kehoittaa Riitta Purra A-studiossa. Yksinuoltajat, omaishoitajat, vammaisten lasten äidit, vuokralla asujat ja ehkä kaikki nämä vielä sama henkilö joutuvat todelliseen loukkuun terävähampaisen ministerin käsittelyssä.
Tää oli paha.
Omaishoitaja mene töihin
280
3778
Vastaukset
- Anonyymi
Katselin ko. ohjelmaa ja tyrmistyin Purran typeryydestä ja
epäinhimillisyydestä, mikä ei sinänsä ole "uutuus"
Kun pienituloinen omainen jää hoitamaan läheistään ehkä pienellä
eläkkeellä pienten tukien varassa valtio tai kunta säästää monta tuhatta euroa kuukaudessa, jonka laitoshoito maksaisi.- Anonyymi
Hoito on kuitenkin inhimmillistä.
Monessa kunnassa ne huonommat ns laitospaikat ovat todella epäinhimmillisiä paikkoja, eivätkä täytä mitään ihmisarvoista hoidon paikkaa.
Itse välttäisin viimeiseen asti sellaiseen laitokseen joutumista. Ilmeisesti Suomessa moni vanhus tai iäkäs pariskunta on valinnut jonkin toisen ratkaisun. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoito on kuitenkin inhimmillistä.
Monessa kunnassa ne huonommat ns laitospaikat ovat todella epäinhimmillisiä paikkoja, eivätkä täytä mitään ihmisarvoista hoidon paikkaa.
Itse välttäisin viimeiseen asti sellaiseen laitokseen joutumista. Ilmeisesti Suomessa moni vanhus tai iäkäs pariskunta on valinnut jonkin toisen ratkaisun.Hoito voi olla inhimillistä mutta ilman vapaapäiviä ja ehkä jo vähän dementoitunutta vanhusta on raskasta hoitaa ja inhimillisyys on kaukana..Esim vanhojen avioparien itsemurhat on lisääntyneet ja toisen puolison tekemät murhat myös.Dementoitunut ihminen voi olla hyvinkin väkivaltainen.
- Anonyymi
Omaishoitaja voi saada "omaishoitopalkkaa" esim. 300 € kuukaudessa.
Omaishoitaja tulee todella halvaksi valtiolle.- Anonyymi
Lisäksi eläkeläiset saavat eläkkeensaajan hoitotukea, jos osaavat laatia tarvittavat asiakirja ja löytyy jokin avustava henkilö jolla on sisäpiirin yhteydet kelaan.
- Anonyymi
Jolloin ei saa enää työmarkkinatukea.
- Anonyymi
Totta. Mitätön korvaus isosta työstä.
- Anonyymi
..ja tekee ilman vapaapäiviä.
- Anonyymi
Persut on jotain lajia psykopaatteja, sosiopaatti sopisi kuvaan.
Sosiopaatti on tunnekylmä luonnehäiriöinen, joka ajaa omaa etuaan muita hyväksikäyttämällä. - Anonyymi
Eikös omaishoitaja tee arvokasta t y ö t ä. Yhteiskunnan halpatyövoimaa.
Beng
Kalsaa puhetta.- Anonyymi
Omaishoito on yhteiskunnalle halvinta hoitoa ja työaika on 24/7 omaishoitajalle.
Kaikki PS-puolueessa ovat koulukiusaajatasoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omaishoito on yhteiskunnalle halvinta hoitoa ja työaika on 24/7 omaishoitajalle.
Kaikki PS-puolueessa ovat koulukiusaajatasoa.Oikeassa olet, se om.hoitajapalkkio on promille tasoa laitoshoidon hintaan verraten, tyhmä purra, matikka jäänyt opiskelematta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki PS-puolueessa ovat koulukiusaajatasoa.Entäs jos omaishoitajan pää alkaa rakoileen, ei sekään halvaksi tule 🤔
- Anonyymi
Kannattaisikohan sinun olla enemmän huolissasi Ruotsin tilanteesta.
Vai tulitko hakemaan täältä suosionosoituksia ja liityit Perussuomalaisia halveksivaan porukkaan.Olen huolissani Ruotsin tilanteesta myös.
Täällä puhaltaa samasta suunnasta yhtä kalsea tuuli.
Minä mitään suosionosoituksia tarvitse. Tuollainen juttu tupsahti vain aamulla FB-sivulleni ja sen arktisen kylmä terävähampaisuus hätkähdytti.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Olen huolissani Ruotsin tilanteesta myös.
Minä mitään suosionosoituksia tarvitse. Tuollainen juttu tupsahti vain aamulla FB-sivulleni ja sen arktisen kylmä terävähampaisuus hätkähdytti.👍 peukut sinulle hyvästä aiheesta !
Paloma.se01 kirjoitti:
Olen huolissani Ruotsin tilanteesta myös.
Minä mitään suosionosoituksia tarvitse. Tuollainen juttu tupsahti vain aamulla FB-sivulleni ja sen arktisen kylmä terävähampaisuus hätkähdytti.Saattaisin minäkin olla huolissani, jos asuisin Dalajoen alajuoksulla.
Hyvä vain kuitenkin, että siellä puhaltaa kalsea tuuli. Lämpöinen ilta tietäisi oikein kunnon hyttysdiscoa teille.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/EQn4x3/myggproblemen-i-dalalven-fruktar-ny-invasion- Anonyymi
Ja taas yksi teki pienen yliaskeleen , puuttumalla toisen yksityiselämään jota täällä ei ole kenelläkään lupa spekuloida . Kullakin omat perhesuhteet ja niistä ei tartte mitään esimerkkejä tehdä netissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas yksi teki pienen yliaskeleen , puuttumalla toisen yksityiselämään jota täällä ei ole kenelläkään lupa spekuloida . Kullakin omat perhesuhteet ja niistä ei tartte mitään esimerkkejä tehdä netissä.
Kyllä kai täällä saa kirjoitettuja juttuja spekuloida?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kai täällä saa kirjoitettuja juttuja spekuloida?
Ei toisen asioihin puuttua, vaan ottaa kantaa aloitukseen. Asiatonta.
- Anonyymi
Keskitytäänpä aivan oman maan ongelmiin, niistä on tarpeeksi haittaa.
- Anonyymi
Kammottava lausunto, missä on ihmisen inhimillisyys ja empaattisuus, sitä ei Purralta löydy kauranjyvän vertaa. Kaamea ihminen ja tällaisen Suomen kansa halusi asioitamme hoitamaan!
Katsoin äsken uteliaisuuttani sen kyseisen ohjelman, enkä nähnyt/kuullut siinä häneltä tuollaista lausuntoa, mikä aloituksessa on.
https://arenan.yle.fi/1-3229465- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Katsoin äsken uteliaisuuttani sen kyseisen ohjelman, enkä nähnyt/kuullut siinä häneltä tuollaista lausuntoa, mikä aloituksessa on.
https://arenan.yle.fi/1-3229465Se olikin Paloman FB-sivuilla aamulla..oli oikein tupsahtanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olikin Paloman FB-sivuilla aamulla..oli oikein tupsahtanut.
Taitaa paloma olla itsekin vähän tupsahtanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olikin Paloman FB-sivuilla aamulla..oli oikein tupsahtanut.
Paloma maalittaa ja esittää naisvijaa Purraa kohtaan hyo olkoon.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
https://arenan.yle.fi/1-3229465Täällä valehdellaan kaikkea mahdollista.Purrs on kaunis,fiksu ja empaasttinen.Ei ollenkaan sellainen miksi nuo viherkiljukaulat häntä haukkuvat.Kyllä täytyy olla henkisesti köyhä ja kiero kun suoltaa tuollaista vihapuhetta.Suomi on ilkeiden ihmisten ,onnellisia nuo solvaajat ei ainakaan ole.
- Anonyymi
Katsoin A-Studion, jossa Purra vastasi katsojan (omaishoitajan) lähettämään kysymykseen hänen tuestaan. Toimittaja pakotti hänet vastaamaan
toistamalla kysymyksen.Ja mitä hän sinun korvillasi kuultuna täsmälleen vastasi?
Oliko kyseessä aloittajan kuvailema vuokra-asunnossa asuva vammaisen lapsen yksinhuoltaja, jolle hän oli omaishoitajana?
Odotan rehellistä vastausta.Tellukka kirjoitti:
Ja mitä hän sinun korvillasi kuultuna täsmälleen vastasi?
Oliko kyseessä aloittajan kuvailema vuokra-asunnossa asuva vammaisen lapsen yksinhuoltaja, jolle hän oli omaishoitajana?
Odotan rehellistä vastausta.Nyt katselin ja kuuntelin koko haastattelun.
Kyllä Andersson hyvin tulkitsi ja tiivisti Purran viestin omaishoitajalle.
Samalla toi hyvin esille sen miten vähän ymmärtämistä ja empatiaa hänellä on vähätuloisia ihmisiä kohtaan.
Nämä leikkaukset voivat pahimmassa tapauksessa kohdistua moninkertaisina juuri omaishoitajaan, yksinhuoltajaan ja vuokralla-asujaan. Koska hänellä on juuri ne tuet jota hän on ollut oikeutettu ja siitäkin huolimatta hänen työnsä omaishoitajana on säästö yhteiskunnalle. Meidän hyvinvointiyhteiskunnassamme se merkitsee vain yhtä asiaa: on pakko hakea toimeentulotukea, että pystyisi selviytymään arkielämästä.
Minä näin ja kuulin jääkylmän ja taitavasti selittävän poliitikon haastattelun. Näin terävät hampaat ja hyytävän katseen ja sanojen takaa pilkotti oikeistopopulistin todellinen päämäärä: kunhan me pääsemme vallankahvaan todenteolla ja saamme päättää kaikesta itse, niin pääsemme toteuttamaan omaa märkää unelmaamme Suomesta ilman maahanmuuttajia, jossa köyhät tietävät paikkansa, terveys ja koulu on yksityistetty ja ihmisoikeuksista ei tarvitse kitistä, koska väki vain vähenee ja pidot paranee.Paloma.se01 kirjoitti:
Nyt katselin ja kuuntelin koko haastattelun.
Samalla toi hyvin esille sen miten vähän ymmärtämistä ja empatiaa hänellä on vähätuloisia ihmisiä kohtaan.
Nämä leikkaukset voivat pahimmassa tapauksessa kohdistua moninkertaisina juuri omaishoitajaan, yksinhuoltajaan ja vuokralla-asujaan. Koska hänellä on juuri ne tuet jota hän on ollut oikeutettu ja siitäkin huolimatta hänen työnsä omaishoitajana on säästö yhteiskunnalle. Meidän hyvinvointiyhteiskunnassamme se merkitsee vain yhtä asiaa: on pakko hakea toimeentulotukea, että pystyisi selviytymään arkielämästä.
Minä näin ja kuulin jääkylmän ja taitavasti selittävän poliitikon haastattelun. Näin terävät hampaat ja hyytävän katseen ja sanojen takaa pilkotti oikeistopopulistin todellinen päämäärä: kunhan me pääsemme vallankahvaan todenteolla ja saamme päättää kaikesta itse, niin pääsemme toteuttamaan omaa märkää unelmaamme Suomesta ilman maahanmuuttajia, jossa köyhät tietävät paikkansa, terveys ja koulu on yksityistetty ja ihmisoikeuksista ei tarvitse kitistä, koska väki vain vähenee ja pidot paranee.Mutta sanoiko Riikka Purra, että "omaishoitaja mene töihin"?
Eikö vain ollutkin pelkästään Li Anderssonin tulkinta ja sinun eteenpäin jakamasi valhe?
Kenen vain puheet voi tulkita oman agendansa mukaisesti minkälaiseksi haluaa. Sinunkin puheesi. Miksi pitää tulkita? Eikö voisi pitäytyä siihen, mitä hän todella sanoi?
"""Näin terävät hampaat ja hyytävän katseen ja sanojen takaa pilkotti oikeistopopulistin todellinen päämäärä"""
Siis pilkotti, joo? Vainoharhaisen kuvittelua taas, että toinen tarkoittaa muuta kuin sanoo. Sitä vasemmistolaisten kuvittelemaa piiloviestintää, mikä nykyisin vaikuttaa olevan suosittua.
Ja mikä sinua häiritsee hänen hampaissaan? Omiasi et ole näyttänyt sitten 50 vuotta vanhojen nuoruuskuviesi (ymmärrettävistä syistä). Onko niitä edes enää muuta kuin ruskean kellertävät tyngät ja sitten käy kateeksi Purran ehjät valkoiset hampaat.Tellukka kirjoitti:
Mutta sanoiko Riikka Purra, että "omaishoitaja mene töihin"?
Eikö vain ollutkin pelkästään Li Anderssonin tulkinta ja sinun eteenpäin jakamasi valhe?
Kenen vain puheet voi tulkita oman agendansa mukaisesti minkälaiseksi haluaa. Sinunkin puheesi. Miksi pitää tulkita? Eikö voisi pitäytyä siihen, mitä hän todella sanoi?
"""Näin terävät hampaat ja hyytävän katseen ja sanojen takaa pilkotti oikeistopopulistin todellinen päämäärä"""
Siis pilkotti, joo? Vainoharhaisen kuvittelua taas, että toinen tarkoittaa muuta kuin sanoo. Sitä vasemmistolaisten kuvittelemaa piiloviestintää, mikä nykyisin vaikuttaa olevan suosittua.
Ja mikä sinua häiritsee hänen hampaissaan? Omiasi et ole näyttänyt sitten 50 vuotta vanhojen nuoruuskuviesi (ymmärrettävistä syistä). Onko niitä edes enää muuta kuin ruskean kellertävät tyngät ja sitten käy kateeksi Purran ehjät valkoiset hampaat."Terävähampainen" vertauskuvallisesti. (Ei saa purra!)
Sinä minun hampaistani mitään tiedä. Mutta onnistuit kääntämään suhteellisen assiallisen keskustelun häijyksi hyökkäykseksi minua kohtaan.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
"Terävähampainen" vertauskuvallisesti. (Ei saa purra!)
Sinä minun hampaistani mitään tiedä. Mutta onnistuit kääntämään suhteellisen assiallisen keskustelun häijyksi hyökkäykseksi minua kohtaan.Sinulla itselläsi on jotenkin luisu otsa ja pistävä katse.
Sieltä ne pilkottavat jostakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla itselläsi on jotenkin luisu otsa ja pistävä katse.
Sieltä ne pilkottavat jostakin.Niin.
Ja ihan vaan vertauskuvallisesti... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin.
Ja ihan vaan vertauskuvallisesti...Silleen metafoorana :))
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Sinä minun hampaistani mitään tiedä. Mutta onnistuit kääntämään suhteellisen assiallisen keskustelun häijyksi hyökkäykseksi minua kohtaan.Niinhän tämä aina tekee kääntää ja vielä väittää valheeksi asioita joita kaikki muut tulkkaavat toisella tavalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä ne pilkottavat jostakin.Onko tuollaiset kirjoitukset jotenkin hyväksyttävä helkkarin luisuttelia. Tässä puhutaan asiaa mikä on ajankohtainen juuri tällä hetkellä ja kuten tavallista meni Paloman haukunnaksi koko asia ketju ja ilkeilyksi.
Jos moni ei pidä oikeiston politiikasta niin kaiken saa sanoa mitä mieltä on , kirjouttivathan lehdetkin tästä asiasta. , ja sekin täällä laitettiin vasemmisto journalistin syyksi siis oikeisto journalisti ei teidän mukaan voisi kirjoittaa mitään negatiivista. Mutta journalistien on tehtävä todenmukaisia artikkeleita oli puolue mikä tahansa , ja tämän mokan huomasivat kaikki jotka ovat tottuneet olemaan tekemisissä politiittisten asioiden kanssa
Ei voi kun valittaa että taas jälleen kerran hyvä ketju pilattiin henkilökohtaisella solvauksilla ihmistä kohtaan joka ainoastaan sanoi mielipiteensä asiasta . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuollaiset kirjoitukset jotenkin hyväksyttävä helkkarin luisuttelia. Tässä puhutaan asiaa mikä on ajankohtainen juuri tällä hetkellä ja kuten tavallista meni Paloman haukunnaksi koko asia ketju ja ilkeilyksi.
Jos moni ei pidä oikeiston politiikasta niin kaiken saa sanoa mitä mieltä on , kirjouttivathan lehdetkin tästä asiasta. , ja sekin täällä laitettiin vasemmisto journalistin syyksi siis oikeisto journalisti ei teidän mukaan voisi kirjoittaa mitään negatiivista. Mutta journalistien on tehtävä todenmukaisia artikkeleita oli puolue mikä tahansa , ja tämän mokan huomasivat kaikki jotka ovat tottuneet olemaan tekemisissä politiittisten asioiden kanssa
Ei voi kun valittaa että taas jälleen kerran hyvä ketju pilattiin henkilökohtaisella solvauksilla ihmistä kohtaan joka ainoastaan sanoi mielipiteensä asiasta .Henkilökohtaisella solvauksella Riikka Purraa kohtaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Henkilökohtaisella solvauksella Riikka Purraa kohtaan.
Politiikassa on tavallisesti ihmiset eri mieltä , muistuu vaan mieleen Sannan haukkumiset johon teikäläiset ottivat osaa vaikka ei ollut edes puhe politiikasta , voi niitä ilmaisuja . Joten moni eipisä tämän Putårran tyylistä ollenkaan , ja senhän saa sanoa ——- vai.
Moni ihminen on huolissaan miten heidän elämänsä tulee olemaan vastaisuudessa kun sähkö vaan maksaa enemmän ja enemmän koko ajan ei yhden ihmisen tienestit riitä kun sähköön ja vuokraan , kyllä sen ymmärtää että Purran jutut eivät oikein ole mitenkään valmiiksi ajateltuja , vaikuttaa hyvin kylmältä tyypiltä mitä häntä katselee ja kuuntelee,
Joten PS äönsestäjät ottavat hyvin henkilökohtaisesti poliittiset , joten ei yhden Purran vuoksi pitäisi ruveta palstalaista haukkumaan , vaikka persut aina tekevät, siksi heitä ei oikein haluttaisi politiikkaan mukaan koska ovat samanlaisia kun kannattajansa epäempaattisia ihmisiä joille toisten ihmisten tunteet eivät merkitse mitään , no asåsaittehan taas kerran ketjun asiattomuuksiin yksinkertaisilla väännöksillä ja yksityishenkilöä panettelemalla . Eikö missään kellot soineet että sananvapauden rajat on ylitetty silloin kun aiheettomasti mennään ihmisestä kommentoimaan . Ei varmaankaan soineet ja mitenkä olisikaan sen tehneet , siihenkin on syynsä . Raukkamaisia ihmisiä joilla ei ole rajoja missään , - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Politiikassa on tavallisesti ihmiset eri mieltä , muistuu vaan mieleen Sannan haukkumiset johon teikäläiset ottivat osaa vaikka ei ollut edes puhe politiikasta , voi niitä ilmaisuja . Joten moni eipisä tämän Putårran tyylistä ollenkaan , ja senhän saa sanoa ——- vai.
Moni ihminen on huolissaan miten heidän elämänsä tulee olemaan vastaisuudessa kun sähkö vaan maksaa enemmän ja enemmän koko ajan ei yhden ihmisen tienestit riitä kun sähköön ja vuokraan , kyllä sen ymmärtää että Purran jutut eivät oikein ole mitenkään valmiiksi ajateltuja , vaikuttaa hyvin kylmältä tyypiltä mitä häntä katselee ja kuuntelee,
Joten PS äönsestäjät ottavat hyvin henkilökohtaisesti poliittiset , joten ei yhden Purran vuoksi pitäisi ruveta palstalaista haukkumaan , vaikka persut aina tekevät, siksi heitä ei oikein haluttaisi politiikkaan mukaan koska ovat samanlaisia kun kannattajansa epäempaattisia ihmisiä joille toisten ihmisten tunteet eivät merkitse mitään , no asåsaittehan taas kerran ketjun asiattomuuksiin yksinkertaisilla väännöksillä ja yksityishenkilöä panettelemalla . Eikö missään kellot soineet että sananvapauden rajat on ylitetty silloin kun aiheettomasti mennään ihmisestä kommentoimaan . Ei varmaankaan soineet ja mitenkä olisikaan sen tehneet , siihenkin on syynsä . Raukkamaisia ihmisiä joilla ei ole rajoja missään ,Vai että persut tekevät...
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Minä näin ja kuulin jääkylmän ja taitavasti selittävän poliitikon haastattelun. Näin terävät hampaat ja hyytävän katseen ja sanojen takaa pilkotti oikeistopopulistin todellinen päämäärä: kunhan me pääsemme vallankahvaan todenteolla ja saamme päättää kaikesta itse, niin pääsemme toteuttamaan omaa märkää unelmaamme Suomesta ilman maahanmuuttajia, jossa köyhät tietävät paikkansa, terveys ja koulu on yksityistetty ja ihmisoikeuksista ei tarvitse kitistä, koska väki vain vähenee ja pidot paranee.Meidän hyvinvointiyhteiskunnassamme?
Ruotsinko? Ei kai nyt sentään? - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Sinä minun hampaistani mitään tiedä. Mutta onnistuit kääntämään suhteellisen assiallisen keskustelun häijyksi hyökkäykseksi minua kohtaan.Keksi joku muu seliseli vaihteeksi mokillesi kuin tuo vertauskuvallisuus. Itse hyökkäsit ministeriä vastaan ja mitätöit 1/5 osan suomalaisista jotka äänestivät Perussuomalaisia. Syyllistyt rasismiin kansanosaa vastaan.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Sinä minun hampaistani mitään tiedä. Mutta onnistuit kääntämään suhteellisen assiallisen keskustelun häijyksi hyökkäykseksi minua kohtaan.Vastenmielinen tulkinta ministeristä.
Naisvihaa ja maalittamista.
Typerä arvostelee ulkonäköä. - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Sinä minun hampaistani mitään tiedä. Mutta onnistuit kääntämään suhteellisen assiallisen keskustelun häijyksi hyökkäykseksi minua kohtaan.Tellukka saisi vasta väittelijänäsi jo tohtorin arvon
: D
Pirre - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keksi joku muu seliseli vaihteeksi mokillesi kuin tuo vertauskuvallisuus. Itse hyökkäsit ministeriä vastaan ja mitätöit 1/5 osan suomalaisista jotka äänestivät Perussuomalaisia. Syyllistyt rasismiin kansanosaa vastaan.
Kyllä persuja äänestäneet katuu vielä karvaasti, kun purraa äänestivät, ja yleensä persuja..katsotaanpa muutama vuosi, persuissakin paljon etuuksilla eläviä.
Pirre - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Minä näin ja kuulin jääkylmän ja taitavasti selittävän poliitikon haastattelun. Näin terävät hampaat ja hyytävän katseen ja sanojen takaa pilkotti oikeistopopulistin todellinen päämäärä: kunhan me pääsemme vallankahvaan todenteolla ja saamme päättää kaikesta itse, niin pääsemme toteuttamaan omaa märkää unelmaamme Suomesta ilman maahanmuuttajia, jossa köyhät tietävät paikkansa, terveys ja koulu on yksityistetty ja ihmisoikeuksista ei tarvitse kitistä, koska väki vain vähenee ja pidot paranee.Valheilla valtaan päässyt on syrjäytettävä ja saatava rehti tilalle.
Valehtelua ja pettämistä ei pidä palkita isolla palkalla ja etuisuuksilla vuosikausia. Laittaahan se monet kärsimään surutta jotan onko sille annettava armoa ja mahdollisuus jatkaa? - Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
Sinä minun hampaistani mitään tiedä. Mutta onnistuit kääntämään suhteellisen assiallisen keskustelun häijyksi hyökkäykseksi minua kohtaan.Itse aiheesta pois, niinhän ne ongelmat koetetaan fanien ja muiden persiinnuolijoiden toimesta piiloon lakaista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sieltä ne pilkottavat jostakin.Mikäs näkijä siellä luulee olevansa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keksi joku muu seliseli vaihteeksi mokillesi kuin tuo vertauskuvallisuus. Itse hyökkäsit ministeriä vastaan ja mitätöit 1/5 osan suomalaisista jotka äänestivät Perussuomalaisia. Syyllistyt rasismiin kansanosaa vastaan.
Monet perseitä äänestäneet katuvat. Eivät osanneet ennustaa että paskaa sataa niskaan kiitokseksi.
- Anonyymi
No hei camoon, ettekö ole ikinä ennen muka nähneet poliitikkoa joka ei vastaa suoraan kysymykseen heti ekalla 😅 vähän armoa nyt, en halua puolustella mutta myös kokoomus on ollut äänikunkkuna, nehän niitä isotulosia suosii. Mutta mikä olisi meidän Suomi jos täällä sakotettaisiin isotuloisia vielä enemmän. Kuinka monesta hyvätuloisesta olemme vielä valmiita luopumaan, aika moni miljoonia tienaava on ulkomailla kirjoilla. Koska verot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastenmielinen tulkinta ministeristä.
Typerä arvostelee ulkonäköä."Vastenmielinen tulkinta ministeristä."
No annetaanpa Purran itsensä tulkita itseään, niin ei tule vääriä tulkintoja, joista persut pahoittavat niin mielensä.
https://twitter.com/Dimmu141/status/1671488006283247617?fbclid=IwAR0c2329lVhcbSvFYELKL7POtLUw_BUqW1bKgdhbJWDyLReIcT6rcIQVAn8 - Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ja mikä sinua häiritsee hänen hampaissaan? Omiasi et ole näyttänyt sitten 50 vuotta vanhojen nuoruuskuviesi (ymmärrettävistä syistä). Onko niitä edes enää muuta kuin ruskean kellertävät tyngät ja sitten käy kateeksi Purran ehjät valkoiset hampaat.Kirjoitat eri ohjelmasta.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ja mikä sinua häiritsee hänen hampaissaan? Omiasi et ole näyttänyt sitten 50 vuotta vanhojen nuoruuskuviesi (ymmärrettävistä syistä). Onko niitä edes enää muuta kuin ruskean kellertävät tyngät ja sitten käy kateeksi Purran ehjät valkoiset hampaat.SUOMI ei ole enää suomi,kun tuollaiset vihapuheita levittävät " suvakit" saavat heitellä tv ohjelmissakin vaikka minkälaista valheita.Näitä sitten lehdistö levittää eteenpäin.Putinhan toimii samalla tavalla: toisinajattelijat pelataan pois mustamaalaamalla heitä .Näitä vaikka minkälaisista rikoksista.Miten pitkälle vihervasemmisto Suomessa voi mennä,ennenkuin kukaan puuttuu näihin aiheettomiin syytöksiin ja mustamaalaaukseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastenmielinen tulkinta ministeristä.
Typerä arvostelee ulkonäköä.PURRAHAN ON HYVIN VIEHÄTTÄVÄ NAINEN.Vielä älykäskin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tuollaiset kirjoitukset jotenkin hyväksyttävä helkkarin luisuttelia. Tässä puhutaan asiaa mikä on ajankohtainen juuri tällä hetkellä ja kuten tavallista meni Paloman haukunnaksi koko asia ketju ja ilkeilyksi.
Ei voi kun valittaa että taas jälleen kerran hyvä ketju pilattiin henkilökohtaisella solvauksilla ihmistä kohtaan joka ainoastaan sanoi mielipiteensä asiasta .Aloitus oli jo kokonaisuudessaan solvausta ihmistä kohtaan, keksittyä valhetta siitä, nitä Purra oli sanonut.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ja mitä hän sinun korvillasi kuultuna täsmälleen vastasi?
Odotan rehellistä vastausta.Vammainen lapsikin käy koulua, päiväkodissa jne, elää niin normaalia elämää kuin voi. Laiska äiti ei halua mennä töihin vaikka olisi "henkireikä" siihen arkeen vammaisen lapsen kanssa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No hei camoon, ettekö ole ikinä ennen muka nähneet poliitikkoa joka ei vastaa suoraan kysymykseen heti ekalla 😅 vähän armoa nyt, en halua puolustella mutta myös kokoomus on ollut äänikunkkuna, nehän niitä isotulosia suosii. Mutta mikä olisi meidän Suomi jos täällä sakotettaisiin isotuloisia vielä enemmän. Kuinka monesta hyvätuloisesta olemme vielä valmiita luopumaan, aika moni miljoonia tienaava on ulkomailla kirjoilla. Koska verot.
Purra halusi ettei suomalaisten yoimeentuloon koskeytaisi.Mutta Rkp Ja kokoomus haluaa antaavrikkaille ja kurittaa köyhiä.Mutta ei Purra voi siitä sanoa puoluetovereille.Hallitus suunnitema vastii kaikilta kompromisseja.
- Anonyymi
Tellukka kirjoitti:
Ja mikä sinua häiritsee hänen hampaissaan? Omiasi et ole näyttänyt sitten 50 vuotta vanhojen nuoruuskuviesi (ymmärrettävistä syistä). Onko niitä edes enää muuta kuin ruskean kellertävät tyngät ja sitten käy kateeksi Purran ehjät valkoiset hampaat.Ätmeröinen juttelee taas hahmojensa kaa ja kaikki naishahmoja! On itse ilmeisesti toi paloma(oma kuva)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PURRAHAN ON HYVIN VIEHÄTTÄVÄ NAINEN.Vielä älykäskin.
Suomen Irma Grese..
En ollut itse katsonut A-studion ohjelmaa vaan viestin sisältö oli peräisin Li Anderssonin FB-sivulta jonka joku oli linkittänyt eteenpäin.
"Omaishoitaja, mene töihin.
Tämä oli Riikka Purran A-studiossa antama viesti kaikille niille kymmenille tuhansille suomalaisille omaishoitajille, jotka tällä hetkellä ovat äärimmäisen huolissaan siitä, miten sosiaaliturvaan suunnitellut leikkaukset tulevat vaikuttamaan heidän toimeentuloonsa ja heidän läheistensä hoivaan.
Tämä vastaus myös paljastaa, miten vieraantuneita pienituloisten todellisuudesta hallituspuolueet ovat. Perussuomalaiset ja kokoomus ovat monesti puhuneet lämpimästi omaishoitajien tärkeästä työstä, ehdottaneet omaishoidon tuen verottomuutta ja kriteerien yhdenmukaistamista ja milloin mitäkin. "- Anonyymi
Mutta eikö USAssa ole sellaisiakin joilla on kolme työpaikkaa
ytlopistossa luenoi päivällä ja pitseriassa illalla jne
se on rikas maa ja menstyvä ja siellä ei maata odottelemassa sosiaalitukea
ja ajaduta kierteeseen jossa kukaan ei verojen takia enää mene töihin
se on ihan sama onko se inhimillistä vai ei mutta loppu on karmea
sosiaalitukivaltioille, kukaan ei sormeaan liikauta vaikka posrukka kuolisi
sote-jonoon Noin ne juorut muuttuu, kun etenee.
Vasemmistoliittolainen tekee oman versionsa toisen sanomisista, jota sitten tupsautellaan eteenpäin Facella ja seurava hampaaton mussuttaa siihen lisää omiaan ja tekee siitä aloituksen Suomi24:n palstalle.- Anonyymi
PS ja kokoomus lässyttävät maireana mielin kielin heikossa asemassa
oleville - vaalien alla. Vaalien jälkeen heitä ei ole olemassa.
Purra on pahimmasta päästä tylyttäjä. Vaikea lapsuus on ehkä tehnyt katkeraksi.
Kaikkia ei kärsimys ei jalosta eikä kehitä henkisesti, vaan he haluavat
kostaa syyttömille, kun "minulla on vaikeaa, muillakin täytyy olla,
kukaan ei saa päästä helpommalla, koska minäkin olen kärsinyt". - Anonyymi
Tekeekö osattomuuden puute jostain noin kalsean.
Hänellä ei tule olemaan äidistä huolta.
Voiko katkerat kokemukset purkautua 'nyt mä näytän' -tyylillä.
Surullista.
Beng - Anonyymi
Kaatuiko boullabaissekattila klunssiterassille vai mikä nyt noin närästää?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaatuiko boullabaissekattila klunssiterassille vai mikä nyt noin närästää?
18:12
Kysy Riikalta, en minä tiedä.
Beng - Anonyymi
Uusi Suomikin kirjoittaa Riikan sanomisista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
18:12
Kysy Riikalta, en minä tiedä.
BengEi sitä sinulta kysyttykään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä sinulta kysyttykään.
18:30
Kyl mä sen tiesin, kunhan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitää lehdistä tai FB:sta lukea vasemmistolaisten ja toimittajien tekemiä versioita Riikan sanomisista, kun jokainen voi itse kuunnella/katsoa Areenasta mitä ihminen itse todellisuudessa sanoo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi pitää lehdistä tai FB:sta lukea vasemmistolaisten ja toimittajien tekemiä versioita Riikan sanomisista, kun jokainen voi itse kuunnella/katsoa Areenasta mitä ihminen itse todellisuudessa sanoo.
Jos lukee vaikka kuudesta eri lehdestä saman asian niin näkee mikä on totta. Varsinkin kun tietää journalistien säännöt mitä tulee kirjoittamiseen, joten nyt ei ole kysymyksessä juorulehdet vaan ihan tavalliset lehdet joissa on poliittinenkin journalisti, joka näkee asiat hieman toisella tavalla kun ihmiset joilla ei ole poliittista taustaa edes
- Anonyymi
Just joo.
Kommunisti lainaa kommunistilta ja kirjoittaa ja sotkee asioita mielensä mukaiseksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos lukee vaikka kuudesta eri lehdestä saman asian niin näkee mikä on totta. Varsinkin kun tietää journalistien säännöt mitä tulee kirjoittamiseen, joten nyt ei ole kysymyksessä juorulehdet vaan ihan tavalliset lehdet joissa on poliittinenkin journalisti, joka näkee asiat hieman toisella tavalla kun ihmiset joilla ei ole poliittista taustaa edes
Sinun totuutesi on journalistien totuutta.
Lehtiuskovainen!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just joo.
Kommunisti lainaa kommunistilta ja kirjoittaa ja sotkee asioita mielensä mukaiseksi.Minä näen ihmiset ihmisinä enkä puolueita sillä olen tietoinen miten journalistit tekevät työtään , joten eräät journalistit ovat erikoistuneet juurimpolitiikkaan, ja jos lehti on puolueeton niin kirjoittavat asiat asiana harvoin omia tuntemuksiaan . Joten se siitä journalismista. Sinulle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
PS ja kokoomus lässyttävät maireana mielin kielin heikossa asemassa
oleville - vaalien alla. Vaalien jälkeen heitä ei ole olemassa.
Purra on pahimmasta päästä tylyttäjä. Vaikea lapsuus on ehkä tehnyt katkeraksi.
Kaikkia ei kärsimys ei jalosta eikä kehitä henkisesti, vaan he haluavat
kostaa syyttömille, kun "minulla on vaikeaa, muillakin täytyy olla,
kukaan ei saa päästä helpommalla, koska minäkin olen kärsinyt".Jokainen järkevä ihminen ymmärtää,että leikkauksia tulee.Nyt on monta kriisiä päällä ja talous huonossa jamassa.Perustuslain mukaan kuitenkin toimitaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tekeekö osattomuuden puute jostain noin kalsean.
Hänellä ei tule olemaan äidistä huolta.
Voiko katkerat kokemukset purkautua 'nyt mä näytän' -tyylillä.
Surullista.
BengEn ymmärrä mistä puhut.Purra ei ole millään tavalla karsea.Te vain haluatte leimata hänet sellaiseki.Erikoista on että huomasitte asian vasta kun huomaditte ps olevan ihmisten suosiossa.Hallitusohjelmassa näkyy kaikkien kädenjälki .Kokoomus pääministeripuolueena päättää eniten.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän Uusi- Suomi kirjoittaa?
- Anonyymi
Yksinhuoltajat ovat vähän tyhmiä jos hakevat pätevyyden ja panettavat itsensä
raskaaksi ja siihen se sitten kupsahtaa koko elämä tylsyyteen
mutta eipä se paljon meille kuulu. Yksinhuoltajan meneminen töihin on aivan
mahdoton tilanne joten sen pitäisi muuttaa isovanhempien luokse asumaan
ja ottaa niistä lapsenhuoltaja kun isovanhemmat ovat syytingilä
ei se käy että pienipalkkaiselle yksinhuoltajalle aletaan järjestää lastenhoitoa
ei sellaisesta maasta mitään tule että pienipalkkaisille rakennellaan palveluskuntaa
kuin
kuninkaallisille Suomessa sinkkuja pilvin pimein, lapsen tekkoon ' lapsen tekkoon lapsista hirvee pula
- Anonyymi
Sinkkkuja?
Kerroppa, kuinka suuri on sinun jälkipolvesi. Montako lasta itse teit ja kuinka monta lastenlapsia jne...... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinkkkuja?
Kerroppa, kuinka suuri on sinun jälkipolvesi. Montako lasta itse teit ja kuinka monta lastenlapsia jne......Mitä se sulle kuuluu ?!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu ?!
Jos lapsi tai lapset ovat mykkiä niin eihän se silloin kenellekkään kuulu!
- Anonyymi
Sinkku ei lisäänny, paitsi keinohedelmöityksellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä se sulle kuuluu ?!
Ei kuulu ei, mutta jos noin typerän kommentit heittää palstalla, niin silloin olettaa, että hänellä on varaa se heittää, lapsia on tehty ja lapsen tekee jne.
Itselläni on vain kaksi lasta ja se ei todellakaan oikeuta minua heittäämään noin typerää kommenttia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kuulu ei, mutta jos noin typerän kommentit heittää palstalla, niin silloin olettaa, että hänellä on varaa se heittää, lapsia on tehty ja lapsen tekee jne.
Itselläni on vain kaksi lasta ja se ei todellakaan oikeuta minua heittäämään noin typerää kommenttia.Moni reagoinut tuohon typerään kommenttiin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinkku ei lisäänny, paitsi keinohedelmöityksellä.
Uuno Turhapuron isäukkokin sanoi:
"Lastenteko ei ole vaikeata. Sen pystyy tekemään makuuasennossakin ja ihan pimeässä!" - Anonyymi
Kukaan täysjärkinen ei enää tässä ajassa tee jälkikasvua tähän maahan paitsi jos kuulu herrojen kastiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itselläni on vain kaksi lasta ja se ei todellakaan oikeuta minua heittäämään noin typerää kommenttia.Ei sul taida olla yhtään lasta, mut hei ohan sullanoi hahmot!
- Anonyymi
Purra on oikeassa. Omaishoidontukisysteemi luotiin aikoinAn korvaamaam työtätekevien ihmisten työpanosta, jos he jostain syystä joutuvat kotona o maistaan hoitamaan.
Sen takia se on niin pieni, eikä koskaan nouse siitäse ei ole palkkaa vaan pieni korvaus.
Kaikkien omaishoitajien pitäisi mennä oikeisiin töihin ja antaa näin työpaikka hoitohenkilökunnalle.
Menkää omaishoitajat töihin jos on hy ä koulutus, Miksi haluatte olla yhteiskunnan riiston kohteena.- Anonyymi
Etkö ole ollenkaan tietoinen, ettei ole riittävästi hoitajia, joten ei voi olla hoitopaikkojakaan.
Ihan pikkuisen jos vaivautuisi käyttämään järkeään, olisi mahdollista ymmärtää.
Niitä epäkohtia kun on tuotu ilmi, niin rakasta lähimmäistä ei ole kliffaa roudata johonkin laiminlyötäväksi, kuolemaan virikkeetyömässä yhteisössä.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö ole ollenkaan tietoinen, ettei ole riittävästi hoitajia, joten ei voi olla hoitopaikkojakaan.
Ihan pikkuisen jos vaivautuisi käyttämään järkeään, olisi mahdollista ymmärtää.
Niitä epäkohtia kun on tuotu ilmi, niin rakasta lähimmäistä ei ole kliffaa roudata johonkin laiminlyötäväksi, kuolemaan virikkeetyömässä yhteisössä.
BengMihin ne kaikki hoitajat ovat kadonneet, kun edellinen hallitus teki niin maar perkeleen hyvää ja loistokasta työtä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin ne kaikki hoitajat ovat kadonneet, kun edellinen hallitus teki niin maar perkeleen hyvää ja loistokasta työtä...
Hoitajista oli pula silloin ja on edelleen.
- Anonyymi
Omaishoitaja on yhteiskunnan etu. Hoitokuukausi laitoksessa maksaa yhteiskunnalle
tuhansia euroja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Ajatteles, että17:29 on noin tietämätön. Korona sairastutti hoitajia.
Voi olla, että läheltä nähtynä ja koettuna on ollut kova kokemus.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Ajatteles, että17:29 on noin tietämätön. Korona sairastutti hoitajia.
Voi olla, että läheltä nähtynä ja koettuna on ollut kova kokemus.
Beng"Vapaaehtoinen" rokotuspakko sai monet hoitajat hakeutumaan muihin töihin palaamatta enää koskaan takaisin hoitotyöhön.
- Anonyymi
Oletko aina ollut hölmö, vai oikein treenannut, ottanut tunteja ??
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omaishoitaja on yhteiskunnan etu. Hoitokuukausi laitoksessa maksaa yhteiskunnalle
tuhansia euroja.Ei hoitajaksi kelpaa kuka tahansa eikä saa kelvatakaan. Ihmisen on osattava empaattista kykyä työhön mitä tekee , se ei ole mikään työ jonne vaan lykätään ihminen vaikka minkälainen . Ilmeisesti nykyaikana ei enää ole ihmisiä joille hoitotyö on arvokasta , kuten se oli ennen . Nyt lasketaan rahassa kaikki myös ihmisen luonnolliset tarpeet , ei ole hyvään suuntaan menossa
Kuinka moni tänään hakee hoitokouluun, kun kaikki nuoret luulee että heistä tulee julkkiksia netissä , niin sanovat kun niiltä kyselee tulevaisuuden päätöksiä . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vapaaehtoinen" rokotuspakko sai monet hoitajat hakeutumaan muihin töihin palaamatta enää koskaan takaisin hoitotyöhön.
Monet hoitajat vaihtoivat alaa, jotkut lähtivät ruotsiin tai norjaan tienaamaan paljon paremmin kuin suomessa.
- Anonyymi
Ihmettelen joskus omaishoitajien asemaa. itse ovat itsensä tilanteeseen pistäneeajaneet.
Totta kai kunnan vanhuspalvelujohtaja esittää, että, mitä jos hoitaisit kotona, siitä maksetaan muutama satanen ja ihmiset menevät siihen ansaan.
Kun olet kerran paperin allekirjoittanut, sitten hoidat niin kauan kun omaisesi tai sinä itse olet hengissä.
Kunnille ja yhteiskunnalle kelpo asia, kunnan ei tarvitse edes lakisääteisistä omaishoitajille säädetyistä lomapäivistä pitää huolta.
Ei se ole mielestäni mikään yhteiskunnalle yleishyödyllinen asia.
Tietysti ihmisten kannattaa mennä kunnon töihin ja antaa omaisensa hoitoon ammattilaisille, luoda näin työpaikkoja. Mutta he mielummin kituvat pari satasella, tietysti korvaus on riippuvainen hoidettavan kunnosta ja sairaudesta. Joku aika sitte omaishoitotuet yhtenäistettiin koko maassa, niin silti on isoja eroja, ei se mitään taannut, Silti riippuu vanhuspalvelupäälliköistä ja heidän päätöksistään.
Omaishoitajat ovat niitä maan hiljaisia , jotka eivät vaadi mitään. Jos kaikki kunnolla vaatisivat, niin johan olisi pakko löytyä hoitopaikkoja ja hoitajia.
Hoitajapula on tehty pula, Krista Kiuruhan laittoi hoitajien asiat kuntoon, ja hoitajajärjestöt lakkoilivat palkankorotuksetkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmettelen joskus omaishoitajien asemaa. itse ovat itsensä tilanteeseen pistäneeajaneet.
Totta kai kunnan vanhuspalvelujohtaja esittää, että, mitä jos hoitaisit kotona, siitä maksetaan muutama satanen ja ihmiset menevät siihen ansaan.
Kun olet kerran paperin allekirjoittanut, sitten hoidat niin kauan kun omaisesi tai sinä itse olet hengissä.
Kunnille ja yhteiskunnalle kelpo asia, kunnan ei tarvitse edes lakisääteisistä omaishoitajille säädetyistä lomapäivistä pitää huolta.
Tietysti ihmisten kannattaa mennä kunnon töihin ja antaa omaisensa hoitoon ammattilaisille, luoda näin työpaikkoja. Mutta he mielummin kituvat pari satasella, tietysti korvaus on riippuvainen hoidettavan kunnosta ja sairaudesta. Joku aika sitte omaishoitotuet yhtenäistettiin koko maassa, niin silti on isoja eroja, ei se mitään taannut, Silti riippuu vanhuspalvelupäälliköistä ja heidän päätöksistään.
Omaishoitajat ovat niitä maan hiljaisia , jotka eivät vaadi mitään. Jos kaikki kunnolla vaatisivat, niin johan olisi pakko löytyä hoitopaikkoja ja hoitajia.
Hoitajapula on tehty pula, Krista Kiuruhan laittoi hoitajien asiat kuntoon, ja hoitajajärjestöt lakkoilivat palkankorotuksetkin.Omaishoito on vapaaehtoista. Vaikka paikkoja olisi laitoksissa
moni ei antaisi omaistaan laitostaan, vaan huolehtii mieluummin itse
hänestä lähimmäisenrakkaudesta ja kiintymyksestä.
Kaikilla ei tietenkään ole sellaisia inhimillisiä tunteita eikä auttamisenhalua.
Koska yhteiskunta omaishoitajista hyötyy, on oikeudenmukaista,
että heitä tarvittaessa tuetaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajapula on tehty pula, Krista Kiuruhan laittoi hoitajien asiat kuntoon, ja hoitajajärjestöt lakkoilivat palkankorotuksetkin."Hoitajapula on tehty pula". Hehhehe, etpä taida olla yhtään perillä asioista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajapula on tehty pula, Krista Kiuruhan laittoi hoitajien asiat kuntoon, ja hoitajajärjestöt lakkoilivat palkankorotuksetkin.''Ihmettelen joskus omaishoitajien asemaa. itse ovat itsensä tilanteeseen pistäneeajaneet.''
Oletko aina ollut typerys, vai ottanut oikein tunteja ??? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hoitajaksi kelpaa kuka tahansa eikä saa kelvatakaan. Ihmisen on osattava empaattista kykyä työhön mitä tekee , se ei ole mikään työ jonne vaan lykätään ihminen vaikka minkälainen . Ilmeisesti nykyaikana ei enää ole ihmisiä joille hoitotyö on arvokasta , kuten se oli ennen . Nyt lasketaan rahassa kaikki myös ihmisen luonnolliset tarpeet , ei ole hyvään suuntaan menossa
Kuinka moni tänään hakee hoitokouluun, kun kaikki nuoret luulee että heistä tulee julkkiksia netissä , niin sanovat kun niiltä kyselee tulevaisuuden päätöksiä .Jep. Jossain vaiheessa poistettiin soveltuvuuskokeet. Nämäkö 'kunhan johonkin pääsee' henkilöt siirtyivät käpykaartiin?
Soveltuvuuskokeet palautettiin, kait.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajapula on tehty pula, Krista Kiuruhan laittoi hoitajien asiat kuntoon, ja hoitajajärjestöt lakkoilivat palkankorotuksetkin."Ei se ole mielestäni mikään yhteiskunnalle yleishyödyllinen asia."
Koska raha nyt näyttää määräävän sen kannalta omaishoitaja on erittäin
hyödyllinen yhteiskunnalle,
mutta omaistaan hoitava ei tee sitä yhteiskunnan hyödyn takia,
vaan rakkaan läheisensä takia, josta haluaa huolehtia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omaishoito on vapaaehtoista. Vaikka paikkoja olisi laitoksissa
moni ei antaisi omaistaan laitostaan, vaan huolehtii mieluummin itse
hänestä lähimmäisenrakkaudesta ja kiintymyksestä.
Kaikilla ei tietenkään ole sellaisia inhimillisiä tunteita eikä auttamisenhalua.
Koska yhteiskunta omaishoitajista hyötyy, on oikeudenmukaista,
että heitä tarvittaessa tuetaan.Kyllä monella varmaan on auttamisen halu mutta on vaativa työ omat lapset , niin ei siihen aina voimat riitä , silloin olon parempi että on hoitokodissa tai että kodinhoitaja käy muutaman kerran päivässä .
Itse yritin työni ohella vielä jaksaa olla äitini tukena , vaan kun muistisairaus eteni niin kävi hoito vaikeaksi ja sain äitini hoitoon , tottakai vastoin hänen tahtoaan . Ei ollut helppoa mutta kukas minua olisi elättänyt jos en olisi käynyt töissä keräämässä tulevaa eläkettä äsitten on yhteiskuntakin muuttunut niistä ajoista kun naiset hoitivat molempien vanhempia . Mutta nyt on kaikki naisetkin töissä että saavat jonkinlaisen vanhuuseläkkeen itselleen . Niin että turha sanoa että jos välittää niin hoitelee vanhempansa Monia sairauksia ei voi noin vaan kotona hoidella eikä liioin kuka vaan. Joten kaikilla on omat lerhesuhteensa ja se mikä kullekkin on paras ratkaisu on ainoastaan heidän oma asiansa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sekään asia ei ole ainoastaan Suomessa ajankohtainen muissa maissa sama juttu . Nuoret eivät hae enää hoitokouluun . Joten pitäisi saada hoitoalalla parempia palkkoja ja paremmat työ ajat että ehtisivät levätä välillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vapaaehtoinen" rokotuspakko sai monet hoitajat hakeutumaan muihin töihin palaamatta enää koskaan takaisin hoitotyöhön.
Sitä muuten moni ihmetteli että se koulutus mikä hoitajilla on niin tuntuu etteivät edes olleet koulutettuja , sillä osaava hoitaja tietää rokotuksen tärkeyden .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä koulutettuja hoitajia on riittävästi. Jostain syystä on tuhansia koulutettuja hoitajia, jotka eivät halua tehdä hoitotyötä, ainakaan Suomessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä koulutettuja hoitajia on riittävästi. Jostain syystä on tuhansia koulutettuja hoitajia, jotka eivät halua tehdä hoitotyötä, ainakaan Suomessa.
23:00
Niin. Ajatteles, miksi suomalainen muuttaa ulkomaille ansaitsemaan paremmin ja saamaan kokemusta. Ovat varmaan kielitaitoisiakin.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajapula on tehty pula, Krista Kiuruhan laittoi hoitajien asiat kuntoon, ja hoitajajärjestöt lakkoilivat palkankorotuksetkin.Suurin osa omaishoitajista on jo niin iäkkäitä, ettei he enää ole työikäisiä. Ehkä joitakin työikäisiä o hoitajia on vammaisen lapsen hoitajina. Heitä on suhteellisen vähän
Pirre - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monet hoitajat vaihtoivat alaa, jotkut lähtivät ruotsiin tai norjaan tienaamaan paljon paremmin kuin suomessa.
Ihan niin, lähtevät Ruotsiin ja Norjaan tienaamaan koulutus kotimaassa kyllä kelpasi kas kun se on ilmaista , siis suomi on avannut kouluttamaan muille maille sairaanhoitajia . Aina hyöty uudelle maalle kun ei tartte maksaa koulutusta .
Jos minulla on jokin yritys ja Masan jonkun uuden työläisen koulutuksen siksi että hän saa olla töissä minun yrityksestäni, en suinkaan maksaisi jos hän sanoisi että lähtee ulkomaille töihin kun on valmis .
Hieman ajatusta vaan siitäkin asiasta. Eikä minun mielestäni Suomessa ole sen huonommat palkat sairaan hoitajalla kun Ruotsissakaa. Ja Norjassa taas eläminen tulee kalliiksi niin että tasoihin vetää se mitä tienaa Suomessakin .
Joten jotain olisi tehtävä juuri siinä asiassa että kenelle koulutetaan työvoimaa , sillä koulutuksenhan finansseeraa veronmaksajat ne jotka tarvitsevat nyt hoitoa sairaaloissa ja hoitokodeissa joissa ei ole hoitajia .
Ennen kun koulu oli maksullinen niin siinä tarkoin ajateltiin josko kannattaa käydä ja monella joka olisi ollut viisas ja taitava ei ollut rahaa . Joten jossain on mennyt asiat hieman sotkuun - Anonyymi
"Hoitojen" tasottomuuskin hirvittää monia. Laadusta ei tietoakaan. Ja mitä järkeä kitupalkalla tehdä ns. työtä (oikealla työllä tulee toimeen) ja olla läheisestä erossa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hatun nosto heille rohkeasta teosta ja kannanotosta alistusta vastaan. Kaikkea hyvää heille jotka lopputilin saivat asian takia. Vääryyttä tapahtuu eikä syyllisiä rangaista, selustan turvaamiseksi tehtyjen lakinmuutosten takia. Tuommoisia konnia kansalaisia vastassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Ihmettelen joskus omaishoitajien asemaa. itse ovat itsensä tilanteeseen pistäneeajaneet.''
Oletko aina ollut typerys, vai ottanut oikein tunteja ???Jäin itsekkin miettimään outoja sanavalintoja. Ei ole elämänkokemusta, huomaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ammattikouluista valmistui kauhia määrä lähihoitajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei hoitajaksi kelpaa kuka tahansa eikä saa kelvatakaan. Ihmisen on osattava empaattista kykyä työhön mitä tekee , se ei ole mikään työ jonne vaan lykätään ihminen vaikka minkälainen . Ilmeisesti nykyaikana ei enää ole ihmisiä joille hoitotyö on arvokasta , kuten se oli ennen . Nyt lasketaan rahassa kaikki myös ihmisen luonnolliset tarpeet , ei ole hyvään suuntaan menossa
Kuinka moni tänään hakee hoitokouluun, kun kaikki nuoret luulee että heistä tulee julkkiksia netissä , niin sanovat kun niiltä kyselee tulevaisuuden päätöksiä .Kyllä se on ammattikoulun suosituin ala tuo lähihoitajan koulutus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan niin, lähtevät Ruotsiin ja Norjaan tienaamaan koulutus kotimaassa kyllä kelpasi kas kun se on ilmaista , siis suomi on avannut kouluttamaan muille maille sairaanhoitajia . Aina hyöty uudelle maalle kun ei tartte maksaa koulutusta .
Jos minulla on jokin yritys ja Masan jonkun uuden työläisen koulutuksen siksi että hän saa olla töissä minun yrityksestäni, en suinkaan maksaisi jos hän sanoisi että lähtee ulkomaille töihin kun on valmis .
Hieman ajatusta vaan siitäkin asiasta. Eikä minun mielestäni Suomessa ole sen huonommat palkat sairaan hoitajalla kun Ruotsissakaa. Ja Norjassa taas eläminen tulee kalliiksi niin että tasoihin vetää se mitä tienaa Suomessakin .
Joten jotain olisi tehtävä juuri siinä asiassa että kenelle koulutetaan työvoimaa , sillä koulutuksenhan finansseeraa veronmaksajat ne jotka tarvitsevat nyt hoitoa sairaaloissa ja hoitokodeissa joissa ei ole hoitajia .
Ennen kun koulu oli maksullinen niin siinä tarkoin ajateltiin josko kannattaa käydä ja monella joka olisi ollut viisas ja taitava ei ollut rahaa . Joten jossain on mennyt asiat hieman sotkuunKautta aikain ihmiset ovat käyneet opiskelemassa ja harjoittelemassa.
Pätevä hoitajako ei saa työskennellä muualla. Pallo jalkaan?
Nykyisin ei tehdä kuin joskus yli puoli vuosisataa sitten.
Beng - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen kun koulu oli maksullinen niin siinä tarkoin ajateltiin josko kannattaa käydä ja monella joka olisi ollut viisas ja taitava ei ollut rahaa . Joten jossain on mennyt asiat hieman sotkuunHoitoaloilla on paljon työpaikkakiusaamista.Hulivilijengi klikkityy hijsisia ja tunnollisia vastaan,levittävät valheellisia juoruja heistä.Osastonhoitajat ovat mukana kiusaamisessa.Siksi hoitoaloille ei haluta.Monet näistä kohtelee myös potilaita huonosti.Sairaalan johto selittelee asioita sitten parhainpäin.Eräskin osastonhoitaja kertoi potilas- asiamiehen olevan pykkisesti sairas kun omaiset selvitteli pitilaan hoidon laiminlöyntiä.Tapahtui Vantaan sairaalassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep. Jossain vaiheessa poistettiin soveltuvuuskokeet. Nämäkö 'kunhan johonkin pääsee' henkilöt siirtyivät käpykaartiin?
Soveltuvuuskokeet palautettiin, kait.
BengJoku lastenhoitaja kertoi täällä olevansa työtön vaikka maassa on huutava pula lastenhoitajista ja lähihoitajista.Hoitajiakin on työttömänä joten ei oikein pulaa tunnu olevan.Ilmeisesti pulaa on vain halpa- ja ilmaistyöntekijöistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai eivät halua? Monet muut asiat työpaikoilla tekee sen, ett osa sinne ei uskalla saati edes mennä! Kiusaamista on paljon ja jopa fyysistä väkivaltaa, muuten hoitotyö on kyllä mukavaa, vaik joskus raskastakin! 🐱.
- Anonyymi
Hallitseeko meillä sotilasjuntta ? Samaan junttaan hallituksen kanssa kuuluu
ihmisiä, jotka yrittävät puuttua päätöksiin, jotka kuuluvat ihmiselle itselleen.
Suomessa on itsemääräämisoikeus,
mutta se tuntuu unohtuvan joiltakin tahoilta ja ihmisiltä.
Suomesta on tulossa jonkunlainen poliisi- tai sotilasjunttavaltio,
hallitus menee laillisuuden rajamailla.
Orpo kehotti muun muassa ihmisiä hakeutumaan kokopäivätöihin.
Ensiksikin ministerillä ei ole oikeutta puuttua ihmisen yksityiselämään.
Toiseksi, Orpo on täysin tietämätön työmarkkinoista ja hänen
tietojensa ja sivistyksensä taso on muutenkin hävettävän ohutta.- Anonyymi
Natsittaja-hallitus yrittää todenteolla pistää luut kurkkuun ihmisille,
jotka eivät kuulu eivätkä kelpaa heidän elämänpiiriinsä.
- Anonyymi
Marininpaskasakki pilasi kepun johdolla mm. Soten ja vielä prkeleet leuhkivat
että tehtiimpä homma nopeasi (preseelleen)
https://www.suomenuutiset.fi/hyvinvointialueiden-rahoituksesta-valuu-satoja-tuhansia-euroja-turhiin-kokouspalkkioihin-ja-ryhmarahoihin-juuso-kehottaa-valtuutettuja-pohtimaan-asioiden-tarkeysjarjestysta/- Anonyymi
Vain idiootti lukee PersuPravdaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vain idiootti lukee PersuPravdaa.
Tosi idiootti siteeraa PersuPravdaa.
- Anonyymi
Persut syyttivät kaikesta eliittiä.
Nyt persut ovat eliittiä, joten nuo asiat on unohdettu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt persut ovat eliittiä, joten nuo asiat on unohdettu.Persut pääsivät eliittiin valehtelemalla äänestäjilleen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt persut ovat eliittiä, joten nuo asiat on unohdettu.Hillotolpalla ministereinä asiat unohtuvat, mutta äänestäjä ei ehkä unohda ....
"Minkä taakseen jättää sen edestään löytää" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt persut ovat eliittiä, joten nuo asiat on unohdettu.Paskan marjat teidän eliitit.
Ootte ain nuijia....eliitti joopa joo. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosi idiootti siteeraa PersuPravdaa.
Tosi idiootti kuten sinä ja aloittaja
siteeraatte kommunisti - andersSonnia.
Ei sen kummempaa.
Pata kattilaa soimaa, eikä hupmaa malkaa omasta silmästää.
Teidän silmässä näkyy olevan vaan
kakskymmentä tuumanen tukki ,
kun mualima niin hiertää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hillotolpalla ministereinä asiat unohtuvat, mutta äänestäjä ei ehkä unohda ....
"Minkä taakseen jättää sen edestään löytää"Sen olen huomamnut, kun on surkeaa ja säälittävää unohtaa edellisen hallituksen hillotolppalaisia.
Yhä itkette niitten perään kuin keskenkasvuiset kersat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hillotolpalla ministereinä asiat unohtuvat, mutta äänestäjä ei ehkä unohda ....
"Minkä taakseen jättää sen edestään löytää"Äänestäjä ei unohda vihervasemmiston eikä median rasismia ja vihapuhetta hallitusta ja suomalaisia vastaan.Suomella menee taloudessa nyt huonommin mitä esim Italiassa,jolle Suomi lahjoitti isosti rahaa.Marinin mukaan Sumi voi näin tehdä,koska Suomi on rikas valtio.Venäjänkin talous on Suomea paremmalla tolalla.Ei pitäisi päästää nuoria ideologian huumaamiia tyttöjä päättämään maan asioista.Eivät ymmärrä taloudesta mitään eikä monesta muustakaan asiasta.Miksi muuten pitäisi ulkomsilta tuoda tänne " huippuosaajia,' kun oman maan korkeakoulutetutkaan eivöt töitä saa?Kyllä ensisijasesti pitää työllistää ja lisäkouluttaa suomalaiset työttömät ennenkuin tuodaan ulkomailta lisää työttömiä tänne.Ulkomaalaiset eivät Suomen taloutta eivät pelasta.Imettelen ettei Korkmannille ole jo selvinnyt että täällä on lama ja korkea työttömyys,ei työvoimapula.
- Anonyymi
Kerro minkälaisia kiksejä saat valehtelemalla?
Joko et ymmärrä selkeää suomen kieltä tai olet vammainen itse, korvien välistä, älä viitsi jauhaa paskaa. Meitä on varmasti monta täälläkin, jotka ko ohjelman katsoi. Säälittävää länkytystä. Mene töihin saatanan loinen.
Ja jos totta puhutaan, noista mainitsemistqsi jokainen voi hakea töitä, jos haluaisi, mutta kun ei halua. Esim omaishoitajista liki 100% on jo eläkeläisiä, yh-äidit ei edes halua töihin, vammaiset lapsetkin käy koulua jne. Joten ota köysikieppi kainaloon ja etsi hyvä vahvaoksainen puu.- Anonyymi
Katsoin ohjelman. Purran "politiikka" on törkeää.
- Anonyymi
Purra oli vaikeaa kakistaa ulos, että uudesta lainasta osa menee soteen,
koska heti ensi töikseen Orpo ilmoitti, että sotesta leikataan
1,5 miljardia, koska sote paisuu liikaa.
Sillä varmistettiin, että saatiin tehtyä ensimmäiset tulonsiirrot varakkaille
mm. verohelpotuksen muodossa ja yksityisille lääkäriasemille yli 300 miljoonaa
euroa ja ties minne se koko 1,5 miljardia menee.
On järjetöntä ensin ottaa soteen varatuista rahoista 1,5 miljardia
em. tarkoituksiin ja sitten myöhemmin ottaa pari miljardia velkaa sotea varten.
Käytännössä verohelpotukset on rahoitettu velkarahalla.- Anonyymi
Vihervassareitten sote on sellainen sotku.
Sinne järjestettiin hyvinpalkatut suojatyöpaikat sosialisteille ja keloisille.
Ja kuitenkin sairaat käähoitamatta.
Se niemee monen hallituksen aikaan milkoonia roppa kaupalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vihervassareitten sote on sellainen sotku.
Sinne järjestettiin hyvinpalkatut suojatyöpaikat sosialisteille ja keloisille.
Ja kuitenkin sairaat käähoitamatta.
Se niemee monen hallituksen aikaan milkoonia roppa kaupalla.Marin sanoi että jokainen pääsee lääkäriin,siis julkiselle.Ei mutta yksityiselle on pakko mennä jos hoitoa haluaa saada.Oli varaa tai ei.
- Anonyymi
Varakkaat hyvinvoivat ihmiset järjestivät ITSELLEEN verohelpotukset !!!
1,3 % lisää.
Pienempituloisille vain 0,7 %.
Kyllä olis kirveellä töitä.- Anonyymi
Voi tuota kateuden määrää, kun toiset saavat 0,6 %yksikön suuremman veroalennuksen kuin toiset.
Kuitenkin ovat niitä, jotka maksavat puolet palkastaan veroja ja elättävät sinutkin, luuserin. - Anonyymi
Olisit kouluttautunut niin saisit paremmin palkattuja töitä!
- Anonyymi
Eikös nämä ole suhteessa juttuja 😅
- Anonyymi
Halla-aho ja Purra on jäätävän analyyttisesti ajatteleva Perussuomalaisten kaksikko.
- Anonyymi
Kaksi luonnehäiriöista rasistia ne on.
- Anonyymi
Purra on harvinaisen selväsanainen ja hyvä puoluejohtaja.
Sanoo niin kuin asiat ovat. Ei tarvitse kierrellä ei kaarrella kuten vasemmisto"eliitti" tekee.
Näin pitkä tyjhjänpäivän ketju yhdestä haastattelusta.- Anonyymi
Sinullehan on tietysti oikeus tykätä kuten haluat suorasanaisuudesta . Ei se nyt mielestäni ollut mitään suorasanaisuutta kun vältteli vastaamasta kysymyksiin, tai ei sitten ymmärtänyt kysymystä .
Joten moni muu kyllä näkee asian ihan erilailla kun sinä . Ja niinhän se on aina ollut mitä tulee politiikkaan , - Anonyymi
Kun oikein tinkasi se saipuristettua ulos, että leikkaamme myös omaishoitajan
tukia. Selkosuomella se tarkoittaa, että KYLLÄ, me tylytämme myös omaishoitajia.
PS on kovasti antanut ymmärtää, että suomalaisten puolella ollaan
ja pienituloisten.
Harvinaisen härski puolue ja harvinaisen pahasti petetyt äänestäjät,
mutta PS:n äänestäjien täytyy olla jotenkin ajattelultaan poikkeavia,
koska he näkevät vain hyvää kaikessa pahassakin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tukia. Selkosuomella se tarkoittaa, että KYLLÄ, me tylytämme myös omaishoitajia.
ja pienituloisten.
koska he näkevät vain hyvää kaikessa pahassakin.Ei kai kaikkea voi saada, riittää että jotakin. Kai kaikki tajusivat jotka kokoomusta äänestivät, että leikkuri viuhuu. Tosin kuka haluu velkaa 🤔 Ei muutaku pankkiin vaan jos haluatte niitä korkoja maksella 😬
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja pienituloisten.
koska he näkevät vain hyvää kaikessa pahassakin.Eikö kokoomus ollutkaan se leikkuri puolue 🤣 viestin tuoja ammutaan aina 🤭
- Anonyymi
"Sanoo niin kuin asiat ovat. Ei tarvitse kierrellä ei kaarrella kuten vasemmisto"eliitti" tekee."
Juu, siinä on rehellinen "kansan" (lue: eliitin) edustaja...
Ei kiertele eikä kaartele, vaan VALEHTELEE SUORAAN päin näköä!
https://twitter.com/Dimmu141/status/1671488006283247617?fbclid=IwAR0c2329lVhcbSvFYELKL7POtLUw_BUqW1bKgdhbJWDyLReIcT6rcIQVAn8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sanoo niin kuin asiat ovat. Ei tarvitse kierrellä ei kaarrella kuten vasemmisto"eliitti" tekee."
Juu, siinä on rehellinen "kansan" (lue: eliitin) edustaja...
Ei kiertele eikä kaartele, vaan VALEHTELEE SUORAAN päin näköä!
https://twitter.com/Dimmu141/status/1671488006283247617?fbclid=IwAR0c2329lVhcbSvFYELKL7POtLUw_BUqW1bKgdhbJWDyLReIcT6rcIQVAn8Kun persu olet katsonut tuon videon ja nähnyt varsinkin Purran mairean hymyn videon lopussa, niin vieläkö kehtaat väittää vääräksi tulkintaa, että persut pyrkivät ja pääsivät eliittiin VALEHTELEMALLA äänestäjilleen.
Minusta tämä aloittajan tulkinta Purrasta on erittäin osuva.
"Minä näin ja kuulin jääkylmän ja taitavasti selittävän poliitikon haastattelun. Näin terävät hampaat ja hyytävän katseen ja sanojen takaa pilkotti oikeistopopulistin todellinen päämäärä: kunhan me pääsemme vallankahvaan todenteolla ja saamme päättää kaikesta itse, niin pääsemme toteuttamaan omaa märkää unelmaamme Suomesta ilman maahanmuuttajia, jossa köyhät tietävät paikkansa, terveys ja koulu on yksityistetty ja ihmisoikeuksista ei tarvitse kitistä, koska väki vain vähenee ja pidot paranee." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinullehan on tietysti oikeus tykätä kuten haluat suorasanaisuudesta . Ei se nyt mielestäni ollut mitään suorasanaisuutta kun vältteli vastaamasta kysymyksiin, tai ei sitten ymmärtänyt kysymystä .
Joten moni muu kyllä näkee asian ihan erilailla kun sinä . Ja niinhän se on aina ollut mitä tulee politiikkaan ,Ei Purran tarvise vastata sellaisiin kysymyksiin jolla on tarkoitus maalittaa ps.Koko kesän on jatkunut rasisti kohu.Kaiki syrjintä ja vihapuhe on rasismia kohdistui se suomalaiseen tai ulkomaslaiseen ihmiseen.Nyt vihervasemmisto ja media syyttää rasismista vain perus- suomalaisiin ,vaikka on itse maalittanut ja suoltanut suoranaisia valheita ps ministereistä.He eivät näköjään ymmärrä mitä tarkoittaa asiallinen keskustelu ja vastapuolen kunnioittaminen,vaikka oltaisiin asioista erimieltä.Ps ministereilläkin on jakamaton ihmisarvo sen media js vihervasemmisto tarkoituksella sivuuttaa.Kirjoitetaan että olemme muka Hitlerin tiellä vaikka suomalaiset ovat rauhallisisia ihmisiä,eikä ole mitään todisteita tallaisesta toiminnasta Suomessa.Monessa muussa eu maassa asiohin ei suhtauduta rauhallisesti autoja palaa,ihmisiä ammutaan.Suomessa maahanmuuttajia on kohdeltu hyvin.Sille emme voi mitään ettei vähäväkinen ,velkainen Suomi pysty huolehtimasn kaikista tänne pyrkivistä ihmisistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja pienituloisten.
koska he näkevät vain hyvää kaikessa pahassakin.Kyllä vihervasemmisto näkee kaikkea pahaa, ps vaikka sitä ei ole.Tietää näiden ajatuksetkin ja esim Purran silmät on pistävät,ja hampaaat terävät ajattelee varmasti jotain pahaa.Kyllä tuollainen puhe ja kirjoitus ei ole tervettä.Purra on viehättävän näköinen,asiallinen ja siististi pukeutunut,hoikka nainen.Ei hänen ulkonäöstään ole mitään huomauttamista.
- Anonyymi
Suomessa on 700 000omaishoitajaa jotka hoitavat omaistaa oman työnsä ohessa. 350 000 on niitä jotka saavat siitä hyvinvointialueilta korvausta.
Harva ketjuun osallistunut keskusteli omaishoitajista. Suurin osa kuten aloittaja tyyliinsä ominaisella tavalla provosoi porukkaa haukkumalla Purraa.
Palstalla on vasemmiston itkupotkuraivareista vielä kärsiviä demareita ja kpmmunisteja.
Aloittajan tuntien kommunistina ei tietysti voi muuta odottaakaan.- Anonyymi
9:19
Et kirjoittanut mitään omaishoitajan työstä sinäkään.
Ja työstä pitää maksaa, siksi, että muutoin julkispuolen pitäisi järjestää koko kuvio.
Omaishoitajan työn noteeraamattomuus on häpeällistä.
Kaikki kotihoitokaan ei ole tasokasta ja edellyttää myös kontrollia.
Beng "Aloittajan tuntien kommunistina ei tietysti voi muuta odottaakaan."
Onhan se hyvä että joku minut tuntee ja osaa määritellä poliittisen kantani. Joku ventovieras ja täysin tuntematon ihminen. Anna mun nauraa.- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
"Aloittajan tuntien kommunistina ei tietysti voi muuta odottaakaan."
Onhan se hyvä että joku minut tuntee ja osaa määritellä poliittisen kantani. Joku ventovieras ja täysin tuntematon ihminen. Anna mun nauraa.Liehakoit kommunisteja ja sukulaisissasi on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liehakoit kommunisteja ja sukulaisissasi on.
Kas kun kukaan ei sukulaisiaan ohjaa että ketä heidän pitäisi olla.äminulla on sukulaisista niin kommunisteja kun kokoomuslaisiakin mutta kukaan heistä ei ole koskaan vaatinut että mikä minun pitäisi olla , sillä sen valinnan tekee ihminen itse omiaan päätelmiensä mukaisesti. Joten että joku tonttu vetää jonkun suvunkin mukaan tähän keskusteluun on aika idioottimaista , mutta samalla ymmärtää että näkemys asioista on hänellä hyvin kapea kaikki mitä kirjoittaa otetaan hänen omista elämäntavoistaan, mutta kun ei muuhun kykene niin menee asiattomuuksiin .
Yksinkertaisuudelle antaa kasvot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
9:19
Et kirjoittanut mitään omaishoitajan työstä sinäkään.
Ja työstä pitää maksaa, siksi, että muutoin julkispuolen pitäisi järjestää koko kuvio.
Omaishoitajan työn noteeraamattomuus on häpeällistä.
Kaikki kotihoitokaan ei ole tasokasta ja edellyttää myös kontrollia.
BengEipä Marinin hallituskaan korjannut omaishoitajien asemas.Marin puhui ksuniita,mutta hoitajamiyoitus jäi tekemätyä samoin soten rahoitus jäi puuttumasnTarvittaisiin tekoja ei pelkät puheet ja kirjsukset ihmisten elämää paranna.Minä olen omaishoitaja.En ole edes hskenut siitä pslkkaa sillä se nostaa verotusta eikä käteen jää juuri mitään.Työeläkkeeni on vain vähän isompi,mitä kuin elämänsä töyttömänä olleen kansaneläke.Täytyy elää niin etyä tulee niilä tuloills toimeen mitä on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä Marinin hallituskaan korjannut omaishoitajien asemas.Marin puhui ksuniita,mutta hoitajamiyoitus jäi tekemätyä samoin soten rahoitus jäi puuttumasnTarvittaisiin tekoja ei pelkät puheet ja kirjsukset ihmisten elämää paranna.Minä olen omaishoitaja.En ole edes hskenut siitä pslkkaa sillä se nostaa verotusta eikä käteen jää juuri mitään.Työeläkkeeni on vain vähän isompi,mitä kuin elämänsä töyttömänä olleen kansaneläke.Täytyy elää niin etyä tulee niilä tuloills toimeen mitä on.
12:40
1. virheesi. Onhan hoitajamitoitus päätetty Juuti Marinin kaudella kokkare-persuhsllitushan sitä aloitusajankohtaa siirsi.
2. virheesi. Asiaa valmisteltiin pari vuosikymmentä STM:ssä.
Beng
Muutoin on harmi, jos pieni palkkio kiristää verotusta niin, ettei siitä palkkiosta ole hyötyä.
Onko palkkion hakeminen jotenkin häpeällistä. Minusta ei. Jos tekee rehellisesti omaishoitoa, miksi jättää oikeus hakea. Entä, jos sillä palkkaat siivouksen pari kertaa kk:ssa.
Mieti vielä!
- Anonyymi
Menkää omaishoitajat töihin.
Että verorahat riittää matuille ja muille loispummeille.- Anonyymi
Rasistinen kommentti 20:57.
- Anonyymi
Eikös persut olleet tiukkana juuri maahanmuuttajien suhteen. Ja ikävä kyllä, en itsekään haluisi maahanmuuttajia suomeen, polkemaan palkkoja. Muuten ei ole väliä , maassa maan tavalla, kiitos.
- Anonyymi
Onpahan taas huvittava ketju.
Hah, ei saa kirjoittaa "siitä", Joku on taas "tyhmä", sinkut "lapsentekoon"..
Onko kyseessä nyt tylpät hampaat vai terävät hampaat?:)
Tulee mieleen Tiku ja Taku-laulusta se näätä, jonka hampaat on niin terävät (hyvät työkalut silppuamiseen ja leikkaamiseen) ja katse niin kuin jäätä...- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
:)
Tulee mieleen Tiku ja Taku-laulusta se näätä, jonka hampaat on niin terävät (hyvät työkalut silppuamiseen ja leikkaamiseen) ja katse niin kuin jäätä...Ehkä tuo laulu sopii sinuunkin, koska olet hanakkaasti yrität määräillä, mitä saa kirjoittaa ja mitä ei.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
:)
Tulee mieleen Tiku ja Taku-laulusta se näätä, jonka hampaat on niin terävät (hyvät työkalut silppuamiseen ja leikkaamiseen) ja katse niin kuin jäätä...Se on orava.
Anonyymi kirjoitti:
Se on orava.
"Jos vastaan tulee näätä, niin pakoon täyttä päätä sen hampaat on niin terävät ja katse niinkuin jäätä".
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä tuo laulu sopii sinuunkin, koska olet hanakkaasti yrität määräillä, mitä saa kirjoittaa ja mitä ei.
Etkös se ole sinä joka yrität tukkia paloman suun..hohoijakkaa taas..
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
"Jos vastaan tulee näätä, niin pakoon täyttä päätä sen hampaat on niin terävät ja katse niinkuin jäätä".
👍 peukut palomalle ! Osuvasti sanottu !
- Anonyymi
Vasemmistopopulistit beng ja Paloma ovat niin omaishoitajien asialla.
- Anonyymi
9:57
Myötätunto on omaishoitajien puolella.
Beng - Anonyymi
Persuraasu uhriutuu näädän puolesta 🤣
- Anonyymi
Ei ole matikka hallussa Purralla, kun tuollaisia möläyttää.
- Anonyymi
Purrasta olisi tullut saksalaisten keskitysleirille vartija, luonne ja kannanotot kertovat yhtä empaatitonta kieltä.
Pirre- Anonyymi
Paraskin luonneanalyysien tekijä! Syyllistyt ministerin maalittamiseen!
Anonyymi kirjoitti:
"Maalittaminen on ilmiö, jossa yksi tai useampi toimija kehottaa ja yllyttää suurta joukkoa hyökkäämään yhden ihmisen kimppuun eri tavoin, esimerkiksi lähettämällä vihaviestejä sähköpostilla tai sosiaalisessa mediassa. "
https://intermin.fi/poliisiasiat/viharikollisuus/maalittaminen- Anonyymi
Sinäkö puhut empatiasta? Olet kylmästi palstalla syyllistänyt lapsia heidän kotioloistaan. Eivät lapset ole vanhempiaan voineet valita.
Olet todella julma! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkö puhut empatiasta? Olet kylmästi palstalla syyllistänyt lapsia heidän kotioloistaan. Eivät lapset ole vanhempiaan voineet valita.
Olet todella julma!Siinä taas yksi joka on. Vääntänyt asiat oman pikku ymmärtämisessä tuloksena joksikin toiseksi kun mitä se on.
Eikö koskaan ole tullut ajatusta ettet ehkä kykene ymmärtämään tekstejä samalla tavalla kun muut ihmiset, vaan vääntelet omien kykyjeni mukaisesti asioita kuten se sinun mielialalle sopii,
Näinhän se aina menee kun resussit ei riitä keskusteluun - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä taas yksi joka on. Vääntänyt asiat oman pikku ymmärtämisessä tuloksena joksikin toiseksi kun mitä se on.
Eikö koskaan ole tullut ajatusta ettet ehkä kykene ymmärtämään tekstejä samalla tavalla kun muut ihmiset, vaan vääntelet omien kykyjeni mukaisesti asioita kuten se sinun mielialalle sopii,
Näinhän se aina menee kun resussit ei riitä keskusteluun"Näinhän se aina menee kun resussit ei riitä keskusteluun"
Ei täällä mitään keskustelua ole. Ei tuo sinunkaan kommentti sitä osoittanut, eikä tämä minunkaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Purra ole mikään vakavasti otettava ministeri. Henkinen kehitys on
jäänyt alkutekijöihin, niinkuin monilla hänen kannattajillaankin
kommenteista päätellen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Näinhän se aina menee kun resussit ei riitä keskusteluun"
Ei täällä mitään keskustelua ole. Ei tuo sinunkaan kommentti sitä osoittanut, eikä tämä minunkaan.Keskustelunaloitus alussa hyvä ennekö se tavallinen taas alkoi laitella omiaan siihen ja syyttelemään . Joten jossain vika kun joka pienikin asia väännetään
Paloma.se01 kirjoitti:
"Maalittaminen on ilmiö, jossa yksi tai useampi toimija kehottaa ja yllyttää suurta joukkoa hyökkäämään yhden ihmisen kimppuun eri tavoin, esimerkiksi lähettämällä vihaviestejä sähköpostilla tai sosiaalisessa mediassa. "
https://intermin.fi/poliisiasiat/viharikollisuus/maalittaminenNäkyy sinuun joku opetus menevän perille vielä vanhanakin, niin on loppunut se jatkuva natkutuksesi siitä, miten sinua maalitetaan.
- Anonyymi
Paloma.se01 kirjoitti:
https://intermin.fi/poliisiasiat/viharikollisuus/maalittaminenToivottavasti poliisi puuttuu näihin vihapuheisiin.Koko kesä on maalitettu ja suollettu vihapuhetta ps ministereitä vastaan.Eivät huomaa itse tekevänsä sitä mistä muita syyttävät.On myös huomattava kun jonkun muun puolueen jäsen syyllistyy rasismiin se painetaan villaisella.Eikä koko oppositio eikä media syökse näiden kimppuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei Purra ole mikään vakavasti otettava ministeri. Henkinen kehitys on
jäänyt alkutekijöihin, niinkuin monilla hänen kannattajillaankin
kommenteista päätellen.Mikä sinä olet arvostelemaan Purran tai ps kannattajien henkistä kehitystä? Syyllistyit juuri rasismiin pidät näitä itseäsi alempiarvoisena.Purra ei tuollaiseen kielenkäyttöön ole syyllistynyt.Ei ketään vakaviinkaan rikolksiin syyllidtyneitä voida syyttää loppuelämäänsä tekemistään virheistä.Purra on vanhoja SARKASTISIA kirjoituksia anteeksi pyytänyt.Mutta te ette hellitä.Eihän teidän omakaan pesä ole tahraton,ei minunkaan.Joka on synnitön,heittäkööt ensimmäisen kiven!
- Anonyymi
Ikävä kyllä rkp antoi periksi, olisi saatu sinipunahallitus. Mutta katsotaan, kyllä Purran pe*se vielä käryää, työntekijä liitot kerää jo joukkojaan.
Pirre- Anonyymi
Syyllistyt ministerin solvaukseen. Rumaa tuommonen.
- Anonyymi
Mummo siinä täpinöissään, itelläs käryää käämit.
- Anonyymi
On suuri pettymys, että RKP:n hinku olla rasistihallituksessa on niin suuri.
Henriksson on juristi. Hän jos joku tietää, että rasismi on rikos.
PS-puolueen jäsenet ovat saaneet useita tuomioita rasismista.
Viimeksi sai Tynkkynen pari viikkoa sitten, mutta hänet nostettiin silti puolueen
johtoon !!! Purran mielestä Suomen oikeuslaitos tekee vääriä päätöksiä.
Tämäkään tuore asia ei heilauta RKP:tä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Syyllistyt ministerin solvaukseen. Rumaa tuommonen.
Marinia saa solvata ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On suuri pettymys, että RKP:n hinku olla rasistihallituksessa on niin suuri.
Henriksson on juristi. Hän jos joku tietää, että rasismi on rikos.
PS-puolueen jäsenet ovat saaneet useita tuomioita rasismista.
Viimeksi sai Tynkkynen pari viikkoa sitten, mutta hänet nostettiin silti puolueen
johtoon !!! Purran mielestä Suomen oikeuslaitos tekee vääriä päätöksiä.
Tämäkään tuore asia ei heilauta RKP:tä.mutta kun Henriksson ei tiedä mistään rasismipuheista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mutta kun Henriksson ei tiedä mistään rasismipuheista.
On hän ne lukenut siinä kun muutkin ja sanoi että jos olisi tiennyt niistä ennen vaaleja niin hallitus olisi hieman toisenlainen
- Anonyymi
Purra tuntuu olevan kaikkien kapitalistien äiti.
- Anonyymi
Kaikkein kylmäverisin eli Purra, pystyy jopa omat pienituloiset kannattajansa pettämään.
- Anonyymi
Niin Purra kuin Sebu Tynkkynen eivät ole syyllistyneet perinteisen klassiseen rasismiin.
Muut syytökset ova pelkkä suvakkiWokettajista lähtöisin olevaa pahantahtoisuutta.- Anonyymi
Rasistipersu: On vain yhtä lajia rasismia.
- Anonyymi
12.19 on rasistin ontuva "perusselittely-yritys".
Tynkkynen on tuomittu rasismista kolme kertaa,
viimeksi pari viikkoa sitten.
Rasisti-Purra puolustaa rasisti-Tynkkystä yrittäen selittää, että oikeuslaitos on väärässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rasisti-Purra puolustaa rasisti-Tynkkystä yrittäen selittää, että oikeuslaitos on väärässä.On kertakaikkiaan pöyristyttävää, että PS:n kaltainen puolue voi nousta
oikeusvaltion hallitukseen.
Suomi ei olekaan enää oikeusvaltio.
Ylimmät vallankäyttäjät eli hallitus siunaa PS:n rasismin hyväksymällä PS:n
hallituksessaolon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rasisti-Purra puolustaa rasisti-Tynkkystä yrittäen selittää, että oikeuslaitos on väärässä.Purra on jäljillä, niin on Sebu väärin tuomittu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On kertakaikkiaan pöyristyttävää, että PS:n kaltainen puolue voi nousta
oikeusvaltion hallitukseen.
Suomi ei olekaan enää oikeusvaltio.
Ylimmät vallankäyttäjät eli hallitus siunaa PS:n rasismin hyväksymällä PS:n
hallituksessaolon.On sen siunannut Suomen kansakin.
Suomi on oikeusvaltio, vaikka perussuomalaiset ovat hallituksessa.
Eikö sinulta kysytty, ketkä joutuvat ylimmiksi vallankäyttäjiksi,
voim voi surku surupuserossa, yritä ensi kerralla uudestaan.
Olet lukenut liikaa iltapäivälehtiä, hesaria ja yleä.
Miksi olet noin kivulias, kyllähän se sattuu,
kun omat eivät ole nyt ylimpinä vallankäyttäjinä.
Mutta kyllä ne vielä pääsevät nekin kunhan nieleskelevät itkunsa. - Anonyymi
Miten Tynkkynen voi olla rasisti, koska itse on homo ja elää afrikkalaisen miehen kanssa.
Aika outo juttu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten Tynkkynen voi olla rasisti, koska itse on homo ja elää afrikkalaisen miehen kanssa.
Aika outo juttu.Miksi sinullekin tärkeää mainita jonkun sukupuolinen suuntaus , eihä ainuttakaan sanota että olet hetero ja asut isonenän kanssa
- Anonyymi
Kaikki rasistisuus on rasismia. Turha selittää muuta.
- Anonyymi
Olet totaalisen väärässä!!
- Anonyymi
Tuo on sitten umpirasistin mielipide.
Siinä ei ole totuutta nimeksikään.
Se on niin kivaa vassareiden nimitellä kaikkia perussuomalaisia rasisteiksi,
Pääministeri Marin antoi virheellisen syytöksen,
mutta se on jo menneen talven lumia, Marin nuolee haavojaa ja luennoi miljoonilla maailmalla, Suomen ympyrät on liian pienia narsistille.
mitä isot edellä sitä pienet mölisijät perässä. Anonyymi kirjoitti:
mutta se on jo menneen talven lumia, Marin nuolee haavojaa ja luennoi miljoonilla maailmalla, Suomen ympyrät on liian pienia narsistille.
mitä isot edellä sitä pienet mölisijät perässä.Jokos hän on niillä saarnakeikoillaan käynyt?
Lehdet ovat vain kirjoittaneet hänen kesälomanvietostaan ja leningeistään.
Luulisi, että jos hän olisi jossain puheita pitänyt, niin siitä olisi otsikoitu suurin kirjaimin jo ennen puhetta ja monta päivää sen jälkeenkin.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
mitä isot edellä sitä pienet mölisijät perässä.Onko niitä puhujakeikkoja ollut muuta kuin se yksi?
- Anonyymi
Lukemani perusteella. On se hyvä etten ole eduskunnassa enkä ministeri. Voisin olla, kuten meistä moni muukin. Ei tarvi tehdä päätöksiä ja olla mieliksi kaikille. Joskus päätökset ovat toisille hyviä ja toisille hirveitä. Pitää elää sitten niitten kanssa. Kohden ei ole koskaan.
- Anonyymi
Kuka se on tuo aloituksessa mainittu Riitta Purra?
Ei tunne Googlekaan.
Onko hän jotain sukua Suomen nykyiselle valtiovarainministerille Riikka Purralle?- Anonyymi
Ovatko kaikki Anonyymit serkuksia?
Ei tiedetä, mihin perheeseen kuulutaan. Minullakin on sekava sukupuu, johon yritän teitä liittää. Noloa, jos ollaan kaikki samaa perhettä.
- Anonyymi
Purran pitäisi liittyä SS-Gefolgeen.
- Anonyymi
Sinä kun siellä jo olet niin voit kertoa, että eikös Paloma siellä jo ole Kirjoituksista päätellen, niin ja pertikki ja eikös tämä bengelinkin ole ss väkijoukoissa.
Kaikki palstan aktivistit. - Anonyymi
Noorakin sopisi hyvin sinne, ruoska vain käteen ja menoksi.
- Anonyymi
Mitä sähklaitoksen ykköstykki taitaa töissään? Sammuttaa valot tietysti.
- Anonyymi
Sähkölaitoksen ykköstykki riehuu palstallakin, niin monet valot on jo sammunut.
- Anonyymi
TOIVOTTAVASTI media selvittää Purran työhistorian, katsokaa ja tutkikaa hyvät palstalaiset. Ilmottakaa vaikka Hesarille, että tutkivat asian,
- Anonyymi
Relaa ja nauti relaxinit muitten pillereitten kera.
- Anonyymi
Purran työhistoria ? Natsipuolueen jäsen ja puheenjohtaja.
- Anonyymi
On se ihme että tämä ihminen aina painostaa sanomaansa isoilla kirjaimilla , kaikki muut tietävät säännöt mutta tämä ei . Kyllä ne sanat osaa lukea vaikka ne kirjoittaa palsta sääntöjen mukaisesti . Luulee vissiin että hänellä on jokin erikois asema kun versaaleilla kirjoittelee
- Anonyymi
Lukematta alkua pidemmälle, totean, että veljeni oli omaishoitaja äidillemme ja veli kävi kokoaika työs. Sai lisäksi pienen korvauksen. Ei kyllä koskaan valittanut. Tämä huomioitiin, kun äidistä aika jätti. Oikeudenmukaisesti. Äiti toivoi että sisi olla kodissaan elämänsä loppuun asti. Tuntuu ikävältä tämäntyyppiset keskustelut. Meillä kaikilla on vielä valinnan mahdollisuus eikä kukaan vastentahtoisesti ryhdy omaishoitajaksi. Toki siihen vaikuttaa moni muukin asia.
- Anonyymi
Minun äitini oli omaishoitaja isälleni 21 vuotta , kerkesi just eläkkeelle 65 vuotiaana ja saman vuonna isäni invalidisoitu, aivohalvaus ja menetti puhumisen taidon ja toinen puoli halvaantui.
Isä eli kuitenkin melkeen 93 vuotiaaksi , kun äiti hoiti häntä hyvin, ja ihan yksin, mitään kodinhoitajaa ei tarvittu, no äiti oli ollut sairaalassa töissä sairaala apulaisena , ei hän ollut edes lähihoitaja , mutta hyvin osasi isän hoitaa, ja me lapset tietty autoimme minkä kerkesimme.
- Anonyymi
En ole kuullut, että kunta olisi kellekään maksanut omaishoitamisesta
korvausta, jos hoitaja käy kokopäivätöissä.
Kuulostaa muutenkin ristiriitaiselta.- Anonyymi
Miksei voi käydä koko päivä töissä ja olla omaishoitaja. Mahdollista.
Mitä ristiriitaista siinä muka on.
Hoidettavien ja hoitajien elämäntilanteet ovat etilaisia.
Tiedän monta tapausta lähipiiristä. - Anonyymi
On omaisia jolle pitää olla yölläkin apuna jotta et kai vaan jo ollut kateellinen kun sai pienen korvauksen työstään.
Koska et tiedä tämän sairaan omaisen sairautta edes nii. Aika törkeää kysellä .
Itse olin läheiselleni hoitajana ja yöllä lisä happea usein joten sellaisiakin asioita on olemassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On omaisia jolle pitää olla yölläkin apuna jotta et kai vaan jo ollut kateellinen kun sai pienen korvauksen työstään.
Koska et tiedä tämän sairaan omaisen sairautta edes nii. Aika törkeää kysellä .
Itse olin läheiselleni hoitajana ja yöllä lisä happea usein joten sellaisiakin asioita on olemassaJuuri näin. Ei siinä paljon itse nukuta kun valvotaan sitä sairaan unta ja hapen yms tarvetta. Tiedän kokemuksesta.
Valtion pitää hommata sijainen jos käskevät hoitajan lähtemään muualle töihin.
Mutta pääseekö esim. 70vuotias yhtäkkiä töihin? Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Ei siinä paljon itse nukuta kun valvotaan sitä sairaan unta ja hapen yms tarvetta. Tiedän kokemuksesta.
Valtion pitää hommata sijainen jos käskevät hoitajan lähtemään muualle töihin.
Mutta pääseekö esim. 70vuotias yhtäkkiä töihin?Miksi 70v eläkeläisen pitäisi lähteäkään töihin?
Ei häneltä eläketä oteta pois siksi, että on omaishoitaja, eikä siltä hoidettavaltakaan.- Anonyymi
Kyllä saa, se ei ole palkka vaan palkkio.
- Anonyymi
Kuka siis hoitaa sen omaisen, jos omaishoitaja menee töihin?
Omaishoitaja, joka kylmiltään joutuu erikoisairaanhoitajan tehtäviin, huolehtimaan potilaan kaikista tarpeista ala-arvoisella korvauksella.
Moni omaishoitaja on aviopuoliso, joka eläkepäivillään joutuu omaishoitajan pestiin.
Itsekin pian hoivan tarpeessa.
Jos hallitus ei anna arvoa omaisten hoivatyölle, niin . . .
Mkr.- Anonyymi
Ei kaiklla h oitotyö ole aina kokopäiväistä ja se voi tapahtua perheessä esimerkiksi.
- Anonyymi
Omaishoito on vaativaa, mutta ei useinkaan vaadi erikoissairaanhoitajan
ammattikoulutusta eikä edes sairaanhoitajan koulutusta.
Vaativimmat potilaat joutuvat laitoksiin.
Minäkin ole ihmetellyt kuka hoitaa omaista sillä aikaa jos hoitaja on töissä ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kaiklla h oitotyö ole aina kokopäiväistä ja se voi tapahtua perheessä esimerkiksi.
Onhan sillä omaisellamkaikki juoksevat asiat hoidettavana pyykit, siivoukset, ruuanlaitto , lääkkeen antamisen , vessa käynnit jne
Omaishoitoon kuuluu niin paljon asioita ettei kenenkään tarvitse kadehtia mitenkään . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omaishoito on vaativaa, mutta ei useinkaan vaadi erikoissairaanhoitajan
ammattikoulutusta eikä edes sairaanhoitajan koulutusta.
Vaativimmat potilaat joutuvat laitoksiin.
Minäkin ole ihmetellyt kuka hoitaa omaista sillä aikaa jos hoitaja on töissä ?Jos kotona on terve ihminen, joka haluaa hoitaa potilaan kotona, ei häntä väkisin viedä laitokseen, vaan hoitaja joutuu opettelemaan kaiken potilaan hoidosta. Kotipalvelusta tulee apua kun tarvitaan.
- Anonyymi
Ei kaikki makaa sängyssä tai ole täysin riippuvaisia hoitajasta. Oma äitini ei enää kyennyt kunnolla kävelemään. Portaita ei päässyt ylös eikä alas ilman apua. Asuinkerroksessa oli kaikki päivän toiminnat saatavilla kuten wc ja keittö sekä makuuhuoneessa sänky. Kulkemiseen hänellä oli puukelkka ja kelkan ylätangossa kori jossa oli puh, "nästyyki" ja mahdolliset ruuanlaittoon tarvittavat kauhat ja lastat. Istualta laittoi ruuan niin kauan kun jaksoi, samoin tiskasi istualtaan. Portaissa tarvitsi aina apua samoin ulkoillessa pyörätuoli apuna, kaupassa käynnissä ja monessa muussa juoksevassa asiassa. Viimeisinä vuosinaan saunominen tapahtui muualla jonne sai kuljetuksen. Päivät sujuivat yksinkin. Ilman lapsensa apua ei olisi voinut asua kotonaan. Silloin omaishoitoraha oli pieni.
- Anonyymi
Mistä 70 v omaishoitaja saa töitä , eikö he ole jo työnsä tehneet ja ovat eläkeläisiä ja jatkavat omaishoitajan työtä , ja näin yhteiskunta säästää yhden laitospaikan jollekin muulle.
- Anonyymi
No siitä nyt ei ole ollut kysymyskin, joten jätä viisastelu sikseen
- Anonyymi
Joo varmaan näin on
Se pitää katsoa ennen eläkeikää ettei jää ikäsyrjityksi
Tähän on konsteja
sijoituksista saa rahat täysillä kotiin jos voittaa ei tarvitse miettiä valtion
almuja tai työpaikkoja köyhille
Aktiiviaikana kannattaa harjoitella sijoittaminen
sitä voi jatkaa maailman loppuun, maailman vanhin miljardöörisijoittaja
täyttää 100 ensi vuoden alussa ja antaa lausuntoja edelleen mm haukkuu
bitcoinia ja
VIIME KUUSSA TÄMÄ LÄHESSATAMIES SANOI osakkeista mutta SOPII MYÖS TÄHÄN PALSTAAN
JOS SEKOITAT RUSINOITA PSKAAN SAAT SILTI VAIN PSKAA
elokuu 2023
Nyt on ollut muutama päivä tällä viikolla hyvää nousua ehkä jopa 5 prosenttia
eli luulen inflaation laskun virittävän ensi vuodesta massia tuottona osakkeista- Anonyymi
Että jaksat
- Anonyymi
Hyvä Tellukka että paljastit aloittajan valehtelijaksi. Se olikin Lii Andersson joka noin sanoi.
Hyvä että joukossa on faktan tarkastaja.- Anonyymi
T. ei useinkaan ole kartalla, pääasia hänelle on päästä ilkeilemään kaikille.
Vaikuttaa siltä, ettei T. kirjoita edes samasta ohjelmasta mistä aloittaja
ja muut.
Minä katsoin ohjelman, kuulin ja näin Purran vastauksen omaishoitajalle,
joka asiaa kysyi. Se stemmaa paloman kirjoituksiin. On ala-arvoista syyttää palomaa valehtelijaksi. - Anonyymi
Ei ole ollut mitään valheita aloittajalla hän selvitti ihan rehellisesti miten ja mistä tieto tuli.
Joten voisitko olla yhden päivä jossain muualla se kun ilkeilet ja syyttelet työksesi täällä .
Ei kai tuo ole mitenkään mukavaa luettavaa kellekkään kun nimittelet jotain valehtelijaksi , mitä hän ei ole . Anonyymi kirjoitti:
ja muut.
joka asiaa kysyi. Se stemmaa paloman kirjoituksiin. On ala-arvoista syyttää palomaa valehtelijaksi."""Vaikuttaa siltä, ettei T. kirjoita edes samasta ohjelmasta mistä aloittaja
ja muut."""
Niinhän se näyttää olevan, sillä katsoin vain sen Riikka Purran haastattelun A-studiosta.
Eihän aloituksessa sellaisesta ollutkaan kyse, vaan aivan eri henkilön haastattelusta, jonkun Riitta Purran.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja muut.
joka asiaa kysyi. Se stemmaa paloman kirjoituksiin. On ala-arvoista syyttää palomaa valehtelijaksi."Minä katsoin ohjelman, kuulin ja näin Purran vastauksen omaishoitajalle,
joka asiaa kysyi. Se stemmaa paloman kirjoituksiin. On ala-arvoista syyttää palomaa valehtelijaksi."
On se ohjelma jokaisen katsottavissa vieläkin. Ei stemmaa Paloman aloitukseen. Ihan turha sinun puolustella Palomaa. Valhetta mikä valhetta tuo hänen aloituksensa vaikka yrittää toisen valehtelijan (Li Anderssonin) selän taakse piiloutuakin.
https://arenan.yle.fi/1-3229465
- Anonyymi
Purra tyytynee pelkkään raateluun, jos kerran on kasvissyöjä.
- Anonyymi
Jos Riikka Purra on käskenyt omaishoitajat töihin. Mitä Politiikot tietävät omaishoitajan arjesta ???
- Anonyymi
Purra osoitti jälleen kerran olevansa typerääkin typerämpi.
Sopisi keskitysleirin vartijaksi niinkuin muutkin natsipersut,
joilta puuttuu inhimillisyys kokonaan. Anonyymi kirjoitti:
Purra osoitti jälleen kerran olevansa typerääkin typerämpi.
Sopisi keskitysleirin vartijaksi niinkuin muutkin natsipersut,
joilta puuttuu inhimillisyys kokonaan.Ensin sinun pitäisi perustaa se keskitysleiri, ennenkuin voit alkaa värväämään sinne henkilökuntaa.
- Anonyymi
Mutta kun ei edes ole käskenyt muualla kuin jonkun FB-somettajan mielikuvituksessa, mitä aloittaja on vielä vähän höystänyt omalla kirjailijan mielikuvituksellaan.
Älä ota noita Paloman juttuja tosissasi. Ne on aina vain sellaista kieli poskessa metafooraa .
- Anonyymi
On hämmästyttävää, miten moni ei ymmärrä kuinka paljon omaishoitajilta vaaditaan. Omaishoitaja menettää myös työttömyysturvan ja palkkio omaishoidosta on pienempi kuin työmarkkinatuki. Omaishoito tarkoittaa aika hemmetinmoisia säästöjä. Kyllä tässä taas ei Purralla ole järki mukana, vaan paasataan omia aatteita muille.
- Anonyymi
Ne, joilla on varaa palkata hoitaja vaikka kotiin, ovat vieraantuneet tavallisen
ihmisen elämästä. Purra on kova ihminen luonteeltaan. Psykoottisen kylmä.
- Anonyymi
Nyt on taas nähty persujen todellinen luonne!! Kuseta äänestäjiä..Nyt kun purrakin on päässyt hillotolpalle niin voi huoletta potkia äänestäjiä päähän!! orpo jopa tuntuu "inhimilliseltä" purraan verrattuna!!
- Anonyymi
Persut on jonkun sortin psykopaatteja ja älyllisesti hyvin vähälahjaisia.
- Anonyymi
Kyllähän se omaishoito on inhimillistä, tottakai.
Mutta arvatkaapa kenelle se on ja kenelle ei.
Se on hoidettavalle ihannetila, ja siis inhimillistä.
Mutta se hoitaja, siinä ei moni jaksa, ja varsinkin jos on raskas hoidettava, niin kyllä hoitaja kuluu loppuun äkkiä. Mielenterveys menee, hyvin äkkiä tekee mieli ottaa ja lähteä. Joko vähäksi aikaa tai lopullinen ratkaisu.
Valtion pitäisi olla hoidettavien apuna ja tukena. Ei omaiselta voi vaatia yli-inhimillisiä ponnistuksia.- Anonyymi
20:48
Ylikuormitettuna omaishoitaja ja omainen voivat todella 'lähteä' molemmat.
Siksipä tarvitaan jotain kontrollia ja lepopäiviä.
Beng - Anonyymi
Jos omainen ei jaksa enää hoitaa, hoitopaikan saa laitoksesta !
Ei kukaan ole vaatimassa hoitajalta, että hoitajan on jaksettava yli voimiensa.
Ystäväni oli omaishoitaja ja kun hän väsyi, hänen hoidettavansa sai alle kolmessa
kuukaudessa paikan palvelutalosta. - Anonyymi
Onhan siitä lähdettykin, kun ei ole jaksettu enää. Korona aikana tuttavani ja poikani kanssa keskustelimme ottaisiko hän minut kotiinsa, jos tarve tulisi. Ei ottaisi eikä tulisi omaishoitajksi eikä muutkaan lapseni. Tosin, en ole edes ajatellut mennä tai olla lasteni riesana. Toivon kuitenkin saavani olla omassa kodissani mahdollisimman pitkään kunnallisen hoitoavun piirissä tarvitessani apua. No, aika näyttää ja näyttää myös sen kuinka hyvinvointialueet tulevat kehittämään vanhushoitoa. 20- 30 vuotta tarvitaan, sen jälkeen ei meitä enää ole. Ja väki vähenee maassamme rutkasti.
- Anonyymi
Niin, joku kuolee kuusvitosena, joku seitsemänkymppisenä,
joka toinen seitsemänkymppinen ei näe 80-vuotispäiväänsä,
että harva meistä elää 20-30 vuotta enää. - Anonyymi
Kun täyttää 70 vuotta kaikki on arpapeliä, voi elää päivän tai 10 vuotta,
luin lääkärin juttua. - Anonyymi
Suomessa oli vuoden 2010 lopussa 80 vuotta täyttäneitä ja tätä vanhempia
henkilöitä 255 912. Ei ole paljon.
Tampereella on suunnilleen saman verran asukkaita. - Anonyymi
Minusta se on melko paljon, jos kaikki olisivat isolla pellolla yhdessä.
Vaatisi bajamajoja moneen riviin, entä muonitus liki kaikki armeijan soppatykit, laduttuna muhevalla hernesopalla. Kestäisikö ukkojen ja akkojen mahat kunnon rokkaa? - Anonyymi
Ei ole tarkkaa tietoa miten käy, mutta omaishoitajat ei ole turvassa säästötoimenpiteistä. Vaikutuksia tulee myös välillisemmin.
Kiristyksiä tulee omaishoitajille tukien indeksijäädytysten kautta.
Toisekseen hyvinvointialueilla jo nyt harmonisoidaan omaishoitajien palkkiota, kriteerejä ja palveluita, ja tiukennuksia on tullut monilla alueilla. - Anonyymi
Samaan aikaan kun virkamiehet ministereitten vaatimuksesta
valmistelevat omaishoitajien ym. tukien ja palkkioitten leikkauksia
ministerit itse avustajineen ja asiantuntijoineen
ajatuttavat itsensä viikon ajan mustilla Audeilla Königstedtin kartanoon "keskustelemaan" heidän omasta rasismistaan.
Kivahan se on viettää "kartanopäiviä" tarjoiluineen,
mikäs siinä.
Viikko maksoi ehkä viidensadan omaishoitajan palkkiot.- Anonyymi
"Viikko maksoi ehkä viidensadan omaishoitajan palkkiot"
Vuoden palkkiot, jos riittääkään, koska ne noin 100 "asiantuntijaa",
joita he kuulivat saattavat velottaa tonneja tullakseen kuultavaksi. - Anonyymi
14:16
Hyvin kirjoitit!
Beng - Anonyymi
Monesti tulee mieleen miten helposti hallitusherrat ja -rouvat voisivat itse
säästää tarvittavat rahat.
- Anonyymi
Mitä hyötyä riidanhaluisista rasistisista persuista eduskunnassa on ollut
Suomelle ? Ei yhtään mitään. Niihin haitantekijöihin menee ainakin 600000 kuukaudessa veronmaksajien rahaa.- Anonyymi
Kyllä nämä persujen kannattajat joista suurin osa on ihan normi kaduntallajia huomaa vielä ennen joulua mikä meni väärin
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nämä persujen kannattajat joista suurin osa on ihan normi kaduntallajia huomaa vielä ennen joulua mikä meni väärin
Persun kannattajilla ei ole "kaikki kotona".
Siitä on reilusti yli 25 vuotta asui vielä kotona lievän aivohalvauksen takia, sisarusten kesken yhdessä hoidettiin jossain vaiheessa löytyi henkilö piipahti aamulla aikaisin.
Saatiin jotain rahallista tukea, lopulta äiti joutui vanhainkotiin kun liikkumien hiipui olemattomiin.
Mietin omalta kohdalta jos puhti loppuu joka loppuu jossain vaiheessa miten saan apua joutuuko muuttamaan toisiin olosuhteisiin.
Tämä hallitus haluaa kurjistaa säästöillä, samoilla keinoilla kuin edelliset oikeisto hallitukset jopa vähennetty poliisien määrää, leikattu koulutuksesta senkin taso johti emme enään ole huippu maa sen suhteen.
Kun leikataan mistä tahansa sillä on vaikutus moneen suuntaan. Nythän tulossa jonkin moinen taantuma ehkä vaikuttaa koko tämän hallituskauden, nyt pitäisi alkaa elvyttämään ainakin rakentamista ja äkkiä,. Rikkaitten rikastuttaminen, pitäisi olla päinvastoin tukea heikommille, haihattelu junanradoista, valtion omaisuuden myynti huono ratkaisu.
Velkaa voimme ottaa päästäksemme parempiin aikoihin, 15 vuotta sitten oikeiston aloittama epäonnistunut talouspolitiikka jatkuu valmiiksi köyhä köyhtyy entisestään ja rikas rikastuu entisestään.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kuinka-kay-omaishoitajien-hallitus-puhuu-tarkeasta-voimavarasta-mutta-tukileikkaukset-ovat-osumassa-kipeasti/8769980#gs.4nvbph- Anonyymi
Kiitos ! Linkissä on hyödyllistä tietoa. Jos sosiaalitukia leikataan, joittenkin tukien
indeksitkin jäädytetään koko hallituskaudeksi, se syö lisäksi 10 % tukien ostovoimaa.
Omaishoitajia on myös heissä, joita esitetyt indeksijäädytykset toteutuessaan koskettavat.
- Anonyymi
Voiko lähiomainen tehdä huoli-ilmoituksen?
- Anonyymi
Huoli-ilmoituksen voi tehdä kuka tahansa läheisestään tai vaikka naapurista
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4fe9e336-03a2-45b8-a4f0-5f011d07e2ed
- Anonyymi
Pelkkää ilkeyttä!
Noin 700 000 suomalaista huolehtii omaisestaan ansiotyön ohessa. Virallisesti tunnistettuja omaishoitosuhteita arvioidaan Suomessa olevan noin 350 000. Vaativia omaishoitosuhteita, joissa hoidettava tarvitsisi laitoshoitoa ilman omaisen apua, on noin 60 000.23.5.2023
https://punainenristi.fi › omaishoito-...
Omaishoito Suomessa - Punainen Risti
Huolestuttava kommentti Purralta ehdottaa omaishoitajille töitä kodin ulkopuolelta . Mikä on päättäjien tietotaso mitä täällä ruohonjuuritasolla tapahtuu. Ja sitä myöten 'sopeuttamissuunnitelmien" taso ja realismi.- Anonyymi
Luinpa eräänä päivänä oikeistopoliitikosta, joka palkkasi kokopäivähoitajan
iäkkäälle äidilleen. Politiikolla antoi osakehuoneistonsa hoitajalle kodiksi.
Hoitaja oletettavasti maksoi vuokraa huoneistosta hänet palkanneelle poliitikolle.
Hoitajan palkasta saa osan takaisin kotitalousvähennyksenä.
Poliitikot/päättäjät (esim. Urpon tasolla) eivät taviksen todellisuudesta tajua mitään.
- Anonyymi
Persuille oli eilen paha juttu, kun heidän edustajansa alkoi pitää
omaishoitajien puolta eduskunnan kyselytunnilla.
Asia on tärkeä, mutta kysyjä ei ollut jyvällä, mistä aiheesta keskusteltiin,
joten puhemies Halla-aho silmin nähden ärsyyntyneenä kysymyksestä
napautti nuijaansa: Aika on loppu !- Anonyymi
Hän halusi vain vähän sekoittaa pakkaa, kun sen rakennusalan konkurssien jankutus ei ottanut loppuakseen :)))
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hän halusi vain vähän sekoittaa pakkaa, kun sen rakennusalan konkurssien jankutus ei ottanut loppuakseen :)))
Voi olla, että se oli taktikointia, mutta Halla-aho oli tosi kiukkuisen
näköinen, koska PS ajaa omaishoitajien aseman heikentämistä
ja persu alkoikin yllättäen puolustaa omaishoitajien asemaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallituksella ei ole siihen "lääkkeitä" ja Rydi ja Purra sanoivat melko suoraan,
että hallitus ei tule auttamaan.
- Anonyymi
Minä olenkin töissä.
olen 77v ja teen etätöitä usaan kahdelle yritykselle, edelleen 2-6 tuntia neljänä päivänä viikossa.
En taloustilanteen takia, vaan sen takia että tulee aivan löysää rahaa ja sitten se tuhlataan matkustelemalla. 4 kertaa ollaan 4-5 viikon jaksoja eri puolilla maapalloa. - Anonyymi
Minäkin olisin tehnyt niin, mutta satuin kuolemaan 73 vuotiaana syöpään.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 722756
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481257
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91209