Paras lukemasi kirja?
Ajattelin kesäksi hakea kirjastosta luettavaa ja ois kiva kuulla mitkä kirjat ovat jääneet mieleen:)
Paras ikinä
19
5074
Vastaukset
- ....
Ken Follett: Taivaan pilarit
- anabana
Viimeksi lukemani kirja oli Kärpästen Herra.
Muista vähäisistä lukemistani kirjoista ei voi samaa sanoa parasta luettavaa (yksi parhaista omassa luokassaan.)
Mielestäni mielenkiintoinen kirja lukea... Nobel kirjallisuuspalkinnolla palkittu. - wilma
William Whartonin Birdy tai Patrick Suskindin Parfyymi.
Paljon muitakin... ehkä parempiakin on tullut luettua, mutta nuo moneen kertaan... :)- qummamuzzi
On suuri suosikkini, vähän tunnettu ja noteerattu. Minulla on käsitys, että tyyppi on Ranskassa asuva amerikkalainen taidemaalari. Hyllyssäni on myös WW:n Isä ja Oi kuusipuu. Isän olen lukenut 4-5 kertaa, se on kerrassaan kiehtova matka omaan perheeseen ja kerrankin positiivisesti kuvattuun pirstoutuneeseen mieleen.
- bansku
yleisesti ottaen pohjoismaalaiset dekkarit on tosi hyviä. ne on jotenkin lähempänä meitä kun esim. jenkki vastaavat. suosittelen tämmöstä kun Karin Alvtegen:petos.
- thelle
...mutta sanon John Steinbeck: Helmi.
Tämä teos houkutteli minut lopullisesti kirjallisuuden maailmaan. - itse pidin
Muutama kirjailija korvan taakse:
Jeff Long
John Fowles
Neil Gaiman
Glen Duncan
John Irving (tottakai :)- APA
Tuulen varjo, Carlos Ruiz Zafón
- lady-lovely
nii minkäs ikänen oot?? kun olis helpompi sanoa jos kertosit :D mutta voin suositella ainakin kirjaa:
itke alegria - tiiu
Olen itse erittäin vaativa kirjojen suhteen ja hypin sivujen yli heti kun tulee vähänkin tylsä kohta. Leena Lehtolaisen - Jonakin onnelisen päivänä oli poikkeuksellinen, enkä hypännyt yhdenkään sivun yli. Jos joku tietää saman tyyppisiä kirjoja niin ehdotuksia otetaan vastaan!
- Ex-Libris
D.Preston: Kirottu kuilu, A.McNab. Viikingin kosto, J.Highins: Kotka on laskeutunut, J.Raivio: Yö vuoro (tuli joitakin kuukausia sitten telkasta). Ja tietenkin koko C. Cusslerin tuotanto
Luehhan edes joku ja kerro mitä pidit . Itse pidin ko. kirjoista kovastikkin- Draco Paladin
koska lempikirjoja on paljon ja ne muuttuu koko ajan
: Tess Gerritsen/Painoton tila oli pitkästä aikaa todella kuvottava/pelottava/jännittävä =)
Taru Sormusten Herrasta on säilynyt yhtenä parhaista
Brett Easton Ellisin/Amerikan psyko oli mahtava
Douglas Adamsin Sielun pitkä pimeä teehetki ja Linnunradan käsikirja liftareille olivat myös upeita. Hevoskuiskaaja,Suden läheisyys ja Tulisielut olivat myös ihania tosin kirjailijan nimeä en nyt muista =) En kyllä pysty sanomaan vain yhtä kirjaa.Nora Robertsilla on tosi hyvää kevyttä lukemista ja Robert Jordanilla,Margaret Weissilla ja Tracy Hickmanilla,Jean Rabella,Elaine Cunninghamilla,Garth Nixillä jnejnejne. on paljon hyviä kirjoja... joopa joo ;)
- Eowyn
Yksi parhaista lukukokemuksistani on ollut Donna Tarttin "Jumalat juhlivat öisin". Vaikuttava teos. Valitettavasti Tarttin toinen teos, "Pieni ystävä" petti odotukset ja sitä en juurikaan suosittelisi. Pieni ystävä on hieno kirja, mutta jotenkin se kuitenkin oli pettymys ja paikoitellen myös aika raskaslukuinen.
- toukka
Paras koskaan lukemani kirja on Arundhati Royn Joutavuuksien jumala. Herkkä, kaunis, riipaisevan traaginen, unenomainen.
- tytteli
Michael Connelyn kirjat on ihan hyviä, mutta ne on aika paksuja.
- parasta
Parhaat vaihtuvat aikaa myöten, mutta silloiset parhaat lukukokemukset ovat:
Papillon, ( En muista kirjailijan nimeä )
Doloreksen tunnustus, Stephen King
Molemmat kirjat suorastaan imaisevat mukaansa.- hmm
JM Coetzee: Häpeäpaalu, Donna Tartt: Jumalat juhlivat öisin, L. Onerva: Mirdja
- Blue Angel
Karin Fossum: Rakas Poona
Henning Mankell: Palomuuri, Viides nainen (sekä muut Kurt Wallander -sarjasta)
John Grisham: Sateentekijä
Täysikuun kahvila (kirjoittajaa en muista)
Tässä joitakin mitä tulee mieleen, näitä on niin monta... - Toivoniemi
Peter Höegin Lumen taju on upea kirja. Kerronta, rakenne ja kieli toimivat täydellisesti, aihe, teema, tapahtumat ja juoni ovat jännittäviä ja ihanankamalan suloisen mukaansatempaavia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092433
- 412372
- 1232266
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241888- 411846