Lämpösulakkeen juottaminen

Anonyymi-ap

Kestääkö lämpösulake juottamisen piirilevylle?
On sellainen 113° C, perinteinen aksiaali-metalliputki mallia, 35 mm pituisilla johdoilla. Onko joku kokeillut juotoskestävyyttä?

13

664

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eiköhän kestä nopean juottamisen jos lukitsee kärkipihdit johtimeen piiirilevyn komponenttipuolelle lämpösuluksi.

• Anonyymi

Kahvinkeittimissä näyttäisi olevan hiukan korkeamman lämpötilan lämpösulake, joka on yleensä hitsattu kiinni. Joskus olen nähnyt jonkinlaisen puristus-liittimen millä kytketty.

• Anonyymi

Kylläpä tehdas ratkaisut juuri noin yleensä on ilmeisesti juuri juottamisen lämpöongelmien takia

• Anonyymi

Nyt onkin rakenteilla professional ylijännitesuoja, jossa lämpösulakkeet ovat suojaamassa VRD-vastuksia, jos sattuvat vioittumaan.

• Anonyymi

pöhlöt,,,,no eihän niitä ole puristamalla liitetty juottamisen lämpiämisen vuoksi,,,vaan diodi käy niin kuumana et tinaus sulaa,,,,,

• Anonyymi

Mistäs ihmeen diodista sinä tulit höpisemään.

• Anonyymi

Perinteisen 60/40 juotostinan sulamispiste on 186 astetta, joten kyllä suurempiasteisilla lämpösulakkeilla juotosliitos voi sulaa ennen kuin itse lämpösulake.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perinteisen 60/40 juotostinan sulamispiste on 186 astetta, joten kyllä suurempiasteisilla lämpösulakkeilla juotosliitos voi sulaa ennen kuin itse lämpösulake.

Noh, juotin joskus autossa uuden liittimen 55W:n polttimolle ja homma toimi talven ajan hyvin. Mutta kun tuli kesä alkoi lämpöä kertyä liikaa tinalle lampun sisällä ja juotos oli irronnut kun katsoin mistä polttimon palamattomuus voisi johtua. Tein uudet liitokset edelleenkin tinalla hyvän johtavuuden saamiseksi, mutta puristin ympärille abico-jatkopalan ja tämä on ratkaisu toimi ainakin yhden kesän. Valoista tuleva lämpörasitus vaikka tinaa ei sulattaisikaan voi sen silti hapristaa ajan kuluessa. Kannattaa siis yrittää pitää juotokseen etäisyyttä hiukan enemmän kuin se 2cm tai mieluummin jättää se tekemättä kokonaan lämpenevissä kohteissa..

• Anonyymi

lampödiodi,,,lämpösulake sama asia,,,,

• Anonyymi

Nyt olet kyllä ihan hukassa

• Anonyymi

Itse käytin pyykkipoikaa kiristyksenä kun lämpösulake laukesi aina turhanpäiten. Joku kauhisteli sitä jostIN SYYSTÄ.

• Anonyymi

Ei auta pyykkipojat lämpösulakkeelle.
        Oletkohan koskaan lämpösulaketta nähnytkään.

• Anonyymi

Hyvin kesti lämpösulakkeet juottamisen, käytin tosin juotoksen ja sulakkeen välissä johtimessa lukittuvaa suonipuristuspihtiä lämpölukkona

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1891
    2. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      64
      1877
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      144
      1649
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1641
    5. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      103
      1599
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1577
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1347
    8. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1279
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1160
    10. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      1111
    Aihe