos isovanhempia ei olisi keksitty..
Yleensä isovanhemmat pitää huolen talosta ja aikalailla lapsistakin, jos vanhemmat eivät ehdi. Yleensä ajattelen isovanhemmilla pelatessa, että ei niillä niin väliä, ne kuolevat kumminkin..
Ja yleensähän mummot ja vaarit rakastavat lapsenlapsiansa, eikö? - Pinky-Sun
Lapsia ja teinejä täytyy auttaa läksyissä vain kerran, ensimmäisenä päivänä kunkin ikävaiheen alussa.
Jos ei auta, lapset eivät saa parempaa numeroa niin nopeasti kuin voisivat.
Sen jälkeen he osaavat tehdä läksyt itsekin. - hui!
Olen kyllä ihan samaa mieltä että isot perheet on järkyttäviä, vaikka kaikki ois aikuisiakin, koska yhden päivän pelaamiseen menee niin kauan aikaa kun pitää suunnitella ja huolehtia kaikista yhtä aikaa. Mun pahin tilanne on ollut seuraava: Isoäiti, hänen vanhin tytär miehineen ja heidän kaksi teini-ikäistä tytärtä, poikalapsi ja kaksovauvat. Eli täydet kahdeksan. Musta joku 5 on maksimi mitä voi pelata järjissään pysyen. On turha stressata itseään pelin takia kun oikeassakin elämässä riitää aiheita...
Isovanhemmat on kyllä jees kun nekin voi auttaa lapsen hoitamisessa. Siinä kyllä myös vähän huijasin, muutin vanhimman tytön toisten isovanhempien luo asumaan BoolProp -koodilla, jotta perhe pienenisi vähän.- Angela
...kasvoivat vihdoin lapsiksi, eikä sen jälkeen ollut ollenkaan niin hankalaa pelata, kun lapset osaa jo huolehtia pääosin itsestään. Laitoin sitten perheen teinit yliopistoon, kun niitä ei enää tarvinut lastenhoitoavuksi. Taaperot on kyllä kivoja, jos ei ole kovin monta lasta perheessä ja niiden kanssa vanhemmat ehtii viettää aikaa.
Nyt tein uuden perheen, ja laitoin molemmille vanhemmille mammonatavoitteen. Laitoin naiselle "kiltteyspisteet" lähes täydet, niin sille tuli sitten toiveeksi "hanki lapsi". Mulla harvoin tulee sitä toiveeksi muilla kuin perhetavoitteisilla, vaikka simeillä onkin erilaisia luonteita. Ja kun niille perhetavoitteisille ei tunnu lapset koskaan riittävän, aina pitäisi olla paksuna =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama917540Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1226285Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1604407Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2333034Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta902618Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh291887- 1291521
Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1961501Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?
Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk21762"Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen
Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi19693